Jump to content

Røverkjøp og gode tilbud


MorganKane

Recommended Posts

12 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Men det meste som selges skitbillig er jo mindre kurante saker, med noen unntak. Mye jeg kunne tenkt meg av streite, vanlige greier er ikke prisredusert i det hele.

Synes nå Lapua Naturalis 8x57 IS 11,7g / 180gr er temmelig kurant vare.

Link to comment
Share on other sites

@Jegermeistern Jeg tipper at det som går for mer enn 50% rabatt på fullpris selger de med tap. På noen varer begynner de nok å nærme seg å selge med tap allerede når rabatten bikker 40%. Og da er kun varekost med i beregninga. Skal man regne med alt som har med butikkdrift å gjøre selger de med tap lenge før. 

 

Har jobba i sportsbransjen, men ikke med våpen/ammunisjon. Tipper kalkylene er ganske like uansett. 

Edited by FreeSkier
La til mer
Link to comment
Share on other sites

Ikke så sikkert det, skal vedde på at dette er varer de selger veldig lite av. Ukjent ammo merke i Norge med noe som begynner å bli et lite utbredt magnum kaliber, eller ladekomponenter som det allerede finnes et bedre marked for. De selger jo ikke noe av sine "brød og smør" produkter ut billig, treningsammo i 6.5, 308, 30-06 etc. Partition er vel også gått greit av moten, selv om det er en bra kule. 

Link to comment
Share on other sites

Alle varene er også ting som finnes i noen få butikker, eller begrenset på nett, og de gjør det samme rund baut, masse marginale varer som kanskje har vært et lite prøveprosjekt selges ut dritbillig. Selges ikke med tap hvis alternativet ikke er å selge, pluss det tar opp lagerplass.

Link to comment
Share on other sites

Det var mange Swift A-Frame 30cal 180gr igjen på Alnabru igår kveld. Sikkert et par tusen kuler,

Alle Noslerkulene var borte unntatt 300stk 6mm Partition , 100gr, til 0,90 pr kule.

 

Tror det lå igjen 100 6,5/140gr Swift AF på Storo. Der selger de ikke våpen, bare ammo, som er godt gjemt i noen safer. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, follo skrev:

Lykke til med å finne 100pk i disse dager... 

 

Jeg tror det var i 1978 jeg testet diverse jaktkuler (kaliber .30) i blaut myrjord. Nosler Partition oppførte seg ikke særlig annerledes enn de "tradisjonelle" jaktkulene, så etter det har jeg ikke lagt mye energi i å finne Partition, enten de kommer fra XXL eller ikke. Jeg ville hvertfall ikke gitt kr. 8,- pr stk., sjøl om det skal være et "kammer"-atslig tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kuler og antall på xxl.no, så står det inne på artikkelen at de selges i «pakker à xx». Så står det pris. Derimot stod det ikke spesifisert pr. enkelt kule da jeg sjekket lørdag. Med andre ord, så kan man krangle og påstå at pr. pakke kuler kostet xx. Om det fører noe med seg, er jo en annen sak...

Link to comment
Share on other sites

Ein kan bestille ammunisjon og kuler pr nett hvis ein mailer bilde av våpenkort og legimitasjon. Eg var tilfeldigvis innom ein xxl i dag og hadde muligheten til å kjøpe både ferdiglada og komponeter til mangen års bruk til min 9.3, til veldig lave priser. Eg forklarte at eg hadde bilde på telefonen av våpenkort og selgar sa at når det gjekk i nettbutikken, var det greit for han. So kom vi til kassen og eg skulle betale, då kom det ein ......... svenske og stoppa det - strengt forbutt, men tillatt med bilde av våpenkort ved kjøp i nettbutikk. Forstå det den som kan. Eg trur eg sprengte fleire blodkar og forkorta levetida mi med 1 år i dag...

