Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

Skal vi vedde? Man skal skjende et våpen ganske kraftig før det er mindre arbeid å lage nytt enn å reaktivere. Det er riktignok mulig å permanent deaktivere uten å ødelegge utseendet vesentlig, men hvordan det må gjøres avhenger mye av konstruksjonen.

 

Misforstå meg rett, de norske reglene er ikke dårlige, og langt bedre enn feks det en del andre land krever. Men perfekt blir det aldri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste reportasjen som det var linket til tidligere i tråden i Der Spiegel om reaktiverte salutt våpen som selges i Slovakia. Etter det jeg kunne forstå var det satt inn to stålpinner i pipen og resten av våpenet var komplett. Og i følge reportasjen kunne disse fjernes, så ble hullene i pipen sveiset og våpenet var brukbart igjen. Saluttvåpen var ifølge lovverket i Slovakia ikke å regne som et deaktivert våpen, men som en egen greie i våpenloven og kan selges fritt til personer over 18 år der.

 

Dette kan ikke sammenliknes med det vi kaller plomberte våpen i Norge eller resten av Vest Europa, her snakker vi om et smutthull i lovverket i et tidligere Øst Europeisk land.

 

Det går en grense for hvor mye en kan plombere et våpen før det er helt uten historisk samlerverdi. I dag er det en god del våpen som kun kan kjøpes til samling som plombert.

Link to comment
Share on other sites

her snakker vi om et smutthull i lovverket i et tidligere Øst Europeisk land

Enig. Skal man begrense terroristers tilgang på våpen må man starte med slikt. Det er i det store og hele alt for dårlig regulering av våpendeler og deaktivering innen EU.

 

Det går en grense for hvor mye en kan plombere et våpen før det er helt uten historisk samlerverdi

Etter min mening går den ved plombering. Våpenet er ødelagt. Det er som å kreve at man skal kappe ramma på en veteranbil. Men OK, det er en annen diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Politikerene vil ikke ta inn over seg systemets fallitt.

 

Antall masseskytinger i "gamle dager": 0

Våpenregulering i "gamle dager": Liten

 

Antall masseskytinger og terror i dag: Mange

Våpenregulering i dag: Kraftig regulert

 

Alle må se seg selv i speilet. Også politikerene. Det er ofte ubehagelig, men slik er livet. En verden har blitt skapt der det er slik en stor missnøye og hat, at det kan kun ende i flammer.

 

Og uten masseinnvandringen de siste tiår, så hadde terroren i Europa vært tilnærmet ikke-eksisterende. Man ligger som man reder, slik er naturens gang.

Link to comment
Share on other sites

De var nok noen tilstede tidligere men var ikke rapportert like mye i media.

 

Gjeng A i Los Angeles foretar ett angrep på gjeng B og skyter 3 stykker.

Tidligere: Ingen notis i media i Norge

I dag: Første side i VG med store bokstaver: "NY SKYTE EPISODE I USA!" "3 personer drept i ny skyte episode" etc....

Link to comment
Share on other sites

Og uten masseinnvandringen de siste tiår, så hadde terroren i Europa vært tilnærmet ikke-eksisterende.

Stor Britannia/Nord Irland, Tyskland på 70-tallet, Baskerland etc etc ønsker å snakke med deg og undervise deg litt om Europeisk historie. Terror i Europa er ingenting nytt og er ikke minst avhenging av innvandring. Etniske europeere klarer veldig godt å drepe hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Og uten masseinnvandringen de siste tiår, så hadde terroren i Europa vært tilnærmet ikke-eksisterende.

Stor Britannia/Nord Irland, Tyskland på 70-tallet, Baskerland etc etc ønsker å snakke med deg og undervise deg litt om Europeisk historie. Terror i Europa er ingenting nytt og er ikke minst avhenging av innvandring. Etniske europeere klarer veldig godt å drepe hverandre.

 

 

Som om konflikten i Nord-Irland kan sammenlignes med den terroren vi ser i dag i Europa. En åpen konfikt med to sider, der katolikkene i Irland først og fremst rammet politiske mål.

 

RAF (i Tyskland) hadde ingen ønske om å drepe uskyldige mennesker (de prøvde så godt de kunne å unngå det), og fant heller ingen glede i det om det skulle skje. Det ble regnet som "offer" for "krigen" som foregikk. Og i en krig, så hender det dessverre at sivile også blir drept.

