Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

Kanskje kunne våpenrommet til enhver politistasjon bli til et oppbevaringsrom for våpen til alle skyttere/jegere, og kun utlevert til konkurranse/trening/jakt for så å legges tilbake umiddelbar deretter?
Glem det! Ikke gi noen noe dårlige ideer.
Disse tankene har da en del allerede, og lufter dem med jevne mellomrom. NOAH og andre moderne "dyrevernere", som selvfølgelig også er motstandere av all bruk av våpen (også skiskyting?), lanserer ofte slikt sprøyt før hver jaktsesong.
Link to comment
Share on other sites

Det hele er ganske nervepirrende, den "nye" norske våpenloven står på vent til EU har bestemt seg for det som skal gjelde i alle Schengenland.

Jeg for min del håper på at EU får annet å tenke på utover nyåret når EU-fiendtlige partier står for valg i diverse land.

 

Treffende påstander fra forsker og forfatter Christian Anton Smedshaug som anmelder boken sin i disse dager: "Europa etter EU".

Sitat: Norge hadde større selvråderett under Sverige 1814 - 1905 enn under EØS-avtalen 1994.

Sitat: EU minner mer og mer om politbyrået i Sovjet på 80-tallet.

 

I dag føler mange at det står uavklart mellom EU-vennlige politikere og folkets mening om Schengen og EØS-avtalen. En konsekvensanalyse og vurdering til forslag for folkeavstemning bør komme. Også om forholdene til mange avtaler som er signert på vegne av land og folk, det er skrevet under så mye at vi ikke har forstått at alt som sto der med liten skrift nå presser oss mer og mer. Stadig flere land og folk føler seg rundlurt i en "KONTRAKTFELLE"

 

At BREXIT ikke fikk politikere i representerte land til å forlange toppledelse i Brussel umiddelbart utskiftet er merkelig.

Alt dette var kanskje litt på sidelinjen.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Noen som lurer på om det snart er plass til et "UKIP/Trump"-parti i Norge som vil ta befolkningsens NEI TIL EU på alvor?
Det er da 3 politiske partier som er mot EU/EØS, og har vært det hele tiden (*), sjøl om en god del av brukerne her inne tydligvis ikke er klar over såpass. I følge "Kammerets politiske meningsmåling" er det bare 18,5 % av oss som støtter "NEI"-partiene. 77,4 % støtter "JA! til Brüssel"-fylkingen, og 4,1 % støtter MDG, som er temmelig schizofrene i utenrikspolitikken.

 

Man trenger da slett ikke menge seg med folk som er konsekvente løgnere og faktafornektere, som omgås nazister, rasister og Ku-Klux-Klan, som kolporterer spinnville konspirasjonsteorier, er ekstreme mannssjåvinister og gammelgrisete sex-klåere, tilhengere av tortur og dødsstraff, og uopplyste klimafornektere, sjøl om man kan feire 50-års-jubileum som "Fellesmarked"-motstander, som jeg kan.

 

(*) SP har vært mot "Fellesmarkedet" fra ca. 1962, SV mot EF siden de ble dannet som "Valgforbund" i 1973, og Rødt mot EEC/EF siden de oppsto som diverse fylkinger ca. 1969.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det må jo gå an å anmelde byråkrater som sprer så mye søppel. De fleste toppledere og politikere gjømmer seg bak tåkeprat, men den gjengen her blir jo avslørt i regelrett løgn, gang på gang. Blir helt kvalm.

Likte spesielt måten de klarte å skyte argumentasjonen i foten; "vi må innføre disse urimelig strenge og uproposjonale begrensningene for milioner av lovlydige EU/Schengen borgere snarest mulig før eksperter og konsekvenanalyser vanner ut argumentene våre, ellers vil terroristene lykkes i å ødelegge vårt levesett".

 

Fritt klippet og oversatt, men allikevel...

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste nå er at våre forhandlere når frem med sine argumenter og evner å splitte byråkratene til null handling.

På sikt vil det sikkert være enklere å drive frem en skikkelig EØS-batalje hvor myter og falske påstander kommer på bordet.

