Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

DFS har også snappet opp nyhetsartiklene med Klinge, og har kommet med en kort kommentar om saken https://www.dfs.no/skyttertidende/aktuelt-na/nyheter-fra-nst/2016/eus-vapendirektiv/

 

"Generalsekretær i Det frivillige Skyttervesen, Jarle Tvinnereim, forklarer at de samarbeider godt med NJFF og NSF i denne saken.

– Vi mener en strengere regulering av vanlige skyttere og jegere samt forbud mot våpen som utelukkende brukes til konkurranseskyting og jakt er skivebom, sier Tvinnereim."

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt noen mailer til norske politikere hvor jeg etterlyser et mer klart standpunkt slik som Jenny Klinge og SP tar.

 

Vi får inderlig håpe at denne galskapen blir stemt ned i EU.

Og likedan får vi håpe at ingen norske politikere (eller Justis / POD) syns at deler av forslaget i EU bør inn i den norske reviderte våpenloven.

Jeg er overhodet ikke trygg på lettbente politikere og byråkrater når det gjelder våpenlovgivningen her i Norge heller....

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje over enno, så vær flittige og bruk listene som Freeride finn fram til oss. Når dette no har nådt fram i køa av nyhende må trykket haldast oppe.

Ikkje nokon ferie isyden før dette er avvist og oppgjort.:lol:

I trua på at dette ikkje kom til å nå opp lova eg å melde meg inn i lokallaget om SP fekk dette opp og fram i media. Får nok for kjeften min ja. :mrgreen:

Hugs no berre på denne situasjonen neste gong det skal stemmast :!:

Link to comment
Share on other sites

Senterpartiet er vel snart det eneste partiet som står opp for de gamle verdiene i landet vårt.De jobber for en fornuftig rovvilt politikk,og et aktivt landbruk over hele landet.Bevare vår bygdekultur.Og våpen,jakt og skyting er en stor del av bygdekulturen.En sterk bygdekultur, levende landsbygd og landbruk i Norge tror jeg er det beste for fortsatt jakt,våpen og skyting i fremtiden.Så takk til Jenny og Senterpartiet som står opp for oss nå.De andre partiene blir mere og mere populistske og vender kappen etter vinden.Norges bondelag tror jeg faktisk er en av de beste organisasjonene får oss jegere og skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Når de satt i 3 partiregjering var det lite som skjedde som var til fordel for jegere og beitenæring, og rovdyrforvaltning, de hadde vel heller ikke statsråden som styrte det!

 

Så for egen del er jeg skeptisk, snart valg tenker jeg!

 

Håper jeg tar feil. :)

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Så takk til Jenny og Senterpartiet som står opp for oss nå.

Jeg holder an applausen til showet er over. Jeg tror mer på julenissen enn politikeres løfter, men fordi mange bare hører på hva de sier og ikke hva de gjør slipper de som regel unna med det.

 

Men jeg er enig i at bygdekultur er et godt argument ovenfor SP.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke gjøre denne tråden til en valgvake for SP, men jeg vil si at med denne saken har jeg fått opp øynene for SP, som jeg aldri før har vurdert å stemme på. Jenny Klinge responderte raskt og tydelig. Hun gjør ikke noe forsøk på å gjemme seg bak tåkeprat som Anundsen og veldig mange andre gjør. Etter en rask titt i partiprogrammet ser jeg også at SP er imot TISA, som er en annen forhandling som har fått alt for lite oppmerksomhet i media, og hvor jeg absolutt deler SP sitt syn.

SP har klart fått en head-start her, men jeg håper jo selvsagt at de får konkurranse fra de andre partiene, som nå kanskje ser at vi kan være en verdifull velgergruppe.

 

Må også få slenge inn en stor takk til Bosnes og alle andre som har bidratt til å snu debatten i mer positiv retning både her hjemme og i EU Parlamentet!

