Jump to content

Kondolansetråd for tragedien i Oslo og på Utøya.


Rango

Recommended Posts

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Først; Min dypeste medfølelse med alle direkte involverte i denne tragedien. -Jeg er for tiden på ferie i Sverige, og kan si at støtten fra broderfolket er enorm. Hele nasjonen følger situasjonen i Norge, og svensker stopper oss på gata når de hører vi er fra Norge, og uttrykker sorg og støtte.

-Tordenkil.

Link to comment
Share on other sites

Vi ser fort hvor lite dette landet er; så mange har mistet noen, eller kjenner noen som har mistet noen.

Min dypeste medfølelse til alle på forumet og selvsagt også ellers, som er berørt på en eller annen måte.

Måtte alle de som klarte seg leve i fred og ikke klandre seg for at de overlevde mens andre døde. Dette var en i ordets rette forstand ekstrem hendelse, og ingen på øya kunne egentlig gjøre noe for å stoppe dette.

 

mvh Siphon

Link to comment
Share on other sites

Mine dypeste kondolanser til alle. Dette påvirker oss alle, selv de som ikke er direkte berørt med tap.

Jeg har egentlig ikke ord...men sender varme tanker til alle berørte.

 

Har selv fått uoffisielt bekreftet at en god venn av min bror og meg er ett av offrene på Utøya.

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok det værste som noen av oss har sett så nært. Jeg har hatt tårer i øynene og jeg har ingen kjente involvert, jeg kan bare prøve å forstå hvor vondt det er for de involverte :trist: .

 

Kondolerer so meget for alle som har tapt noen, eller savner noen. Og for de som fikk oppleve ondskapen og overlevde.

 

Takk til alle innen politiet, brannvesenet og helsepersonell. Dere er helter for oss alle.

 

Dette er en utilgivelig handling som ikke kan straffes nok. Gjerningsmannen frykter værken fengsel, død eller tortur. Vi må ikke la oss skremme og fortsette å ha ett åpent sammfunn med plass for alle. Den værste straffen han kan få er å se med egne øyne at verden ikke hører på han og at "krigen" hans er bortkastet. Hele planen hans virker mot sin hensikt, vi står mer samlet enn noengang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde min samboer, 5 mnd gammel sønn, svigerinne, svigermor og min samboers tantebarn på 6 år par hundre meter unna når bomba gikk av. Om ting hadde vært som planlagt hadde min samboer og min sønn vært betydelig nærmere. De skulle gå i forveien. Historien ville det slik at det skulle gå bra for oss.

 

Det har vært vanskelig å la dette synke inn. Alle de dette drabbet og alle deres etterlatte.

 

Tirsdag var vi tilbake der de var når bomba gikk av, samt at vi måtte se stedet der de skulle ha vært. Det var viktig for oss at en gal person ikke skulle ta fra oss gleden over å besøke Oslo, installere frykt i oss. Vi gikk deretter en tur på Domkirkeplassen og la ned blomster. Det var veldig godt å ha den Oslo turen gjort. Det var rørende og gjorde meg veldig stolt å se rosene i Oslo og kjenne på stemningen.

 

Min dypeste medfølelse til de som har mistet sine i dette (skrives med klump i halsen) og takk til alle som har hjulpet til som best de kan.

Link to comment
Share on other sites

Min tidligere stedatter løp gjennom regjeringskvartalet fordi hun var så tissetrengt noen få minutter før det smalt. Hadde blæra vært større så hadde hun ruslet rolig nedover der, og kommet midt i Ragnarokk og kanskje ikke vært her i dag. På ulike vis er vi alle berørt av dette, men min dypeste medfølelse går til de som virkelig er rammet av dette.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker og dypeste medfølelse går til alle de som er rammet på en eller annen måte av terroren 22.07.2011. livet er urettferdig i blandt.

sender også en varm tanke til alle de som gjorde en innsats den dagen og de påfølgende med å berge liv.

Hilsen Bjørn-Ronny Madsen

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg var på Utøya tre somre som ungdom, dette var for mange, mange år siden, og det var et fint sted den gang også. Sosialt og lærerikt, og et utmerket sjekkested. Det er fryktelig trist at en fullstendig forrykt mann skal massakrere nærmere 70 ungdommer som nå bruker Utøya.

 

Vi har hatt høyreekstreme elementer tidligere også i Norge, noen av dem ble drapsmenn, men ingen av dem har gått så langt som denne mannen. (Det byr meg i mot å skrive navnet hans.)

 

Han har tydeligvis ingen grenser, ingen motforestillinger og ingen problemer med å drive privat massemord på ungdommer. Jeg forstår ikke at det er mulig. Han har ingen overordnede å skylde på, ingen andre heller, han er helt alene om udåden. Hvorfor i alle dager trer det ikke inn en mekanisme som får ham til å stoppe opp og tenke seg om et lite øyeblikk?

 

Det finnes ingen logikk i det han gjorde. Og heller ingen unnskyldning. Det er veldig vanskelig å bare tenke åpenhet, kjærlighet og demokrati nå.

 

GG

Link to comment
Share on other sites

Mine kondolanser til alle som på en måte eller annen er rammet av disse grusomhetene.

 

I vår skytterkrets og klubb er det med sorg at vi har mottatt beskjeden om at en våre tidligere tillitsvalgte og aktive feltskyttere omkom på Utøya, han var også en aktiv jeger. Våre tanker går til hans etterlatte.

Link to comment
Share on other sites

Min dypeste medfølelse med alle som på en eller annen måte er berørt.

Tok sin tid før jeg klarte å skrive om dette selv om "min AUF`er" ikke var på Utøya på fredag. Det var så mange andre å være redd for i tillegg, fra miljøet.

Kondolerer.

 

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...