Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

Det er nå helt klart at EU ikke vil gi seg i denne saken.

 

Et par ting en bare kan memorerer; EUs byråkrater gir seg aldri (de er altså lik alle andre byråkrater); og Norge vil alltid, 100% uavhengeig av hvem som sitter i regjering, alltid dilte etter og lydig etterkomme EUs ønsker.

 

Jeg har mitt eget private veddemål om hvor langt den vanlige europere kan trekkes; det synes så langt som det ikke finnes begrensninger der-vi godtar hva som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • Valgfritt for medlemsland å innføre medisinsk sjekk.
  • Maks. fem års varighet på våpenkort.
  • Ved distansesalg må overlevering skje ansikt til ansikt eller via offentlig tjenestemann (politi).
  • Våpen og ammunisjon må oppbevares adskilt.
  • Halvautomatiske våpen som kan ta mer enn seks skudds magasin (dette inkluderer omtrent alle pistoler), langvåpen med frittstående pistolgrep, som er kortere enn 830 mm eller har løp kortere enn 450 mm, legges i kategori A, (sammen med helautomatiske våpen).

 

Har jeg glemt noe?

Forbud mot hjemmelading evt utføres av våpenforhandler..............

Link to comment
Share on other sites

Folk kan også forsvinne fra landet. Hvis våre folkevalgte synes det er greit å outsource demokratiske prosesser til en totalitær organisasjon som vi ved avstemning har valgt å ikke være medlem i..

Dessverre er det ikke så lett å finne ett land som er bedre enn Norge heller

 

Denne nyheten gir meg en følelse av håpløshet.

 

Leste gjennom veldig fort, men hvis jeg har skjønt det rett så kan denne maktoverføringen til EU kun tilbakeføres når / hvis EU finner det for godt. Altså en nesten like "god deal" som TISA, som også på magisk vis går stort sett under radaren til media.

 

Jeg ser ett stort behov for nye lover i Norge, men strengere våpenlov er ikke en av dem. Vi burde ha mye strengere lover for prosessen rundt å inngå irreversible avtaler, og hvem som er juridisk ansvarlig når slike avtaler blir inngått.

 

Regner med at disse EU folka ikke har humor, så at dette ble publisert 1. April gir vel ikke mye rom for håp det heller

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Forbud mot hjemmelading

 

:shock:

 

Det er jo helt vanvittig. Jeg kan virkelig ikke huske å ha hørt om ett eneste tilfelle hvor hjemmelading har vært knyttet opp mot kriminalitet eller terrorism. Altså har det ingen annen hensikt enn å stikke kjepper i hjulene på lovlydige borgere, og minimalisere mulighetene til sivil skytesport i fremtiden...

Link to comment
Share on other sites

Forbud mot hjemmelading

 

:shock:

 

Det er jo helt vanvittig. Jeg kan virkelig ikke huske å ha hørt om ett eneste tilfelle hvor hjemmelading har vært knyttet opp mot kriminalitet eller terrorism. Altså har det ingen annen hensikt enn å stikke kjepper i hjulene på lovlydige borgere, og minimalisere mulighetene til sivil skytesport i fremtiden...

 

Jepp, de vil nok skytesporten til livs. Med tanke på at terrorisme oppgis som den egentlige årsaken til denne innstrammingen, så er det rart at eneste konkrete, men ikke tallfestede, referansen jeg fant, var at det i noen tilfeller var brukt plomberte/de-aktiverte våpen som var re-aktivert.

 

Som det fremstår, vil det nok ødelegge hele "økosystemet". Rekruttering går ned, flere må slutte pga. aktivitetskrav og til slutt blir det umulig selv for ildsjelene å fortsette når klubber og forhandlere forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vekker man våre egne politikere, de kan ikke sitte rolig å se på en slik usaklig trakassering av en stor lovlydig interessegruppe i landet. Vi har faktisk krav på en viss beskyttelse fra våre folkevalgte i vår sak. De skal tross alt representere sitt eget folk og interesser. Hvis de sitter stille og ser på denne "voldtekten" bør dette aktualisere et press om folkeavstemning om EØS. EU viser tydelig mangel på respekt for sine egne borgere. Dette er imperialistiske og totalitære trekk som kommer skremmende til syne. Dette viser tydelig hvordan et "parlament" i Brussel går rett til angrep på egne borgere på grunn av terrorister med røtter i Midtøsten og dens problematikk . De viser sitt sanne og farlige totalitære ansikt, skyttere blir sikkert ikke siste offer for disse "forordningsfundamentalistene".

