Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

Når du hører på denne sangen mens du lader:

 

Reload - Vocal Version / Radio Edit by Sebastian Ingrosso

 

Chorus:

Take my hand and reload

This is free love

That’s what we are made of

Yes we are, are, are.

Reload, this is reload

That’s what we are made of

Yes we are, are, are.

Link to comment
Share on other sites

Takk og pris, her var det mange innlegg som gjekk rett heim! Har holdt på med hjemmeladding i over 20 år, men blir ikkje lei heller...fårstår d Fa,,,,ikkje..i byrjinga så gjekk det noen patroner( revolver 357-38) på sjøen som ikkje passet i tønna...merkelege greier...I det senere så har det blitt mest ladding av jaktammo.

kikket litt i loggboka under årets ladding til hjortejakta, og jaggu er det forskjellig som har blitt prøvt opp igjennom åra...men har no siste 3-4 åra funnet det som går best i mine våpen.men måtte "pusse" ned litt ekspanderknappen på hylsedia for å få skikkeleg hold på kula til 300wsm, som var særdeles kilen å få særdeles tifreds stillende samling på, og da snakker eg om å stole på den på kobbejakt ut til 300m.. blir lite kobbeskallen på den avstanden...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
Nei, vi er i allefall to.

Var morro en liten stund for lenge siden, men har for lengst gått over til å bli ett "nødvendig" onde.

 

låne den :)))

 

Man er ladenerd når;

-Man gjerne gir bort patroner -men vil ha tomhylsene tilbake.

-Teller grain for å få sove om kvelden

-Planlegger utenlandsreisene ut fra kule utvalget

-Eller legger inn ekstra mellomlanding på vei hjem fra ferie for å kjøpe ladeutstyr

-Synes det er umåtelig estetisk vakkert med bilder av ammunisjonsbokser der spissen av kulene står som soldater på rekke

-Skriver om ladenerd tendenser på internett

-En gjennomgang av morgendagens lading får en til å sovne raskere

-Man blir hissig over at noen hevder fiks ferdig ammunisjon fra hylla er greit nok til presisjons skyting (eventuelt bare kranglefant av natur)

-Når man leser batch nummer før man ser på produktnavnet.

-har hjemmelading.no som startside

-har tabell over krutt som bakgrunnsbilde på PC'en

-synes hun på postkontoret var i overkant uforsiktig da pakken med ladekomponenter ble lagt på disken.

-når fruen spør om det er en stor tomhylse man har i lommen, eller om du bare er glad for å se henne

-Når man føler en skam etter å ha kjøpt en pakke ferdig produsert ammunisjon, men finner fred i sjelen ved at man da får nye tomhylser.

-Når man etter 14 dagers jobbreise, setter seg ned ved ladebenken før man hilser på ungene.

-Bruker ladebenken som nattbord

 

Osv.. ;)

(mulig noe av dette er nevnt, knottet bare ned det jeg kom på i farta.. god 17 mai folkens!)

Link to comment
Share on other sites

Du vet du er ladenerd når du finner ut at det med å lade selv er billigere enn å kjøpe ferdigrulla bare er pisspreik, men fortsetter fordi det er artig som fy.

 

For ikke å glemme denne:

 

Du tar med 30 skudd for å koseskyte litt. Men finner kun igjen 29 hylser og følgelig er da resten av dagen ødelagt (for ikke å glemme når du blir påminnet dette når du skal de-prime hylsene og gjøre de klar til vask :evil: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Du svetter og sliter på tredemølle og finner det ene lyspunktet etter det andre.

2,22 (km), 2,23, 3,08...

Selv om jeg egentlig bare skulle ta en kjapp 3 km måtte jeg i det minste ha med 3,75 og når jeg var kommet dit ble ikke veien lang for å få med enda en av mine, 6,5 km..

Smilet holdt seg ikke til 9,3 så jeg fikk ikke med alle

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Når man får vondt i sjela av å måtte legge tilbake en enslig tennhette i en ellers tom tennhettepakke, bare fordi antallet tomme hylser i aktuell batch ikke stemte med antallet tennhetter i esken. Og man kan jo ikke kaste tennhetter heller...

Ble ganske fort nødt til å tilfeldigvis lade en liten batch til. Stakkars tennhette kunne jo bli ensom i den ellers tomme esken...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du vet du er ladenerd når du bare smiler og sier: "Kom til pappa!" når en annen skytter kommer til deg med en forniklet hylse som er din.

Og du ikke før en god stund etterpå oppdager at den som kom med hylsa var en langt over gjennomsnittet vakker ung dame!! :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...