Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

Kommiteen foreslår i hvert fall dette når det gjelder ammunisjon:

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//NONSGML+COMPARL+PE-578.822+01+DOC+PDF+V0//EN&language=EN

(3d) It should be specified that the

activities of a dealer include not only the

manufacturing but also the modification

or conversion a firearm, such as the

shortening of a complete firearm, and in

addition the modification or conversion of

parts of firearms and of ammunition, and

that, therefore, only authorised dealers

should be permitted to engage in those

activities.

Det er ikke vanskelig å tolke det dit at kun forhandlere kan tilvirke ammunisjon, det det mulig det står andre steder også, men det er et vanskelig dokument å forholde seg til.

 

Jeg sendte nettopp en lengre mail til komitémedlemmene som jobber med dette forslaget med både generelle betraktninger og spesifikke kommentarer og forslag til endringer.

Medlemmene i gruppen og dokumentene som er publisert finnes her: http://www.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?lang=&reference=2015/0269(COD)#keyPlayers

Nederst på siden kan dere finne "Committee draft report" som er komiteens kommentarer og forslag til endringer til Commisjonens forslag til endringer. De har gjort en god jobb, men det gjenstår mange punkter før vi kan slappe av.

 

Legg også merke til at komitémedlemmene tar til seg bekymringene til lovlydige våpeneiere. http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=IM-PRESS&reference=20160222IPR15334&language=EN&format=XML

 

Hvis dere har konkrete og saklige punkter å komme med så send en mail, det tar ikke lang tid og kan kun hjelpe.

 

Dette er jeg redd allerede er foreldet. Ministerrådet skjerpet forslaget kraftig 1. April. Det er dette siste forslaget som skal voteres over 20. April.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at vi har sett oss blinde på forbud mot 1/2 automat og oversett øvrige ringvirkninger.

Forbud mot hjemmelading får enorme konsekvenser:

Jeg tror at produksjon hos forhandler blir spesielt for enkelte få rifler, hvis komponentprodusenter finner det lønnsomt å produsere. Mye vil bli utilgjengelig. Dersom forbudet her trer i kraft vil dette sette beina under titusenvis av bolt og brekkrifler. Eiernes store investeringer og livsstil får destruktive konsekvenser. Jeg kan ikke styre meg for mitt sinne mot norske myndigheter som sier de vil ta vare på norske tradisjoner i jeger og skyttermiljøet. Når de har sett dette i sin høringsuttalelse/muligheter og stått med hendene i lommen og oppført seg som om Norge med dens befolkning består av en gjeng som beundrer EU som en enveldende JA- nasjon. Jeg kan ikke mene annet enn at vi er sviktet. :evil:

Link to comment
Share on other sites

På tide å sette beina i bakken og arrangere en protest av litt størrelse?

Om samtlige av landet jegere nekter å jakte for Staten problemer.

Om samtlige av landets våpeneiere brått ikke "orker å gå på jobb" et par mnd vil Staten få problemer.

 

Sitdown, shutdown & powerdown.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at vi har sett oss blinde på forbud mot 1/2 automat og oversett øvrige ringvirkninger.

Forbud mot hjemmelading får enorme konsekvenser:

Jeg tror at produksjon hos forhandler blir spesielt for enkelte få rifler, hvis komponentprodusenter finner det lønnsomt å produsere. Mye vil bli utilgjengelig. Dersom forbudet her trer i kraft vil dette sette beina under titusenvis av bolt og brekkrifler. Eiernes store investeringer og livsstil får destruktive konsekvenser. Jeg kan ikke styre meg for mitt sinne mot norske myndigheter som sier de vil ta vare på norske tradisjoner i jeger og skyttermiljøet. Når de har sett dette i sin høringsuttalelse/muligheter og stått med hendene i lommen og oppført seg som om Norge med dens befolkning består av en gjeng som beundrer EU som en enveldende JA- nasjon. Jeg kan ikke mene annet enn at vi er sviktet. :evil:

 

Du sier vi er sviktet av norske myndigheter, javel...men har våre egne forbund stått på barrikadene og innprentet overfor politikerne hvilke konsekvenser forbud mot hjemmelading får for den enkelte jeger..??

 

Jeg tviler på det, skal du nå fram med et budskap til politikere så må det gjentas og gjentas......tenk hvor mye saksdokumenter politikerne har til gjennomsyn...for å forsvare dem litt..!

 

Jeg vil også kreditere norske politikere for ryddig opptreden mht. våpenlov etter 22.juli..

 

Sannheten er vel at våre egne organisasjoner er altfor tannlöse og servile...som vanlig..og feiler i å selge rett budskap..?

