Jump to content

Kristoffer Clausens mediabombe


Mauser68

Recommended Posts

Det fine med Kammeret er at brukerne selv kan gå tilbake i tid og lese hva som egentlig ble skrevet av de som samarbeidet med Clausen, enkelte av de hevet en meget kraftig pekefinger mot enkelte brukere her på kammeret og det er ingen tegn til anger eller beklagelser fra disse brukerne, det gir meg en god pekepinn på at dette er avtalt svindel.

Det kan virke som det er noe i det du skriver her. har lest litt å sett litt på gamle tråder i det siste. Så har lagt merke til det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det fine med Kammeret er at brukerne selv kan gå tilbake i tid og lese hva som egentlig ble skrevet av de som samarbeidet med Clausen, enkelte av de hevet en meget kraftig pekefinger mot enkelte brukere her på kammeret og det er ingen tegn til anger eller beklagelser fra disse brukerne, det gir meg en god pekepinn på at dette er avtalt svindel.

Det kan virke som det er noe i det du skriver her. har lest litt å sett litt på gamle tråder i det siste. Så har lagt merke til det samme.

Det er litt besynderlig at det er null respons fra de som kritiserte kritikerne i tråden i off-topic fra høsten 2009 ja? Det kan kanskje like godt skyldes at sunn skepsis vant over blind tro, kanskje. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Syns det her begynner og ta litt av... Virke som folk har hatt K.C som en slags gud, også har han gjort feil. Så snur alle ryggen til han. Folk gjør feil, og det kan vel alle være enig i?? Så syns den her svart Malinga begynn å bli litt latterlig, han vet vel best ka han har gjort og ikke gjort. Trur ikke han har det så bra med sæ sjøl nu heller...

Link to comment
Share on other sites

Ja, folk gjør feil. Ja, livet går videre. I likhet med en del andre fatter heller ikke jeg at mange ikke ser det prinsipielle. Jeg tror nok Clausen har det rimelig jævlig, og jeg ville slett ikke vært i hans sko. Men skal det være grunn til å mene at man bør tilgi, si at gjort er gjort osv? Seriøst!? Jeg så noe på tv for en stund siden der en kar sa følgende: "kriminelle fråtser i samfunnets forståelse". Jeg synes meningene som kommer fram i tråden er et vitnesbyrd om en grad av sannhet i det utsagnet.

Hvis man skal ta hensyn til at folk som lyver/bryter loven har det vanskelig fordi de blir tatt, ja da kan man jo snart ikke reagere på noen ting.

 

Å tilgi fordi mannen angrer er noe Kirken driver med. Heldigvis er praksis i samfunnet forøvrig noe annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Honør til moderatorsjefen som startet denne tråden og ydmykt innså at det har blitt begått feil fra moderatorhold. Samme feilen har også foregått i temaer som blyhagl og båndtvang (og sikkert mange fler emner). Modereringen har nærmest blitt en sensur av meninger.

 

Kammeret ønsker velloppdragene brukere som sier de rette tingene. Ønsker man å utfordre næringsliv og lovverk har vi noen gjengangere i moderatorstaben som dessverre har misforstått sin rolle. Aktører i næringslivet må tåle kritikk og fokus, moderatorer kaller dette mobbing. Det kan ikke tolkes på annen måte at Kammeret "er i lomma" til markedet. I dette spesielle tilfellet har Kammeret vært et talerør og en markedsplass for en svindel.

 

Kontroll av meninger er noe som foregår i land vi ikke ønsker å sammenligne oss med. Nå har forhåpentligvis også moderatorstaben blitt litt klokere.

Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet her synes å være at mange ikke er i stand til å se den prinsipielle debatten.

 

har ingen problemer med å se det prinsipielle her. Men det er ikke opp til meg å dømme fyren - det får andre ta seg av.

