Jump to content

Alvorlig sak av bransjeaktør


Mauser68

Recommended Posts

Det er funne alvorlige brudd på forumsreglementet frå ein aktør i våpenbransjen. Ved sida av å benytta ein skjult agenda som privat brukar av forumet, bevisst har benytta denne brukaren til ureint spel overfor andre markedsaktører.

Det er med fleire overlegg skjult bak eit nick, blitt posta angrep på ein annan aktør i bransjen for å fremma eigeninteresse.

Og om ikke det var nok så er nokon av innlegga blitt "underskrevet" med eit fiktivt navn for å skjula sin agenda.

Dette er brudd på det som finnst av reglar og etikk, så denne saken ser me meget alvorlig på.

 

Me ser oss nødt til å gje sanksjonar for firmaet denne personen arbeider hos, i tillegg til at denne brukeren ikke lenger er ønska på http://www.kammeret.no

 

I ein sak av denna karakter er det fristande å opplyse kva firma som bedriver slikt ureint spel.

Å misbruka vårt forum på denne måten gjer oss som eigarar og driftsansvarlige av forumet, både sinte og skuffa.

 

Men me ynskjer ikkje å opplysa kva firma dette gjelder direkte, men på grunn av slikt omfang av skittent spel, som denne brukaren har bedrevet, vil me alikevel oppfordra dette firmaet til å komme med en offentlig beklagelse her på kammeret for å ikke skade deira forretning meir enn nødvendig i denne saka.

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver slik så får du ta det med den det gjelder. Denne måten å skrive A, men ikke B, er ikke en voksen måte å gjøre det på.

Si hva det er eller hold kjeft å ta det med vedkommende.

 

Magne Jørgensen

Link to comment
Share on other sites

Men me ynskjer ikkje å opplysa kva firma dette gjelder direkte, men på grunn av slikt omfang av skittent spel, som denne brukaren har bedrevet, vil me alikevel oppfordra dette firmaet til å komme med en offentlig beklagelse her på kammeret for å ikke skade deira forretning meir enn nødvendig i denne saka.

Gi firmaet 3 dager på å komme med en offentlig beklagelse til både brukere og de andre firmaene dette har gått utover.

Gjør de ikke det så er det bare å legge ut hele saken på forumet.

Benytter de seg ikke av muligheten til å "legge seg flate" så får de skylde seg selv!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at firmaets navn er uteblitt, er av juridiske årsaker, dette skal ikkje være ein tråd for å sverte forhandleren.. Kva meininga med tråden er, det burde være forståelig nok forklart i første innlegg. Det er kort og godt for å informere brukerene her inne om ein svært uheldig hendelse, samt å gje forhandleren ein sjanse til å rette det opp, eller gje ein forklaring på hendelsen..

Link to comment
Share on other sites

Greit nok kammerat MorgenKane, men dette bør være en sak for Drift-korpset og ikke i det åpne rom. Må si meg enig med de andre her. En krass pm/tlf til vedkomne med oppfordring/forlanging av beklagelse skulle skjedd der. Hvis dere ikke hadde oppnådd deres ønskede beklagelse av dette, så kunne dere lagt frem A-Å i saken i det åpne forum. Hvis det utfolder seg til en juridisk sak, så er vel det en sak dere i felleskap tar med Styret ?

Link to comment
Share on other sites

Første post er jo total meningsløs uten navn på aktør. Skal eventuell sanksjon ha noen som helst virkningmå det være noe som gjør en forskjell for vedkommende. Å bli "kastet ut" av Kammeret kan vell knapt kalles en sanksjon. Det er jo bare å opprette en ny bruker å fortsette sitt skitne spill. En sanksjon med kraft er jo når brukerne/ som også er forbrukerne har mulighet til å sanksjonere firmaet med å velge andre aktører. Dette blir bare pjatt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo bare tull; en telefon/PM/mail til det aktuelle firmaet må da være en mye bedre løsning for kammeret.no og det aktuelle firmaet.

 

Sanksjoner mot firmaet? Med mindre det er en av sponsorene, hva slags sanksjoner? Nekte firmanavnet brukt på forumet?

Juridiske årsaker? Det er greit at anonyme sabler ned firma og personer som lett kan identifiseres; om en er redd for jussen burde en kanskje modererer mye hardere i slike tråder?

 

 

Slett denne tråden, det er det mest ryddige!

Link to comment
Share on other sites

Flanged, Bukke;

Jeg slettet mitt innlegg når jeg så Mauser68 skrev det samme rett under, dere er tydeligvis kjappe på avtrekkeren ;)

Det har vært og er en sak drift jobber med, det er noe vi ser svært alvorlig på. Vi anser det som en sak som angår dere brukere og våre annonsører, derfor denne oppfordring til at bransjeaktøren kan stå fram med de faktiske forhold.