Mange godt utdannet og godt opplyste har dissekert/analysert hele raklet. Mye tyder på at EØS-avtalen kan bli sårbar hvis fokus blir for stort og minste detalj kommer under fulle lanterner. Politikernes verste fiende her er demokratiet selv, som også er EUs største trussel. Demokrati er flott for dem, så lenge den ikke vender seg mot eliten.

Politikerne er godt vant med en folkeavstemning hvor folk stemmer på hvilket parti (blant de etablerte) som skal få flest stemmer. Innblanding fra folk flest om andre spørsmål vil de helst ikke ha noe av. Det er forhåpentligvis lettere å få folk til å stemme JA/NEI til EØS enn å tømme et parti for velgere over til et annet. Det er mange på tvers av partier som går mot en EØS-avtale, eller som vil ha flere fakta på bordet for en revurdering.

 

Et ekstremistparti har ikke vekstgrunnlag i Norge til å komme i posisjon, heldigvis. I Europa er folk så frustrerte at de vil "sette ned foten". Det skumle er hvis de gjør det i panikk uten å tenke seg om.

Link to comment
Share on other sites

Noen som lurer på om det snart er plass til et "UKIP/Trump"-parti i Norge som vil ta befolkningsens NEI TIL EU på alvor?
Det er da 3 politiske partier som er mot EU/EØS, og har vært det hele tiden (*), sjøl om en god del av brukerne her inne tydligvis ikke er klar over såpass. I følge "Kammerets politiske meningsmåling" er det bare 18,5 % av oss som støtter "NEI"-partiene. 77,4 % støtter "JA! til Brüssel"-fylkingen, og 4,1 % støtter MDG, som er temmelig schizofrene i utenrikspolitikken.

 

Man trenger da slett ikke menge seg med folk som er konsekvente løgnere og faktafornektere, som omgås nazister, rasister og Ku-Klux-Klan, som kolporterer spinnville konspirasjonsteorier, er ekstreme mannssjåvinister og gammelgrisete sex-klåere, tilhengere av tortur og dødsstraff, og uopplyste klimafornektere, sjøl om man kan feire 50-års-jubileum som "Fellesmarked"-motstander, som jeg kan.

 

(*) SP har vært mot "Fellesmarkedet" fra ca. 1962, SV mot EF siden de ble dannet som "Valgforbund" i 1973, og Rødt mot EEC/EF siden de oppsto som diverse fylkinger ca. 1969.

 

Jeg kommenterer ikke politikken til "UKIP/Trump" og 97% av velgerne dems er helt vanlige anstendige folk som ønsker å gi det eksisterende apparatet fingern av ulike årsaker. Det jeg påpeker er at jeg tror det også i norsk politikk er et tomrom og plass til et protestparti mot "eliten". Det som skjer nå i Norge, EU og globaliseringen med bla denne debatten, minsker ikke akkurat generell politikerforakt for veldig mange uansett om man er rød, blå, grønn eller brun.

Link to comment
Share on other sites

Enig, men det som virkelig skremmer vettet ut av meg, er hvor lempelig kommisjonen forholder seg til fakta og kunnskap. De lyver faktisk. Nå er det ett år siden prosessen med revidering av våpendirektivet begynte. Det er sendt ca. hundre tusen mail fra skyttere og jegere til EU, de fikk inn over 23000 svar på høringsrunden tidligere i år, og det har vært mange møter med interessegrupper. Til tross for at de har fått all den kunnskap de behøver for å se at disse tiltakene ikke vil ha noen nevneverdig effekt ovenfor terrorisme. Fortsetter de med den samme gamle retorikken. De vil rett og slett ikke høre. Kommisjonen ønsker heller ikke en konsekvensutredning. Stikk i strid med kutyme i EU. De lytter overhode ikke til andre en seg selv. De driter loddrett i fakta, og de konsekvenser politikken deres får for over to hundre millioner lovlydige EU borgere.

 

Som en som tror på demokratiske prosesser, må jeg virkelig si at jeg er skremt. Dette er ikke mye til demokrati.

Link to comment
Share on other sites

Det er NJFF som representerer norske jegere og sportskyttere opp mot denne prosessen i EU. Da i samspill med den internasjonale jegerorganisasjonen FACE. - Før noen nå får hetta. NJFF har med de andre jegerorganisasjone satt sin "frontlinje" ved legitime sportsvåpen (inluder IPSC rifler og slikt). De bestemmelser som kommer tankeløst et sted, vil nemlig nesten alltid ramme andre steder. Videre er det vel fortsatt slik at det np er snakk om et forlsalg til hva som skal foreslps og så behandles...