Fyren har uansett skuslet bort 2 meget verdifulle ting - tillit og troverdighet - som han kommer til å bruke laaaang tid på å bygge opp igjen - om han noengang klarer det... Vil tro at i mange , mange år framover så vil folk si "Clausen? var ikke det han som hadde litt lemfeldig omgang med sannheten..? " osv

Link to comment
Share on other sites

@Guttapåskauen mfl:

 

Jeg opplever det slik at du finner glede i å hakke på oss som er moderatorer. I så fall håper jeg at du koser deg glugg ihjel. Når du rir de utgamle øk av noen kjepphester som ytringsfrihet, «politisk korrekthet» og i tillegg klarer å slenge ut av deg påstander om at moderatorene er «i lomma på markedet», så synes jeg virkelig at du gjør en fin figur. Hatten av for deg!

 

For å holde oss til angjeldende sak: for en tid tilbake var det noen som fremsatte påstander om at Clausen ikke overholdt de parameterne som var fastsatt for «365- prosjektet». I ettertid er det ingen tvil om at disse har blitt bekreftet, men på daværende tidspunkt bestod påstandene i uttalelser ala «jeg kjenner noen som kjenner en kar som har sett Clausen på/ ved/ i...(sett inn ønsket posisjon)». Det var ingen som på noen måte kunne underbygge disse påstandene ut over dette. Vi valgte derfor å moderere bort disse påstandene siden det ville være feil å la dem stå dersom de var usanne eller uriktige.

 

I trådene som har dukket opp etter avsløringen er det mange som «skriker etter blod». Både Clausen og moderatorene sitt. Det ser ut som om disse personene ser på seg selv som både dommer og bøddel i denne og enhver sak etter forgodtbefinnende. Og samtlige av disse personene antyder at moderatorene er for «politisk korrekte» og at vi samtidig ikke tillater ytringsfrihet.

 

Så la meg spørre: dersom jeg fremsetter en særdeles negativ påstand om deg som person -og ikke ved nick, men med fullt navn- på forumet, og uten at den kan underbygges nærmere enn de ordene som blir skrevet. Vil du da rope like høyt om ytringsfrihet og «politisk korrekthet»? Eller vil du føle at du blir trukket ned i møkka uten anledning til å forsvare deg mot ulveflokken som kommer siklende og halsende for å ta deg? Har du da fått det forumet du og andre ser ut til å ønske seg?

 

Og når det kommer til påstanden om at vi er «i lomma på markedet», så er dette et godt eksempel på en påstand som fremsettes uten hold i virkeligheten. Den kommer likevel til å bli stående siden den bare rammer oss som -på helt ulønnet og frivillig basis- bruker mye av fritiden vår på å gjøre Kammeret til en ok plass å være. Jeg våger meg på denne påstanden om at Kammeret er et ok plass å være siden de som syter og klager mest er blandt de mest aktive på forumet -og som stadig vender tilbake til tross for «trusler» om at vi aldri skal se dem igjen etter at de har møtt litt motbør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager sterkt at jeg beskylte noen for å mobbe en som ikke kunne forsvare seg tidligere. Etter å ha lest dette er det nok en del andre som også bør beklage seg!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

viewtopic.php?f=9&t=27757

 

Takk for lenken. Den gir det hele en dimensjon til, og i alle fall om man følger en del av lenkene til Claussens egne sider. Slik jeg leser det, så har dette vært planlagt fusk fra dag en. Hytte, depot, bil, ferge, flere jaktterreng m.m - det rimer ikke helt med måten prosjektet presenteres på: "I ett helt år skal jeg forsøke å overleve under åpen himmel og kun leve av det jeg skyter eller fisker eller måtte finne av andre spiselige ting i naturen. Utsyrt med sovepose, børse, fiskestang og nødvendig turustyr må jeg greie meg gjennom alle årstider og skal jeg ha tak over hodet må jeg bygge det selv i form av gapahuker, gammer eller lignende."

 

Farens sykeleie brukes som forklaring, men rører vel egentlig ved det opprinnelige problemet. Snarere framstår vel sykeleiet som en beleilig bortforklaring nå som det ble mye fokus.

 

Ser at stedsnavn er sensurert i flere poster, men nå som prosjektet er avsluttet så kan det vel ikke skade å presentere dette? Det hadde vært greit å kunne se på kart hvor "øde" området egentlig er.