 

Men jeg ser absolutt poenget ditt, jeg sitter med både brekkvåpen og boltrifler i udda kalibre selv og frykter fremtiden like mye som andre i samme situasjon.

 

Poenget er at du skyter för höyt og på feil personer...det er våre egne som har sviktet.

Link to comment
Share on other sites

Dere har selv valgt inn disse folkene (untak for de som stemmer Senterpartiet).
- og vi som stemmer Rødt, SV, og halvparten av de som stemmer KrF (ingen på "Kammerets politiske meningsmåling").

 

 

 

Den dagen SV og KRF ikke stemmer for innstramminger i noe som har med våpen å gjøre kan en ta en titt på flyvende griser..

 

 

Verv nye skytere og jegere-helst kvinnelige; jobb med lokalpolitikere, jobb med lokalpresse. La vær å nevne sivil ulydighte, ulovlig streik og hele våpenskap som vil bli borte....

 

Nærmer en seg riksmedia; sørg for å ha stålkontroll på hva du gjør; det er ikke sikkert du kjenner igen hverken deg selv eller det du sa om ikke...

Link to comment
Share on other sites

Tryggheten er grunnlaget for friheten. Det er når folk føler seg trygge at de kan leve et spennende liv etter egen mal. Derfor er det tryggheten vi må kjempe for. - Thorbjørn Jagland

 

Dette er en tanken bak EUs forbud. Jagland har selvfølgelig mye rett, men det hjelper lite når det benyttes virkemidler uten effekt. EU skaper i stede en hul følelse av trygghet basert på en løgn.

Link to comment
Share on other sites

5 års syklus på våpenkort:

Jeg kjenner en fra Kroatia som sier at det er 5 års varighet på våpenkort der nede, i tillegg har de lege/psykologattest.

Dette blir mye byråkrati som jobber seint. Frustrasjonen for mange der nede er at de ikke får behandlet fornyelsen fort nok til at de kan delta på jakten i jakttiden. Mange kroatere som har fornyelsen uheldigvis i jakttiden blir sittende passive til fortvilelse.

Nå har de jo 5 års våpenkort i Sverige og der ser det ut til å løse seg, men legeattester har de ikke.

Eks. Norge i fremtiden:

Hvis jegerregisteret avskaler og i tillegg noen skyttere, la oss si 400.000 våpeneiere som får 5 års intervaller blir 80.000 søknader pr. år. Våpenkontor og psykolog/lege, klarer de å administrere det??? Det blir garanter en del gebyrkostnader som ikke er konkurranseutsatt, vi får nok regninga.

 

Kroateren jeg snakket med er norsk statsborger og har norsk våpenkort og jakter i Norge og Kroatia. Han har familie i Kroatia som jakter og kjenner godt til hvor skoen trykker.

Link to comment
Share on other sites

5 års syklus på våpenkort:

Jeg kjenner en fra Kroatia som sier at det er 5 års varighet på våpenkort der nede, i tillegg har de lege/psykologattest.

Dette blir mye byråkrati som jobber seint. Frustrasjonen for mange der nede er at de ikke får behandlet fornyelsen fort nok til at de kan delta på jakten i jakttiden. Mange kroatere som har fornyelsen uheldigvis i jakttiden blir sittende passive til fortvilelse.

Nå har de jo 5 års våpenkort i Sverige og der ser det ut til å løse seg, men legeattester har de ikke.

 

Mange i Sverige som har problemer med 5årslisenser også, får ikke innvilget fornyelse innen 5 årslisense er utgått osv.

Link to comment
Share on other sites

I en tråd på IPSC Global Village ble jeg tipset om følgende dokument, datert 6/4 - http://ipsc.invisionzone.com/index.php? ... h_id=15572

 

Jeg har ikke rukket å lese gjennom, men den som tipset meg om det mente det var et betydelig mye mer relevant innspill i debatten en aprilsnarren som ikke var aprilsnarr.

 

Der er blant annet de femårige lisensene fjernet.

Link to comment
Share on other sites

Ser på side 19 i forslaget av 1/4/2016 at

Frankrike har lagt til at "Ammunition over 12,7mm calibre for rifled barrel firearms" også havner i kategori A, altså forbys. Da ryker mange av nitro expressene og andre store Afrika kalibre også, ser rimelig svart ut dette ja...

Link to comment
Share on other sites

Har jobba litt med saken.

 

Jenny Klinge (SP), stortingsrepresentant for Møre og Romsdal er interessert i saken og vil jobbe for vår sak.

Kan de sende meg korte presise setningar om kvifor vi skal stemme i mot dette direktivet?

 

Send dei til: bo@hivolda.no

 

Husk: korte saklege argument!

 

Eg samanfattar, og sender vidare. Her har vi faktisk ein stortingsrepresentant på vår side!!!!

