Jump to content

Kristoffer Clausens mediabombe


Mauser68

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noen som husker Sverre Fjellstad saken. Han var en fantastisk naturfotograf i mange år og inspirerte sikkert mange til å starte med fotografering og filming. På sine gamle dager filmet han i Langedrag og ble tatt hvilket vel egentlig førte til miskredit av alt annet han har gjort. Det er som Henning Kvitnes synger "evig eies kun et dårlig rykte".

 

hva var egentlig greia med sverre fjellstad?

Link to comment
Share on other sites

Poenget mitt var at KC har laget en god del flotte filmer og bygget seg opp et navn som en meget dyktig filmskaper, men han har ødelagt alt dette ved at han nå blir tatt i en premiebløff. Det er helt riktig at all PR er god PR, men det er for å bli kjent, men som hva - en bløffmaker. Hadde han derimot hatt mot til å si fra at dette ble for tøft hadde det neppe vært noe stort problem. Ikke mange som hadde greid et år på den måten uansett, men det er klart at han hadde gått glipp av noen inntekter fra boka. Nå som han er kledd av som en bløffmaker har han ikke bare ødelagt profilen på "en vill mann", men også på det andre han har produsert og som han ev kommer til å produsere. På samme måte var det med Sverre Fjellstad. Mange av hans filmer ble vist i NRK og andre steder, emn ikke etter han var tatt i bløff for ingen kunne være sikre på om de var ekte. De fleste var sannsynligvis det, men det hjalp ikke for usikkerheten var der og da ble de ikke brukt og det ryktet blir du aldri kvitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Synes du det er like bra at han fortsetter å selge bok og film som om ikke noe har skjedd?

 

Boka og filmen er jo regelrett svindel, da hjelper det ikke om han har 100 ganger mere kunskap om naturen enn alle oss andre.

 

Fyren er i mine øyne en svindler som ikke angrer det grann så lenge han selger sin løgnaktige bok og film om "villmannen"

Link to comment
Share on other sites

er ikke mye tegn til anger der i gården...han reklamerer som bare det for tida...og forsåvidt samme dag,etter han ble avslørt....lager konkuranser osv.nei,skal det handles noe lokkeutstyr,er det fra storfangst.no selv om jeg ikke kjenner tor ola personlig,så kjenner jeg på meg at den karen er en ærlig og oppriktig fyr.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Følgende mail er nå sendt bokklubben som jeg kjøpte boken av:

"Som dere burde være klar over, så har forfatteren av boken "En vill mann" løyet om innholdet i boken. Den er ikke basert på opphold ett år i villmarken slik den ble aktivt markedsført som og slik innholdet gir inntrykk av. Jeg krever derfor pengen tilbake og foreslår at dere sender krav videre til forfatteren. Etter min mening bør dere kreve forfatteren kompensasjon slik at dere kan tilbakebetale alle deres kunder."

 

Dette er selvfølgelig en prinsippsak. Synes det er drøyt at svindleren skal gå fri og oppforderer andre til også å kreve sitt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk overdriver litt vel mye jeg da. Å kalle han svindler blir litt drøyt.

Hva med den feite naboen din som absolutt ville ha trygd så han kunne sitte hjemme og se på glamour? Fullt mulig for karen å jobbe og bidra, istedenfor raser skattepenger ut og vedkommende drar på seg helseskader av betydning.

Synes filmene hans er underholdende jeg, har et par av dem også... Det er godt nok for meg, selv om det han gjorde klart var idioti.

Sitter med en følelse av at folk føler seg dolket i ryggen av helten deres og føler seg snytt for tiden de har kost seg med materialet han har levert. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vømmøl har et fryktelig godt poeng! :roll:

Hvorfor bry dere så sterkt om hva Kristoffer Clausen har gjort eller ikke gjort?

Jeg personlig bryr meg mye heller om hva som foregår i livet mitt, enn å sitte her som noen sippeunger og klage over KC...

Mitt villmarksliv fortsetter i akkurat samme grad nå som det i hele tatt gjorde før jeg engang hørte om Kristoffer for noen år tilbake :wink:

Men jeg kommer til å kjøpe flere av filmene hans senere, om det er av interesse, for filmene er kunnskapsrike og underholdende, og for å si det sånn; Hvem er det som til slutt sitter igjen med den kunnskapen?

Ikke for og si om Kristoffer har handlet riktig eller ikke, men for og være ærlig så driter jeg en lang marsj i det 8)

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å svindle i dette landet (trygd, bøker eller hva det skal være) når folk stort sett driter i det.

 

Jeg mener både trygdesvindlere og Klausen må stilles til ansvar og fratas fortjenesten ved svindelen. Har forsåvidt aldri brydd meg om Klausen, men syntes boke virket interessant nok til å kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Når man ser antall tråder på forum,skriverier i pressen og hører alt pratet om hva Clausen har gjort så er jeg skjeleglad for at jeg ikke har noen jeg tilber på den måten!

Nå er det vel endel yngre jegere som ihvertfall har lært at man ikke bør legge bedeteppet i retning av kun en person og tilbe denne med hele sitt hjerte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk overdriver litt vel mye jeg da. Å kalle han svindler blir litt drøyt.

Hva med den feite naboen din som absolutt ville ha trygd så han kunne sitte hjemme og se på glamour? Fullt mulig for karen å jobbe og bidra, istedenfor raser skattepenger ut og vedkommende drar på seg helseskader av betydning.

Synes filmene hans er underholdende jeg, har et par av dem også... Det er godt nok for meg, selv om det han gjorde klart var idioti.

Sitter med en følelse av at folk føler seg dolket i ryggen av helten deres og føler seg snytt for tiden de har kost seg med materialet han har levert. :lol:

 

 

Ja her sitter mange besserwissere og dømmer folk nord og ned. Clausen er ingen skam slik jeg ser det. Selvsagt er det en ripe i lakken at han har løyet om ca 60 dager av oppholdet.

