Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

Hadde en kjempeopplevelse forrige helg som endte med bukkefall. Sliter nå med søvnproblemer, da jeg i iveren for å repetere og lade om nytt skudd kom i skade for å la tomhylsa ende i lynget! :shock:

 

Jeg har vurdert å oppsøke skuddplassen flere ganger denne uka, men ikke hatt tid. Nå har det i tillegg kommet 20 cm nysnø, så jeg anser hylsa som tapt. Til underretning var det ei 2. gangs pressa Lapuahylse i .308w!

 

Faen, faen, faens utur!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vurdert å oppsøke skuddplassen flere ganger denne uka, men ikke hatt tid. Nå har det i tillegg kommet 20 cm nysnø, så jeg anser hylsa som tapt. Til underretning var det ei 2. gangs pressa Lapuahylse i .308w!

Man er iallefall nerd når man vurderer å donere en "erstatnings-hylse" til den uheldige jegeren ;)

Link to comment
Share on other sites

Når du sitter på jobb å tenker på om ei kule i 0,451 går i en 45/70 og ender med å dele 0.451 med 9,3 ganger med kruttvekta i en 45/70 altså 70 grain.. og dermed ender opp med tallet 3,39 og du irriterer deg over at du bare nesten traff 338rum.... for derved å innse at om du sizer kula i 0.450, og gjør det.... så ender du opp i 3,38 men fortsatt har ei ubrukelig kule

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vurdert å oppsøke skuddplassen flere ganger denne uka, men ikke hatt tid. Nå har det i tillegg kommet 20 cm nysnø, så jeg anser hylsa som tapt. Til underretning var det ei 2. gangs pressa Lapuahylse i .308w!
I år mista eg ei hylsa, ei eingongsskoten S&B i 308, langt betre enn ryktet vil ha det til. Nett passeleg pressa, trimma, avgrada og stelt. Rett i snøen gjekk ho, når bukken ikkje datt i smellen. Då hjelper det ikkje at eg har tromla ho i timasvis, og gått med ho i bukselommen på den nyaste dongeribuksa for å få den siste finglansen. Men eg veit akkurat korhen ho ligg. Berre snøen blir vekke. Det er seks timar å køyra, men prinsipp er prinsipp. Eg kan ikkje berre forlata henne etter alt me har hatt saman. Ein har tross alt eit ansvar. Kanskje stålhylser og plukkmagnet er noko å tenkja på?
Link to comment
Share on other sites

Du vet du er ladenerd når du er mer opptatt av hva kjeltringene har ladet med og ikke alle skrivefeilene til journalisten!

Tenker da på saken om tjuvjakt på hjort, ref: http://www.tk.no/nyheter/article5383883.ece

 

Som den ladenerden jeg er lurer jeg på hva de har ladet med?

Den øverste som er en 458 Socom ser ut til å være ladet med Hornady 325grs Leverevolution kuler.

Den er da ekspanderende og dermed lovlig? Men er nok for lett til å klare storviltkravet.

Noen som har erfaring med denne på rådyr?

 

Men hvilket kaliber er det i Baikalen? Og hvilken kule er den ladet med?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Når to bank i taket i kjeller betyr, jeg tar middag i furtebua :mrgreen:

 

 

He he, jeg er ladenerd. Her i huset foregår mye kominikasjon via overnevnte måte her. Laderommet mitt er i kjelleren under tvstua. 2 bank i gulvet betyr middag kom opp. Blir vel litt banking nå, for vinter/vår er ladetid her i huset.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

når det du lader og må ha rifla og et åpen vindu innpå laderommet så du får prøveskutt ladningene :roll::roll: og lurer på hvorfor i huleste alle ladningene som er på medium ca går best i riflene mine....

eller nå du har skutt ei kråke og tenker jepps nå kommer jeg til ladebordet/fanker'n der røk den hylsa....

eller du tar innreder er lite kjøkken/seng og tv apparat oppå laderommet samt setter åte slik at du kan skyte fra laderommet og så ta å lade opp igjen patronen med en gang du har skutt noe på åte :roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
...du nettop tømte en melkekartong med utløpsdato 25/06, og du med en gang tenker på denne tråden og at så små kuler i den store hylsa hadde passet bedre på ekstra lett enn helmelka. Den blir liksom mer 35 Whelen ;-)

 

Du tok vel vare på den......skulle så gjerne ha hatt den :overrasket::D

Link to comment
Share on other sites

Når man enda har hylser for 357 når man ikke har kjøpt revolver enda og forbanner seg over at man ikke kjøpte hylseholder til pressa i samme slengen.. Selv om man enda ikke har kjøpt seg revolver.

 

Støpetang til 357 har man selvsagt kjøpt for lenge siden.. og støpt kuler :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du vet at du er ladenerd når ... en god dag på skytebane er når du går hjem med mer hylser enn du har tatt med deg.

Du vet at du er ladenerd når ... du har flere pistoler og flere revolver, men bare skyter revolver fordi pistoler kaster hylsene på gulven

Du vet at du er ladenerd når ... du har en god del våpen i forskellige kaliber, men bare skyter .22lr fordi du er redd at du kunne mista ei hylsa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...