Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

Likte det hylsebrettet, men du må vel ha såpass når du tydeligvis lader til Otto Jespersen(Trollkraft, men mulig det skal til for at 6,5 duger på elg..)

 

Du veit du er ladenerd når du les denne setninga og straks byrjar å tenkje over høvelege troll-ladningar. 12,7x99, Hornady A-Max...? Eller gå konservativt for 4-lødig sylvkule i dobbeltrifle? :?

Link to comment
Share on other sites

.... dette er hylsebrettet ditt... :oops:

 

1318669047_resized.jpg?width=640&height=480 her med 450 6,5x55 hylser og 100 6mm BR hylser.

 

Når man teller etter om oppgitte tall er riktig. :wink:

 

Jeg får bare 319 6,5 og 94 6mm br ut av brettet.... Men fint brett, jeg har et egenprodusert som tar ca 150 6,5x55. Tok litt tid å bore alle hullene.

Link to comment
Share on other sites

.... dette er hylsebrettet ditt... :oops:

 

1318669047_resized.jpg?width=640&height=480 her med 450 6,5x55 hylser og 100 6mm BR hylser.

 

Når man teller etter om oppgitte tall er riktig. :wink:

 

Jeg får bare 319 6,5 og 94 6mm br ut av brettet.... Men fint brett, jeg har et egenprodusert som tar ca 150 6,5x55. Tok litt tid å bore alle hullene.

 

du skal ikke se bort fra at på 6mm BR er der 96 hylser for mangler 4 i ene boksen ser jeg. ang 6,5x55 kan det være det stemmer, ble helpresset 450 hylser den dagen, men tror kanskje bildet ble tatt før jeg var helt ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Eh...umm.... Men til mitt forsvar er det mer en utbytting da jeg selger redding turreten for sette inn en enkeltstasjonspresse... (Har lyst på lock N load sjø) :oops: Og da har vi ikke telt med hagle presse og søyleboremaskinen som står på ladebenken (man må jo rullekrympe svarktutt haglepatronene :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Du kjøper svindyr import-iskrem ikke fordi du tror den er så veldig god, men fordi boksen så ut til å passe glimrende til hornet-hylser....

Den gamle Jeep'en runder 257-tusen, og du puster lettet ut og tenker: endelig begynner det å ligne på noe... Ikke så lenge igjen til .264 og .277 :D Da tenker jeg den skal gå som et uvær!

Link to comment
Share on other sites

En sitter å irriterer seg over at .22LR hylsene ikke kan gjenbrukes..

Og kom over denne tråden her:

http://thefiringline.com/forums/showthread.php?t=348053" target="_blank

 

Genialt! Har lett på div russiske sider etter info, men har ikke funnet noe. Det forbløffet meg dog ikke at de har ladet om hylser i .22LR. Er nysgjerrig på hva de har brukt til tenningsmateriale, annet enn bare fyrstikkhoder. Regner med de kan ha dynket svovel i vodka for å gjøre det grøtete nok til å stappes ned i hylseranden. Men de må vel ha med noe mer i miksen.

Kruttet var nok oppmalt haglekrutt.

Man tager det man haver...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...