Jump to content

Tre jaktvåpen jeg IKKE vil ha:


Malle

Recommended Posts

Vanskelig..........MEN et våpen skiller seg ut!! Reminton 710 vil jeg IKKE ha.......... 8)

Hevarmen på denne løsnet når jeg så hardt på den. Var bare myk-loddet. Fant frem hard-lodde-apparatet i bilen og loddet den på skikkelig med 40%sølv. Det var en kompis sin, og hevarmen sitter på den dag i dag. Makan til dårlig fabrikk-børse!!! :P Sikkert NOEN som har bare gode erfaringer med denne også..............

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kommer nok ikke til å la noen amerikanske våpen besudle våpenskapet mitt :lol:

 

Ellers synes jeg moderne våpen med plast er noe ræl....

De små grammene ståldeler veier er ikke noe heft.. litt mer arbeid i tilpasning, og høyere kostnad? Helt ok for meg..

Link to comment
Share on other sites

-Rifle med treskjefte som har tofot!

-Rifle med kunstskjefte som har åpne sikter!

 

Den første fordi det ser så lite genuint ut, den andre fordi jeg har liksom fått for meg at om man jakter med åpne sikter, så er det litt spesielt, og da kommer man ikke med plastikkbørse! ;) Ikke at jeg har noe imot plastikk, men da skal det være kikkert på.

 

Ellers har jeg litt allergi mot jaktrifler i halv-auto :)

Link to comment
Share on other sites

Blaser

blaser

blaser

vil ikke ha plastikk våpen :mrgreen:

 

Her er vi over måte enig. Og for min del så er det fordi B.... eiere så patetisk og krypende prøver og håper og tror at de har kjøpt et ekslusivt luksusvåpen. Mye av de samme mekanismene som når en kjøper en penisforlenger på fire hjul. At man velger og betale så mye for en fysakk som kommer sprutende ut av en maskin sier jo litt. Var innom Jaktpartner for mange år siden og fikk se en stokk som ble sagt at kostet over 30.000kr, sikkert snart 10 år siden. Selv i min verden så er det uaktuelt og urealistisk. Så det jeg egentlig er mest imponert over med Blaser er hvordan de har klart og lure sine kunder til å betale så utrolig mye for sine produkter. Produktet i seg selv er meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Produktet i seg selv er meget bra.

 

Du tror ikke dette er hovedgrunnen til at folk kjøper disse våpnene da ? Tror ikke majoriteten av Blaser-eiere kjenner seg igjen i den beskrivelsen du innleder innlegget ditt med. Er selv Blaser-eier og er veldig fornøyd med de tekniske løsningene, brukervennligheten og fleksibiliteten disse våpnene representerer.

 

At andre sverger til mer tradisjonelle våpen er ok det, men ser ikke hensikten med å rakke så veldig ned på alternative løsninger, og stigmatisere disse brukerne som det du gjør her.

Link to comment
Share on other sites

Produktet i seg selv er meget bra.

 

Du tror ikke dette er hovedgrunnen til at folk kjøper disse våpnene da ? Tror ikke majoriteten av Blaser-eiere kjenner seg igjen i den beskrivelsen du innleder innlegget ditt med. Er selv Blaser-eier og er veldig fornøyd med de tekniske løsningene, brukervennligheten og fleksibiliteten disse våpnene representerer.

 

At andre sverger til mer tradisjonelle våpen er ok det, men ser ikke hensikten med å rakke så veldig ned på alternative løsninger, og stigmatisere disse brukerne som det du gjør her.

 

Skal kanskje innrømme at det var et lite troll som bet meg litt i stortåa, (men det gjelder kun min personbeskrivelse/stigmatisering) hva Blaser angår i sin helhet, så er ikke det noe luksusvåken og har veldig lite med eksklusivitet og gjøre!!! Det er det som er kjepphesten min.

Link to comment
Share on other sites

hmm har vel grovcaliber til 200000 hjemme så ei blaser hadde nok ikke gjort store forskjellen det handler om noen liker riktige våpen og andre lekevåpen :lol: ja bla... finnes med tre også men for meg personlig er dette det samme :P

 

Så plastikk og tre er altså det samme for deg?...... :?

Link to comment
Share on other sites

G.Larson:

M4-modellene er Argo-hagler, enten de har det i modellbetegnelsen eller ei. Dette enkle faktum burde enhver forstå før de begynte å belære andre.

 

Den siste kommentaren der er unødvendig Omega så jeg tok den vekk.

 

Kjell Olav

Link to comment
Share on other sites

Når en skriver "Benelli Argo" referer en til de halvautomatiske riflene, ikke Benellihagler med ARGO-systemet.

Hvis du tar deg tid å lese tråden, vil du enkelt se at det først var en stakkar som refererte til Argo-hagler.