Link to comment
Share on other sites

@Malle

Litt skadefryd har man ja. Av den enkle grunn at dette måtte skje i en eller annen form. Det modereres fra hofta. Uten faglig kompetanse, uten juridisk kompetanse. Meninger blir styrt etter eget forgodtbefinnende.

 

Litt spesiellt at jeg må minne en moderator på at jeg som privatperson og Clausen som bissnissman opererer i 2 ulike verdener og har således krav på ulik behandling.

 

Nok om det. Jeg vil heller dra frem noen moderatorer som jeg synes gjør en glimmrende jobb. Jaktlykke og Jmonsen er totalt blottet for markeringsbehov og er flinke til å styre skakkjørte diskusjoner tilbake på skinnene. De gjør det enkelt, uangripelig og blander ikke inn egne følelser, meninger, holdninger osv.

Link to comment
Share on other sites

Tråkker i farlig farvann her nå siden vi og mange med oss har solgt en god del KC produkter og har således vært med på å bygge oppunder varemerket KC.

 

Personlig jeg har faktisk svært vanskelig for å forstå hvordan denne saken som er bevist unnlatelse av sannheten i økonomisk vinnings hensikt kan tas så lett på. Vi snakker her om en næringsutøver som skaffer seg inntekt på ett produkt som ikke er i nærheten av det det presenteres som. I dagligtale er jo dette svindel og med det økonomiske omfanget vi her ser på = grov svindel.

 

I all annen næringsvirksomhet vil tiltale føre til at nevnte firma eller uttøver blir økonomisk og strafferettslig forfulgt.

 

Vi her i Norge er generelt svært glad i og setter stor pris på store prestasjoner og den beste måten å skaffe seg respekt og inntekter er ved å gjøre ganske vanlige ting usedvanlig godt. Det er ikke uten grunn at Børge Ousland, Erling Kagge, Liv Arnesen, Cecilie Skog og kanskje også Lars Monsen er så populære og er såpass godt betalt som de er. Om en ser på idrettsutøvere ville stuntet til KC vært å sammenligne med om Bjørndalen hadde vært full av EPO og i tillegg fått noen til å rigge blinkene sine slik at det alltid ble treff. Om han deretter hadde stått fram på Idrettsgallaen med hendene over hodet som seierherren er da det smaker skikkelig vondt.

 

KC har jo for mange blitt ett idol og en "kjendis" i sitt(vårt) miljø kjent for nettopp sine ekstreme utfordringer og handlinger. Når det du er mest kjent for viser seg å være bløff og at intensjonen bak er det beste sier det seg selv at det vil bli turbulens og høy temperatur. Folk har jo regelrett blitt løyet til og ført bak lyset. Og som flere har kommet med tall på er dette en bløff som har generert inntekter i millionklassen. Og da blir det ganske uforståelig hvor enkelt noen av forumets medlemmer bare trekker på skuldrene og sier dette var leit, men pytt pytt KC er en hyggelig kar (som han også til de grader er) så bedre lykke neste gang.

 

For andre næringsaktører ville dette vært en sak som betydde kroken på døra - at det nok må forventes at sponsorene som har blitt ført kraftig bak lyset vil be om sine midler i retur og at forlaget vil kutte forfatterens andel av inntektene grundig er rimelig selvsagt. Om de må trekke tilbake produktet fra markedet er det naturlig at CK selv er den som må dekke kostnadene samarbeidspartnerne påføres.

 

Jeg kan jo heller ikke unngå å legge merke til hvor stor forskjell det er mellom denne saken og diskusjonen rundt denne sammenlignet med hva som er vanlig på dette forumet.

 

Som ett tankekespriment tenk om XXL, J&F, Jaktdepotet, Norma eller noen andre hadde solgt 25-30 000 produkter som i etterkant visste seg var noe helt annet enn det var presentert og markedsført som...........?