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, magnum_mauser skrev:

Ein kan bestille ammunisjon og kuler pr nett hvis ein mailer bilde av våpenkort og legimitasjon. Eg var tilfeldigvis innom ein xxl i dag og hadde muligheten til å kjøpe både ferdiglada og komponeter til mangen års bruk til min 9.3, til veldig lave priser. Eg forklarte at eg hadde bilde på telefonen av våpenkort og selgar sa at når det gjekk i nettbutikken, var det greit for han. So kom vi til kassen og eg skulle betale, då kom det ein ......... svenske og stoppa det - strengt forbutt, men tillatt med bilde av våpenkort ved kjøp i nettbutikk. Forstå det den som kan. Eg trur eg sprengte fleire blodkar og forkorta levetida mi med 1 år i dag...

Var sikkert våpenansvarlig i den butikken, fint med bilde av våpen kort, men sier jo ikke mye om man fortsatt har originalen eller ikke, dessverre. Jeg levere heller ikke ut ammo uten våpenkort, BK eller rett utfylt utlånserklæring. Hva nettbutikker gjør er heldigvis ikke mitt bord.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, 350RM skrev:

Var sikkert våpenansvarlig i den butikken, fint med bilde av våpen kort, men sier jo ikke mye om man fortsatt har originalen eller ikke, dessverre. Jeg levere heller ikke ut ammo uten våpenkort, BK eller rett utfylt utlånserklæring. Hva nettbutikker gjør er heldigvis ikke mitt bord.

Eg skjønner at dei har regler, som må følgast. Men! Når samme butikk godtar at ein sender bilde av leg og våpenkort pr mail ved kjøp på nett. Men når ein møter opp i butikken med  gyldig legimitasjon og bilde av våpenkort, og skal gjere sitt livs kupp på billig ammo, men blir nekta - det er litt vanskelig å forholde seg til. I butikken hadde dei strengt tatt større anledning til å sjå at ting faktisk stemmer, fordi der såg dei tross alt at det var samsvar mellom mann og legimitasjon, i nettbutikken har dei ingen kontroll... Rigide kødder og idiotiske regler (dagens utblåsning).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, magnum_mauser skrev:

Eg skjønner at dei har regler, som må følgast. Men! Når samme butikk godtar at ein sender bilde av leg og våpenkort pr mail ved kjøp på nett. Men når ein møter opp i butikken med  gyldig legimitasjon og bilde av våpenkort, og skal gjere sitt livs kupp på billig ammo, men blir nekta - det er litt vanskelig å forholde seg til. I butikken hadde dei strengt tatt større anledning til å sjå at ting faktisk stemmer, fordi der såg dei tross alt at det var samsvar mellom mann og legimitasjon, i nettbutikken har dei ingen kontroll... Rigide kødder og idiotiske regler (dagens utblåsning).

 

Hver butikk har sin våpenansvarlig, med personlig ansvar; at lover og regler etterleves. Om noe går feil: Butikken kan miste løyve, men den ansvarlige kan oppleve inndragelser av private våpen, bøter og fengsel. Mulig noen ansvarlige ikke ser konsekvensene det kan få, før etter på.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ei tohi varjata said:

Ja, det gjør jeg også - derfor mitt innlegg lengre bak:

 

Har sett hva XXL på dundrende fart inn i småbygder gjør med lokale butikker, og det er ikke særlig pent.


Ole

 

Det er langt til nærmeste xxl her, men de lokale sportsbutikkene gjør at det faktisk er verdt turen til xxl.. DÅRLIG utvalg er bare en begynnelse. Jeg bruker lett litt mer penger på å handle lokalt, men når det ikke er mulig så får de faktisk bare ha det så godt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, vass skrev:

 

Det er langt til nærmeste xxl her, men de lokale sportsbutikkene gjør at det faktisk er verdt turen til xxl.. DÅRLIG utvalg er bare en begynnelse. Jeg bruker lett litt mer penger på å handle lokalt, men når det ikke er mulig så får de faktisk bare ha det så godt.

Samme her på skvalpeskjæret, skal en ha noe annet enn rosa treningstøy, en av de 3 jaktdressene eller en pakke haglepatroner som har ligget i hylla siden 2009 er det lite å hente lokalt.

De bestiller om en maser nok men jeg kan også bestille...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hvorfor kan denne folk ikke norsk ? 

Er denne for dumt eller for arrogant ?

Eller ønsker de å være sett som hipster ?

Jeg forventer av en norsk produsent at de kan skrive norsk på sin hjemmeside .