 

At du sammenligner dette med å kjøre en lastebil inn i en folkemengde på nasjonaldagen med mål om å drepe flest mulig sivile mennesker, også barn, synes jeg vitner om at du er helt på bærtur. Virker som du nå har trukket nisseluen så langt nedover hodet at du ikke ser hva som foregår rundt deg.

Er dette en form for selvtrøst du bedriver? Der du sitter for deg selv og prøver å overbevise deg selv om at det har alltid vært slik og at det var like ille før?

 

Spar "undervisningen" til noen som gidder å høre på slik vrøvl, for jeg gidder iallefall ikke høre på det.

 

Men er forsåvidt enig med Erlend Meyer. Dette blir litt på siden av debatten. Så jeg avslutter mine innlegg om temaet her.

Takk for meg :)

Link to comment
Share on other sites

Det er nok i aller høyeste grad relevant, men ikke absolutt nødvendig.

Rgelene for deaktviverte våpen og våpendeler er så ulik i Europa at det ikke akkurat er noen holus polus å snekkresammen et fungerende våpen. Og det alngt enklere en det som det ville vært å bygge et fra bunne av. Og det er et av fokusområdene til politikerene (og deres EU byråkrater) jobber med.

 

Det relevante spørsmålet er og blir et verdispørsmål. Hvor mange restriksjoner og begrensinger skal man pålegge den gjegnse borger, for å å få bukt på poteniselle fare momenter?

Link to comment
Share on other sites

Det virker som deaktiverte våpen og startvåpen har mye av skylda der våpen er brukt av terrorister.

 

Ikke at noen kommer til å høre på meg, men jeg ser ikke helt behovet for at et problem som gjelder forholdsvis unyttige leketøysvåpen skal ha noe innvirkning på livet til jegere og sportsskyttere og verktøyene vi bruker? It's a different game all together. Og burde derfor ha ett helt eget direktiv.

 

Det burde være fint mulig å gjøre verden tryggere uten at vi skyttere merker en døyt forskjell. Samarbeid mellom landene, grensekontroll, kontroll på lekevåpen og deres innehavere osv. vil være mye mer effektivt enn å detaljestyre magasinkapasitet m.m.

Som det har kommet frem så mange ganger før også, så er landene i EU såpass forskjellig, at ett evt. Schengen relevant direktiv bør ha såpass mye rom for nasjonal tilpasning at det nesten ikke har noen hensikt.

 

Leste en reportasje om Ole Paus på VG nett i dag. Ikke at jeg trur vi kan forvente mye støtte fra han, men helt klart en reflektert mann som er bekymret over dagens politikere og byråkrater som bruker all sin tid på å vri å vende på ord, så de kan slippe å ta vanskelige valg og gjøre noe med de bakenforliggende årsakene.

http://www.vg.no/rampelys/musikk/norsk- ... /23755040/

 

Skulle ønske jeg hadde din tiltro til systemet, byråkratene og deres gode hensikter Hassel, men jeg heller nok mer mot Paus der.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det synes meg at direktiv 2015/2403, vedtatt 15.desember 2015, er rimelig grundig når det gjelder deaktivering av våpen.

 

Her er en liste over hvilke krav som stilles ut fra type komponent:

https://www.gov.uk/government/publicati ... -Component

 

Et lite utdrag:

1. Barrel

1.1 If the barrel is fixed to the frame (1), pin the barrel to action with a hardened steel pin (diameter >50% chamber, minimum 4.5mm) through the chamber and frame. The pin must be welded (2).

 

1.2 If the barrel is free (not fixed), cut a longitudinal slot through the full length of the chamber wall (width >1/2 calibre and maximum 8mm) and securely weld a plug or a rod into the barrel from the start of the chamber (L≥ 2/3rd barrel length). A plug of at least 2/3rds length of the chamber is to be used on smoothbored arms and a rod at least 2/3rds length of the barrel on rifled arms. The plug/rod should be positioned as close to the breech as possible.