Link to comment
Share on other sites

Vel, det siste poenget ditt om xxl, trodde det var selve forretningsideen og en av kjerneverdiene dems :)

 

Er enig i at dette bør få konsekvenser for han, men det er en sak som bør foregå profesjonelt. Hvis man har kjøpt en vare på falske premisser så hadde jeg reklamert. Hvordan folk kan ta det så personlig henger jeg ikke med på. Og hvis jeg har kjøpt en dårlig vare et sted så finner jeg noe annet et annet sted i stedet, i stedet for innlegg som går på person på et forum. Hets og uthenging kan vg og db ta seg av

 

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

I dagligtale er jo dette svindel og med det økonomiske omfanget vi her ser på = grov svindel.

 

I all annen næringsvirksomhet vil tiltale føre til at nevnte firma eller uttøver blir økonomisk og strafferettslig forfulgt.

 

Visst ikke dette blir rettsligt forfulgt av sponsorer som no får produkta knytta til en svindler blir eg ikke bare skuffa, stiller meg litt tvilende til sponsorene.

 

Som ett tankekespriment tenk om XXL, J&F, Jaktdepotet, Norma eller noen andre hadde solgt 25-30 000 produkter som i etterkant visste seg var noe helt annet enn det var presentert og markedsført som...........?

 

Der er mange norske aktører som har fått passet sitt påskrevet for bagateller i forhåd til dette, tenk på alle forhandlerene som er blitt boykottet pga at dei ikke svarte innen at tlf hadde ringt 2 ring? Eller svarte på mail innen 2 min etter at eg hadde sendt min mail til de.. Snodige greier dette.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Han blir neppe strafferettslig forfulgt av sponsorene, med mindre de anlegger en privat straffesak. Men det er sjelden kost. Derimot kan de stevne ham og kreve erstatning, men da snakker vi om et sivilt søksmål - ikke straffesak.

Straffesak må det være påtalemyndigheten som tar seg av. Men såvidt jeg kan forstå, har ikke villmannen gjort noe som rammes av straffeloven.

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke til å stå her på barrikaden for å forsvare KC, men min forståelse er at 11 av 12 måneder har han faktisk vært i utmarka. Dvs juks om produktet ikke er større enn 1/12 = 8,3 prosent.

Tror det finnes mange flere som ved salg av produktet sitt lyver minst 8,3%.

Litt stygt av KC men ser ikke grunn til hetsing!

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er vel så at 11 av 12 måneder er imponerende i seg selv. Det er bare det at om man sier et år uavbrutt så er det det som er "avtalen" med publikum. Den mentale biten å være ute et helt år uavbrutt var det som hørtes værst ut for meg. Tabben Krissærn har gjort er vel det at han ikke har kommunisert med samarbeidspartnere når han hadde behov for tid med sin far.

 

Når han først hadde gått utenfor planen ble det neste skrittet å holde dette skjult. Er det noen som har gjort tilsvarende tabbe i sitt liv?

Hvis ikke: sten ham, sten ham. Dypp i tjære osv. osv.

 

Vigg :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt med på denne (og andre tråder om emnet) siden avsløringen kom, men nå syns jeg det begynner og bli lavmål og barnehage tendenser her som vitner til lave sosiale antenner og penger som "alle" på død og liv skal ha tilbake.

 

Jeg sier ikke at det går ann og forsvare svindel, men sitt nå ikke bak ett tastatur og modd denne fyren, ta heller kontakt med selger på en normal måte!

Link to comment
Share on other sites

Har folk fått med seg at han har vært på nyhetskanalen å forklart seg i dag?

 

Et interessant intervju! En tydelig angrende synder..

 

For mitt vedkommende er jeg ferdig med saken, og ser fram til de neste filmene..

 

Feil. (ikke at du er ferdig med saken fredrik, men det med angrende synder)

 

Ser man intervjuet under ett, så kan det kanskje se slik ut. Hører man på hva som ble sagt, så sa han at han hadde ikke noe annet valg enn å stå frem når dagbladet konfronterte han med dette.

Med andre ord, ingen dagblad oppfølging = ingen avsløring. Da hadde det forbigått i det stille.