Link to comment
Share on other sites

Jenny Klinge er ei tøff dame som jeg stoler mer på enn noen annen politiker. Hvor mye jeg stoler på SP vet jeg egentlig ikke; deres oppførsel i den rød-grønne suppa har ødelagt mye der. Heller vel egentlig mot at det er bare å gi f... i å stemme; det har helt åpenbart liten effekt på begivenhetenes gang, hverken lokalt eller nasjonalt.

 

Også verdt å huske at det er bare vi som bor i Norges svar på Midt-Østen (Møre og Romsdal) som faktisk kan stemme på Jenny; så sett igang og forlang svar fra de som representerer DITT fylke.

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at både Høyre og Frp skuffer stort så langt i saken, som nevnt i tråden lirer Amundsen av seg det reneste tåkeprat... :roll:

 

Det later til at Amundsen ikke skjønner nyansene rundt dette EU forslaget eller at han rett og slett ikke bryr seg..

 

Hvorfor denne serviliteten mot EU, vi er da for pokker ikke et fullverdig medlem..??

 

Høyres partiledelse er ikke lenger i takt med partiet, det viste Forsvarsdebatten på deres årsmøte nå nylig med helt klar tydelighet...

Link to comment
Share on other sites

Jævla tåkeprat fra Anders Anundsen. "Vi støtter Europakommisjonens initiativ for å styrke arbeidet mot ulovlige skytevåpen".

 

Joda, det høres jo veldig fornuftig ut, bortsett fra det faktum at dette forslaget rammer lovlige våpen mer enn ulovlige. Svaret viser vel egentlig bare at han enten ikke har satt seg inn i saken eller gir fullstendig F.

Link to comment
Share on other sites

Utmerket at AP har våknet....men hvor i Svartehavet er Høyre og Frp...

Jeg har lest på Kammeret at det er de som skal ordne opp for oss, spesielt Frp, Arbeiderpartiet har bare stukket kjepper i hjulene og ødelagt landet siden 1887 ;)

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nja, ødelagt landet kan vel diskuteres. Men AvgiftsPartiet taler ikke akkurat for vår sak når det kommer til våpen og innehav.

 

Utdrag fra AP's partiprogram 2013-2017:

"Våpenlovgivningen må strammes inn. Forbudet mot halvautomatiske våpen må lovfestes, og

muligheten for unntak må strammes inn. Det skal også vurderes om antall tillatte skudd i magasin og

kammer skal begrenses. Vilkårene for å erverve, eie og inneha slike våpen må bli strengere. Politiets

kontroll med våpen må styrkes."

Link to comment
Share on other sites

Nå trenger vi bare høyre for å få flertall på stortinget.. men hvor er høyre? For øvrig er jeg imponert over arbeidet kammerets medlemmer har gjort i denne saken. Vi kan snart starte vårt eget PR-byrå :winke1:

Nå må vi holde trykket oppe!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt Høyre i alle år, men svarene de gir meg gjør at jeg nesten vurderer å gå over til Frp.

Svaret jeg får fra Høyre

 

" Takk for din e-post. Vi har forståelse for at flere synes at de foreslåtte innstramningene i EUs våpendirektiv virker strenge, og at det vil kunne oppstå debatt rundt dette. Et av forslagene er forbud mot halvautomatiske våpen. Forslaget om forbud er i tråd med hva Gjørv-kommisjonen kom frem til i 22.juli rapporten. Hovedformålet med et forbud er å vanskeliggjøre mulighetene for å utføre terroraksjoner og massedrap. Samtidig er det mye som er uklart fra Gjørv-kommisjonen, og regjeringen jobber med å finne en god løsning på hvilke endringer som skal gjøres i ny våpenlov.

Vi er klar over at innstramningsforslagene berører legitime interesser slik som eksempelvis skytter- og jaktlag. I lovgivningsprosessen skal alle hensyn vurderes og veies opp mot hverandre slik at vi får et regelverk som er grundig og veloverveid. Vi takker for dine innspill. " Justispolitisk talsperson Høyre

 

" Takk for at du sier ifra når det er noe du reagerer på! Vi forstår at dette er en sak som skaper engasjement og at folk kan synes at innstramningene i våpendirektivet virker strenge.