Link to comment
Share on other sites

hvis det moderatorene gjør en god jobb skal dem halshogges, gjør dem ikke noe skal dem også halshogges? syns mye av det her på kammeret er at moderatora skal halshogges hvis dem gjør/gjør ikkeno, det blir feil, gi dem positive meldinger tilbake og tenk på at den jobben dem gjør er ganske viktig for at kammeret.no skal fungere

 

Jeg syns det er greit at dem ikke oppgir navn på verken bruker eller firma da det jeg syns det er greit at slike ting holdes anonymt men at dem sier ifra er greit nok det og for da vet vi at noe er på ferde og samtidig at man får en oppkvikker i FORUMREGLEMANGET!!!!!!!

 

tar av meg hatten moderatorer og lar dere få jobbe i fred og gjøre jobben deres! glad for at vi har moderatorer som tar tak i ting :)

Link to comment
Share on other sites

Var dessverre bare ett spørsmål om tid før noe slikt ville skje.

 

På Gamle SL var det flere ganger enkelte som hang ut dengang Skytesport for all mulig F***skap til og med for varer som aldri hadde blitt solgt ett eneste eksemplar av.

 

Jeg har tidligere vært og er fortsatt svært kritisk til anonymiteten i ett åpent forum der hvem som helst kan hive ut dritt om den de velger uten at dette kan tilbakevises konkret da vedkommende er en anonym nettbruker. Når en blir utsatt for slikt er det en situasjon som er helt nederst der ryggen slutter fordi en sitter som åpen blink der hvem som helst kan velge å tro hva som helst og agere deretter på tross av at alt er reinspikket løgn fra ende til annen. At det økonomisk er særdeles skadelig er det liten tvil om - når en ser hvor mange nettbrukere som bruker nettet for å søke anbefalte leverandører og ikke minst varer før en velger.

 

På den annen side mener jeg denne tråden vitner om litt dårlig gangsyn fra moderator korpset. Tråden burde vært klargjort for offentliggjøring som pressmiddel. Nå skapes det kun spekulasjoner som rammer alle markedsaktører som deltar i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det ikke får konsekvenser i form av offentligjøring av bransjeaktører som driver et urent spill i dette forumet, så vil dette problemet aldrig bli borte.

Og andre seriøse aktører vil kunne få en urettmessig mistanke om urent spill rettet i mot seg,dette er ingen tjent med.

Link to comment
Share on other sites

Okey, ha nå litt is i magen folkens. Kanskje de gikk ut litt for tidlig med for lite info, men om de ikke hadde gjort det ville det helt sikkert blitt klager på det også. Det viktigste å få med seg her er at det finnes uredelige folk i bransjen og her inne, og at de ærede moderatorene følger med og tar affære når de kan. De vil sikkert komme med mer info når de kan, i mellomtiden får vi bare ha dette i bakhodet så vi ikke blindt stoler på alt folk sier for og i mot butikker.

Link to comment
Share on other sites

Okey, ha nå litt is i magen folkens. Kanskje de gikk ut litt for tidlig med for lite info, men om de ikke hadde gjort det ville det helt sikkert blitt klager på det også. Det viktigste å få med seg her er at det finnes uredelige folk i bransjen og her inne, og at de ærede moderatorene følger med og tar affære når de kan. De vil sikkert komme med mer info når de kan, i mellomtiden får vi bare ha dette i bakhodet så vi ikke blindt stoler på alt folk sier for og i mot butikker.

 

Enig i dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns åpningsposten blir som om politiet skulle gå til lokalavisa for å informere om at det har skjedd et lovbrudd i bygda, bare så dere vet det lissom..

 

Rimelig meningsløst og verdiløst. Hvis moderatorkorpset sier A men ikke B, kan vi ikke da bare ta en avstemning på hvilken aktør vi skal mistenke?

Link to comment
Share on other sites

Føler meg fornøyd med å vite at det er tatt tak i, selvom det i tillegg hadde vært greit å vite hvem som fikk "angrepet" mot seg av denne aktøren.

 

Er jo nok av tråder med folk som "angriper" buttikker og service. Regner med at de trådene får litt aktivitet fra folk som vil leke detektiv nå

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ingenting som er lettere en å bedrive kritikk av ansvarshavere når man verken har ansvar eller det fulle bildet selv.

 

Håper alle dere som klager over stabens manglende fortreffelighet stiller dere forrerst i køen når ansvar skal fordeles neste gang.

 

Good work! Håper dette får en ok ende.

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere vært og er fortsatt svært kritisk til anonymiteten i ett åpent forum der hvem som helst kan hive ut dritt om den de velger uten at dette kan tilbakevises konkret da vedkommende er en anonym nettbruker.