 

Mvh

Bjørnar Osnes

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har laget mailing-lister til MEPene?

 

Det er mye bortkastet tid hvis alle som skal sende mail må gjøre denne jobben hver gang.

 

Så langt er det kun Merja KYLLÖNEN, fra Finland som har tatt seg bryet med å svare på mine mailer:

 

Dear XXXX,

 

Thank you very much for your adept, as well as visual email.

 

Here in my office we have worked for that no ordinary law-abiding hobbyist would not suffer the consequences of the changes in EU firearms directive.

However, in the end it is up to the member states how they choose to implement this directive into their legislation.

Some of the MES will most likely use very wide scale in how they interpret the directive while the others usually want to be the "most obedient students of all" also in this matter.

 

I myself am willing to trust that eventually reason wins, but on the other hand it is quite understandable that feelings take over

especially among those, who have suffered, whether directly or indirectly, in the terrorist attacks.

 

One can and has to try to influence on behalf of legally correct legislative work in this for as long as it is still under work.

Therefore we continue working and doing our very best also in this.

 

Best regards

 

Merja

 

Merja skriver altså at det er opp til hver stat hvor mye av direktivet man innfører, dette var nytt for meg. Uansett så er jo Norge alltid best i klassen, så om det skulle stemme, så er vi nok like langt uansett.

 

Her er noen lister jeg har laget så langt:

 

SLOVAKIA:

pal.csaky@europarl.europa.eu,

monika.flasikovabenova@europarl.europa.eu,

eduard.kukan@europarl.europa.eu,

vladimir.manka@europarl.europa.eu,

miroslav.mikolasik@europarl.europa.eu,

jozsef.nagy@europarl.europa.eu,

branislav.skripek@europarl.europa.eu,

monika.smolkova@europarl.europa.eu,

ivan.stefanec@europarl.europa.eu,

richard.sulik@europarl.europa.eu,

anna.zaborska@europarl.europa.eu,

boris.zala@europarl.europa.eu,

jana.zitnanska@europarl.europa.eu

 

POLEN:

michal.boni@europarl.europa.eu,

jerzy.buzek@europarl.europa.eu,

ryszard.czarnecki@europarl.europa.eu,

edward.czesak@europarl.europa.eu,

anna.fotyga@europarl.europa.eu,

lidiajoanna.geringerdeoedenberg@europarl.europa.eu,

adam.gierek@europarl.europa.eu,

beata.gosiewska@europarl.europa.eu,

andrzej.grzyb@europarl.europa.eu,

krzysztof.hetman@europarl.europa.eu,

czeslaw.hoc@europarl.europa.eu,

danuta.huebner@europarl.europa.eu,

robertjaroslaw.iwaszkiewicz@europarl.europa.eu,

danuta.jazlowiecka@europarl.europa.eu,

marek.jurek@europarl.europa.eu,

jaroslaw.kalinowski@europarl.europa.eu,

karol.karski@europarl.europa.eu,

slawomir.klosowski@europarl.europa.eu,

janusz.korwin-mikke@europarl.europa.eu,

agnieszka.kozlowska-rajewicz@europarl.europa.eu,

zdzislaw.krasnodebski@europarl.europa.eu,

barbara.kudrycka@europarl.europa.eu,

zbigniew.kuzmiuk@europarl.europa.eu,

ryszardantoni.legutko@europarl.europa.eu,

janusz.lewandowski@europarl.europa.eu,

boguslaw.liberadzki@europarl.europa.eu,

elzbieta.lukacijewska@europarl.europa.eu,

krystyna.lybacka@europarl.europa.eu,

michal.marusik@europarl.europa.eu,

jan.olbrycht@europarl.europa.eu,

stanislaw.ozog@europarl.europa.eu,

boleslaw.piecha@europarl.europa.eu,

miroslaw.piotrowski@europarl.europa.eu,

julia.pitera@europarl.europa.eu,

marek.plura@europarl.europa.eu,

tomasz.poreba@europarl.europa.eu,

dariusz.rosati@europarl.europa.eu,

jacek.saryusz-wolski@europarl.europa.eu,

czeslaw.siekierski@europarl.europa.eu,

adam.szejnfeld@europarl.europa.eu,

roza.thun@europarl.europa.eu,

kazimierzmichal.ujazdowski@europarl.europa.eu,

jaroslaw.walesa@europarl.europa.eu,

bogdan.wenta@europarl.europa.eu,

janusz.zemke@europarl.europa.eu,

kosma.zlotowski@europarl.europa.eu,

stanislawjozef.zoltek@europarl.europa.eu,

tadeusz.zwiefka@europarl.europa.eu

 

