Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

Du vet at du er ladenerd når favorittsangen din er lade svinge, lade råck and råll...

 

...og du nynner til Diana Ross når du sitter ved karusellpressa og smiler flørtende til hettevenderen...

 

 

Upside down

Boy, you turn me

Inside out

And round and round

Upside down

Boy, you turn me

Inside out

And round and round

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Og medan me er inne på bilnummer; når du køyrar gjennom Vestfold og kjenner att katalognummeret til to Lyman-diesett du har på bilskilt med nummer på formen LY XXXXX ...

 

Men då var eg vel strengt tatt ute av nerdeland og over i noko mykje djupare.

 

kCC6T.jpg

 

"NEI NEI NEI! TROMLE HYLSENE TRE GONGER FØR LADING, IKKJE TO!"

 

Ova7t.jpg

Link to comment
Share on other sites

..når du tilbringer en hel kveld på banen, skyter 5 skudd og kommer hjem med 200 engangskutte normahylser... :wink:

 

Da har man sannelig hatt en god kveld..... gratis, engangsskutte normahylser kommer ikke rekende på ei fjæl.... Ihvertfall ikke i 6,5x55.......... :winke1:

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

... når du kommer hjem etter en helg med jakt, og det første du gjør er å lete gjennom all bagasjen for å finne den ene hylsa som ble skutt i løpet av helgen, og rotet bort, før du pakker ut alt annet, for deretter å smile pent og er lykkelig over at den kom til rette. Resten er det ikke så farlig med. Tross alt er "tjuepakningen" fylt opp med 19 patroner og en hylse. Hullet i boksen er borte! 8)

Link to comment
Share on other sites

... du kjøper LEE Loader på eBay i .45-70 enda du ikke har noen våpen i kalibret, bare fordi det så så hyggelig ut med .45-70 i dette klippet:

 

 

Kom på 240,- inkludert frakt, altså omtrent som 4 halvlitre på en litt avsides pub.

 

Nå leter jeg etter støpetang og sizedie til Lymanpressa.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

... når du kommer hjem etter en helg med jakt, og det første du gjør er å lete gjennom all bagasjen for å finne den ene hylsa som ble skutt i løpet av helgen, og rotet bort, før du pakker ut alt annet, for deretter å smile pent og er lykkelig over at den kom til rette. Resten er det ikke så farlig med. Tross alt er "tjuepakningen" fylt opp med 19 patroner og en hylse. Hullet i boksen er borte! 8)

og du skynder dg å lade opp den ene patronen nesten før du har pakka ut av sekken ellr fått av deg de våte jaktklærne og hopper i dusjen med den vanvittige gode følelsen av at ammo-eska er komplett uten mangler. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

... når du kommer hjem etter en helg med jakt, og det første du gjør er å lete gjennom all bagasjen for å finne den ene hylsa som ble skutt i løpet av helgen, og rotet bort, før du pakker ut alt annet, for deretter å smile pent og er lykkelig over at den kom til rette. Resten er det ikke så farlig med. Tross alt er "tjuepakningen" fylt opp med 19 patroner og en hylse. Hullet i boksen er borte! 8)

og du skynder dg å lade opp den ene patronen nesten før du har pakka ut av sekken ellr fått av deg de våte jaktklærne og hopper i dusjen med den vanvittige gode følelsen av at ammo-eska er komplett uten mangler. :mrgreen:

Nei, du legger denne hylsen i kø for senere lading sammen med andre hylser som har vært ladet like mange ganger. Så finner du en hylse som matcher antallet ladinger på de som ligger i ammoboksen og lader den opp for komplettering. Alle hylsene selvsagt av samme fabrikat og lot :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ha ha, ja hadde samme opplevelse med den siste kalven jeg tok i år. Hode skudd på 10-15 meter, måtte skynde meg fram for i stikke den så var ganske stressa. Lokket kua og kalven inn så jeg fikk opparbeidet en del puls og spenning før skuddet falt. Men etter slaktinga fan jeg hylsa i jakke lomma :D Da ble jo lykken komplett. (men vet ikke om at jeg har puttet den i lomma) Så hylsemanien sitter bra i ryggmargen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg lurer på om jeg er ladenerd ... fordi at... når jeg hadde bestilt dier , hylseholdere og slikt fra midway, så hadde jeg ikke tid til å vente på postgangen, for samme dag som bestillinga var gjort, heiv jeg meg på dreiebenken og laga likegodt de delene jeg trengte..... da kunne jeg lade med EN gang :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...