Jump to content

Alvorlig sak av bransjeaktør


Mauser68

Recommended Posts

Har lest den tråden det ble linket til litt lengre opp. Skjønner ikke helt hva som er feil med første del av den, siste del med lengste hold osv er bare svada. Hvor er angrepet på Jaktfall?

Er eneste "synden" her at det ikke står bransjetilknyttet under brukeren er dette storm i et vannglass. Forklar meg.

Link to comment
Share on other sites

Har lest den tråden det ble linket til litt lengre opp. Skjønner ikke helt hva som er feil med første del av den, siste del med lengste hold osv er bare svada. Hvor er angrepet på Jaktfall?

Er eneste "synden" her at det ikke står bransjetilknyttet under brukeren er dette storm i et vannglass. Forklar meg.

 

Hvis du leser første posten en gang til vil du bli oppmerksom på at dette er systematisk undergraving over lengre tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette er et overtramp, og jeg synes at du ENTEN skal lage en reell klagesak til styret der du sier hvilke(n) moderator som har for tett bånd til hvilke(n) markedsaktøre og linker til tråder der du viser at det fører til forskjellsbehandling. Dersom du ikke kan det og slenger ut grunnløse mistanker så synes jeg du skal gå hjem og piske deg på selv pungen med en kald øse. (og jeg kan godt legge til en :wink: )

 

Veldig enig.

 

Jeg er også veldig enig i det Skaubjønn skriver i innlegget sitt.

Link to comment
Share on other sites

Er det SS Hunter skriver i det angivelig famøse inlegget, faktisk feil?

 

Han skriver en mengde med feil der, men poenget om at reklamen smører litt tjukt på er riktig.

Men om det ødelegger dagen hans så bør han ikke bruke kvelden sin på tv3.

Link to comment
Share on other sites

Har lest gjennom innleggene til brukeren og ser ingen angrep eller skittkasting ut over normalen.

Jeg kjenner flere som jobber i våpenbransjen må jeg skrive det her for ikke å bli anklaget for å sverte en konkurent til de jeg kjenner? Skjønner fremdeles ikke denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Siden det er nevnt at denne saken dreier seg om at Jaktfall slutter med Nightforce, og SS Hunter presenterer en lang artikkel der han tilbakeviser at Våpentidningens test viste at Vortex var bedre enn Nightforce, så er det kombinert med opplysningene om Østfold rettet mistanke mot en konkret våpenforretning som fortsatt forhandler Nightforce. Dette er lett å søke seg frem til. Dette synes jeg mildt sagt er ufint overfor denne butikken dersom dette ikke stemmer... Kammeret bidrar nå til mistenkeliggjøring av en konkret aktør i østfold, dette bør dere avkrefte dersom det ikke er riktig...

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Jaktfall AS er det selskapet som er blitt angrepet av en annen markedsaktør.

 

Dette står allerede tidligere i tråden, og linkingen til innlegget fra SS HUNTER står bare noen få innlegg over her.. Noen som mangler popcorn da? :?

 

Sorry, så ikke at dere hadde svart allerede!!

Link to comment
Share on other sites

Enkelt. Tar ikke så lang tid før en moderator kommer inn å forteller oss hvor feil jeg tar om det ikke er Vinge våpen.

 

Tar det litt lenger tid, så er det bare fordi de prøver å finne en finurlig måte å sensurere at det er kommet ut at det er vinge våpen.

Link to comment
Share on other sites

Men er det i det hele tatt bragt på det rene at det er en AKTØR og ikke en ansatt, eller andre, som skrev på egne vegne? Er dette noe som er avklart i dialogen med NN? Og er DET, i det minste, informasjon dere kan dele med deres involverte brukere?

 

Har endelig fått lest den opprinnelige tråden, og jeg kan ikke finne noe som kan defineres som en svertekampanje mot Jaktfall. At Jaktfall blir arrestert på sin ulovlige markedsføring er rett og slett bra.

 

Har tidligere stilt et enkelt spørsmål til styret/moderatorene som enda ikke er besvart: Har det vært kommunikasjon mellom Moderatorene og brukeren i forkant av publiseringen av denne tråden?