 

1.3 Within the first third of the barrel from the chamber, either drill holes (must have a minimum 2/3rds of the diameter of the bore for smoothbore arms and the whole diameter of bore for all other arms: one behind the other, 3 for short arms, 6 for long arms) or cut, after the chamber, a V slot (angle 60 ± 5°) opening locally the barrel or cut, after the chamber, a longitudinal slot (width 8-10mm ± 0.5mm, length ≥ 52mm) at the same position as the holes, or cut a longitudinal slot (width 4-6mm ± 0.5mm from the chamber to the muzzle, except 5mm at the muzzle.

 

1.4 For barrels with a feed ramp, remove the feed ramp.

 

1.5 Prevent removal of the barrel from the frame by use of hardened steel pin or by welding.

Link to comment
Share on other sites

Det er nettopp det som er fokus for vedtaket. Det er noen mer utydlige områder ute i "kantene" av det som bør være vårt fokus. fordi det er enkeltbestemmelser, som i all sin beste hensikt kan rote til for jeger og sports skyttere. skal man slåss en kamp for noe, bør man vite hva man slposs mot og kjenne sine motsandere. Det å si at EU er dumme, vil neppe bidra mye til saka, Uavhengi om de faktisk er dumem eller ikke...

Link to comment
Share on other sites

Rett fra hestens munn, som det heter, er følgende:

 

Inserting a magazine that can take more than 20 rounds INTO any centrefire semi-automatic firearm turns it from its original Category B into Category A7. Taking out the magazine returns it back into Category B.

 

Only the acquisition of a loading device needs to be authorised by showing a license. The ownership is excluded from this proposal. As a result loading devices of more than 20 rounds can still be kept, their use is restricted to people with an exemption for Category A7.

 

The intention is to restrict the free sale of loading devices (especially those of a capacity above 20 rounds), while at the same time allow the legitimate use of both the firearms and loading devices in sport. Albeit with some additional administrative paperwork in regards to the application for an exemption.

 

Dette fra Vicky Ford. Kilde: http://www.shootinguk.co.uk/firearms/op ... tive-73362

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å høres optimistisk ut, kjøpstillatelse på magasin over 20 runder , og ingen registreringsplikt, høres mer fornuftig ut enn å forby alle halvautoer med mer enn 6 skudd, eller hva det sto i ett tidligere utkast. Men, gitt at noe i denne retning blir vedtatt, så er jeg trur jeg fortsatt at vi kun snakker om ekstra byråkrati, uten at vi kan forvente en noen effekt på våpenrelatert kriminalitet.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså Vicky Ford som uttaler dette; om noen kan sies å vite hvordan reglene er ment tolket, så må det være henne.

 

Det vil antagelig si at det blir krav om våpenkort også for kjøp av magasin. Idioti? Sure. Byråkrati? Littegrann. Det skyves over på forhandlerleddet, og ut av forvaltningen.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å høres optimistisk ut, kjøpstillatelse på magasin over 20 runder , og ingen registreringsplikt, høres mer fornuftig ut enn å forby alle halvautoer med mer enn 6 skudd, eller hva det sto i ett tidligere utkast. Men, gitt at noe i denne retning blir vedtatt, så er jeg trur jeg fortsatt at vi kun snakker om ekstra byråkrati, uten at vi kan forvente en noen effekt på våpenrelatert kriminalitet.

 

Seriøst.....slutt å si runder :roll:

Link to comment
Share on other sites

slutt å si runder

For Guds skyld ja. Jeg reagerte også, men gadd ikke å skrive noe først - men det fortjener egentlig å kommenteres. Runder, spisser, bolt, scope, "optic", Så godt som alt i dette faget har gode og veletablerte norske ord.

At man ikke bruker dem får alltid meg til å tenke at "han her er bare en nett-skytter", selv om det ofte er feil :roll:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Bolt er da et norsk ord også. Jeg bruker bolt og sluttstykke om hverandre. Igrunnen synes jeg sluttstykke er et rart ord. Hvor kommer det fra egentlig?

 

Litt Off-topic.. Fortjener kanskje en egen tråd :-)

 

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Direktivet går i riktig retning, men husk på at dette er før trilogforhandlingene og kun er parlamentet sitt syn. Kommisjonen og rådet har et helt annet syn på saken. Heldigvis har vår side lobbet bra i denne runden. Om vi opprettholder presset på parlamentet, avviser de forhåpentligvis lovforslaget og sender det tilbake til kommisjonen. Da kan kommisjonen komme med et nytt forslag som forhåpentligvis gjør noe med ulovlige våpen og deaktiverte våpen, uten å plage lovlydige EU/schengen borgere.

