Jump to content

Røverkjøp og gode tilbud tråd


Gullars

Recommended Posts

- for de som vil ha 30.06 da!

Rem SPS leveres med 61 cm pipe. Derfor kan det ha noe for seg å brotsje opp kammeret til et heitere kaliber, f.eks. 308 Norma Magnum (mer velbalansert enn 300 WinMag, og yter det samme). Børsemakerkostnaden er i tilfelle vel anvendte penger! Men undersøk hvor lange (eller tykke) patroner magasinet tillater først.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 501
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens oppfordring, spesielt rettet til dere som legger inn tips om annonser på finn.no med urealistiske priser:

 

Kan dere ikke heller bruke den eminente tråden Dagens annonse på finn.no til disse innleggene?

 

Trådstarter skrev bl.a følgende i første melding i denne tråden:

Posten SKAL inneholde:

- Navn på varen og pris (og originalpris)

- Link til varen eller sted og navn på butikk

- Grunnen til at det er et godt kjøp

 

Det postes mye i denne tråden som jeg oppfatter er noe helt annet enn det trådstarter omtaler som "et godt kjøp", og så lenge de i alle fall ikke er begrunnet klarer jeg ikke å se at dette har noe med denne tråden å gjøre. Vi er flere som bruker tråden for å fange opp når det er gode tilbud og grunn til å være raskt ute, og da blir denne typen annonser fra finn.no (og andre) med urealistisk høye priser "falsk alarm".

 

Jeg skriver ikke dette for å henge ut noen, kun for å oppfordre til å bruke riktig tråd til riktig innlegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kjøpte meg ein RAB Ascent 700 dunsovepose hos Kruse Topptur, dei solgte ut utstillingsmodellar. Betalte 1600kr vanlig pris 2849kr. Burde vere ein fin 3 sesongspose, også når det blir bra kaldt da den har ein LIM temp på -12 grader, vekta er berre 1330gram.

Link to comment
Share on other sites

Hos Skitt Fiske får du no Ajungilak Altitude Winter dunsovepose for 2999kr personlengde dessverre berre 180cm Svært bra omtale her http://www.friluftsliv.no/files/image/pdf/000028.pdf" target="_blank" target="_blank Normalt kostar denne mykje meir,prisen for 195cm er 5899kr.

 

For den som er ute etter dunsovepose ta ein kikk på www.myggtrygg.com modellen All Black 5 (3 seongs pose) fikk flott omtale i siste Friluftsliv. Dette merket er rimelegera enn dei fleste andre merker, utanom spesielle tilbud.Sidan det ikkje står temp merking så kan ein samanlikne posar med omtrent lik dun og vekt hos for eksempel Ajungilak eller RAB for å finne omtrentlig temperatur område.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Atira Jaktreiser Og Fiskereiser

Skriver på sine facebook sider

https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1625144443" target="_blank

 

Atira Jaktreiser Og Fiskereiser

Du er hjertlig velkommen til vårt stand på De nordiske jakt og fiskedagene i Elverum 11-14 august, og se våre gode messetilbud.

 

Jeg kjøpte selv en tur derfra for 2 år siden, jeg var kjempe fornøyd, hyggelige folk og seriøst opplegg.

Skal kanskje ta turen til Elverum for å se hva messe tilbud de har i år? kunne tenkt meg en fiske tur.

Så får se hvor neste reise blir :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde de oppgitt noen mål så..

 

Her kan en kjøpe the "real thing" for en billig penge;

 

http://stores.ebay.com/Richards-Sports- ... 34.c0.m322" target="_blank" target="_blank

 

Hvilke skal man velge om man har en Zeiss classic 2,5-10x50?

 

Har aldri forstått hvorfor man skal ha BC til en kikkert som eregnet til skumringsjakt. BC på okularet hindrer hurtiginnstilling på okularet for å tilpasse kikkerten til nattsyn som er -2 nærsynt i forhold til dagsyn. I praksis er dette 5 - 10 minutter ekstra skytelys (eller ca 10000.- kr i forskjell på de beste og nest beste skumringskikkertene.. Zeiss Victory + BC = Zeiss Duralyt)

Link to comment
Share on other sites

Har aldri forstått hvorfor man skal ha BC til en kikkert som eregnet til skumringsjakt.

Til skumringsjakt er det vel enda viktigere at linsene er mest mulig fri for dugg, skitt, vanndråper og annet slikt. Man skal til og fra post også; og noen ganger forflytte seg. Var selv ute i striregn med en Victory 3-12x56 med BC i dag tidlig; glad jeg hadde de da.

 

BC på okularet hindrer hurtiginnstilling på okularet for å tilpasse kikkerten til nattsyn som er -2 nærsynt i forhold til dagsyn.

Jeg stiller helt fint på okularet med BC montert på både en Victory 3-12x56 og en Classic 2,5-10x50. Hurtigt synes jeg også det går (i alle fall hurtig nok, det er jo ikke slik at skumringen kommer fullstendig uventet og veldig fort). Kan ikke se at dette skal gå treigere med BC enn uten.

 

Sorry for off-topic svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bra tilbud på LEUPOLD RX-1000 range finder hos Webyshops.com.

 

med rabattkode "WEBYFALL2011", frakt og mva kommer prisen på ca 2080 kr. (ikke sikker på prisen for forenkla fortolling)

 

For en sånn må du ut med 4190 kr her på berget.

 

http://www.riflescopes.webyshops.com/LEUPOLD-RX-1000-Compact-Laser-Rangefinder-66495

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...