Det mest betente spørsmålet vil nok likevel være hvorvidt vi skal ha et forbud mot halvautomatiske våpen. Forslaget om forbud er i tråd med hva Gjørv-kommisjonenkom frem til i 22.juli-rapporten. Hovedformålet med et forbud er å vanskeliggjøre mulighetene for å utføre terroraksjoner og massedrap.

Når det er sagt, så er det fortsatt mye som er uklart fra Gjørv-kommisjonen, og regjeringen jobber med å finne en god løsning på hvilke endringer som skal gjøres i ny våpenlov. Her skal alle hensyn vurderes og veies opp mot hverandre,og vi er klar over at flere av innstramningsforslagene berører enkeltes interesserer,som f.eks. det du nevner her.

Håper dette ga svar på det du lurte på! Ta gjerne kontakt med oss om det skulle være noe mer. Du når oss på vår Facebook-side og på politikk@hoyre.no "

Lokallag Høyre

 

" Jeg må innrømme at Unge Høyre ikke har noen politikk på dette området. Enda. Det har heller ikke kommet noen signaler fra Høyre om dette temaet, men regner med at flere i partiet kommer til å reagere på et slikt forslag.

Personlig kan jeg forstå begrunnelsen for økt våpenkontroll, selv om jeg ved første øyekast syns dette så litt for rigid og problematisk ut. Hvis det er greit for deg skal jeg undersøke dette med noen i organisasjoner som har litt mer peiling enn meg, og komme tilbake til deg med et bedre svar.

Mvh " Unge Høyre lokallag

 

" Takk for at du sier ifra når det er noe du reager på! Vi forstår at dette er en sak som skaper engasjement og at folk kan synes at innstramningene i våpendirektivet virker strenge.

Det mest betente spørsmålet vil nok likevel være hvorvidt vi skal ha et forbud mot halvautomatiske våpen. Forslaget om forbud er i tråd med hva Gjørv-kommisjonen kom frem til i 22.juli-rapporten. Hovedformålet med et forbud er å vanskeliggjøre mulighetene for å utføre terroraksjoner og massedrap.

Når det er sagt, så er det fortsatt mye som er uklart fra Gjørv kommisjonen, og regjeringen jobber med å finne en god løsning på hvilke endringer som skal gjøres i ny våpenlov. Her skal alle hensyn vurderes og veies opp mot hverandre, og vi er klar over at flere av innstramningsforslagene berører enkeltes interesserer, som f.eks. det du nevner her. " Høyre

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt e-post til et Høyre medlem på Stortinget jeg kjenner til som sitter i Næringskomiteen. Hun svarte meg meget raskt på kvelden i går:

 

Jeg har fått flere innspill på denne saken og har bedt vår justispolitiske talsmann om en redegjørelse

 

Kommer tilbake til deg når jeg får svar fra han

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg ikke er spesielt imponert over hverken FrP eller Høyre her. FrP er, for å si det forsiktig, svært sent ute, og deres tidligere uttalelser - fra justisministeren vitner om en grunnleggende mangel for forståelse om hva det egentlig dreier seg om. Høyre kommer med svada.

 

Halvautomatiske våpen er i utgangspunktet forbudt (våpenforskriftens paragraf 7), og kun tillatt i de tilfeller de spesifikt nevnes i forskrift om forbudte våpen og godkjente halvautomatiske skytevåpen. Dette har faktisk Gjørv-rapporten spesifisert, men det synes ikke Høyre (eller Arbeiderpartiet for den saks skyld) å ha fått med seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt Høyre i alle år, men svarene de gir meg gjør at jeg nesten vurderer å gå over til Frp.

Svaret jeg får fra Høyre

 

" Takk for din e-post. Vi har forståelse for at flere synes at de foreslåtte innstramningene i EUs våpendirektiv virker strenge, og at det vil kunne oppstå debatt rundt dette. Et av forslagene er forbud mot halvautomatiske våpen. Forslaget om forbud er i tråd med hva Gjørv-kommisjonen kom frem til i 22.juli rapporten. Hovedformålet med et forbud er å vanskeliggjøre mulighetene for å utføre terroraksjoner og massedrap. Samtidig er det mye som er uklart fra Gjørv-kommisjonen, og regjeringen jobber med å finne en god løsning på hvilke endringer som skal gjøres i ny våpenlov.

