Jump to content

Kondolansetråd for tragedien i Oslo og på Utøya.


Rango

Recommended Posts

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I forordet til en av sine bøker, der han uttrykte sorgen over et nært personlig tap, siterte Tom Clancy et dikt av Colleen Corah Hitchcock.

 

 

"Ascension"

 

And if I go,

while you're still here...

Know that I live on,

vibrating to a different measure

- behind a thin veil you cannot see through.

You will not see me,

so you must have faith.

I wait for the time when we can soar together again,

- both aware of each other.

Until then, live your life to its fullest.

And when you need me,

just whisper my name in your heart,

..I will be there..

Link to comment
Share on other sites

Dette manifestet er verkeleg skumle greier. Over 1500 sider rein ondskap. Det får meg til å tenkje på Mein Kampf, og me veit jo alle kva forfattaren av den boka påførte verda.

 

Fyren er sprø som bare f..n. Selv om jeg har behov for å prøve å forstå hva som har beveget seg inne i hodet hans så orket jeg ikke å lese søppla hans, så det ble slettet umidelbart.

Link to comment
Share on other sites

Dette manifestet er verkeleg skumle greier. Over 1500 sider rein ondskap. Det får meg til å tenkje på Mein Kampf, og me veit jo alle kva forfattaren av den boka påførte verda.

 

Det positive med dette er at mye av det han skriver er spiselig for mange nordmenn. Det så vi i tiden det gikk fra bomben smalt til det ble klart at det var en "arisk supermann" som var den skyldige.

 

Vi får håpe at de det er snakk om får et mer nyansert syn på saker og ting når de ser at de spiller på samme lag som et slikt uhyre.

Link to comment
Share on other sites

Der er mangen som fortjener våre tanker og kondolanser..

 

-Hver dag dør fem personer som følge av feil gjort av norske leger.

 

-15 000 nordmenn blir hvert år påført skader for livet på sykehus.

 

-Akkurat nå jobber 5000 nordmenn for å få erstatning av Norsk Pasientskadeerstatning (NPE) etter

legetabber eller svikt ved sykehus.

 

-Fra 2003 har det vært mellom 200 og 300 årlige dødsfall i vegtrafikken.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at til og med i en slik situasjon så kan ikke bedreviterne holde sin kritikk tilbake. Det gjør meg kvalm at enkeltindivider som overhodet ikke har vært involvert i dette kan mene hva som skulle vært gjort.

 

Her har politi, redningsmannskaper, frivillige gått igjennom et helvete som vi sannsynligvis ikke kan forstå. Jeg føler de har gjort akkurat den jobben som forventes. Så lenge situasjonen var uavklart så kan jeg ikke se noe feil i å vente på en beredskapstropp?

 

Mine tanker går til de etterlatte, pårørende, familie og venner. Og også til redningsmannskaper som er merket for livet av grusomme syn. Prøv å ha litt medlidenhet med disse i stedet for å øse ut kritikk med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Døde mennesker yter dårlig hjelp. At man venter på Delta burde være forståelig. De visste heller ikke det vi vet, at det mest sannsynlig var en mann. Det visste politiet ingenting om. Skjerpings folkens, politi og rednings -personell har gjort en kjempejobb. Dette er uansett en diskusjon som kan vente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...