 

Fail.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Du hadde giddi å lese tråden ville du sett att ko-stens snakker om Argo som hagle på s.1, blir rettet på av andre på s.2 før han selv skriver på s.3 at han tok feil og at det var Nova han mente.

 

Han skriver ikke om Argo-hagler men om Benelli Argo som han feliaktig mener er en stygg hagle.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:arrow: Blaser R93 (Jeg liker ikke hyper-moderne våpen)

:arrow: Benelli Argo (Jeg liker fortsatt ikke hyper-moderne våpen)

:arrow: Side/side hagle med 1 avtrekker, og dobbeltrifle med 1 avtrekker. (Slike våpen SKAL ha 2 avtrekkere)

 

Og våpen generelt som består av rustfritt stål og plastikk. Ikke min smak :twisted:

Over/under-våpen vil jeg heller ikke eie.

Link to comment
Share on other sites

G.Larson:

Nåja. De fleste, unntatt du, vil enkelt kunne se at vedkommende faktisk først nevnte Argo hagler. Og de fleste, unntatt du, har vel for lengst skjønt at dette lille divertimento bare var en diskusjon om hvorvidt det finnes Argo haglegeværer. Og det gjør det altså, samme om de har det i modellbetegnelsen sin eller ei. Uavhengig av om ko-stens egentlig mente Nova. Og det gjør det, samme hvor mye du prøver å påstå noe annet - selv etter å ha blitt forelagt URL-er som forklarer dette banale faktum. Å i etterkant bruke den [europeiske] modellbetegnelsen som argument for at det ikke skulle finnes Argo-haglegeværer likevel, er bare prat. Det blir kverulering på linje med å påstå at det ikke selges Argo-rifler i USA, for der har Argo-riflene et annet modellnavn, nemlig R1:

http://www.benelliusa.com/rifles/benelli_r1_rifle.php

 

Over og ut fra meg. :)

Link to comment
Share on other sites

Så artig da, at en tankeløs trykkleif fører til omfattende debatter! Selvsagt mente jeg Benelli NOVA. Var bare en stund siden jeg hadde sett annonse eller hørt prat om Benellivåpnene, så kom på det første navnet som slo meg... Måtte jo bli feil så klart!

 

By the way - noen som synes slagordet til Benelli i Norge (eller de som selger dem) er fint?: Benelli, våpen med smell i! Ehhhh....

 

Har for øvrig funnet meg et våpen til som jeg ikke ville hatt: Vepr rifle. Har tittet litt på dem, men de faller ikke i smak hos meg. "Full pakke" hos Artemis minner meg om en blodtrimmet, noe rånete Opel Ascona fra 70-tallet, senket, med laksetrapp, og revehale i antenna på en måte... Men den funker sikkert bra lell!

 

Er nok litt gammeldags jeg, da jeg liker boltrifle med valnøttstokk, samt en fiiin gammel Merkel o/u hagle. Kanskje mer bondefanget av utseende fremfor funksjonalitet?

 

Men heldigvis er vi forskjellige rundt omkring! Ville vært kjedelig om alle i Norge kjørte rundt i Ford Mondeo liksom... Eller at Rosenborg hadde 4 millioner supportere!

Link to comment
Share on other sites

Men heldigvis er vi forskjellige rundt omkring! Ville vært kjedelig om alle i Norge kjørte rundt i Ford Mondeo liksom... Eller at Rosenborg hadde 4 millioner supportere!

 

Jeg vet hva en Ford Mondeo er, men hva i alle dager er en Rosenborg? Opel? 8)

 

Ellers har det dukket opp nok et våpen jeg ikke vil ha. Jeg bestilte en Remington Model Seven XRC Camo. Den så forferdelig ut på bilder, men da den ankom butikken og jeg fikk se på den ble jeg kvalm. Jeg ønsker meg en lett rifle og jeg tenkte at "utseende skjemmer ingen", men etter et par søvnløse netter måtte jeg rett og slett innse at konklusjonen i forhold til denne riflen ble "Ikke f...!".

 

Jeg får heller smøre meg med tålmodighet inntil jeg finner en "vanlig" Model Seven.

Link to comment
Share on other sites

Er nok litt gammeldags jeg, da jeg liker boltrifle med valnøttstokk, samt en fiiin gammel Merkel o/u hagle.

Eg håpar og trur at dette og er ein trykkleif vel????? :shock::shock:

For du meinte vel s/s...?:wink::mrgreen:

 

Ingen trykkleif nei! Etter å ha tuklet på en kompis sin 60 år gamle Merkel ble jeg frelst! Nydelig greie! En s/s er nok penere sånn rent estetisk, men jeg føler meg mer komfortabel med o/u bare. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...