Vi er klar over at innstramningsforslagene berører legitime interesser slik som eksempelvis skytter- og jaktlag. I lovgivningsprosessen skal alle hensyn vurderes og veies opp mot hverandre slik at vi får et regelverk som er grundig og veloverveid. Vi takker for dine innspill. " Justispolitisk talsperson Høyre

 

" Takk for at du sier ifra når det er noe du reagerer på! Vi forstår at dette er en sak som skaper engasjement og at folk kan synes at innstramningene i våpendirektivet virker strenge.

Det mest betente spørsmålet vil nok likevel være hvorvidt vi skal ha et forbud mot halvautomatiske våpen. Forslaget om forbud er i tråd med hva Gjørv-kommisjonenkom frem til i 22.juli-rapporten. Hovedformålet med et forbud er å vanskeliggjøre mulighetene for å utføre terroraksjoner og massedrap.

Når det er sagt, så er det fortsatt mye som er uklart fra Gjørv-kommisjonen, og regjeringen jobber med å finne en god løsning på hvilke endringer som skal gjøres i ny våpenlov. Her skal alle hensyn vurderes og veies opp mot hverandre,og vi er klar over at flere av innstramningsforslagene berører enkeltes interesserer,som f.eks. det du nevner her.

Håper dette ga svar på det du lurte på! Ta gjerne kontakt med oss om det skulle være noe mer. Du når oss på vår Facebook-side og på politikk@hoyre.no "

Lokallag Høyre

 

" Jeg må innrømme at Unge Høyre ikke har noen politikk på dette området. Enda. Det har heller ikke kommet noen signaler fra Høyre om dette temaet, men regner med at flere i partiet kommer til å reagere på et slikt forslag.

Personlig kan jeg forstå begrunnelsen for økt våpenkontroll, selv om jeg ved første øyekast syns dette så litt for rigid og problematisk ut. Hvis det er greit for deg skal jeg undersøke dette med noen i organisasjoner som har litt mer peiling enn meg, og komme tilbake til deg med et bedre svar.

Mvh " Unge Høyre lokallag

 

" Takk for at du sier ifra når det er noe du reager på! Vi forstår at dette er en sak som skaper engasjement og at folk kan synes at innstramningene i våpendirektivet virker strenge.

Det mest betente spørsmålet vil nok likevel være hvorvidt vi skal ha et forbud mot halvautomatiske våpen. Forslaget om forbud er i tråd med hva Gjørv-kommisjonen kom frem til i 22.juli-rapporten. Hovedformålet med et forbud er å vanskeliggjøre mulighetene for å utføre terroraksjoner og massedrap.

Når det er sagt, så er det fortsatt mye som er uklart fra Gjørv kommisjonen, og regjeringen jobber med å finne en god løsning på hvilke endringer som skal gjøres i ny våpenlov. Her skal alle hensyn vurderes og veies opp mot hverandre, og vi er klar over at flere av innstramningsforslagene berører enkeltes interesserer, som f.eks. det du nevner her. " Høyre

 

Dette er standard tåkeprat svaret Høyre sender til alle i denne saken. Jeg har sendt følgende svar tilbake:

 

Hei og takk for svar.

 