LITAUEN:

petras.austrevicius@europarl.europa.eu,

zigmantas.balcytis@europarl.europa.eu,

vilija.blinkeviciute@europarl.europa.eu,

antanas.guoga@europarl.europa.eu,

gabrielius.landsbergis@europarl.europa.eu,

valentinas.mazuronis@europarl.europa.eu,

rolandas.paksas@europarl.europa.eu,

bronis.rope@europarl.europa.eu,

algirdas.saudargas@europarl.europa.eu,

valdemar.tomasevski@europarl.europa.eu,

viktor.uspaskich@europarl.europa.eu

 

LATVIA:

iveta.grigule@europarl.europa.eu,

sandra.kalniete@europarl.europa.eu,

krisjanis.karins@europarl.europa.eu,

andrejs.mamikins@europarl.europa.eu,

artis.pabriks@europarl.europa.eu,

inese.vaidere@europarl.europa.eu,

tatjana.zdanoka@europarl.europa.eu,

roberts.zile@europarl.europa.eu

 

ESTLAND:

kaja.kallas@europarl.europa.eu,

tunne.kelam@europarl.europa.eu,

marju.lauristin@europarl.europa.eu,

urmas.paet@europarl.europa.eu,

indrek.tarand@europarl.europa.eu,

yana.toom@europarl.europa.eu

 

FINLAND:

ussi.halla-aho@europarl.europa.eu,

heidi.hautala@europarl.europa.eu,

liisa.jaakonsaari@europarl.europa.eu,

anneli.jaatteenmaki@europarl.europa.eu,

miapetra.kumpula-natri@europarl.europa.eu,

merja.kyllonen@europarl.europa.eu,

sirpa.pietikainen@europarl.europa.eu,

pirkko.ruohonen-lerner@europarl.europa.eu,

petri.sarvamaa@europarl.europa.eu,

hannu.takkula@europarl.europa.eu,

nils.torvalds@europarl.europa.eu,

paavo.vayrynen@europarl.europa.eu,

henna.virkkunen@europarl.europa.eu

 

SVERIGE:

lars.adaktusson@europarl.europa.eu,

max.andersson@europarl.europa.eu,

malin.bjork@europarl.europa.eu,

annamaria.corazzabildt@europarl.europa.eu,

linnea.engstrom@europarl.europa.eu,

peter.eriksson@europarl.europa.eu,

fredrick.federley@europarl.europa.eu,

christofer.fjellner@europarl.europa.eu,

jytte.guteland@europarl.europa.eu,

anna.hedh@europarl.europa.eu,

gunnar.hokmark@europarl.europa.eu,

olle.ludvigsson@europarl.europa.eu,

peter.lundgren@europarl.europa.eu,

jens.nilsson@europarl.europa.eu,

soraya.post@europarl.europa.eu,

jasenko.selimovic@europarl.europa.eu,

marita.ulvskog@europarl.europa.eu,

bodil.valero@europarl.europa.eu,

cecilia.wikstrom@europarl.europa.eu,

kristina.winberg@europarl.europa.eu

Link to comment
Share on other sites

Mykje bra her.

 

Men kan vi samle oss om gode konsise setningar som ein norsk politikar kan bruke i debatten?

 

Tek gjerne imot slike argument, som eg sender vidare til Jenny Klinge (SP), medlem i Justiskomiteen. Ho kan tale vår sak, men treng gode argument!

 

Eg kan samanfatte dette. Send argumenta til bo@hivolda.no

 

 

Mvh

Bjørnar Osnes (PS: Så må alle stemme SP ved neste stortingsval!)

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra, det har kommet flere lyspunkter, ikke minst om hjemmelading, ting gjenstår å se.

Det som er på tide er at våre folkevalgte (merk folkevalgte) bør speile et folk og et land som overbevisende har stemt nei til EU. Holdningene til EU i Norge er klart NEI, det vet hele stortinget. Av respekt for folk i Norge så må politikerne ta innover seg at vi ønsker å holde avstand til mye av det som kommer av direktiver fra et demokratisk underskudd. Nå har politikerne en gyllen anledning til å vise at de er i takt med sitt eget folk og driver en profesjonell politikk på bekostning av sine egne JA-holdninger. Ikke bare i vår sak, det er mye annet som gir gnagsår hos folk.

Direktivproduksjonen i Brussel truer EUs samhold i unionen, folk protesterer her og der. Summen av dette er stor slitasje på oppslutningen i flere land. Det virker som om de mangler selvinnsikt og hvor smertegrensen til folk flest går.