 

Det er en stor forskjell på å bli tatt for noe, og å innrømme noe av egen vilje.

 

Slenger man på kommentaren fra en som kjøpte boka for 14 dager siden, og fikk spm av KC om han ville han den signert, så vitner det om ingen planlagt innrømmelse i nær fremtid.

 

Hacke en bank og stjele 10 kr fra hver konto til 350.000 kunder gir også 3.500.000,- i kassa.

Banken hadde gått ut å sagt at alle kundene skal få tilbake tier`n, og den kriminelle hadde fått sin straff.

 

Når man i tillegg vet at hjortejakt2 er laget i hegn (herregården de jaktet på i sverige har skrevet det selv på sin egen hjemmeside http://www.finnbo.com/jakt.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank ) så får man tanker om baktanker. Det jeg er usikker på, er om dette en bevisst svindel gjennom år.

 

2 avsløringer på samme mann på 3 år må vitne om max uflaks fra hans side, eller at systemet hans er i ferd med å rakne.

 

Andre mennesker må slite videre i livet på grunn av mye mindre ting enn dette, men han skal få en "jaja, det går nok greit" siden han er kjendis? Aldri. Han er en svindler (en kriminell handling), bør anmeldes (av f.eks sponsorer) og straffes (betinget fengsel eller noe sånt) for svindelforsøk. Det er ikke forskjell på dette og bankhackeren.

 

At han er flink til å lage film er bra for han. Da kan han ta opp igjen arbeidet etter soning av straff. Akkurat som mannen i gata måtte ha gjort.

 

Sånn, ferdig :silent:

Link to comment
Share on other sites

Etter og ha lest hele denne tråden er jeg helt sikker i mine uttalelser at her er det uten tvil av prinsippielle grunner ikke noe formildene med og lure til seg slike summer uten og måtte en tur i retten med en anmeldelse og en tur i buret for dette. Alle som vil burde få tilbakebetalt pengene for det de måtte ha betalt for eventuelt film og bok inkludert frakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette er dessverre svindel for millionbeløp

 

Kommer ikke til å stå her på barrikaden for å forsvare KC, men min forståelse er at 11 av 12 måneder har han faktisk vært i utmarka. Dvs juks om produktet ikke er større enn 1/12 = 8,3 prosent.

Tror det finnes mange flere som ved salg av produktet sitt lyver minst 8,3%.

Litt stygt av KC men ser ikke grunn til hetsing!

 

Ok, så du vil f.eks. kjøpe en rifle som har 8,3 % toleransefeil i kammer og løp uten å klage??

 

Skal ikke gjenta formuleringer om hvordan dette prosjektet til KC tydeligvis utartet seg, men jeg ville ALDRI kjøpt boka om det gikk fram at det IKKE var snakk om å leve som en vill mann av naturen i 12 mnd.

 

Faktisk føler jeg meg svindlet for mye mer enn det boka kostet, nemlig verdifull tid jeg kunne brukt på andre ting enn å lese løgner i en bok.

Link to comment
Share on other sites

....... Dvs juks om produktet ikke er større enn 1/12 = 8,3 prosent.

Tror det finnes mange flere som ved salg av produktet sitt lyver minst 8,3%.

 

krmth....

 

http://www.spardrivstoff.no/subdet82.htm" target="_blank

 

:lol:

 

Funker ikke dette? Sparer man ikke drivstoff, og jeg som har kjøpt både hydrogentank, sparemagneter, computer og rens og vask for motoren :? Jeg har regnet ut at jeg sparer over 150% drivstoff med å montere alle produktene på min bil!! Ja jeg måtte rett å slett montere ny tank på bilen for å få plass til alt drivstoffet jeg sparer :idea:

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker Sverre Fjellstad saken. Han var en fantastisk naturfotograf i mange år og inspirerte sikkert mange til å starte med fotografering og filming. På sine gamle dager filmet han i Langedrag og ble tatt hvilket vel egentlig førte til miskredit av alt annet han har gjort. Det er som Henning Kvitnes synger "evig eies kun et dårlig rykte".