Link to comment
Share on other sites

Historisk er det som regel slik at man ikke blir enige om noen ting... og så får man hen hel helvetes masse ekstra byråkrati for å tillempe lokale løsninger, mens de som tok "hete" innitiativ for å fremme egen posisjon i systemet (samt å redde verden, seff) har vandret videre...

Link to comment
Share on other sites

Vil oppfordre alle til å skrive noen veloverveide ord til medlemmer av EU-Parlamentet. Det tar deg toppen 10 minutter! EU-kommisjonen presser i disse dager parlamentet til å godta forbud mot flere halvautomatiske våpen, magasiner, samt innføre midlertidige våpenkort og medisinske tester:

 

http://www.gunsweek.com/en/current/articles/eu-gun-ban-new-call-action-firearms-united#who-contact-3181

 

Alt du trenger for å skrive står i artikkelen, inklusive e-postadresser til samtlige medlemmer av parlamentet! Lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

Men... før man sender en mail, er det nyttgi å sette seg inn i saken.

 

What's a stake?

Should the Commission had their way, many critical points in our gun rights would be in danger

 

The Council position excludes a total ban on Category B7 firearms – those modern hunting, sporting and defensive firearms patterned after military rifles and carbines – but still threatens us in several critical points:

A total ban on demilitarized firearms, those meaning full-automatic firearms that were permanently and irreversibly modified to semi-automatic operation for the civilian market

A ban on magazines for handguns and long guns holding more than 20 rounds of ammunition, and a prohibition to their use, with a generic "exception for sport shooters"

A mandatory five-years expiry date for all gun licenses and mandatory medical and psychological test for all gun owners

 

Så langt, med untak av det sistenvnet (som ligger implisitt som et forslag også her hjemme i forbindelse med den nye våpenloven) ikke så ulikt norsk lovgivning pr i dag.

Link to comment
Share on other sites

Kommisjonens forslag går lengre en vårt nou fra 2011, dessuten ønsker kommisjonen totalforbud på AR-15. Det har heller ikke blitt foretatt noen konsekvensutredning, stik i strid med hva som er skikk for god lovgivning i EU. Kommisjonens forslag er ikke basert på vitenskapelig fakta. Det er mye som er galt med den demokratiske prosess i dette lovarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Men... før man sender en mail, er det nyttgi å sette seg inn i saken.

 

What's a stake?

Should the Commission had their way, many critical points in our gun rights would be in danger

 

The Council position excludes a total ban on Category B7 firearms – those modern hunting, sporting and defensive firearms patterned after military rifles and carbines – but still threatens us in several critical points:

A total ban on demilitarized firearms, those meaning full-automatic firearms that were permanently and irreversibly modified to semi-automatic operation for the civilian market

A ban on magazines for handguns and long guns holding more than 20 rounds of ammunition, and a prohibition to their use, with a generic "exception for sport shooters"

A mandatory five-years expiry date for all gun licenses and mandatory medical and psychological test for all gun owners

 

Så langt, med untak av det sistenvnet (som ligger implisitt som et forslag også her hjemme i forbindelse med den nye våpenloven) ikke så ulikt norsk lovgivning pr i dag.

 

 

Mulig jeg ikke er byrokratisk nok....

 

Men slik jeg leser den teksten der Hassel, så er det magasinene som du (vi) kan få generellt unntak for..

Ikke det første punktet som omhandler B7 våpen.

 

I så fall blir det få NROF'ere og DSSN'ere som løper rundt med annet enn production våpen og ruger mini-14.

Link to comment
Share on other sites

ikke så ulikt norsk lovgivning pr i dag

Norsk lovgivning har i dag ikke noe de facto forbud mot våpen som kan bruke magasiner med kapasitet over 20 skudd. Kommisjonens forslag slik det er utformet vil ramme mini-14 også.

 

 

Rådets forslag er mindre ekstremt enn kommisjonens, men fremdeles uakseptabelt. Hvis noen vil vite hvordan det fungerer med femårslisenser er det bare å spørre svenskene.