Link to comment
Share on other sites

Dei beste argumenta og analysene er vel allereie nevnt i denne tråden. Eg meiner at blogginnlegga til Morgonsur og innlegget til den finske representanten Jussi Halla-Aho må gjentakast til nokon høyrer dei:

https://morgonsur.wordpress.com/2015/12 ... irektivet/

https://morgonsur.wordpress.com/2015/12 ... stiftning/

https://morgonsur.wordpress.com/2015/12 ... g-i-foten/

https://www.facebook.com/FirearmsUnited ... nref=story

 

Det enormt resurskrevjande i å ha midlertidige løyver er i seg sjølv eit solid motargument.

Link to comment
Share on other sites

Joda, og de skriver vel ganske så klart at de er kritiske til direktivet, men de fleste klasser i skyteprogrammet dems kan fylles med revolver/pistoler alà politiets tjenestevåpen.

Lurer litt på hvordan EU har tenkt håndhevelse av forslaget om ingen modifisering av våpnene som event. blir igjen... Blir det sjekk av orginale grepsplater på feltrevolveren??

Link to comment
Share on other sites

Svært dårlige nyheter fra Brussel. Vi er i ferd med å tape kampen mot EU. Dette er ille!

 

Det ser ut til at de som til nå har vært mot lovforslaget blir presset/mobbet til å gå for det mest ekstreme utkastet til ny lov. En liten smakebit:

 

More specifically, the LIBE committee states that EU Member States should be allowed to enact total bans on all forms of private gun ownership − something that has never been even proposed so far.

 

https://www.all4shooters.com/en/mobile/Shooting/law/EU-gun-ban-updates-SED-LIBE-IMCO-FESAC/

 

Det er utrolig viktig at vi alle sender mail til de sosialdemokratiske/sosialistiske og grønne medlemmene av parlamentet. Det er de som i morgen vil prøve å kuppe lovprosessen.

Link to comment
Share on other sites

Senterpartiet, er i alle fall på vår side:

--

Hei Bjørnar

Senterpartiet tar avstand fra de foreslåtte direktivendringene slik de foreligger i dag, og Senterpartiet vil kjempe imot forslaget dersom blir vedtatt i sin nåværende form. Det er forståelig å ville innføre lover og regler som forebygger terrorhandlinger, men de foreslåtte innstrammingene vil ramme lovlydige norske jeger- og skyttermiljø. Her er Sp på lag med norske jegere og skyttere. Eventuelle innstramminger i våpenlovgivningen må avgjøres av norske politikere som kjenner til norske forhold. Hvis direktivendringene blir vedtatt i tråd med Kommisjonens forslag, må Norge legge ned veto. Mvh Ragnar Kvåle, inforådgiver Sp

--

Link to comment
Share on other sites

Senterpartiet, er i alle fall på vår side:

Hvis direktivendringene blir vedtatt i tråd med Kommisjonens forslag, må Norge legge ned veto.

Og få stempel som "terrorist-vennlige" av EU-byråkratiet, kommisjonen, og parlamentet? De norske EU-vennlige politikerne DERE har stemt inn, vil nok ikke risikere noe slikt.
Link to comment
Share on other sites

Senterpartiet sender ut denne pressemeldinga i kveld/natt (ja eg har vore delaktig..):

 

"Senterpartiet avviser forslag til endringer i EUs våpendirektiv

 

- Det er forståelig at norske jegere og skyttere reagerer med vantro på de foreslåtte endringene i EUs våpendirektiv. Dersom forslaget blir vedtatt i sin nåværende form, vil det ramme lovlydige jeger- og skyttermiljø i Norge hardt. Dette er ikke aktuelt å godta for oss i Senterpartiet, sier justispolitisk talskvinne Jenny Klinge.

 

- I en urolig tid med terrorhandlinger i flere europeiske land, er det fornuftig å gjøre tiltak som forebygger terrorhandlinger. Men foreslåtte innstrammingene vil ikke være målrettede innstramminger som rammer potensielle terrorister og kriminelle. I stedet vil de ramme lovlydige jegere og skyttere.

 

- Vi må huske at de aller, aller fleste våpeneiere i Norge har fått løyve av politiet og driver med jakt eller konkurranseskyting. Dette er aktiviteter som har lange og gode tradisjoner, og skyttermiljøet er et fint miljø både for voksne og ungdom. Vi kan ikke godta endringer som i praksis vil innebære et forbud mot nesten alle typer halvautomatiske våpen, sier Klinge. – Dette vil for eksempel sette en stopper for all pistolskyting i Norge, fordi en pistol per definisjon er et halvautomatisk våpen.

 

 

- Senterpartiet er og vil alltid være en sterk støttespiller til norske jegere og skyttere. Dersom våpenlovgivningen skal endres, må dette avgjøres av norske politikere som kjenner til norske forhold. Hvis forslagene til endringer i EUs våpendirektiv blir vedtatt i tråd med Kommisjonens forslag, mener jeg bestemt at må Norge må legge ned veto. Vi kan ikke sitte stille og se at lovlydige våpeneiere blir rammet slik det nå kan ligge an til, sier Klinge."