Link to comment
Share on other sites

Et lite forslag.. Den beste måten å få fram alle fakta er vel å samle relevante personer, binde dem fast til en stol og tvinge dem til å høre på Justin Bieber til de gråtende avslører sine pin-koder, kattas personnummer og absolutt alle detaljer rundt deres rolle i dette dramaet.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg, eller får flere flashback til Kafka's "Prosessen" når de av og til gløtter innom denne tråden?

 

Fun fact: Kafka's prosessen er en av de oftest brukte litterære referansene i nær sagt alle diskusjoner, men kun en promille av de som refererer til den har faktisk lest den.

Link to comment
Share on other sites

Beklager at enkelte her inne, ikkje har forståelse for at det ikkje er allerede opplyst, men me har lyst å behandle dette mest på mulig riktig måte.

 

 

Torsdag 07. August, 20:36:30 røyk dere på det punktet

 

Sauerhansen

Så langt eg kan sjå er det ingen innlegg på det tidspunktet du referer til, det er eit klokka det er eit av Geir-J klokka 20.34 og mitt innlegg klokka 20.41, kven sitt innlegg refererer du til her?

Link to comment
Share on other sites

............................................________

....................................,.-‘”...................``~.,

.............................,.-”...................................“-.,

.........................,/...............................................”:,

.....................,?......................................................\,

.................../...........................................................,}

................./......................................................,:`^`..}

.............../...................................................,:”........./

..............?.....__.........................................:`.........../

............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../

.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/

..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}

...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../

...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../

............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”

............/.`~,......`-...............................\....../\

.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__

,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,

.....`=~-,_\_......`\,.................................\

...................`=~-,,.\,...............................\

................................`:,,...........................`\..............__

.....................................`=-,...................,%`>--==``

........................................_\..........._,-%.......`\

...................................,<`.._|_,-&``................`\

Link to comment
Share on other sites

Dere retter dårlig tilslørte bekyldninger mot Winge. Om dette stemmer og dere har belegg for det så legg alt på bordet. Dere kan ikke skjule dere bak at dere ikke har navngitt forretningen, når dere legger så mange hint helt opp i dagen.

 

Har beskyldningene noe substans så bør dere kunne stå for dem, ellers bidrar Kammeret med moderatorer bare til ryktespredning.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Men er det i det hele tatt bragt på det rene at det er en AKTØR og ikke en ansatt, eller andre, som skrev på egne vegne? Er dette noe som er avklart i dialogen med NN? Og er DET, i det minste, informasjon dere kan dele med deres involverte brukere?

 

Har endelig fått lest den opprinnelige tråden, og jeg kan ikke finne noe som kan defineres som en svertekampanje mot Jaktfall. At Jaktfall blir arrestert på sin ulovlige markedsføring er rett og slett bra.

 

Har tidligere stilt et enkelt spørsmål til styret/moderatorene som enda ikke er besvart: Har det vært kommunikasjon mellom Moderatorene og brukeren i forkant av publiseringen av denne tråden?

 

Burde ikke dette spørsmålene være enkle å svare på? Kan ikke se at det "avslører" noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Ja selfølgelig Oddvar, det var trulig årsaken til tråden, var det ikkje?

 

Så for ettertida så bør me altså heller skjule sånne ting, fordi at me sjølve ikkje skal bli beskyldt for å ha hensikter med å spre rykter, he, he, djeezz, people like you, DO grow on tree`s....

 

Og ellers så er det nok eg som ikkje har stilt klokka mot forumtida, beklager dette.. For dei som skulle være interessert i det, så vil fortsatt denne tråden få stå litt til, men den gode nyheiten er at den blir ikkje så veldig gammel, det blir den ikkje...

Link to comment
Share on other sites

Beklager at enkelte her inne, ikkje har forståelse for at det ikkje er allerede opplyst, men me har lyst å behandle dette mest på mulig riktig måte.

 

 

Torsdag 07. August, 20:36:30 røyk dere på det punktet

 

Sauerhansen

Så langt eg kan sjå er det ingen innlegg på det tidspunktet du referer til, det er eit klokka det er eit av Geir-J klokka 20.34 og mitt innlegg klokka 20.41, kven sitt innlegg refererer du til her?

 

 

Hei du,

 

Skulle stått tirsdag, men ellers er er det dette klokkeslettet jeg får opp for når tråden ble startet med det første innlegget.