Link to comment
Share on other sites

Ser at innslaget mitt likte noen av Dere dårlig. OK.

 

Jeg har kjøpt ingen av produkter knyttet til 365dager prosjektet. Men har sirka 12 av KC sine filmer.

Den siste: "Villsvin, hjort, rådyr", irriterer meg grunnet at god del innspilling av villsvin jakt med løshund foregår i hegn.

Hadde jeg vist det, hadde jeg ikke kjøpt filmen.

 

Da forstår jeg irritasjon av Dere som har kjøpt produkter fra 365dager prosjektet :( .

Er irritasjon uholdbar, send produkt tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt med på denne (og andre tråder om emnet) siden avsløringen kom, men nå syns jeg det begynner og bli lavmål og barnehage tendenser her som vitner til lave sosiale antenner og penger som "alle" på død og liv skal ha tilbake.

 

Jeg sier ikke at det går ann og forsvare svindel, men sitt nå ikke bak ett tastatur og modd denne fyren, ta heller kontakt med selger på en normal måte!

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Etter og ha lest hele denne tråden er jeg helt sikker i mine uttalelser at her er det uten tvil av prinsippielle grunner ikke noe formildene med og lure til seg slike summer uten og måtte en tur i retten med en anmeldelse og en tur i buret for dette. Alle som vil burde få tilbakebetalt pengene for det de måtte ha betalt for eventuelt film og bok inkludert frakt.

 

Helt enig i dette her :D bra det er noen som ikke bare syntes synd på ham!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt med på denne (og andre tråder om emnet) siden avsløringen kom, men nå syns jeg det begynner og bli lavmål og barnehage tendenser her som vitner til lave sosiale antenner og penger som "alle" på død og liv skal ha tilbake.

 

Jeg sier ikke at det går ann og forsvare svindel, men sitt nå ikke bak ett tastatur og modd denne fyren, ta heller kontakt med selger på en normal måte!

 

Dette handler om prinsipper. Det er tydeligvis mange som ikke skjønner at dette er en STORSVINDLER. Hadde han bare sagt han skulle bo ute i ett år, men ikke klart å holde seg, hadde jeg gitt faen. Poenget er at han har tjent mye på svindelen sin.

 

Mener dere at alle skal ringe KC og forlange penger tilbake? Det blir sikkert hyggelig for han.

 

Jeg har dessverre ikke kvitteringen og husker heller ikke hvor jeg kjøpt boka. 350 kr eller hva det var driter jeg egentlig i, igjen - det er prinsippet.

 

Når man skriver "det begynner og bli lavmål og barnehage tendenser" o.l. sier det mer om den som skriver det. Personen har i hvert fall ikke fått med seg norskundervisning.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg har utdannelse innen markedsføring (som jeg ikke bruker siden jeg heller kjører gravemaskin) , så kan jeg ikke se at det i dette tilfellet skulle bidra til noe positivt for Clausen. Dette er ett begrenset marked, og siden de fleste har hørt om dette nå så tror jeg ikke salget vil ta helt av uansett PR :)

Link to comment
Share on other sites

Ei samanlikning av denne saken er å kjøpa ein kanotype som seljarane seier har so godt renomè at dei har vert brukt til å krysse atlanterhavet med... Alt er fryd og gammen til nok folk har oppdaga at kanojævelen lek som ei sil når dei er kommen halveges over det vetle vatnet på veg til jakthytta.. Når nok folk har ytra si meining om denne "kjempegode" kanoen på diverse forum so er det ikkje mange som kjem til å kjøpe denne typen lenger pga renomèt kanoen har fått...

 

Og det Clausen har gjort er å lure heile kundegruppa si... Den einaste kundegruppa si faktisk... Tvilar på at det er so mange andre folk enn jegarar som kjøper slike produkt som han produsert/reklamert for..

 

All Pr er desverre ikkje god PR..

Link to comment
Share on other sites

Det er desverre de fleste bøker, filmer,historier osv som inneholder usannheter,det er også det som gjør det interessangt.

