Jump to content

Kondolansetråd for tragedien i Oslo og på Utøya.


Rango

Recommended Posts

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trist. :cry:

 

Kondolanser til offrenes familier.

 

 

 

Gjerningen er tydeligvis utført av en mentalt skrudd person (å kaldblodig ta livet av mennesker, gjør man ikke uten å være syk!).

 

 

Beklageligvis ser det ut til at vedkommende hadde lovlig ervervede våpen, og selv om man aldri kan gjøre noen med målrettede og handlekraftige enkeltpersoner. Er jeg redd dette vill kunne få de vanlige negative effektene på vanlige lovlydige våpeneiere (ny våpenlov er på trappene, noe som gir muligheter til å slå politisk/personlig mynt på tragedien).

 

La oss håpe politikere og nyhetsmedia er edruelige nok til ikke å gå løs på den frihet vi har her till lands, i den tro at man kan gardere seg mot slikt som dette.

 

Edit: La til kondolanser, og litt om edruelighet rundt våpeninnehav. Er vanskelig å ta innover seg dette, det hele er i en nesten ufattelig skala.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Trist å leit at sånt skjer..uansett hvor det er.. :trist:

En ubeskrivelig hendelse som det ikke går ann å sette seg inn i, uten å være innvolvert.

Kondolerer til di etterlatte, å håper gjernings folk(a) får en høvelig straff om vi har det..

Ekstra trist er det for oss jegere å skyttere er det når gjernings mannen (Anders Behring Breivik.32) har lovlige våpen å er med i (Oslo-)pistolklubb.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10080621

Link to comment
Share on other sites

Var på Sundvollen hotel i går kveld og natt for å hente min datter. Hun er ikke fysisk skadd, men har mistet

mange av sine nære venner.

Det var helt uvirkelig å være der å høre hva de hadde sett å hva de hadde måtte gjøre for å berge livet.

Link to comment
Share on other sites

En gal manns verk! Tankene går til pårørende og venner av ofrene. Håper politikere og media kan opptre saklig og voksent og ikke falle for fristelsen til å velge lettvinte "løsninger" som undergraver Norge som et fritt og godt land å leve i. Akkurat nå er det bare trist :(

Link to comment
Share on other sites

ja dette er en tragedie som overgår det meste, hadde en i nermeste slekt på utøya som så vidt kom unna kuleregnet i det gjerningsmann pepra ei lita bu som dem hadde gjemt seg i,den ene kompisen fikk ei skramme etter hva jeg hørte. var med lettelse vi hørte at han var frakta bort uskadd. men tenker selvsagt på alle andre som ikke var så heldige,dette er rett og slett ei feig ussel handling fra en totalt sinnsforvirra person. finnes ikke straff for slike som kan veie opp mot hva skade han har gjort. kondolerer til di som har mista sine

Link to comment
Share on other sites

Ord er fattige i denne grusomme tragedien som har rammet oss alle.

I natt har man ikke sovet noe særlig og gråten sitter fremdeles løst.

Denne tråden er kun ment til kondolanser og følelser,

ber moderatorer om å fjerne alt som utvikler seg omkring våpenlov og lign.

Vi trenger et fristed for følelser, uten debatt, også på kammeret.

 

Igjen, i dag sitter gråten løst, og det er vondt å trekke pusten når man

hører hva disse mennesker har vært igjennom.......

 

25q4pid.jpg

Link to comment
Share on other sites

Og se at 84 ungdommer blir bært døde i land er helt uvirkelig. For deres foreldre er det derimot heller et våkent mareritt.

 

Mine tanker og kondolanser går til foreldre, familier og pårørende ellers. Vi andre som ser dette fra sidenlinjen får prøve å være så gode medmennesker vi kan i en vanskelig tid som dette.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en tragedie av ufattelige dimensjoner. Jeg har sittet klistret til TV-skjermen omtrent siden det skjedde og kan virkelig ikke tro det. Jeg har nesten kløpet meg i armen for å håpe og våkne av den vonde drømmen. Min dypeste medfølelse til de involverte og resten av det norske folk!

Link to comment
Share on other sites

Det er tungt å lese dette. Tilsvarende ting har dessverre skjedd i norges naboland og nå kom turen til Norge.

 

Vi får håpe det blir satt av midler til et verdig minnesmerke etter ofrene, slik man f.eks har i Oklahoma City.

Denne formen for ondskap skal aldri glemmes.

Link to comment
Share on other sites

Morgenen idag er den mest grusomte jeg våknet i, har sett på tv, internett og aviser i hele dag.

Og jeg tenker på oss alle som har våpener, blir ekkelt å komme seg gjennom i klubbene nå.

Men vi skal støtte hverandre.

 

Mine tanker går til alle ofrene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...