 

Jeg mener moderatorstaben stort sett gjør en god jobb for oss brukerne på kammeret.

Jeg mener heller ikke at det er du som har gjort en feil da det nok er flere av dere som har tatt en avgjørelse på hvordan dette skulle håndteres, og når ting skulle legges ut.

Fremdeles er jeg av den oppfattelsen at dere burde holdt dette internt til dere hadde kommet lengre i prosessen, slik at vi hadde unngått all den støy dette har skapt.

 

Jeg vil påstå at dersom denne tråden hadde blitt satt i karantene nå slik at det ikke får utarte seg videre, og at dere kommer tilbake med mere informasjon så snart dere har dette vil det virke ryddig. Dersom dere ikke kommer med informasjon med det første vil tråden bli glemt ganske fort, noe jeg heller ikke tror er dumt :wink:

 

Synes denne tråden ligger alt for mye i toppen av aktuelle tråder, så må en tur innom å titte :forvirra:

 

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det passe feil, nå som en mulig aktør er nevnt ved navn. Skaden har liksom skjedd... Har man sagt A, får man si B.

Har lurt veldig på hva den korkrete HENSIKTEN med denne tråden var i utgangspunktet. Hva ønsket man å oppnå? Er det noe man burde drøftet før denne saken ble postet?

 

Nå kan det jo nesten virke som at hensikten var nettopp at brukerne skulle grave seg frem til et mulig svar selv... for så å stenge tråden. Hvis så ikke er tilfelle burde jo denne tråden vært stengt så fort spekulasjonene "tok av".

 

Og jeg har fortsatt ikke fått svar på mine spørsmål....

 

Og Jaktfall har elegant hoppet over å svare på anklagene om ulovlig markedsføring....

 

Hele greia her fortoner seg som ytterst merkelig...

Link to comment
Share on other sites

Ja selfølgelig Oddvar, det var trulig årsaken til tråden, var det ikkje?

 

Så for ettertida så bør me altså heller skjule sånne ting, fordi at me sjølve ikkje skal bli beskyldt for å ha hensikter med å spre rykter, he, he, djeezz, people like you, DO grow on tree`s....

Og ellers så er det nok eg som ikkje har stilt klokka mot forumtida, beklager dette.. For dei som skulle være interessert i det, så vil fortsatt denne tråden få stå litt til, men den gode nyheiten er at den blir ikkje så veldig gammel, det blir den ikkje...

 

Sarkasme og spydigheter kunne Moderator spart seg for

Link to comment
Share on other sites

Trur kanskje noe av hensikten er at Drift og Kammeret i sin helhet ikke ønsker slik ufin oppførsel. De synliggjør dette med denne tråden slik at vi og de innvolverte skal forstå alvoret. Aktøren blir på en måte presset litt opp i et hjørne her, og kommer ikke vedkomne med en beklagelse snart, så...

Link to comment
Share on other sites

Ja selfølgelig Oddvar, det var trulig årsaken til tråden, var det ikkje?

 

Så for ettertida så bør me altså heller skjule sånne ting, fordi at me sjølve ikkje skal bli beskyldt for å ha hensikter med å spre rykter, he, he, djeezz, people like you, DO grow on tree`s....

Og ellers så er det nok eg som ikkje har stilt klokka mot forumtida, beklager dette.. For dei som skulle være interessert i det, så vil fortsatt denne tråden få stå litt til, men den gode nyheiten er at den blir ikkje så veldig gammel, det blir den ikkje...

 

Sarkasme og spydigheter kunne Moderator spart seg for

 

Nei, det ville bare vært fint.

For enkelte moderatorer er kunsten å være garpete og grinete høyt elsket.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes et forum for rchelikopter som heter Runryder, der er det slik at om noen ikke følger forumreglene så blir de "pinked" altså at postene til den brukeren blir rosa..

 

Kunne noe lignende være aktuelt på kammeret?

Kriteriene for å oppheve merkingen kan man jo diskutere, enten ved en beklagelse eller at det er tidsbestemt?

 

Dette hjelper selvfølgelig ike noe i denne saken, men sånn tilfelle en annen gang kansje?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje akkurat så veldig vanskelig å bli litt sarkastisk, når ein får sånne hentydninger og beskyldninger om at me lager ein tråd. Men eg skal beklage det, blei vippa litt av pinnen her i kveld, beklager Oddvar..