Hvem kan vi "bøsse" ned med protester i Justisdepartementet? Våre skytterorganisasjoner med høringsrett? Nei til EU-bevegelsen bør slå på trommene!

 

Dette er en total umyndiggjøring av norske velgere og Storting, nå får nok være nok.

 

I lille Norge er det over 500.000 jegere/skyttere, det finnes de tullingene i Brussel som helst ser at disse fremstilles for en psykolog! 10% av folket bør fremstilles for en psykolog!..... osv. Er denne oppførselen et Europaparlament verdig? :evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Nå står det da vitterlig at direktivet gjelder "member states", er det kommet noen offisiell uttalelse fra norske politikere at dette direktivet vil bli implementert i sin helhet også av Norge ??

 

Kjenner at eg blir mektig irritert nå....skal nærmest all skytesport utraderes pga terrorisme som ikke har noen som helst sammenheng med lovlig våpeneierskap og jakt/sportsskyting å gjøre ?!?

 

:roll::evil:

Link to comment
Share on other sites

At Norge har svart at det vil bli innført hei i landet etter en overgangsperiode på 2 år (Fotnote 107).

 

Og hvem i Norge er det som uten videre har tatt en avgjørelse på å ødelegge skytesporten uten noen politisk prosess? Lukter jo litt muffens vel?

Link to comment
Share on other sites

Og hver gang det har vært ett angrep, er det første vi får høre fra statsledere over hele verden; "vi må fortsette å leve livene våre som før, ellers har terroristene vunnet". Vel, da har de vel vunnet allikavel da.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Norge må ut av EØS. Verre er det ikkje. EU stoppar ikkje før all makt er sentralisert i Brussel og alle personlege fridomar til ein halv milliard europearar er redusert til privilegiar som når som helst kan trekkast attende. Slik sett er dei siste års kriser kanskje til alles fordel, sidan dei til sjuande og sist kan øydeleggja heile unionen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan vi få Storting og Regjering til å våkne i denne saken?

Skal vi bare godta at dette skjer eller skal vi komme ut av hulene våre for å bli hørt?

Om 500 000 hadde protestert på dette utenfor stortinget hadde noen sikkert våkna..

Skriver Norge under på dette direktivet i Juni er løpet kjørt, så tiden er knapp.. :/

Norge har vel en rett til å reservere seg mot EU-direktiver også! (Noe som aldri har blitt gjort)

 

Sitat Wikipedia:

 

Tidsfrist for innføring

 

Fra de er vedtatt i EU, har medlemsstatenes parlamenter en tidsfrist, vanligvis på 18 måneder, på å implementere direktivet i eget lands lovverk. Medlemslandene står fritt til å velge form og metode for å gjøre direktivet til eget lands lov. Medlemslandene har ikke anledning til å innføre lover som strider med gjeldende direktiv. Formfriheten for direktivimplementeringen innebærer at dersom et medlemsland lar være å innføre direktivet, eller trenerer innføringen av det, vil det likevel kunne gjøres gjeldende i henhold til prinsippet om direkte virkning.

EU-direktiver og norsk rett

 

Gjennom EØS-avtalen er Norge forpliktet til å innføre EU-direktiver som gjelder det indre marked i norsk rett. Norge har mulighet til å reservere seg mot EU-direktiver. Dette har ikke blitt gjort i løpet av de årene Norge har vært et EØS-land, men Soria Moria-erklæringen sier at regjeringen kommer til å vurdere å bruke reservasjonsretten vi har, dersom særlige interesser trues. Spørsmålet om bruk av reservasjonsretten har vært debattert ved innføringen av datalagringsdirektivet og tjenestedirektivet.

