Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
du er fornøyd med NM, ikke p.g.a. resultatene, men antall hylser du fikk med hjem ;)

Har du snakket med meg? :oops:

 

Man er ladenerd når det er viktigere hvor hylsa havner enn hvor kula treffer.

10mm / 45wm i nm var ingen umiddelbar vinner, blir vel revolver igjen neste år, hassel kjørte dog ganske bra resultat med sin 45wm "snubnose" ;)

 

Jeg ble tatt til chrono i magnum2, og stod med glans heldigvis selv med .450 kuler, veldig hyggelig fyr på chronoskytinga som også likte rare kalibere :), synd man ikke får stilpoeng. ;)

 

Trøster meg at jeg slo alle de som ikke stilte på nm, og de som strøk på faktor ;)

 

martinj gjorde det også ganske bra med glock i 10mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Rør inn litt frå botnen av den andre hobbyen din. Då blir det mjukare støyp og meir ekspansjon. Teoretisk blir det då mindre gjennomskyting. Obs. kammertrykket kan bli større, litt avhengig bla. av overflata i kammerhalsen, så lad forsiktig og jobb oppover som med andre ladningar. Ladningane kan sota og gassa litt. Bruk helst avtrekksvifta ved innandørsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Når du befinner deg i slangebefenkte,sørlige Afrika, og resolutt trer armen ned i en steinur og roter rundt for å finne igjen den engangskutte RWS-hylsa di i 9,3x64. Når andre påpeker at det der neppe var lurt, ser du helt uforstående ut og fortsetter å rote rundt i steinura..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nei, Per, da er du bare hjemmelader. En ladenerd ringer politiet og spør hvilket fabrikat hylsene er og om de er engangsskutt før han vurderer om han skal spørre om å få overta dem

Nei, en ladenerd driter i både fabrikat og antall ganger de er skutt bare han kan få tak i dem gratis :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Du vet du er ladenerd når...

 

Når du har gnagsår å hånda av tennhette insetteren.

Når du skal "bare" presse de hylsene før du tar kveld, og tar deg selv i tenke det gang på gang.

Når ansatte på postkontoret vet at pakken er din bare av å kjenne på vekta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...