Min umiddelbare kommentar er at Høyre burde ha sørget for en norsk innsigelse mot det foreslåtte direktivet i EU. Sverige, Finland og flere andre land har «skreket ut», men fra norsk side er det stille. Jeg har korrespondert med sentrale Frp politikere som har redegjort for dette partiets syn på saken, og kan i all forsiktighet meddele at det ikke er Frp det står på i så måte. Det er altså Høyre som har avgjørende innflytelse i saken. Blir direktivet vedtatt i sin nåværende form vil det legge så strenge føringer for en ny norsk våpenlov at de sentrale spørsmålene ikke trenger å debatteres i det hele tatt (slik Høyres folk på justis legger opp til, jfr. deres svar under). Det finnes ca. 800.000 våpeneiere, nesten 500.000 jegere og ca. 170.0000 organiserte sportsskyttere i Norge. Det er vår største folkesportsgren og forøvrig den sporten som har innbrakt flest olympiske gullmedaljer til Norge gjennom tidene. At Høyre kan være med på at det vedtas radikale endringer uten at disse belyses med offentlig debatt hører ingen plass hjemme. Det er nesten så man sitter med en følelse av at partiet allerede har bestemt seg og nå sitter stille i båten, mens Brussel fatter et vedtak man med sikkerhet vet vil skape mye misnøye på hjemmebane. Jeg og mange med meg er svært skuffet over Høyre i dette anliggendet.

 

Så kommer en litt mer analytisk kommentar. Det er ingen som er uenig med Gjørv kommisjonens synspunkt på at vi skal vanskeliggjøre kriminelle og terroristers tilgang på skytevåpen. Tvert i mot. Kommisjonen anbefalte et forbud mot halvautomatiske våpen, men som du sikkert vet så fikk Gjørv kommisjonen kraftig kritikk for mange direkte feil og uklarheter i denne delen av rapporten. Bla. skrives det at halvautomatiske våpen lett kan ombygges til helautomatiske bare ved å skifte ut våpenets magasin og at våpen og våpendeler kan kjøpes i "ordinær sportshandel" i Norge. Sistnevnte er ikke bare direkte feil da alle forretninger må ha politi-bevilling for å handle med våpen og våpendeler, men også tendensiøst. Å legge til grunn slike utsagn i utformingen av norsk våpenlovgivning er ikke verdig for en nasjon der jakt og skyting står så sterkt og har så lange tradisjoner som i Norge. Det faktum at denne delen av Gjørv kommisjonen sin rapport holder så lav kvalitet er ikke til å forstå. Våpenlovutvalgets innstilling til ny våpenlov ble overlevert regjeringen i desember 2011. Dette utvalget ble nedsatt av justisdepartementet i 1995, for å komme med forslag til endringer av dagens våpenlov av 1961. Utvalget besto stort sett av representanter for politi og justisvesenet og gjorde et svært grundig arbeid. Det er verdt å merke seg at dette utvalget ikke foreslår et generelt forbud mot halvautomatiske våpen, men noe bedre kontroll av personer som søker om våpentillatelse og dessuten tettere oppfølging av eksisterende våpeneiere. Hovedbudskapet til utvalget er at dagens våpenlovgivning er streng nok forutsatt at den håndheves. Utvalget kommer derimot med uttalelser som dette: ”Våpenlovgivningen vil i utgangspunktet bare kunne regulere direkte de lovlige våpen i samfunnet." og videre: ”Når man vet at den store majoritet våpeninnehavere er lovlydige og ansvarsbevisste mennesker, er det ikke vanskelig å forstå at det kan oppleves urimelig for disse å måtte forholde seg til et regelverk som synes å ha fokus på dem som er uskikket til å ha våpen.” og endelig: ”De holdninger og verdier som jegere og skyttere til enhver tid er bærere av, vil derfor også ha stor betydning for samfunnets sikkerhet.” Slik jeg ser det berører Våpenlovutvalget her det sentrale i utformingen av ny våpenlovgivning. Nemlig at kriminelle og terrorister som har til hensikt å bruke våpen ulovlig ikke vil kunne stoppes med en strengere våpenlov. Til det er tilgangen på illegale våpen i Norge og Europa altfor enkel. Intensjonen er god, men her skytes det altså skivebom. Jeger og skytterkulturen i Norge er tradisjonsrik, sunn og bunnsolid. Det finnes ingen erfaringer, konsekvensutredninger eller analyser som viser at målet om mindre våpenkriminalitet oppnås med et forbud. Jeg vil også legge til at det tidligere var et problem at kriminelle fikk tilgang på våpen fra jegere, skyttere og militært personell som hadde tjenestevåpen lagret på sin bopel. Dette skjedde i all hovedsak gjennom tyverier. Etter påbudet om våpenskap trådte i kraft 01.07.2010 og HV har truffet tiltak for å sikre sine våpen mot uønsket bruk har migrasjonen av lovlige våpen til kriminelle miljøer stoppet helt opp. Det begås svært lite kriminalitet med våpen i Norge, og det er nesten alltid illegale våpen som benyttes når det først skjer.