 

EFTAs overvåkningsorgan (ESA) har til oppgave å kontrollerere at Norge tar direktivene inn i norsk lovgivning.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Våre skytterorganisasjoner bør komme med en felles pressemelding. Evt. en 1/1 sides annonse i papirugave og nettutgave. Det koster, men viktige ting står på spill. Synligjøre galskapen og mangel på demokrati. At våre folkevalgte evt. støtter en union som stiller spørsmål om 10% av befolkningens mentale helse fordi de har en lidenskap innen skyttersport og jakt. Norske/Nordiske tradisjoner står på spill og blir en seier for terorister som vil endre våre liv og tradisjoner. Teroristene lykkes i å splitte skyttere og jegere fra myndighetene og samfunnet for øvrig. De (teroristene) sprer ikke bare frykt og død, de ødelegger for lovlydige borgere. Politikerne har mistet oversikten og dømmekraften.

Link to comment
Share on other sites

Å komme seg utav EØS noensinne, eller ihvertfall tidsnok til å unngå dette direktivet, er nok eit håpløst scenario.

Det vi derimot kan gjøre, og må gjøre, er å sende inn våres motforestillinget til organisasjoner og politiske representanter. Send gjerne samme oppfordringen til alle skytterkollegaer som ikke er på Kammeret.

 

Dette MÅ vi gjøre, og snarest!!

Link to comment
Share on other sites

Nå kan riktignok ikke EU-parlamentet lastes for sine tidligere medarbeideres (eller innleide via servicefirmaer) senere foretak, men denne artikkelen synliggjør for min del ironien i det hele: http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8563702/selvmordsbomber-fra-bruxellesangreb-var-ansat-ved-euparlamentet/

 

Hvis EU virkelig vil gjøre noe for europeisk samfunnssikkerhet så kan de jo starte med å avvikle seg selv, så nasjonalstatene kan få tilbake råderetten over egen grunn og befolkning.

Link to comment
Share on other sites

Våre organisasjoner må gå tøft ut og sette kritisk søkelys på denne prosessen i EU. Stille spørsmål om hvor demokratisk en EØS-avtale er og presse politikere til svar, helst gjøre dem svar skyldig. Vår sak får ingen status før den kommer i tabloid.

 

Hjemmeladning er nevnt her, det står visstnok ikke noe om det? Får de først lover på plass, om ikke så mye, så er de i gang en gang i året med gradvise innstramminger. Litt for litt til vi er borte og skytebaner er nedlagt. Jakt og viltbeskatning kan reguleres/utøves av statlige oppsyn (regimeansatte).

Beklager at jeg svartmaler her....)

Med andre ord: Et nytt diktatur i Europa kommer snikende!

Verken skyttere eller andre bør finne seg i dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg finner det forunderlig at oppegående, ærverdige norske våpeneiere fremdeles lever i den illusjonen at våre politikere har folkets beste i tankene. Jeg lurer av og til på hvor mange milliarder det har kostet norske skattebetalere å skaffe Gro og Jens sine nåværende jobber. Det går også an å mistenke at sistnevntes "opprykk" sågar har kostet norske soldaters liv, mer eller mindre direkte. Jeg går bare og lurer på hvor Erna ender opp når hun er ferdig med "aspirantperioden" som leder i et av verdens mest naive land...

Link to comment
Share on other sites

Tru kven som hadde tapt mest - den vanlege arbeidar, som brått ikkje må konkurrera med undermåls arbeidskraft frå Aust-Europa, eller den søkkrike eigaren som ikkje lenger kan tene seg til enno ein luksusyacht?

 

Det er nettopp der skoen trykker, og derfor kommer vi oss heller ikke ut med det første.

 

Det norske folket har faktisk sagt nei til EU. Demokrati anyone?

 

Spot on Sofabamse.

Link to comment
Share on other sites

Si meg. Kan disse byrokratene bare pøse på med "nye" forslag, som så vidt avviker fra det forrige, igjen og igjen og igjen, helt til de får viljen sin? Er det bare jeg som er helt tett, eller oser det ikke noe smått totalitært over den slags fremgangsmåte?

 

Den taktikken er i bruk både av politikkere og byråkrater. Metoden kalles fillibustertaktikk og i dette tilfellet er det for å forhindre at våpenforslaget blir avvist. Litt "småfillibustering" er at vi har hatt to avstemminger om tilslutning til EF/EU. Noen som tror de ikke vil prøve seg igjen?

Link to comment
Share on other sites

Norske politikere og byråkrater ser ut til å plage oss så godt de kan uten hjelp fra EU, å kjempe mot Brussel ser mest ut som et rått parti i deres favør.

