Jump to content

Røverkjøp og gode tilbud tråd


Gullars

Recommended Posts

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jakt & Friluft Arendal har lagertømming med gode rabatter på det meste

 

Disse rabattene gjelder vel strengt tatt bare "Stenvaag våpensenter" i Asker som nå blir overtatt av Jakt og Friluft. Arendal og Asker ikke helt ved siden av hverandre på kartet :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Var selv ute tidlig og sov først i køen i natt foran Stenvaag, mye godbiter der! Men det var ganske ribbet allerede ved 12-tiden i dag morges.

Fikk du kjøpt noe spennende da?

 

En eller annen fikk seg en billig Blaser i 243, ja. Gikk en del andre våpen også så det ut til.

Link to comment
Share on other sites

Var hos Stenvaag i går ja....og det gikk et par kroner..

 

Min tilårskommene stolsekk hadde et sammenbrudd i fjor, og jeg reparerte etter beste evne og den har holdt sammen med et skrik..

 

I går ble den byttet ut med et "lux" stolsekk fra Härkila...opprinnelig pris var vel 1700 kroner og med 50% skiftet den eier..

 

Hørselen min er ikke på oppadgående, vel tinitusen er det...men, jeg har hatt et par hørselsvern som ikke er nymotens...Peltor sport tac ble erhvervet for kr. 650.- ;-)

 

Impulsshandling kan bli dyrt...men at jeg skulle ende opp med en schmidt &Bender 8X56 ...vel, det var vel ikke heeeelt beregnet... men fin kikkert...kr. 4990..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Winge Våpen kjører kampanje på Carl Zeiss Classic Diavari 3-12x56 kikkertsikte med lys ret 60 til kr. 9.490,- i hele mars.

 

Om det skal defineres som et "røverkjøp" kan sikkert diskuteres, men det er et godt tidbud! :)

 

Venter nå bare postens gang...

 

 

Fjernet OT i innlegget.

ko-stens

moderator

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt på kanten at JEG skriver dette, men jeg har tross alt litt kjennskap til hva som rører seg ettersom jeg har kontorplass på lageret... Uansett, vi (ABC Fritid) driver og flytter lokale i Trondheim og har tatt alle varer fra vår 800 kvm butikk på Lade (hvorav 400 kvm fiskeutstyr) til lageret på Steinkjer, og det er veldig sannsynlig at det dukker opp en del fiskeutstyr til meget gunstige priser i løpet av kort tid. Vi må bare få oversikt over hva vi har først... Det er i første rekke snakk om utstillingsmodeller + åpnede pakker.

Link to comment
Share on other sites

Sånn for å fortsette på kanten, hvor skal ABC Fritid Lade flytte? Steinkjer? Siden alle restvarene flyttes dit? Står på døra at man skal sjekke på nett for info, men ser ikke det står noe verken der eller på facebook.

Fiskesesongen nærmer seg og jeg har mye hamstring å gjøre unna før jeg tømmer elva! ;)

Link to comment
Share on other sites

Varene er flyttet til Steinkjer fordi det er der vi har hovedlager og "kapasitet til å telle varene..." Vi har allerede butikk på Røra som dekker opp Innherredsomr for vår del, så varene blir nok ikke liggende på hovedlageret spesielt lenge. (Edit: Vi er tilbake i Trondheim i løpet av våren.)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på det?

 

Det har gått noen år siden jeg hadde juss på BI men akkurat denne problemstillingen husker jeg,

dog husker jeg ikke konklusjonen.

 

Uansett har kjøpsloven fint lite med dette å gjøre, her er det forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Da bør du sende en mail til Forbrukerombudet hvor du forklarer at deres jurister ikke har peiling og forklare dem hvordan reglene er.... :roll:

 

Fra deres veilledninger: http://www.forbrukerombudet.no/asset/3382/1/3382_1.pdf

 

3.7 Lokketilbud

Det er villedende å markedsføre ytelser man ikke kan tilby. Det må gis

korrekte opplysninger om hvor omfattende tilbudet er. Finnes det kun et

fåtall ytelser eller er tilbudet så godt at man erfaringsmessig må regne med

å bli raskt utsolgt, må selve antallet ytelser tydelig fremgå. Dersom det er

begrensning i antall ytelser eller kvantum den enkelte kunde har anledning

til å kjøpe til nedsatt pris, må dette gå klart frem av all markedsføring.

 

 

 

Så det å sette begrensninger er lov, men ikke i dette tilfellet da de ikke hadde opplyst om dette i annonsen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...