Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

En sitter å irriterer seg over at .22LR hylsene ikke kan gjenbrukes..

Og kom over denne tråden her:

http://thefiringline.com/forums/showthread.php?t=348053" target="_blank" target="_blank

 

Genialt! Har lett på div russiske sider etter info, men har ikke funnet noe. Det forbløffet meg dog ikke at de har ladet om hylser i .22LR. Er nysgjerrig på hva de har brukt til tenningsmateriale, annet enn bare fyrstikkhoder. Regner med de kan ha dynket svovel i vodka for å gjøre det grøtete nok til å stappes ned i hylseranden. Men de må vel ha med noe mer i miksen.

Kruttet var nok oppmalt haglekrutt.

Man tager det man haver...

 

Du vet du er ladenerd når du sorterer 22lr hylser etter presisjonspotensial som kulemantel omformet i CH-dier..

Link to comment
Share on other sites

..når du skal bake boller, starter 10% under det som er oppgitt og jobber deg oppover, mens du vurderer trykktegn på baksten

:lol::lol:

Fortsatt suverent beste :lol:

 

Du vet at du er ladenerd når innlegg nr. 338 havner her inne :mrgreen:

 

... og når du er avhengig av smiletryner etter innleggene for å forstå at det var humoristisk ment :wink:og jeg er bare nybegynner, så hvor ille kan det bli? :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

når du hører navnet på nye biler,dataer og hører tall og ser tall og tenker at det hadde jaggu meg vært en fin patron å lade til om og bedre hvis den er for de sære (og i den tankeprossesen finner ut at det er en ny bil,data eller noen tall du har hørt og da blir dypt skuffet)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Når du har en eske med engangsskutte 7.62x51 Nato med Berdan-hette du ikke har hjerte til å kaste. Har ikke rifle .308, men en .260, så hvis jeg får ut hettene (nitet) og hvis jeg får sizet dem ned, så har jeg rundt 30 patroner jeg sannsynligvis ikke kommer til å bruke fordi jeg har så mange Norma-hylser, og har ikke skutt mer en 50 skudd med rifle i 2012.

 

Trøsten er at en bekjent har kasser med 9mm berdan-hylser, og han har meg bekjent aldri eid en 9mm...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...