Regner med at de fleste har kjøpt produkter som lover bedre fangst,uten at det er tilfellet.

Trur veldig få har forsøkt å få pengene tilbake når de har kjøpt axe parfymen og ikke har hatt hell på byen etterpå.

 

Angående søksmål fra forlag så hadde de nok tjent mindre på boka om sannheten hadde kommet fram tidligere.

 

Regner med at de fleste som leste boka ble underholdt da de leste den, det ble hvertfall jeg..

Hvorfor all sutring om erstattning,fengsel osv.

Det hadde vært verre om boka hadde vært dårlig.

 

Mrk Jeg prøver ikke å forsvare clausen,synes det det er trist at han har løyet,men hjort er hjort, det er dette han kommer til å bli husket for lenge..

Link to comment
Share on other sites

Det er desverre de fleste bøker, filmer,historier osv som inneholder usannheter,det er også det som gjør det interessangt.

Regner med at de fleste har kjøpt produkter som lover bedre fangst,uten at det er tilfellet.

Trur veldig få har forsøkt å få pengene tilbake når de har kjøpt axe parfymen og ikke har hatt hell på byen etterpå.

 

Angående søksmål fra forlag så hadde de nok tjent mindre på boka om sannheten hadde kommet fram tidligere.

 

Regner med at de fleste som leste boka ble underholdt da de leste den, det ble hvertfall jeg..

Hvorfor all sutring om erstattning,fengsel osv.

Det hadde vært verre om boka hadde vært dårlig.

 

Mrk Jeg prøver ikke å forsvare clausen,synes det det er trist at han har løyet,men hjort er hjort, det er dette han kommer til å bli husket for lenge..

 

 

det er stor forskjell på å gå ut og si at "dette er 100% sant og gjenomført" å faktisk tru på en axe reklame..

 

det er absolutt IKKE usannhetene som gjørt ting intresant.den blir for drøy,er da ikke usanhetene som har gjort at han har høstet mye positiv tilbakemelding fra stort sett alle. men at folk trudde på at han faktisk gjorde det.

 

om du vil ha underholdning,så les "fiction" når jeg kjøper ei bok om jakt osv,så er det ikke skrøner jeg vil kjøpe,men ekte opplevelser.

 

og hvorfor al "sutring"? for han har løyet og bedratt,derfor.

om du kjøpte en ny flott bil,for så oppdate at det var slett ikke med de tingene som selgeren lovte,og du gadd ikke å lese igjenom hele kontrakten. føler du deg lurt da? burde kanskje ikke gjøre det siden du ikke leste over kontrakten,men du følte at du kunne stole på selgeren.

 

at det ikke er hans skyld at han gjor dette blir bare for dumt.

til syvende og sist så er det hans skyld,uansett om 10 stk sa at han skulle bare late som om ting ikke skjedde.

er han som var "villmannen"

Link to comment
Share on other sites

Selvsakt er det hans skyld, olepolet

Som jeg skrev prøver jeg ikke å forsvare Clausen,men synets er rart at menn skal sutre om hvor mye han skal straffes for et lureri som er ganske lite i forhold til andre løgner.

 

Voldtektsmenn går fri, men Clausen skal svi.

 

 

 

Han har mistet status som villmann hos meg også, håper Lars M er ærlig.

Link to comment
Share on other sites

Tråkker i farlig farvann her nå siden vi og mange med oss har solgt en god del KC produkter og har således vært med på å bygge oppunder varemerket KC.

 

Personlig jeg har faktisk svært vanskelig for å forstå hvordan denne saken som er bevist unnlatelse av sannheten i økonomisk vinnings hensikt kan tas så lett på. Vi snakker her om en næringsutøver som skaffer seg inntekt på ett produkt som ikke er i nærheten av det det presenteres som. I dagligtale er jo dette svindel og med det økonomiske omfanget vi her ser på = grov svindel.

 

I all annen næringsvirksomhet vil tiltale føre til at nevnte firma eller uttøver blir økonomisk og strafferettslig forfulgt.