 

STEM SP!

 

Mvh

Bjørnar Osnes

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette direktivet blir vedtatt så blir egentlig det meste av partipolitikk uinteressant. Et hvert parti som støtter direktivet mangler ryggrad og grunnleggende demokratiske verdier og svartelistes for mitt vedkommende til evig tid

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eg har brukt all mi tid og energi siste dagane for å jobbe opp mot mine politikarar. Eg har fått god kontakt og dialog med Jenny Klinge i SP. Og det har resultert i dette standpunktet (

 

og denne pressemeldinga) frå SP. Klinge er også klar på at ho kan vere talsperson i politikken for norske jegerar og konkurranseskyttarar i framtida.

 

Eg vil oppmode alle her inne på kammeret, som føler dei har tid og ressursar til det osv., til å ta kontakt med sine politikarar og overbevise dei om saka! Dette går litt på kryss og tvers av partigrenser, så det er viktig å overbevise kvar enkelt stortingsrepresentant.

 

Foreløbig trur eg det er SP som støttar vår sak best. Har også hatt litt tru på FRF og Amundsen, men no ser det ut til at han gjerne legg seg flat frå EU sine direktiv.

 

Stå på folkens!

 

Eg kan sjølvsagt også oppmode alle om å stemme SP ved neste val, men det får no kvar og ein finne ut av sjølv!

Link to comment
Share on other sites

...Senterpartiet er og vil alltid være en sterk støttespiller til norske jegere og skyttere. Dersom våpenlovgivningen skal endres, må dette avgjøres av norske politikere som kjenner til norske forhold.

 

Spennende. Vet vi SPs posisjon på forslaget til den nye våpenloven og hysteriet i kjølvannet av 22. juli?

Link to comment
Share on other sites

[quote

Spennende. Vet vi SPs posisjon på forslaget til den nye våpenloven og hysteriet i kjølvannet av 22. juli?

 

Lovframlegget let vente på seg, så dette har nok enno ikkje vore diskutert i SP sin stortingsgruppe. Så her har vi gode høve til påvirkning. Jenny Klinge sit også i justiskomiteen, så ho vil få førstehands kunnskapar om denne prosessen.

Eg kjem til å gi innspel der. Noko spesielt du tenkjer på?

 

Mvh

Bjørnar Osnes

Link to comment
Share on other sites

England

 