 

Tipper både clausen og hans filmer blir bedre av denne hendelsen.

Link to comment
Share on other sites

Og mens vi venter på den endelige bortforklaringen fortsetter Clausen å selge bok og film fra nettsiden sin som om ingen ting har skjedd.

 

En ting er at han har driti seg ut, han er tilgitt.

Han har sagt unskyld, han er tilgitt

 

Men han fortsetter å selge boka og filmen som om ingen ting er skjedd, det er utilgivlig.

 

Jeg er imponert over de som fortsatt synes det er OK å bli bedratt og som tydligvis ønsker å fortsette å bli bedratt.

 

Neste produkt er "Clausens nye usynlige villmarksklær" LØP OG KJØP

PS: det følger med eget brev hvor han angrer seg og ikke nok med det det er også en liten krokodilletåre på angrebrevet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke Clausen fått nok tyn nå, egentlig? Jeg var som mange av dere ganske sjokkert over opplysningene om lureriet til Clausen, men han har tatt sin "straff" i mine øyne. De fleste friluftsinteresserte har nå fått med seg sannheten om Clausen sin Villmann/harryhandel film, så har liten forståelse for at folk mener den burde være trukket fra markedet. De fleste jakt/naturfilmer har dessverre sannheter med modifikasjoner i seg. Filmene jeg har sett med Clausen har meget god kvalitet og det teller mer for meg enn at han ikke var like "Villmann" som han påsto. Det er nok nå, la mannen være i fred.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke Clausen fått nok tyn nå, egentlig? Jeg var som mange av dere ganske sjokkert over opplysningene om lureriet til Clausen.

 

han har jo ikke fått noen straff så vidt jeg vet. Litt pepper i media. det er alt. Etter tross alt og ha svindlet en hel haug med folk som har kjøpt produktene.

 

Klippet vekk udokumenterte påstander. Kjell Olav

Link to comment
Share on other sites

"Her lurer «Villmannen» TV-seerne igjen"

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/her ... 20355.html" target="_blank

 

Artikkel om Clausen i "Alt for Norge" på TVNorge.

 

 

Lurer og lurer. Selv om han tråkka i salaten på sin tur i villmarken sist så tviler jeg sterkt på han ikke har noe å bidra med til noen og enhver hva gjelder triks i skogen. Mannen har driti seg ut, ja. Men han har gitt oss alle mange fine øyeblikk fanget på film så det holder for meg.

Link to comment
Share on other sites

Mitt problem med han nå, er at han fremdeles selger DVDene og boka fra turen som om ingenting skulle ha skjedd!

Det står ingenting på kjøpssidene om at han løy og det som er beskrevet ikke er fakta. Dvs han fortsetter å lure folk.

 

 

Det har da ingenting med innhoppet på TVNorge å gjøre? Har ikke sett innslaget så om han lurer noen der vet jeg ikke. Men folk flest vet at boka og dvden er basert på lureri så hvis de fortsatt vil kjøpe får være deres sak.

 

Jeg bommet med dette svaret all den tid jeg trodde det var du som postet innlegget om at nå lurer han folk igjen. Det beklager jeg

Link to comment
Share on other sites

Det har da ingenting med innhoppet på TVNorge å gjøre? .

 

Nei, men mener han burde opplyst om at de ikke er bygd på fakta på hjemmesiden hans slik at alt man vet hva man får.

Synes ikke mediaomtalen er nok.

 

 

Hvorfor ikke bare la ham få litt slak?

 

 

Det skal han få når han opplyser fakta om hva folk kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Bombe var det vell ikke akkurat.

 

Kanonbra filmer han lager , så om han har vært ute to eller to hundre dager i strekk bryr meg ikke sålenge han fortsetter å lage gode filmer , hva folk ønsker å tro og mene får være opp til hver enkelt, synd de blir så skuffa når illusjonene deres rakkner. om det går ett år (de som har fulgt med på kammeret hadde vist om dette fra starten av) eller om det går tredve år som for andre "naturfotografer" betyr ingenting sålenge filmen er bra.

 

Om man vil ha ekte vare får man flytte flæske sitt ut av sofan og inn i skauen i stedet for å syte om at noen ikke har vært her eller dær så å så lenge, -på internettet mens man spiser potetgull å tyller i seg cola.

 

0.002 :mrgreen:

 

film er film hverken mer eller mindre.

Link to comment
Share on other sites

Er han en vill mann? kansje , jeg kjenner han ikke.

Har han mere en 365 dager som jeger,fisker og sanker? ja garrantert selv før han begynte prosjektet.

 

Har boka og mange av filmene hans ,fine bilder ,god underholdning. noe av det beste eller kansje det aller beste som er av norske jakt filmer.

 

Jeg tviler på at noen i moderne tid har levd alene ett år ute, selv om det er mange som påstår de har gjordt det.

 

Håper bare ikke dette har gjordt at han slutter å lage filmer, for det har han et stort talent til, selv om kansje noen hær er mere opptatt av hva en person de ikke kjenner påstår å ha gjordt.

 

håper han fortsetter, å møter jeg han noengang så er dette en grei ting å dra fram på lygarkvelden :D

Link to comment
Share on other sites

(Fjernet sitatet - det var innlegget rett over. Jegermeistern.)

 

Hvordan vet du at han har flere en 365 døgn ute, før han begynte prosjektet?

Du kjenner han jo ikke :?::?::?:

 

Hvorfor tviler du på at andre kan snakke sant, siden Kristoffer Clausens har kødda det til, angående å sove ute i 365 døgn??

 

Er hjortelokke filmene hans spilt inn i heng??

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...