 

Hvis du er så imot denne anonymiteten, burde du da ikke skrevet under ditt virkelige navn? For jeg antar at du ikke er døpt Sauer 150? Og også opplyse om hvilket firma du har tilknytning til?

Link to comment
Share on other sites

Kilen sak dette!!

Såvidt jeg skjønner første innlegget så er den en person som har svertet en eller flere andre aktører uten grunn!! Ingen privatpersoner har blitt skadelidende, men ett/eller flere firma har blitt "svertet".

 

Hvis jeg har skjønt det riktig så bør det ihvertfall opplyses om hvilke firma som har blitt "svertet"! De har vel opplevd nok skade...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere vært og er fortsatt svært kritisk til anonymiteten i ett åpent forum der hvem som helst kan hive ut dritt om den de velger uten at dette kan tilbakevises konkret da vedkommende er en anonym nettbruker.

 

Hvis du er så imot denne anonymiteten, burde du da ikke skrevet under ditt virkelige navn? For jeg antar at du ikke er døpt Sauer 150? Og også opplyse om hvilket firma du har tilknytning til?

 

 

Det er skrevet om han (fullt navn) og firma i andre tråder

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere vært og er fortsatt svært kritisk til anonymiteten i ett åpent forum der hvem som helst kan hive ut dritt om den de velger uten at dette kan tilbakevises konkret da vedkommende er en anonym nettbruker.

 

Hvis du er så imot denne anonymiteten, burde du da ikke skrevet under ditt virkelige navn? For jeg antar at du ikke er døpt Sauer 150? Og også opplyse om hvilket firma du har tilknytning til?

 

 

Det er skrevet om han (fullt navn) og firma i andre tråder

 

Hva så?

Link to comment
Share on other sites

På den annen side mener jeg denne tråden vitner om litt dårlig gangsyn fra moderator korpset. Tråden burde vært klargjort for offentliggjøring som pressmiddel. Nå skapes det kun spekulasjoner som rammer alle markedsaktører som deltar i forumet.

 

Dette er vel den viktigste vinklingen på hvorfor man bør offentliggjøre hvem dette gjelder? Jeg hadde mine tanker om hvem dette måtte være, men skjønner nå jeg tok feil...

 

Denne aktøren har tydeligvis oppført seg på en uredelig måte ovenfor de andre aktørene i markedet, så at de andre, redelige aktørene skal bli ytterligere skadelidende pga. en tråd som dette, må jo virkelig kunne sees på som beklagelig?

Link to comment
Share on other sites

Hvor blåøyd må en være for ikke å skjønne at dette kom til å skje.

 

Slik er det i alle forum på nettet, ansatte i et firma som sverter sine markedskunkurenter.

 

Og slikt kommer ikke til å forsvinne, ei heller på Kammeret :trist:

Link to comment
Share on other sites

Syns det er ryddig og grei handtering av staben. Ved å lage denne tråden viser dei at denslags oppførsel ikkje vert akseptert på forumet. I tillegg viser denne saken at ein må ta alt som vert skrive med ei klype salt, det kan vere ulike agendaer bak...

 

Heilt greit etter mitt syn at aktøren får ein sjans til å rydde litt opp sjølv og komme med sin versjon.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden må da være mest ment på andre som er markedsaktør og som opererer med privat nick? En klar advarsel om at moderatorene kan se deg, og ta deg, om du trør utenfor.

 

Jeg kan ikke helt se hva den gode løsningen blir. Jeg vil gjerne ha navnet åpent på bordet, men da blir det vel en evig rundans med påstand mot påstand, mobilisering av allianser/medsammensvorne som hevder at moderatorene er partiske og er ute etter å ta vedkommende, ville rykter osv osv. Jeg tror nok det beste er at dette løses utenfor det åpne forum. Det ALLER beste ville vært dersom vedkommende sto frem og la kortene på bordet, men det er vel å tro på julenissen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere vært og er fortsatt svært kritisk til anonymiteten i ett åpent forum der hvem som helst kan hive ut dritt om den de velger uten at dette kan tilbakevises konkret da vedkommende er en anonym nettbruker.

 

Hvis du er så imot denne anonymiteten, burde du da ikke skrevet under ditt virkelige navn? For jeg antar at du ikke er døpt Sauer 150? Og også opplyse om hvilket firma du har tilknytning til?

 

Hvorfor i alle dager skulle Idar gjøre det?

Det er da allment kjent hvem sauer 150 er, og at han er dagligleder og kranglefant på Jaktdespoten. Jeg syns det er uheldig at det blir slengt insinuasjoner mot aktører selv i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...