 

Blir berre litt såra når faktisk nokon trur at denne tråden blir slept offentlig, uten at det hadde vært bakrunn og bevis for dette, det ville være eit usedvanlig dumt sjølvmord for både min karriere her og Kammerets truverdigheit.. Det er ein sak som har blitt jobba med i lengre tid, det er ikkje noko som er vispa sammen kvelden før, men det er vel like vanskelig å både tru og godta som resten.. Nok om det, god natt folkens...

Link to comment
Share on other sites

Tror det må opprettes en moderator for å moderere moderatorene :wink:

 

Det er ihvertfall flere innlegg som er moderert bort iløpet av årene - som på langt nær ikke har inneholdt så mange spekulasjoner/beskyldninger/så tvil om ...... som denne unødvendige tråden.

 

Og det verste er at det er moderator som åpner ballet :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nå leste jeg gjennom tråden det er linket til, og ( nå er bare jeg meg og ikke den smarteste gutten i klassen ) jeg ser ikke at den tråden har ett alvorlig brudd på noe som helst. Men vet jo at det hjelper når man betaler for reklame på denne siden.

 

Jeg ville nå heller si at det er moderatorene og kammeret som har gjort ett alvorlig overtramp i denne saken. At Jaktfall kommer med pisspreik om kikkertene sine for å villede folk til å kjøpe dem er deres sak. Ikke så mange som behøver å selges, før folk finner ut at de ikke er "best i test". Ikke er det bedre at moderatorene er med på å styrke denne trua som Jaktfall legger opp til heller, men det hjelper jo litt med noen gulldubloner og navnet øverst på siden. Trist å leit å se at kammeret faktisk er kjøpt og betalt og ikke ett åpent forum hvor det kan hentes inn fakta.

 

Prøv å vær ærlige og heller si at kikkerten er dritt, men det er ikke den største dritten du kan få kjøpt. Du får det du betaler for ;-)

 

Så jeg gir heller en tommel opp til Winge våpen og SS Hunter for å være ærlige. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Folk kan mene hva de vil.....men sånne tråder som dette ødelegger langt på vei det Kammeret står for :trist: ,

Senk skuldrene og steng denne tråden.

 

Geir S

 

Står "kammeret.no" for noe som helst? idioti og pjatt til massene?

Alle forumedeltagere med vett i hodet har for lengst fått med seg at dette forumet ikke er sunt.

 

Noen har rømt skuta for lenge siden, mens noen står igjen og prøve å redde stumpene.

 

Selv har jeg stått sidelinjen og vurdert utviklingen en god stund, og bjeffet argt på de største idiotene en gang i blant, men nå er det kanskje på tide å finne seg en livbåt og komme meg vekk før skuta synker...

Link to comment
Share on other sites

har holdt fingrene unna tastaturet hver gang jeg leser denne tråden. vært frista til å skrive innlegg som fort hadde blitt moderert. denna gangen må jeg få komme med spm? er dette virkelig noe som gagner Kammeret.no? nei i mine øyne -denne tråden har flere lag. jeg tenker på omdømme til kammeret videre på nettet. denne tråden gjør ikke veien enkel.

som man kan lese av andre Kammerater er nå snakk om å finne anna forum uten slike synsetråder og spekulasjoner. er kammeret tjent med medlemflukt pga denne saken?

jeg bare spør

 

 

 

edit. ville fjærne NOJS fra signaturlinja mi.

Link to comment
Share on other sites

"Selv har jeg stått sidelinjen "

 

Jeg var aktiv - med både dumme og mindre dumme innlegg en stund (og kanskje fortsatt :roll: ) - men fant ut at forumet kanskje ikke var dimensjonert for meg.

Eller at jeg ikke var dimensjonert for forumet :D .

Og at noen ikke forstod min humor.

 

Iløpet av de siste dagene - har jeg blitt mer aktiv - og håper at kammeret.no fortsatt vil være et forum for meg.

 

Men denne tråden - kan jeg virkelig være foruten.

 

Styret bør umiddelbart ta stilling til om tråden skal slettes - eller opplyse medlemmene trådens fakta.

 

For egen regning - har jeg ikke behov for sakens fakta.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...