 

Denne saken er særdeles viktig for hundretusenvis av mennesker i Norge. Våpeneiere flest er ikke klar over hva som utspiller seg i Brussel, og de som har hørt om arbeidet med nytt direktiv har den oppfatning at «dette er jo så sprøtt at det går aldri igjennom». Jeg skulle ønske at Høyre tok et klart standpunkt i denne saken til fordel for mitt og veldig mange andres syn. I det minste burde man kunne forvente at dere sammen med Frp sørget for at regjeringens folk i Brussel reiste innsigelse mot direktivet slik at denne viktige saken kan få en debatt og behandling basert på kunnskap og realiteter. Det fortjener den. Ved å støtte opp under det nye direktivet vil terroristene vinne en seier ved at de påtvinger oss endringer i vår måte å leve på, stikk i strid med hva som er mantraet til politikere og folk flest over hele kontinentet. Jeg ber deg ta denne saken videre på en mest mulig hensiktsmessig måte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også skrevet en e-post blant annet til høyre hvor jeg ba om en uttalelse og et tydelig standpunkt i denne saken. Fikk standardsvar nr. 2 over. Så jeg kan bekrefte det overstående. Men svarte opp dette med en ny e-post. Den har jeg selvsagt ikke fått svar på...

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser hva slags ulumskheter våre innvalgte Høyre-politikere i kommunen her er i stand til å finne på, veldig store overtramp mot oss som bor på bygda, så er nok Høyre like ille som AP og den røkla på venstresiden er i denne saken. Derfor overrasker heller ikke de svarene som kom fra Høyre noe særlig. Det burde ikke overraske andre heller, da de som sitter litt høyt oppe på Stortinget nå må pynte litt på CV'en og det for å få en fancy jobb i EU.

 

FrP er ikke mye bedre, men var jo litt optimistisk da i denne saken fra enkelte. SP begynner jeg å få sansen for, ihvertfall på nasjonalt plan (og ikke de døgeniktene som sitter her i KS :roll: ).

Link to comment
Share on other sites

Da gjelder det å holde trykket oppe med oppfølgningssvar. La det gå sport i det! Det tar ikke mange minuttene av ens liv for en normalt utdannet nordmann å formulere et skriv. Ikke la dem slippe unna med latmannsløsninger og standardsvar, svar på epostene dere får tilbake!

 

Helt enig, kjør på med e-poster og tilsvar. Ikke la de få fred. De er allerede tom for standard svar :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser hva slags ulumskheter våre innvalgte Høyre-politikere i kommunen her er i stand til å finne på, veldig store overtramp mot oss som bor på bygda, så er nok Høyre like ille som AP og den røkla på venstresiden er i denne saken. Derfor overrasker heller ikke de svarene som kom fra Høyre noe særlig. Det burde ikke overraske andre heller, da de som sitter litt høyt oppe på Stortinget nå må pynte litt på CV'en og det for å få en fancy jobb i EU.

 

FrP er ikke mye bedre, men var jo litt optimistisk da i denne saken fra enkelte. SP begynner jeg å få sansen for, ihvertfall på nasjonalt plan (og ikke de døgeniktene som sitter her i KS :roll: ).

 

 

Høyre ledelsen er i kraftig utakt med sine velgere. Våpensaken, forsvarssaken, migrasjonssaken er gode eksempler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i gang med justiskomiteen, alle 12 som er oppført med mail.adr.

 

normal_Min_Colt.JPG

Skal min Colt gå til spiker?