Når det gjelder EØS-avtalen så rammer den oss brutalt og udemokratisk. Å fremme en folkeavstemming om denne krever vel en konsekvensanalyse i forkant. Det er heller ikke lett å stemme over en hypotetisk handelsavtale som må komme i etterkant (hvis NEI til EØS). En konsekvensanalyse bør vel helst utredes av nøytrale kapasiteter som ikke er ideologisk forankret. Om vi står utenfor eller er innenfor koster uansett, men hva koster mest?

Vi betaler milliarder til mindre utviklede EU-land uten å få mye igjen. Bare mobil vinningskriminalitet i Norge ble stipulert til et totalkostnad (2013?) til 8,6 milliarder. I tillegg kommer en rasert byggebransje og transportbransje med store mafiatendenser og svart økonomi, pluss mange andre økonomiske og sosiale konsekvenser. Hva gjør mest vondt, innenfor eller utenfor EØS? Dette er så inngripende i så mye at en folkeavstemming er berettiget.

 

Våre organisasjoner i skyttersaken må tabloidisere galskapen for offentligheten. Vi kan ikke sitte stille og råtne, vi snakker om hver femte norske mann som blir berørt. Dette er et angrep på over 500.000 borgere (kvinner utgjør ca.60 -70.000 personer) Vi bør slutte med kosepraten og slå i bordet.

 

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/ ... spartandhp

 

Hvis ikke dette er en politisk og en journalistisk sak, så svikter pressen og politikerne sin rolle i samfunnsdebatten og demokratiet. Dette kan ikke mørklegges. Her er statikken over jegerne, i tillegg kommer ikke jegere som er skyttere. Det er ikke en fillesak vi snakker om. De vi betaler kontingenten til bør samles om et mottiltak i en pressemelding.

Link to comment
Share on other sites

Godt skrevet Vaquero.

 

 

Facebook er også en arena for å spre informasjon rundt dette. Til nå har jeg bare sett folk som linker til utenlandske sider med f.eks "Herre e toillat!" for å forklare innholdet.

 

Hadde vært glimrende om noen med tid og innsikt i saken hadde skrevet en seriøs og kortfattet tekst, noe vi og andre kunne delt på Facebook. Personlig synes det er vanskelig å forklare saken til noen som ikke har hørt om den. Så jeg er definitivt ikke rett man til det.

Teksten kunne blitt lagret som ett bilde, som kan legges i denne tråden for videre spredning på fb.

 

Det er stort engasjement i tråden, men vi når jo ikke alle de som ikke er på forumet eller kammerets fb side.

Dette er noe konkret som kan gjøres uten organisasjonene, her og nå.

Link to comment
Share on other sites

Vaquero har godt ordlag ser eg, med gode poeng og saklig framstilling. Kansje du vil prøve å komponere noe slikt som MorganKane nevner?

Facebook er ingen dum arena for dette, men eg syns som sagt at vi likevel må purre på organisasjoner og politikere i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Var ett diskre hint om han kunne lage noe sånt ;)

 

Men andre også, for all del. Da har man flere å velge blant.

 

Jeg ville i allefall gjerne delt noe på fb som er:

-på norsk

-ikke typisk NRA

-for de som aldri har hørt om saken

-kortfattet

-ikke skrevet i sinne ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke dette er en politisk og en journalistisk sak, så svikter pressen og politikerne sin rolle i samfunnsdebatten og demokratiet.
Pressens rolle kan oppsummeres i følgende prinsipp: Størst mulig bunnlinje for aksjonærene. Alt annet de måtte finne på å foreta seg, er midler for å nå dette målet. På samme måte kan politikeres rolle etter hvert oppsummeres som: Størst mulig vinning for meg selv og mine venner. Aller deiligst blir det når grensene mellom disse to viskes ut, noe jeg ikke har det minste problem med å tro har skjedd over lengre tid...

 

Det er en helt naturlig konsekvens av kombinasjonen maktstruktur og menneske. Kyniske folk med personlig vinning som høyeste prioritet trekkes mot maktposisjoner som fluer mot dritt, på samme måte som at posisjoner med "tilgang til barn" tiltrekker seg slike som har avvikende syn på hva som er passende aktiviteter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare sjeleglad for at flere folk klarer å se ting i litt større perspektiv. Et informasjonsbilde for deling har også jeg tro på, det er slik vi får spredd det. Gjerne utformet slik at alle som har en knytning til jakt og skytesport føler de må dele det.