 

En liten fun-fact fra avstemningen i kommiten er at samtlige medlemmer fra Tsjekkia, uavhengig av partitilhørighet, stemte mot lovforslaget..

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å høres optimistisk ut, kjøpstillatelse på magasin over 20 runder , og ingen registreringsplikt, høres mer fornuftig ut enn å forby alle halvautoer med mer enn 6 skudd, eller hva det sto i ett tidligere utkast. Men, gitt at noe i denne retning blir vedtatt, så er jeg trur jeg fortsatt at vi kun snakker om ekstra byråkrati, uten at vi kan forvente en noen effekt på våpenrelatert kriminalitet.

 

Seriøst.....slutt å si runder :roll:

 

 

Synes man kan slutte å si "pang" til pistol og "plugger" til patroner i samme slengen.

Link to comment
Share on other sites

Nei altså. Hva skal man si? Jeg liker å putte korte piller i snurrepangen min, heller enn de lange; de lange gjør så vondt å skyte med. I kortpangen bruker jeg fabrikkskudd i 17-runders clipsene mine, mens jeg utelukkende bruker hjemmerulla i langpang. Spredepang? Joda, jeg har det og.

 

Reguleringene de foreslår er typisk politikerpreik, men ikke ting som er til hinder for hverken idrett eller jakt. Sånn sett kan det kanskje være et greit kompromiss; vi tar ikke noen reell skade, og EU kan si at de har Gjort Noe ®©. (Og nei, dette er ikke å forstå som at jeg støtter de foreslåtte endringer. Jeg er i det store og hele godt fornøyd med hvordan Norsk våpenlovgivning fungerer, og ser lite behov for endringer, derunder intet behov for innstramninger.)

Link to comment
Share on other sites

Nei altså. Hva skal man si? Jeg liker å putte korte piller i snurrepangen min, heller enn de lange; de lange gjør så vondt å skyte med. I kortpangen bruker jeg fabrikkskudd i 17-runders clipsene mine, mens jeg utelukkende bruker hjemmerulla i langpang. Spredepang? Joda, jeg har det og.

10.9 :wink:

 

 

 

EDIT: De som ikke skjønner skytterspråk får et hint her: 10.9 :mrgreen:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Reguleringene de foreslår er typisk politikerpreik, men ikke ting som er til hinder for hverken idrett eller jakt. Sånn sett kan det kanskje være et greit kompromiss;

Det er ikke et kompromiss. Et kompromiss er når begge parter får noe de ikke hadde før. Våpeneiere får her ingenting, de mister noe. EU-byråkratene får gjennom ett forbud til.

 

Neste gang strammes tommeskruen litt mer og man får ikke lov å kjøpe 20-skudds magasin, det er altfor farlig. Osv.

 

Hele forslaget må avvises, alt annet er uakseptabelt, og jeg ber om at alle som skriver til MEP-er og andre politikere har det som utgangspunkt. EUs eksisterende direktiver er mer enn tilstrekkelige dersom de blir håndhevet - også overfor kriminelle og ikke som i dag bare overfor de som følger lovene.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest side opp og side ned, både i dekne tråden og diverse lovforslag, sitter jeg igjen med følgende: Det eneste som (kanskje muligens) vil ha en viss effekt når det kommer til det å forhindre terrorangrep er å ha et sett med felles regler angående plombering. Gjerne i Europa, aller helst i hele verden.

 

Alt det andre er grunnløst, ineffektivt, og går ut over alle andre enn de led skumle hensikter.

 

 

Det er i alle fall det som kommer til å stå i en haug med eposter i aften.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest side opp og side ned, både i dekne tråden og diverse lovforslag, sitter jeg igjen med følgende: Det eneste som (kanskje muligens) vil ha en viss effekt når det kommer til det å forhindre terrorangrep er å ha et sett med felles regler angående plombering. Gjerne i Europa, aller helst i hele verden.

 

Alt det andre er grunnløst, ineffektivt, og går ut over alle andre enn de led skumle hensikter.