ohnstuart.agnew@europarl.europa.eu,

tim.aker@europarl.europa.eu,

lucy.anderson@europarl.europa.eu,

martina.anderson@europarl.europa.eu,

jonathan.arnott@europarl.europa.eu,

richard.ashworth@europarl.europa.eu,

janice.atkinson@europarl.europa.eu,

amjad.bashir@europarl.europa.eu,

gerard.batten@europarl.europa.eu,

catherine.bearder@europarl.europa.eu,

louise.bours@europarl.europa.eu,

paul.brannen@europarl.europa.eu,

david.campbellbannerman@europarl.europa.eu,

james.carver@europarl.europa.eu,

david.coburn@europarl.europa.eu,

jane.collins@europarl.europa.eu,

richard.corbett@europarl.europa.eu,

daniel.dalton@europarl.europa.eu,

seb.dance@europarl.europa.eu,

william.dartmouth@europarl.europa.eu,

nirj.deva@europarl.europa.eu,

anneliese.dodds@europarl.europa.eu,

diane.dodds@europarl.europa.eu,

ian.duncan@europarl.europa.eu,

bill.etheridge@europarl.europa.eu,

Jill.evans@europarl.europa.eu,

nigel.farage@europarl.europa.eu,

raymond.finch@europarl.europa.eu,

vicky.ford@europarl.europa.eu,

jacqueline.foster@europarl.europa.eu,

ashley.fox@europarl.europa.eu,

nathan.gill@europarl.europa.eu,

neena.gill@europarl.europa.eu,

julie.girling@europarl.europa.eu,

theresa.griffin@europarl.europa.eu,

daniel.hannan@europarl.europa.eu,

roger.helmer@europarl.europa.eu,

mary.honeyball@europarl.europa.eu,

mike.hookem@europarl.europa.eu,

richard.howitt@europarl.europa.eu,

ian.hudghton@europarl.europa.eu,

diane.james@europarl.europa.eu,

syed.kamall@europarl.europa.eu,

sajjad.karim@europarl.europa.eu,

afzal.khan@europarl.europa.eu,

timothy.kirkhope@europarl.europa.eu,

jude.kirton-darling@europarl.europa.eu,

jean.lambert@europarl.europa.eu,

andrew.lewer@europarl.europa.eu,

linda.mcavan@europarl.europa.eu,

emma.mcclarkin@europarl.europa.eu,

anthea.mcintyre@europarl.europa.eu,

david.martin@europarl.europa.eu,

clare.moody@europarl.europa.eu,

claude.moraes@europarl.europa.eu,

james.nicholson@europarl.europa.eu,

paul.nuttall@europarl.europa.eu,

patrick.oflynn@europarl.europa.eu,

margot.parker@europarl.europa.eu,

julia.reid@europarl.europa.eu,

molly.scottcato@europarl.europa.eu,

enquiries@jseymourmep.co.uk,

sion.simon@europarl.europa.eu,

alyn.smith@europarl.europa.eu,

catherine.stihler@europarl.europa.eu,

kay.swinburne@europarl.europa.eu,

charles.tannock@europarl.europa.eu,

keith.taylor@europarl.europa.eu,

geoffrey.vanorden@europarl.europa.eu,

derek.vaughan@europarl.europa.eu,

julie.ward@europarl.europa.eu,

glenis.willmott@europarl.europa.eu,

steven.woolfe@europarl.europa.eu

Link to comment
Share on other sites

Tyskland

 