 

EU må fokusere på å sikre grensene og på godt spaningsarbeid. Det er det som kan forhindre terrorisme og kriminalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan en teknisk ordne at våpenet ikke kan bruke større magasin? Det er jo "øverst" i magasinet at det er kontakt med våpenet. Hvor mye en forlenger det nedover er vel vanskelig å gjøre noe med.

 

 

Man kan jo finne på å forby våpen med avtagbare magasin.. Som med hagle.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å skrive til politikerne våre og gjøre de oppmerksomme på at dersom de ikke sørger for å få stoppet denne galskapen, VIL det føre til at neste års stemmer VIL gå til partier som ønsker å makulere hele EØS-avtalen.

 

Intet skremmer politikere mere enn å se en fremtid der de hverken er innvalgt på tinget, eller kan sikre seg "pensjonistjobber" med skattefritak.

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Midlertidige våpenkort har mer eller mindre ødelagt svensk pistolskyting, så nei det er ikke noe å trakte etter.

Midlertidige våpenkort er begynnelsen på slutten. I dag må forvaltningen aktivt tilbakekalle et våpenkort, med midlertidige lisenser trenger de bare å gjøre ingenting så løser saken seg selv. Det skal ikke mye til for å forutse hva som skjer da.

Link to comment
Share on other sites

Men slik jeg leser den teksten der Hassel, så er det magasinene som du (vi) kan få generellt unntak for..

Ikke det første punktet som omhandler B7 våpen.

Det tror jeg du har rett i, men det er tilsvarende unntak for de våpna som bruker dem som ligger i det forslaget til behandling som man er enige om (eller ikke kommer videre med. Altså at sporstskyttere skal kunne erveve. Slik jeg leser http://www.gunsweek.com/sites/default/f ... ls/COM.pdf altså kommunikeet om antiterrorist arbeidet er det ønske om å åpne de forandringen igjen for å få "militært utseende" / våpen fra AK47 / AR 15 familien inn på totalforbuds lista. Altså, et forslag om å reforhandle det man er blitt enig om. (Ser for meg at en får levere inn HK243 og VZ58 rifler til godkjenning)

 

Norsk lovgivning har i dag ikke noe de facto forbud mot våpen som kan bruke magasiner med kapasitet over 20 skudd. Kommisjonens forslag slik det er utformet vil ramme mini-14 også.

Mjo... for de facto er alle Halvautoer forbudt i Norge. men det finnes en del unntaks kriterier.

 

Midlertidige våpenkort har mer eller mindre ødelagt svensk pistolskyting, så nei det er ikke noe å trakte etter...

Meg bekjent skytes det forstatt mye pistol i nabolandet... men det til side. Den mest effektive strategien i forhold til midlertidige kort, er å for frem til politikere at det vil bli kostbart og byråkratiserende... det er der det gjør vondt for en politiker. Elelrs er det viktig å unngå irske tilstander hvor det SVJV er slik at selv om det er myndighetene som er trege, må man levere innn våpen om tilatelsen ikke er fornyet i tide.

Link to comment
Share on other sites

Den mest effektive strategien i forhold til midlertidige kort, er å for frem til politikere at det vil bli kostbart og byråkratiserende... det er der det gjør vondt for en politiker.

Om det var tilfelle, hvorfor har vi da POD? :wink: Hittil har vel ikke en eneste politiker klart å begrense byråkratiet, tvert i mot vokser det uten stans. Så hvor redd kan de være for dette?

 

i Sverige er det flere problemer slik jeg forstår det, bl.a. hørte jeg om en forhandler med 1'000'000kr i våpen som ventet på behandling. Politiet har tydeligvis innsett at det å somle er uten risiko for deres del.

Link to comment
Share on other sites

Video fra dagens møte i Committee on the Internal Market and Consumer Protection:

 

http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20161123IPR52846/committee-on-the-internal-market-and-consumer-protection

 

På møtet ble det sagt mye forvirrende..

 

Skjønner dere det slik at det ikke vil bli solgt nye halvautomatiske våpen som kan ta magasier etter at loven har blitt implementert, bare bruktsalg av allerede eksisterende våpen til folk som allerede eier slike våpen? og er det våpen som kan ta løse magasiner som vil bli kategori A (forbudt) eller er det bare hvis man faktisk setter 20+ magasin i våpenet at det blir forbudt?