 

 

Det er i alle fall det som kommer til å stå i en haug med eposter i aften.

 

Det er jo klart at alt dette KUN er for at EU-representantene skal kunne ha noe å vise folket at de "gjør noe med problemet". Vi som blir involvert i det ser jo at dette ikke har noen virkning, men vi er dessverre i mindretall.

 

At de kunne gjort LANGT mer andre steder med det som gjør at det blir problem, evt gjøre ulovlig import vanskeligere og annet som er vanskeligere for de er jo en annen sak... :x

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Om noen av våre folkevalgte med påvirkning " EU halvautomatiske våpensaker " leser denne tråden,så tror jeg dem blir mere overbevist enn noen gang om at en innskjerping av lovverket er det riktige..

I så fall er det fordi de leter etter bekreftelse på forutinntatte holdninger. Dersom de derimot leser med et åpent sinn, vil de fort se at svært mange i denne tråden har god greie på hva de snakker om, og har velfunderte meninger og forslag til bedre tiltak enn mer eller mindre tilfeldige innstramminger med stor sannsynlighet for utilsiktede negative konsekvenser for mange lovlydige borgere, og tilnærmet null effekt på kriminalitet og terror. Jeg føler i hvert fall at de fleste av oss er på et litt mer konstruktivt nivå enn "You can pry my guns from my cold, dead hands."

Link to comment
Share on other sites

Jeg møtte tilfeldigvis Ulf Leirstein på gata i går, våpenloven ligger rett rundt hjørne. Han virket oppgitt over alt styret på våre vegner. Det ble ingen prat om dypere konsekvenser eller forslag. Heller var temaet oppgitthet over LO Gerd Kristiansens innblanding i forsvarspolitikk. Hun hadde visst skaket ham skikkelig opp :lol:

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å høres optimistisk ut, kjøpstillatelse på magasin over 20 runder , og ingen registreringsplikt, høres mer fornuftig ut enn å forby alle halvautoer med mer enn 6 skudd, eller hva det sto i ett tidligere utkast. Men, gitt at noe i denne retning blir vedtatt, så er jeg trur jeg fortsatt at vi kun snakker om ekstra byråkrati, uten at vi kan forvente en noen effekt på våpenrelatert kriminalitet.

 

Seriøst.....slutt å si runder :roll:

 

Lover deg at jeg ikke bruker det ordet i dagligtale :-) Det var direkte oversatt, mest for å understreke at de som formulerer direktivet ikke fult ut skjønner hverken det tekniske eller det praktiske rund området de prøver å regulere.

 

Skal velge mine ord med omhu neste gang :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

slutt å si runder

For Guds skyld ja. Jeg reagerte også, men gadd ikke å skrive noe først - men det fortjener egentlig å kommenteres. Runder, spisser, bolt, scope, "optic", Så godt som alt i dette faget har gode og veletablerte norske ord.

At man ikke bruker dem får alltid meg til å tenke at "han her er bare en nett-skytter", selv om det ofte er feil :roll:

K

 

Skulle ønske alle skyttere var like engasjert i politisk som de er i rettskriving og språkkonservering :-)

 

...men det kan være litt sannhet i det du skriver også. Juli og August har vært krise ifht. skytesport. Online time var mangedobbelt av trigger time (ooops!! did it again)

Link to comment
Share on other sites

Det er høringsrunde nå. Da slippes det til eksperter av mange slag. EUgunrights hevder at presidentskapet i det Europeiske Skyteforbundet (ESC) har rådet kommisjonen å innføre en svært restriktiv linje og å forhindre eierskap av rifler. Også for frivillige reservister. Det er et underlig standpunkt jeg ikke håper det tillegges stor vekt, om det viser seg å være tilfelle.

 

For de konspiratoriske kan det legges til at presidenten og generalsekretæren er russere.

Link to comment
Share on other sites

slutt å si runder

For Guds skyld ja. Jeg reagerte også, men gadd ikke å skrive noe først - men det fortjener egentlig å kommenteres. Runder, spisser, bolt, scope, "optic", Så godt som alt i dette faget har gode og veletablerte norske ord.

