Jump to content

Tre jaktvåpen jeg IKKE vil ha:


Malle

Recommended Posts

Det er mulig at jeg starter denne tråden i feil kategori, men jeg fant ikke noe som passet, så den må gjerne flyttes :D .

 

Jeg sitter på nok en nattevakt. Alt er rolig og jeg er i ferd med å kjede meg dønn ihjel. På slike vakter har jeg av og til lekt leken "hvis jeg bare kunne ha tre jaktvåpen, hvilke hadde jeg da valgt?". Forsåvidt greit nok, men jeg pleier stort sett å ende opp med det samme resultatet :roll: ...

 

I natt har jeg derfor valgt å spørre meg selv om hvilke tre jaktvåpen jeg ikke vil ha, og som derfor blir stående lengst nede på ønskelisten. I utgangspunktet virket dette enkelt, men det viste seg som en større utfordring enn først antatt...

 

Det er overhodet ikke min mening "å slenge dritt" om det andre synes er fantastiske våpen, men utelukkende min høyst personlige mening. Hvis noen skulle finne på å kaste noen av disse våpene etter meg, så hadde jeg selvfølgelig tatt imot med åpne armer :D . Og når det gjelder min integritet som diskriminerende våpenkjøper... så hadde jeg nok slått til hvis tilbudet var godt nok :oops: ...

 

Med fare for, men uten ønske om å tråkke enkelte på såre jegertær, her er min liste:

 

1: Blaser rifler. Sikkert fantastiske, men jeg liker dem ikke. Ser litt ubeskrivelige ut. Spesiellt de med sideplater i tre.

 

2: Remington 700 SPS VTR. Jeg er en stor fan av yankee mauseren, men trekantet løp og munningsbrems?

 

3: Benelli Argo. "In a galaxy far, far away...", "may the force be with you!"... Yup, litt i overkant Star Wars.

 

Det var min liste. Noen flere som tar utfordringen?

Link to comment
Share on other sites

2 ern din er bankers, det første jeg tenkte da jeg så det trekantede løpet var no way.

 

Liste:

 

1: Remington 700 SPS VTR. Trekantet løp og munningsbrems! Demper er ett must, og demper og trekantet løp med porting?

 

2: En hviken somhelst hagle som ikke er i cal 12/76-89 (alt annet er for ukurant for min bruk, og i dag er mange 12 hagler snart like lette som 20).

 

3: Sako TRG 42, for bane basert, og for kraftige kalibre. Men en TRG 22 i steden for minT3 SV som også er for mye bane våpen. Hadde jeg nok ikke nektet på.

Link to comment
Share on other sites

Tjaaaa.... Har vel kun funnet 2 våpen jeg ikke vil ha, og det er Tikka T3(Plast der det ikke skal være plast), og Blaser R93(Som mekaniker er jeg skeptisk til nyere tysk ingeniørkunst) :wink:

 

Derimot, så synes jeg VTR`n ser spennende ut... Bortsett fra smellforsterkern selvfølgelig. Kappet bort denne, og satt på en demper kansje? Noen som tar i på å lage en trekantet demper+trekantet gjengebeskytter for å opprettholde stilen? :roll::lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble fratatt AG3`n, og fikk utlevert MP5. Tok det som en personlig fornærmelse :evil:

Trangt nok i skapet om man ikke skal ha slikt søppel stående å ta plass også.

 

Heldigvis har HV-troppen min mye selvironi. Døpte oss likegodt om til "homsepatruljen" :lol:

 

Håper bare det ikke blir krig.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ikke lett den der.

 

Tror nok min liste hadde sett ca sånn her ut:

 

1. De fleste våpen med skinnende rustfritt løp.

2. Tikka T3, av blandt annet overnevnte grunn. Ja jeg vet ikke alle modeller har slikt løp. Og alt for mange har den nå for tiden syns jeg..

3. Winchester M70 compacten til fattern. Makan som den børsa ruster.

Link to comment
Share on other sites

Liker vel egentlig aller fleste våpen, de fleste har ett utsende eller en fuksjon som vil tiltale meg,

men for å få en liste velger jeg

 

1. Star hagler (bærer preg av å være omsmidde ladafelger) litt grove etter min smak

2. våpen med mer eller mindre militært preg.