 

Agendaen begynner fra 1:02 inn i videoen.

Link to comment
Share on other sites

Den mest effektive strategien i forhold til midlertidige kort, er å for frem til politikere at det vil bli kostbart og byråkratiserende... det er der det gjør vondt for en politiker.

Om det var tilfelle, hvorfor har vi da POD? :wink: Hittil har vel ikke en eneste politiker klart å begrense byråkratiet, tvert i mot vokser det uten stans. Så hvor redd kan de være for dette?

POD er slikt som oppstår når man ikek har fått klar nok beskjed om hva konsekvensene av nye lover, endringer osv fæører til. Vi har et stadig økende byrpkrati, selv om enkelte regjeringspartier er soleklare motsandere av dette. - Men det er en annen diskujson.

 

i Sverige er det flere problemer slik jeg forstår det, bl.a. hørte jeg om en forhandler med 1'000'000kr i våpen som ventet på behandling. Politiet har tydeligvis innsett at det å somle er uten risiko for deres del.

Ja, det er blitt ktøkkete for forhandlere, fikk faktisk en tlf i går fra en av mine faste som når har lagt inn årene pga det blir for my "strul".

 

 

Jeg er fortsatt hellig overevist omk at det vil være katastrofal tabbe, å gå inn i diskusjonen med utgangspunktet at politikeren er vår fineder og ute for å "ta" lovlige våpen og lovlydige våpeneiere. Utfordringe ligger heller ikke i at de har en tanke og et ønskeom å begrense / legge hinder for at folk skal massemyrde andre folk for en elelr annen favoritt sak. Det som er kjernen er at de mener, at de tiltakene som er foreslått (en hel del av dem ganske solide og fornuftige) er løsningen på det siste problemet.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er Hassel at de ikke ønsker å lytte til fakta/informasjon. De har til og med, mot god skikk for lovarbeid, valgt å ikke gjennomføre en konsekvensutredning. Det betyr at de ikke ønsker å vite noe om hvilke konsekvenser loven vil få både på godt og vondt.. det har i tillegg blitt sendt rundt 100000 mail/brev med informasjon fra oss, og det har kommet inn 26000 formelle svar til EU. Til tross for dette er forslaget forferdelig dårlig, og nesten umulig å forstå.. hvor mye mer sikkerhet får vi i EU om vi i stedet for 30 skudds magasiner må gå over til 20 skudds på våre våpen? To 30 skudds er 60 patroner, tre 20 skudds magasiner er også 60 patroner. Skilnaden er et magasinbytte på ca, 1,5 sekunder.

 

I løpet av året har jeg ved tre anledninger sendt mail til samtlige representanter der jeg påpeker konsekvenser og spørr relevante spørsmål rundt lovteksten. Dette er mail jeg har brukt tid på å skrive. Av over 700 jeg har mailet har jeg fått 8 svar.. Jeg begynner å tvile på om de faktisk bryr seg om fakta i det hele tatt, det er nokk mer ideologi.

Link to comment
Share on other sites

POD er slikt som oppstår når man ikek har fått klar nok beskjed om hva konsekvensene av nye lover, endringer osv fæører til.

 

Jeg er empiriker, og all empiri tilsier at politikere ikke har som mål å begrense byråkratiet. Om det skyldes manglende vilje eller evne aner jeg ikke, men sånn er det bare. Så jeg tror ikke det argumentet vil ha noen effekt.

 

Jeg er fortsatt hellig overevist omk at det vil være katastrofal tabbe, å gå inn i diskusjonen med utgangspunktet at politikeren er vår fineder og ute for å "ta" lovlige våpen og lovlydige våpeneiere

Men det er jo det de prøver på. Motivene kan være så edle de bare vil, det de ønsker er å begrense vår tilgang på våpen. At de også prøver å plugge uregulerte kilder er greit nok, det er veldig mange smutthull i Europa. Men de ønsker like fullt å stramme inn på de lovlige og regulerte våpnene. Og det gjør de til "fiender" i denne saken. Fiender er kanskje et sterkt ord, meningsmotstandere høres penere ut. Men det er vel mest semantikk.