 

Vi her i Norge er generelt svært glad i og setter stor pris på store prestasjoner og den beste måten å skaffe seg respekt og inntekter er ved å gjøre ganske vanlige ting usedvanlig godt. Det er ikke uten grunn at Børge Ousland, Erling Kagge, Liv Arnesen, Cecilie Skog og kanskje også Lars Monsen er så populære og er såpass godt betalt som de er. Om en ser på idrettsutøvere ville stuntet til KC vært å sammenligne med om Bjørndalen hadde vært full av EPO og i tillegg fått noen til å rigge blinkene sine slik at det alltid ble treff. Om han deretter hadde stått fram på Idrettsgallaen med hendene over hodet som seierherren er da det smaker skikkelig vondt.

 

KC har jo for mange blitt ett idol og en "kjendis" i sitt(vårt) miljø kjent for nettopp sine ekstreme utfordringer og handlinger. Når det du er mest kjent for viser seg å være bløff og at intensjonen bak er det beste sier det seg selv at det vil bli turbulens og høy temperatur. Folk har jo regelrett blitt løyet til og ført bak lyset. Og som flere har kommet med tall på er dette en bløff som har generert inntekter i millionklassen. Og da blir det ganske uforståelig hvor enkelt noen av forumets medlemmer bare trekker på skuldrene og sier dette var leit, men pytt pytt KC er en hyggelig kar (som han også til de grader er) så bedre lykke neste gang.

 

For andre næringsaktører ville dette vært en sak som betydde kroken på døra - at det nok må forventes at sponsorene som har blitt ført kraftig bak lyset vil be om sine midler i retur og at forlaget vil kutte forfatterens andel av inntektene grundig er rimelig selvsagt. Om de må trekke tilbake produktet fra markedet er det naturlig at CK selv er den som må dekke kostnadene samarbeidspartnerne påføres.

 

Jeg kan jo heller ikke unngå å legge merke til hvor stor forskjell det er mellom denne saken og diskusjonen rundt denne sammenlignet med hva som er vanlig på dette forumet.

 

Som ett tankekespriment tenk om XXL, J&F, Jaktdepotet, Norma eller noen andre hadde solgt 25-30 000 produkter som i etterkant visste seg var noe helt annet enn det var presentert og markedsført som...........?

 

Støtter dette 100% og det er det jeg har ment hele tiden.

 

Samtidig vil jeg på påpeke at jeg tar avstand i fra all form for personhets mot Kristoffer Clausen, og usakligheter for øvrig. Dette handler om hvorvidt han skal stilles til ansvar for sin svindel, på lik linje med andre her til lands. Likhet for loven kalles det, og jeg er også særdeles forundret over hvor lett enkelte ser på dette, vi snakker om storslått svindel.

 

Kommer ikke til å stå her på barrikaden for å forsvare KC, men min forståelse er at 11 av 12 måneder har han faktisk vært i utmarka. Dvs juks om produktet ikke er større enn 1/12 = 8,3 prosent.

Tror det finnes mange flere som ved salg av produktet sitt lyver minst 8,3%.

Litt stygt av KC men ser ikke grunn til hetsing!

Hehe, dette er i beste fall kreativt.

 

For det første har KC også tilsynelatende bodd i en hytte under sitt opphold i bushen. Og hva vet vi om andre "avvik"? Sannsynligheten er i hvertfall stor.

 

Ditt "regnestykke" er verdiløst. Om Clausen f.eks. var i Villmarka i 5 måneder, for deretter å ha 1 mndr. opphold, hvor han kunne hente seg inn, spise seg opp og hente nye krefter, så starter han i prinsippet på nytt når han igjen drar ut i skogen. Dvs. at man i beste fall snakker om et halvt år ute i villmarka. Nå vet jo vi jo ikke når disse pausene ble lagt inn i prosjektet, men likevel.

 

Og ja, det er selvsagt opp til sponsorene, forlag, TV2 etc. om de vil ta affære i saken, jeg har på ingen måte tenkt å anmelde dette. Jeg har sagt hva jeg mener om denne saken, og står 100% inne for det.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...