 

Deler de tankene du fjernet SofaBamse!

Link to comment
Share on other sites

Noe slikt?

 

------------

Forbud mot hjemmelading?

 

Ja, det kan bli realiteten dersom EU-kommisjonen får det slik den vil.

 

Etter terrorangrepene i Paris og Brussel har EU-kommisjonen forsøkt å få sitt forslag til endringer i EUs våpendirektiv hastebehandlet. Blant forslagene er:

 

• Forbud mot, i praksis, alle halvautomatiske rifler med løst magasin

• Forbud mot alle våpen, både enhånds og tohånds, som ligner militære våpen i utseende

• Forbud mot, i praksis, kjøp og salg av våpen via internett slik det foregår på bl.a. Finn.no

• Forbud mot hjemmelading av ammunisjon

• Forbud mot alle inngrep på våpen, inklusive justering av kolbelengde, unntatt hos autorisert børsemaker

• Lisens- og registreringsplikt på løse ladeinnretninger/magasiner, i praksis inklusive ladeklips

• Krav om psykiatrisk vurdering av alle våpeneiere

• 5 års varighet på tillatelse til å eie våpen, med krav om ny vurdering av skikkethet og behov ved søknad om fornyelse

 

Den norske regjeringens representanter i Brussel har allerede uttrykt støtte til forslagene.

 

Hva kan du gjøre?

 

- Kontakt stortingsrepresentanter for ditt fylke. Fortell dem hvordan dette vil påvirke deg.

- Kontakt representanter for din jeger- og fiskerforening. Krev at de på sin side ivaretar dine interesser.

- Skriv under oppropet på Change.org mot de foreslåtte endringene.

 

Norsk jakt og skytesport trenger deg!

------------

 

Jeg kan legge ut teksten som en PDF på NOJS sin FB side. Innspill og kommentarer tas i mot med takk.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at noen må sette ned noen poeng om hvor skoen trykker, noe som kan deles.

Det bør være en konstruktiv kritikk til politikere og byråkrater som tvinger dem til å vise flagg. I dag så foregår diskusjoner mellom våre organisasjoner og myndigheter i lukkede rom, unndratt det offentlige rom.

Hva vi enn måtte komme frem til av tekst så bør det ikke se ut som en nei til EU-bevegelse eller usaklig politikerforakt.

Jeg lider selv av samme diagnosen politikerforakt som Sofabamsen, men det bør ikke skinne igjennom i en tekst.

 

Vi har en så sterk sak at diskusjonen og våre synspunkter tåler offentlig lys, det må vi for å forebygge fordommer.

 

Slik vi er satt under lupen byråkratisk i dag så skinner det igjennom at store deler av sporten vår bør avvikles. Det er politiske holdninger som helst ser at folk finner på noe annet enn privat våpeninnehav. Dette undergraver sportens anseelse uten at det foreligger en negativ statistikk som underbygger nye og strengere reguleringer. Det skinner tydelig igjennom en intoleranse fra myndighetspersoner som smitter over til den øvrige befolkningen som ikke blir berørt. Dette skaper fordommer hos uvitende mot våpeninnehavere som om vi er en reell sikkerhetsutfordring. Det skapes en splittelse mellom skyttere og folk flest med noen politikere i spissen. Vi trenger en fortsatt sosial aksept i samfunnet som støtter rekruttering og aksept for våre skytebaner som faktisk er idrettsarenaer.

Skyttere utgjør en betydelig andel i Norges Idrettsforbund. Vi trenger beskyttelse fra politikerne, ikke en sakte død grunnet et byråkratisk vådeskudd etter jakten på terrorister.

Politikerne må ut av det tause rom, da må vi tvinge dem frem til en åpen kamp!

 

Det finnes ikke en eneste en skyttergren i Norge som bør avvikles eller begrenses.

