Jump to content

Røverkjøp og gode tilbud


MorganKane

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Gode priser på optikk hos AstroSweden nå..

Husk moms på varepris og frakt. I tillegg skal Posten/ Bring ha 158,- for fortollingen.

 

Utnyttet dette nå da Jaktfall har vært tomme for Vortex DB Tactical 4-16x44 i lang tid. Med alle kostnader så blir det 3708,- noe som er ca en tusing billigere enn hos Jaktfall med frakt. :-)

Det blir spennende å se om billigoptikk duger til både PRS-trening og jakt....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjøpte en del pakker Partion til under 9 kr skuddet Lørdag og det så ut til å være utsolgt timen etterpå. I dag så jeg Lapua Trainer til under 4 kr skuddet, men var utsolgt i det jeg begynte å fylle opp handlekurven...

Ser ut til at de kjører ut en del varer, så det kan være lurt å følge litt med fra dag til dag.

 

T

Link to comment
Share on other sites

Jeg er registrert i arkivet til XXL, og får tilbud pr. e-post fra dem (også!).

 

Sportsbransjen (dvs., for det meste moteklær til utendørs bruk) har over-investert i alskens varer de siste årene, ut fra et håp om at norske nordmenn fra Norge handler ustoppelig (hvor er tankene på "klimaproblemene" da, tro?). Vinteren er uteblitt i store deler av landet, og det har ført til overfylte lagre av vinterprodukter. G-sport/G-max/Intersport-konkursen fører enda mer varer ut i butikkene til de gjenværende kjedene (neppe plass på lagrene!).

 

"E-post-tilbudene", og nett-butikken, har masse varer som er nedsatt til ca. halv pris (dessverre ikke våpen og optikk). Men i tillegg kan butikksjefene i hver enkelt butikk sette ned varer som er på vei ut, som man ikke har alle størrelser på, eller bare noen stk. igjen av, til virkelig lave priser. Eldste sønnen kjøpte et Helsport Rigistind Superlight-telt (det siste de hadde!) på XXL Trondheim lørdag. Disse koster normalt 7 store, men det var nedsatt til kr. 1.000,-!

 

Edit.: Jeg kan legge til at yngste sønnen kjøpte en Frisport-lavvu, som normalt koster rundt 5 store, for kr. 500,- i ei sportsforretning (på Elverum?). Midtstanga var riktignok rotet bort, men det var likevel et ganske OK kjøp!

Edited by Jegermeistern
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Norma 30-06 Nosler på nett: https://www.xxl.no/norma-30-06-11-7-nosler-part-norma/p/1079070_1_style

 

Jeg "raidet" Storo nå for Swiftkuler. Har nå Swift til norsk storviltjakt "for resten av livet" :-)

Jeg kjøpte alle 30cal 165gr de hadde. De har igjen 180gr.

 

Der hadde de Lapua 30-06 trainer i butikk til 3,70!!

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Bell skrev:

Dette begynner å ligne et konkursbo...

 

Det er vel rettere å si at XXL-kjeden trenger likvide midler. I følge denne artikkelen må de realisere varebeholdningen, til dels med tap, eller skaffe ny, langsiktig finansiering:

 

https://www.nrk.no/norge/spar-to-ar-med-blodrode-tall-og-konkurser-i-sportsbransjen-1.14895771

 

Jaktkuler skaffer vel ikke cash i kassen før etter sommerferien. Da er de "død kapital" i mellomtida, og kan likesågodt selges til innkjøpspris (??? Har kjedene så stor avanse?), eller med et visst tap.

 

9 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Mye jeg kunne tenkt meg av streite, vanlige greier er ikke prisredusert i det hele.   Ole

 

Jeg venter på at de setter ned Zeiss-optikk. Den som venter på noe godt - - ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...