Link to comment
Share on other sites

Mjo... for de facto er alle Halvautoer forbudt i Norge.

Ikke pistoler.

 

Det som er kjernen er at de mener, at de tiltakene som er foreslått (en hel del av dem ganske solide og fornuftige) er løsningen på det siste problemet.

 

Hvilke tiltak i direktivet, som ikke allerede er hjemlet i eksisterende direktiv, mener du er fornuftige og solide? Som sportsskytter er du selvsagt klar over at svært få flyselskap vil gå med på å transportere kategori A-våpen (B7-våpen med +20 skudds magasiner), uansett om det enkelt våpenet står på passasjerens våpenpass eller ikke. Hvordan tror du det går med skytegrener som bruker slike våpen?

 

Det er litt deprimerende at noen føler større behov for å forsvare en privilegert elites ønske om å detaljstyre alt og alle enn for å forsvare europeernes rett til å eie våpen.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering/oppsummering og informasjon om veien fremover:

http://www.gunsweek.com/en/current/articles/eu-gun-ban-our-way-thermopylae

 

Som det fremgår av artikkelen er det en del momenter vi må være klar over:

 

- Selv etter trialogen er ferdig, er det muligheter for å gjøre endringer i direktivet før det voteres.

- Etter at direktivet eventuelt er vedtatt, gjelder en 15 måneders frist for implementering (selv om en hel del land allerede har signalisert at de ikke vil implementere det overhode). Her er det også rom for nasjonale justeringer.

- En må opprettholde fokus og fortsette å kontakte sine representanter.

 

For oss i Norge, som ikke har direkte representasjon, er det viktig å kontakte NJFF, DFS, NSF og regjeringspartiene. Informasjon har kommet frem om at Norge er et av landene som har drevet lobbyvirksomhet for strengere regulering. Det kan vi ikke godta.

Link to comment
Share on other sites

Hva enkeltpolitikere mener og tror betyr lite, når det kommer til avstemning er det partiets standpunkt som teller. Den som orker følge med vil se dette på koumnenivå, fylkesnivå og stortinget. Garantert i EU-samenheng også.

Politiker etter politiker tar ordet og prater og drøfter og mener, nokså ofte noe annet en partiet mener. Så kommer avstemmingen og alle i partiet stemmer likt (med mindre det er en fillesak partiet lar demokratiet ta seg av).

 

En tidligere komunepolitiker i min hjemkomune mente det kunne spares enorme summer om en i stedet for 18 fra Ap, 11 fra Høyre osv stilte med en person fra hvert parti med stemmevekt tilsvarende valgresultatet; mindre møtreom, mindre deking av tapt inntekt, mindre utgifter på snitter og brus, kortere møter.

Hun ble boikottet av den lokale AP-avisa etterpå...

 

Altså-ikke ta pause fordi Ola Skitstuhagen fra Det store partiet er skytter osv!

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo det de prøver på. Motivene kan være så edle de bare vil, det de ønsker er å begrense vår tilgang på våpen. At de også prøver å plugge uregulerte kilder er greit nok, det er veldig mange smutthull i Europa. Men de ønsker like fullt å stramme inn på de lovlige og regulerte våpnene. Og det gjør de til "fiender" i denne saken. Fiender er kanskje et sterkt ord, meningsmotstandere høres penere ut. Men det er vel mest semantikk.

 

For å presiere de ønsker å komem slemmingen til livs, ikke lovlydige våpeneier. utfordingen ligger i at de mangler no kunnskap til å forsstå at man ikke komemr slemmingen til livs med å regulere de lovlydige...

Link to comment
Share on other sites

For å presiere de ønsker å komem slemmingen til livs, ikke lovlydige våpeneier. utfordingen ligger i at de mangler no kunnskap til å forsstå at man ikke komemr slemmingen til livs med å regulere de lovlydige...

 

Tror du virkelig at det er det edle motivet, og at de samtidig er så blåst i skallen at de ikke skjønner at de med dette forslaget tar feil mann?

 

Jeg tror ikke det Hassel.

Men så er jeg kun en kynisk gammel gubbe som for mange herrens år siden har mistet det meste av tiltro til politikere og i alle fall byråkratiet og de grå eminenser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...