Link to comment
Share on other sites

Knall! Tror mange, veldig mange, tenker i de baner at dette ikke kommer til å skje. "Det er en lang vei fra forslag til lov", og "selvsagt kan de ikke gjøre dette" o.s.v. Heldigvis begynner flere å innse at agendaen umulig kan være trygghet. Jeg skulle ønske at man også kunne nevnt dette i en eller annen form, men skjønner at man får sølvfoliehattargumentasjon i mot seg med en gang og taper umiddelbart. Men går det ann å få med at vi ikke har noen problemer med lovlige våpen per i dag, og at en terrorist bryr seg katta om dette? Og at dette skal opp til avstemming veldig snart?

Link to comment
Share on other sites

Noe slikt?

- - - -

Jeg kan legge ut teksten som en PDF på NOJS sin FB side. Innspill og kommentarer tas i mot med takk.

Ja, men overskriften bør bli mer fengende:

 

"Kongen, Jens Stoltenberg, Ole Einar Bjørndalen og Mari Maurstad må psykolog-testes hvert 5. år! (- hvis Norge godtar EU-kommisjonens forslag)".

 

Sleng gjerne på noen status-rypejegere fra millardærklubben også.

 

 

Edit.: Kutta krompen, da jeg ikke er sikker på om han har egne våpen. Satte inn Bjørndalen i stedet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jakter Ari? HKH Kronprinsen jakter visstnok - men låner kanskje våpen fra pappa?

 

Men det er vel plenty kjente folk som er jegere eller skyttere (Hadja Tajdik har kanskje ikke eget våpen?). Så en overskrift a la "Kongen, Jens S., A-kjendis, A-kjendis, idrettskjendis (Ole Einar Bjørndalen, f.eks.) må psykolog-testes hvert 5. år - sammen med 500.000 andre norske jegere, skyttere og våpeneiere", bør kunne vekke noen fra tornerosesøvnen.

Link to comment
Share on other sites

Joda! Han Vari Meen....unnskyld, Ari Been jakter elg eller har gitt seg. Han jaktet, tror det var hos Løvenskiold. Han skrev litt om det som en sterk og intens meditasjon. Jeg er usikker på om det ble utgitt et hefte til "Trist som Fa...n nr.2"

 

Hadde vi klart å fyre opp media så sterkt at vi hadde fått en TV-duel med representanter fra politikere og byråkratiet så hadde det vært maks flaks. Vi hadde ribbet dem for alle fjær, er stygt redd for at de vet det og heller gjemt seg.

 

Dette vil de vedta uten åpen diskusjon, demokrati.....................?

Link to comment
Share on other sites

Noe slikt?

 

"Kongen, Jens Stoltenberg, Ole Einar Bjørndalen og Mari Maurstad må psykolog-testes hvert 5. år! (- hvis Norge godtar EU-kommisjonens forslag)".

 

Sleng gjerne på noen status-rypejegere fra millardærklubben også.

Røkke gjelder vel ikke, for han har ikke tid.

Han kjøper tillatelse under bordet. Ref båtsertifikatet hans. :D

Link to comment
Share on other sites

Dere som har kontakter i forbundene / politikere, er det ikke på høy tid at det lanseres en sentral offensiv mot denne galskapen?

 

Skal vi som privatpersoner drive og sende mail til politikere, er jeg redd det drukner i strømmen av alt annet de får.

Et sentralt initiativ derimot blir vel lagt bedre merke til.

 

Og tenk om noen kjenner en journalist eller to som har guts nok til å ta tak i dette på et faktagrunnlag (uten at begrepet "maskingevær" dukker opp i teksten) og prøver å finne ut hvem av Norges delegasjon til EU som har vært involvert i dette?

 

Som borgere bør vi få vite hvem det er av Erna sine byråkrater som på vegne av 500 000 norske våpeneiere nikker og klapper dette igjennom.

Både britiske og spesielt amerikanske media er mye flinkere til å henge halen på eselet ved å navngi den eller de som uttaler seg på vegne av

av regjeringen/politikerne.

 

Disse navnløse grå eminenser er en farlig rase, og av og til virker det som om de har sin egen agenda basert på hva de selv liker/ikke liker.

Få dette opp i lyset, ellers blir vi tatt med buksa nede.

 

Vi klarte å stå imot usaklig argumentasjon mot halvautovåpen etter Utøya, men denne gangen er det tyngre skyts som rettes mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...