jan.albrecht@europarl.europa.eu,

burkhard.balz@europarl.europa.eu,

reimer.boege@europarl.europa.eu,

elmar.brok@europarl.europa.eu,

klaus.buchner@europarl.europa.eu,

udo.bullmann@europarl.europa.eu,

reinhard.buetikofer@europarl.europa.eu,

daniel.caspary@europarl.europa.eu,

birgit.collin-langen@europarl.europa.eu,

michael.cramer@europarl.europa.eu,

fabio.demasi@europarl.europa.eu,

albert.dess@europarl.europa.eu,

stefan.eck@europarl.europa.eu,

christian.ehler@europarl.europa.eu,

cornelia.ernst@europarl.europa.eu,

ismail.ertug@europarl.europa.eu,

markus.ferber@europarl.europa.eu,

knut.fleckenstein@europarl.europa.eu,

karl-heinz.florenz@europarl.europa.eu,

michael.gahler@europarl.europa.eu,

evelyne.gebhardt@europarl.europa.eu,

jens.geier@europarl.europa.eu,

arne.gericke@europarl.europa.eu,

sven.giegold@europarl.europa.eu,

jens.gieseke@europarl.europa.eu,

ingeborg.graessle@europarl.europa.eu,

matthias.groote@europarl.europa.eu,

thomas.haendel@europarl.europa.eu,

rebecca.harms@europarl.europa.eu,

martin.haeusling@europarl.europa.eu,

hans-olaf.henkel@europarl.europa.eu,

maria.heubuch@europarl.europa.eu,

iris.hoffmann@europarl.europa.eu,

monika.hohlmeier@europarl.europa.eu,

peter.jahr@europarl.europa.eu,

petra.kammerevert@europarl.europa.eu,

sylvia-yvonne.kaufmann@europarl.europa.eu,

franziska.keller@europarl.europa.eu,

dieter-lebrecht.koch@europarl.europa.eu,

bernd.koelmel@europarl.europa.eu,

dietmar.koester@europarl.europa.eu,

constanze.krehl@europarl.europa.eu,

werner.kuhn@europarl.europa.eu,

jo.leinen@europarl.europa.eu,

peter.liese@europarl.europa.eu,

arne.lietz@europarl.europa.eu,

norbert.lins@europarl.europa.eu,

barbara.lochbihler@europarl.europa.eu,

sabine.loesing@europarl.europa.eu,

bernd.lucke@europarl.europa.eu,

david.mcallister@europarl.europa.eu,

thomas.mann@europarl.europa.eu,

gesine.meissner@europarl.europa.eu,

susanne.melior@europarl.europa.eu,

martina.michels@europarl.europa.eu,

ulrike.mueller@europarl.europa.eu,

norbert.neuser@europarl.europa.eu,

angelika.niebler@europarl.europa.eu,

maria.noichl@europarl.europa.eu,

markus.pieper@europarl.europa.eu,

marcus.pretzell@europarl.europa.eu,

gabriele.preuss@europarl.europa.eu,

godelieve.quisthoudt-rowohl@europarl.europa.eu,

julia.reda@europarl.europa.eu,

terry.reintke@europarl.europa.eu,

herbert.reul@europarl.europa.eu,

ulrike.rodust@europarl.europa.eu,

helmut.scholz@europarl.europa.eu,

martin.schulz@europarl.europa.eu,

sven.schulze@europarl.europa.eu,

joachim.schuster@europarl.europa.eu,

andreas.schwab@europarl.europa.eu,

peter.simon@europarl.europa.eu,

birgit.sippel@europarl.europa.eu,

renate.sommer@europarl.europa.eu,

martin.sonneborn@europarl.europa.eu,

joachim.starbatty@europarl.europa.eu,

jutta.steinruck@europarl.europa.eu,

ulrike.trebesius@europarl.europa.eu,

beatrix.vonstorch@europarl.europa.eu,

michael.theurer@europarl.europa.eu,

helga.truepel@europarl.europa.eu,

sabine.verheyen@europarl.europa.eu,

udo.voigt@europarl.europa.eu,

axel.voss@europarl.europa.eu,

manfred.weber@europarl.europa.eu,

jakob.vonweizsaecker@europarl.europa.eu,

martina.werner@europarl.europa.eu,

kerstin.westphal@europarl.europa.eu,

rainer.wieland@europarl.europa.eu,

joachim.zeller@europarl.europa.eu,

hermann.winkler@europarl.europa.eu,

gabriele.zimmer@europarl.europa.eu

Link to comment
Share on other sites

Frankrike

 

ouis.aliot@europarl.europa.eu,

michele.alliot-marie@europarl.europa.eu,

eric.andrieu@europarl.europa.eu,

marie-christine.arnautu@europarl.europa.eu,

jean.arthuis@europarl.europa.eu,

guillaume.balas@europarl.europa.eu,

nicolas.bay@europarl.europa.eu,

pervenche.beres@europarl.europa.eu,

joelle.bergeron@europarl.europa.eu,

dominique.bilde@europarl.europa.eu,

marie-christine.boutonnet@europarl.europa.eu,

jose.bove@europarl.europa.eu,

steeve.briois@europarl.europa.eu,

alain.cadec@europarl.europa.eu,

jean-marie.cavada@europarl.europa.eu,

aymeric.chauprade@europarl.europa.eu,

arnaud.danjean@europarl.europa.eu,

michel.dantin@europarl.europa.eu,

rachida.dati@europarl.europa.eu,

angelique.delahaye@europarl.europa.eu,

karima.delli@europarl.europa.eu,

jean-paul.denanot@europarl.europa.eu,

marielle.desarnez@europarl.europa.eu,

mireille.dornano@europarl.europa.eu,

pascal.durand@europarl.europa.eu,

edouard.ferrand@europarl.europa.eu,

sylvie.goddyn@europarl.europa.eu,

bruno.gollnisch@europarl.europa.eu,

sylvie.goulard@europarl.europa.eu,

nathalie.griesbeck@europarl.europa.eu,

francoise.grossetete@europarl.europa.eu,

sylvie.guillaume@europarl.europa.eu,

yannick.jadot@europarl.europa.eu,

brice.hortefeux@europarl.europa.eu,

jean-francois.jalkh@europarl.europa.eu,

eva.joly@europarl.europa.eu,

marc.joulaud@europarl.europa.eu,

philippe.juvin@europarl.europa.eu,

alain.lamassoure@europarl.europa.eu,

jerome.lavrilleux@europarl.europa.eu,

gilles.lebreton@europarl.europa.eu,

constance.legrip@europarl.europa.eu,

patrick.lehyaric@europarl.europa.eu,

jean-marie.lepen@europarl.europa.eu,

marine.lepen@europarl.europa.eu,

philippe.loiseau@europarl.europa.eu,

louis-joseph.manscour@europarl.europa.eu,

dominique.martin@europarl.europa.eu,

edouard.martin@europarl.europa.eu,

emmanuel.maurel@europarl.europa.eu,

jean-luc.melenchon@europarl.europa.eu,

joelle.melin@europarl.europa.eu,

bernard.monot@europarl.europa.eu,

sophie.montel@europarl.europa.eu,

nadine.morano@europarl.europa.eu,

elisabeth.morinchartier@europarl.europa.eu,

renaud.muselier@europarl.europa.eu,

younous.omarjee@europarl.europa.eu,

gilles.pargneaux@europarl.europa.eu,

vincent.peillon@europarl.europa.eu,

florian.philippot@europarl.europa.eu,

maurice.ponga@europarl.europa.eu,

franck.proust@europarl.europa.eu,

christine.revaultdallonnesBONNEFOY@europarl.europa.eu,

dominique.riquet@europarl.europa.eu,

michele.rivasi@europarl.europa.eu,

robert.rochefort@europarl.europa.eu,

virginie.roziere@europarl.europa.eu,

tokia.saifi@europarl.europa.eu,

anne.sander@europarl.europa.eu,

jean-luc.schaffhauser@europarl.europa.eu,

isabelle.thomas@europarl.europa.eu,

mylene.troszczynski@europarl.europa.eu,

marie-christine.vergiat@europarl.europa.eu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...