At man ikke bruker dem får alltid meg til å tenke at "han her er bare en nett-skytter", selv om det ofte er feil :roll:

K

 

Skulle ønske alle skyttere var like engasjert i politisk som de er i rettskriving og språkkonservering :-)

 

...men det kan være litt sannhet i det du skriver også. Juli og August har vært krise ifht. skytesport. Online time var mangedobbelt av trigger time (ooops!! did it again)

 

Jeg har aldri hatt noe problem med anglifisering, men runder er ikke en norsk oversettelse av rounds. På engelsk sier man rounds, men å oversette dette direkte til norsk gir ingen som helst mening :wink:

Link to comment
Share on other sites

Angåenede russere i russland kan sivile kjøpe noe som heter Vepr KM som ikke er en vepr men en gammel militær helauto AKM i 7,62 x39 med helautofunkssjonen "deaktivert" men med hakket for sikringa og bokstaven for det intakt. Garantert mulig å konvertere tilbake.

Kommer med ett 30 skudds mag bulket på 10 skudd, da det liksom er maks i russland, men alle "har jo fått tak i noen fler som ikke er bulka" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Parlamentet har pyntet litt på kommisjonens mest rabiate forslag, men er jo i prinsippet enig med kommisjonen på de vesentlige punkter. Med mulig unntak for et mer enhetlig regelverk for deaktivering av våpen er dette et makkverk som ikke henger sammen.

De sier rett ut at disse regelendringen ikke vil hindre ulovlig våpenhandel eller kriminelles og terroristers adgang til ulovlige våpen, men skal hindre at lovlig ervervede våpen skal ende opp i hendene til slike. Vanskelig å se at noe særlig av det som foreslås forårsaker noe mye annet ennå gjøre tilværelsen vanskeligere for oss som har ervevet våpen lovlig. De legger opp til et hinsides system for merking og sporing av ikke bare våpen , men også våpendeler. Gjett hvem som vil få regninga for det?

Feks mener de at lyddempere skal være nummeret og lisenspliktig. Det samme gjelder f eks piper som skal være merket på en slik måte, straks de er på EU jord, at Ruger ikke lenger får plass til advarselene sine på den samme. Å kjøpe et par pakker jaktammo på nettet er jo greit om en f eks bor 20 mil fra nærmeste våpenbutikk, men det kan en bare glemme om parlamentet får det som de vil. Det samme gjelder ladekomponenter. For ikke å snakke om psykotesten minimum hver femte år, om man da ikke aksepterer kontinuerlig overvåkning av psyke og skikkethet, hvordan nå det skal foregå?

Link to comment
Share on other sites

Det er høringsrunde nå. Da slippes det til eksperter av mange slag. EUgunrights hevder at presidentskapet i det Europeiske Skyteforbundet (ESC) har rådet kommisjonen å innføre en svært restriktiv linje og å forhindre eierskap av rifler. Også for frivillige reservister. Det er et underlig standpunkt jeg ikke håper det tillegges stor vekt, om det viser seg å være tilfelle.

 

For de konspiratoriske kan det legges til at presidenten og generalsekretæren er russere.

 

Tenker du på rett ESC nå? EU's Economic and Social Committee (ESC) skal være sterkt for semi-auto forbud, men at skyteforbundet (også ESC) skal være det høres rart ut. Har du en link?

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på rett ESC nå? EU's Economic and Social Committee (ESC) skal være sterkt for semi-auto forbud, men at skyteforbundet (også ESC) skal være det høres rart ut. Har du en link?

 

Jeg tenker på ESC som i skytterforbundet. http://www.esc-shooting.org/about/president/ og http://www.esc-shooting.org/about/secretary_general/ De har levert høringssvar, men bak lukkede dører.

 

Den svenske kontoen Vapenkontroll på twitter er min kilde. Min er faring er at de som står bak er edruelige og angriper problemet på en god måte. Etter min mening argumenterer de godt mot forbudet. De viser også galskapen i det svenske systemet https://twitter.com/vapenkontroll

Link to comment
Share on other sites

EU Gun Rights Skriver på Twitter: "Earlier tweets considering the ESC leaks on the #EUgunban have been removed due to source request. More information will follow..."

 

Så la oss se hva de skriver etter at de har utøvd litt kildekritikk. Jeg er også tilbøyelig til å ta nyheten om at den europeiske skytterkonføderasjonen går inn for å forby privat eierskap av rifler med en meeeget stor klype salt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...