Hvis ikke må de finne seg andre kunder og lever med dårlig omtale .

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, higraver said:

Hvorfor kan ikke disse folkene norsk

Er de for dumme eller for arrogante?

Eller ønsker de å bli sett på som hipstere?

Jeg forventer av en norsk produsent at de kan skrive norsk på sin hjemmeside.

Hvis ikke må de finne seg andre kunder og leve med dårlig omtale.

 

Tipper det har en sammenheng med internasjonale salg/forsøk på å komme seg inn på det internasjonale markedet, og at det jo faktisk er ekstra arbeid å ha nettbutikk på flere språk.

Jeg er ellers enig, men liksom.. 

 

Ole

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

På 14.3.2020 den 17.18, Ei tohi varjata skrev:

 

Tipper det har en sammenheng med internasjonale salg/forsøk på å komme seg inn på det internasjonale markedet, og at det jo faktisk er ekstra arbeid å ha nettbutikk på flere språk.

Jeg er ellers enig, men liksom.. 

 

Ole

 

 

Edited by higraver
Link to comment
Share on other sites

På 14.3.2020 den 17.18, Ei tohi varjata skrev:
  På 14.3.2020 den 17.10, higraver skrev:

Hvorfor kan ikke disse folkene norsk

Er de for dumme eller for arrogante?

Eller ønsker de å bli sett på som hipstere?

Jeg forventer av en norsk produsent at de kan skrive norsk på sin hjemmeside.

Hvis ikke må de finne seg andre kunder og leve med dårlig omtale.

 

Takk for det . Jeg er ikke perfekt men forsøke hver dag å lære noen nytt .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kupp som egentlig ikke er kupp!

 

Jeg er som kjent på jakt etter nytt våpenskap, og en FJ 8/16 er noe av det som frister mest..  Har derfor vært innom https://www.safedirekte.no/categories/exclusive nesten daglig siste tiden.. Her en dag tidligere i uken var det noe som ikke stemte med prisene, det så ut som de var steget......   Jeg kontaktet dem på chat, og fikk bekreftet at dette stemte, det var gjort en justering.

 

Så kom denne i dag: https://www.campvillmark.no/gjor-et-kupp-pa-franz-jager-vapenskap/   der en kan gjøre "et kupp" på FJ våpenskap og få 10% "messerabatt"!!!!

 

Er jo ikke noe kupp når de har justert prisen OPP tilsvarende i forkant...🤬🤬

 

 

Kjenner jeg kanskje fikk lyst på et Raufoss skap istedenfor nå.....

 

 

Edited by 40årskrisa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

14 minutter siden, slemmo skrev:

Prisene på Franz Jäger våpenskap økte i begynnelsen av uken pga justering mot eurokurs, og har ingenting å gjøre med at det er noen stor konspirasjon for å lure kunder.

 

For all del, sier ikke at det er noen stor konspirasjon.... Jeg har full forståelse for valuasituasjonen, men synes det var noe upassende å komme med "messekupp" bare noen dager etter prisen var justert opp tilsvarende på skap de har mange av på lager.... (uten at jeg vet hvilken kurs de er kjøpt inn på selvsagt)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da må man evt opprette en ny varelinje med skap ny pris, skap gammel pris med separat varetelling, det er ingen som kan holde på sånn om man har masse varer i sortiment. Men for å tilfredstille kunder som tror det er lureri på gang så måtte de latt være å ha messepris da....vipps, alle fornøyd :P

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, slemmo skrev:

Da må man evt opprette en ny varelinje med skap ny pris, skap gammel pris med separat varetelling, det er ingen som kan holde på sånn om man har masse varer i sortiment. Men for å tilfredstille kunder som tror det er lureri på gang så måtte de latt være å ha messepris da....vips, alle fornøyd :P

 

 

Igjen, jeg skjønner hvorfor de har justert, og jeg hadde (har😉) gjort akkurat det samme. Men jeg hadde droppet messekuppet uken etter...

 

Vi to kunne nok ha diskutert dette lenge, men la oss avslutte som venner for både du og jeg vet at jeg bare er sur for at jeg ikke bestilte for to uker siden...😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...