Denne kjøpte jeg ny i 1988, den har så langt skutt ca.50.000 skudd. Den er tatt godt vare på i et godkjent våpenskap. Jeg håper at jeg også kan fortsette med denne aktiviteten sammen med gode skyttervenner og befalskollegaer inn i fremtiden.

Jeg var på pistolbanen i går, stemningen er nedtrykt.

Smilene til medlemmene, seriøse og ansvarsfulle kvinner og menn er ikke som før.

Hvor mye skal terrorister få ødelegge for folk flest?

 

Litt kort om meg som et eksempel som på ingen måte er unikt, vi er flere tusen skyttere og jegere i samme situasjon. Jeg har fylt 60 år og har en livsstil og et sosialt nettverk tilknyttet rundt skytter og jaktmiljøet. Jeg har pr. i dag 6 håndvåpen og 6 jaktvåpen og 2 banerifler. Jeg bruker alle disse flittig. Min aktivitet med alle disse våpnene ville vært økonomisk umulig (for min del) uten tilvirkning av egen ammunisjon. Hjemmelading er en koselig syssel for oss som fluebinding er for hobbyfiskere. Dette igjen muliggjør en god mengdetrening som gjør oss til sikrere skyttere for en human jakt. Jeg jakter elg og småvilt.

 

Ellers er jeg medlem av XXXX XX XXXX skytterlag - XXXXX Pistolklubb - Norske Reserve offisers forbund, Dynamisk Sportsskyting. Jeg har tidligere tjenestegjort som frivillig befal i HV i over 30 år. Denne "CVen" er ikke uvanlig i mitt miljø. Vi er en vesentlig del av samfunnet innen sport og engasjement og frivillighets-Norge. Mitt miljø og jeg føler oss utsatt for en feil intoleranse fra våre norske politikere og EU.

Nye direktiver vil ramme hver femte/voksne nordmann, vi kan umulig ha oppført oss så ille at vi fortjener dette?

Jeg håper fornuften vil seire slik at jeg kan glede meg over min hobby og livsstil og treffe minne venner til felles aktivitet inn i en pensjonstilværelse, så lenge helsen holder, det er det jeg ser frem til.

 

Jeg mener også at våre folkevalgte må respekterer en klar NEI-holdning til EU og speile folkets holdninger inn til Brussel. Dere representer et folk som har valgt å holde en viss avstand til EU.

 

Mvh. XXXX XXXXXXX.

 

Dette er min personlige henvendelse.

Jeg vil legge ut svarene hvis de kommer og eventuelt svare dem. VI MÅ FÅ TROLLENE (POLITIKERNE) EN ETTER EN UT AV FJELLET OG UT I ÅPENT LENDE. Det er der vi kan plukke "fjærene" av dem, de mangler argumenter og gjemmer seg bak interne skriv uten selvstendig tenking. Faren er stor for at de vil frita seg ansvaret ved å peke på en EØS-avtale (slippe å se en velger i øynene å ta ansvar). De skryter av en vetorett de aldri bruker. Hva skal vi med vetorett da?

 

Edit: Bilde. PDF-dokumentet er tatt med fult navn på våpenkort, jeg er helt åpen. Vanlig mann i "gata". Jeg skjuler ingen ting. :D

Link to comment
Share on other sites

Høyre skriver bare piss som vanlig, akkurat som AP. Tåkeprat hele veien. To nye mailer på vei til høyre. Ett til lokallaget og et til justispolitisk talsmann. Jeg kommer ikke til å finne meg i noe "tåkesvar" :evil:

 

Hold presset oppe! Skriv mail, kontakt folk i politikken du kjenner og fortell andre jegere og skyttere om hva det er som foregår!

Link to comment
Share on other sites

Høyre skriver bare piss som vanlig, akkurat som AP. Tåkeprat hele veien.

Amen til det. Ikke at jeg gir så mye for fagre løfter fra partier i opposisjon, de vet at de kan love uten å levere. Men det tåkepratet Høyre kommer med er likevel verre, og slipper de unna med det der er det bare å brette ned buksa og ta i mot det som kommer. Alt annet enn "Ikke før helvete fryser" er uakseptabelt for oss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...