3. er generelt skeptisk til rettrekkere men mest fordi jeg ikke har prøvd noen

 

espeng

Link to comment
Share on other sites

Hmm....

Der finnes mye jeg ikke ville brukt penger på, og "Tre jaktvåpen jeg ikke ville kjøpt" kunne jeg lett svart på.

Men hadde jeg fått noe kastet etter meg, så hadde jeg tatt imot jeg.

Er nok altfor allsidig når det gjelder våpen, har både lange, korte, hagl og kule, pil og bue, etc etc.

 

Finner glede i det meste jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

1. alle hagler under 12/76

2. alt som har med drilling og kombi å gjøre

3. winchester pumper og automater

 

Det som er det mest skremmende er at jeg faktisk har noe av dette :shock: Brno kombi 12/70- 222, 12/70 O/U, Winchester pumpe, men jeg klarer faen ikke å skille meg av med dem, men det hadde ALDRI blitt kjøpt mer av dette, om jeg så fikk lov av våpenkontoret.

 

Kombi'n min går jævlig bra, men jeg trives ikke med bare 1 haglesmell og 1 riflesmell, men klarer ikke å selge den, for det var det første seriøse våpenet jeg fikk av foreldra mine på 12 års dagen min. Står bare og samler støv.

 

O/U går som en drøm, men burde vært grøvre saker. Den ble kjøpt i '95 etter at automaten min svikta meg på NM i figurjakt i Sandefjord et par uker før. Da redda faren min den automaten, for jeg var på tur til å slå den tvert av over ei furu. Da var jeg "litt" sinnsyk i gjerningsøyeblikket :mrgreen:

Denne O/U blir brukt alle ganger jeg er på fuglejakt, figurstier, og leirduer. Så den samler ikke støv. Men automaten står og samler støv. Klarer ikke å selge den heller, for den ble jeg Norgesmester i figurjakt med på Finnholt i Sør-Odal i '93. Automaten veksler med alt av ammo, den likte bare ikke kombinasjonen svak ammo + mye mye mye regn. Og den er ikke godkjent for stål, men det finnes jo en haug med andre alternativer da. Den har forøvrig full choke.

 

Winchester pumpa kjøpte jeg til faren min i bursdag gave, for pumpa hans begynte å svikte han + at den jeg kjøpte hadde løse choker. Og siden faren min nå er dau, så klarer jeg ikke å skille meg av med den, sjøl om den bare står og samler støv. Jeg har en som er skikkelig sugen på den. Han maser hver eneste gang jeg ser han. Men jeg selger ikke.

 

Mye følelser bak våpen. Kunne jo fått rydda plass til nye og bedre prosjekter hvis jeg bare hadde klart å kvitte meg med noe, men pr. idag er det umulig gitt :oops::cry:

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig bare ett svar her:

 

1. Våpen som er så dyre at jeg ikke tør jakte med de.

 

Dette blir jo en anseelig haug med våpen. I tillegg er jeg generelt skeptisk til:

 

2. Håndvåpen. Til nød kunne jeg tenkt meg en liten .22 - pistol til avliving av rev og grevling i feller.

 

3. Automatvåpen.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

har lite erfaring med forskellige typer våpen men noe har jeg erfart! :D

jeg ville IKKE hatt :

1.halvoutmatisk rifle uansett kaliber. (har en 22.halvauto, hylsene setter seg fast ofte ,og liker ikke systemet eller presisjonen.)

 

2. kombi,kunne godt tenkt meg det egentlig,men jeg bommer som regel på første skuddet,å da er det kjippt med bare et hagle løp.

 

3.bøyle-rifle. har ikke noe god grunn,bare at de ser ufattelig stygge ut og ekle og skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm vanskelig å komma på alt ein ikkje vil ha, me får prøve :

 

1. Remington salongrifle med tubemagasin. Raklemikk gevær med simpelt avtrekk.

2. Star Baikal rifle/hagle ( har hatt 2 stk, dvs 1 har eg fortsatt, men er for lite verdt til å selge.)

3. Kombi våpen, skulle det først blitt noko i den duren, hadde kanskje ein drilling...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...