Jump to content

Kristoffer Clausens mediabombe


Mauser68

Recommended Posts

Merk: ikke ment for dere som vil bedras og ikke bryr dere om dere leser/ser fiksjon eller virkelighet

 

For dere andre som har kjøpt boka og ikke liker å bli holdt for narr:

 

Dere kan ganske enkelt ringe Cappelen Damm (21 61 65 00) og si hva det gjelder. Dere vil sikkert i likhet med meg få tilbud om gratis valgfri Monsen-bok. Jeg regner med at regningen til slutt dukker opp hos KC.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har ikke Clausen fått nok tyn nå, egentlig? Jeg var som mange av dere ganske sjokkert over opplysningene om lureriet til Clausen.

 

han har jo ikke fått noen straff så vidt jeg vet. Litt pepper i media. det er alt. Etter tross alt og ha svindlet en hel haug med folk som har kjøpt produktene.

 

Klippet vekk udokumenterte påstander. Kjell Olav

 

blir vel litt og drive med dersom dere skal klippe vekk alle udokumenterte påstander på forumet?

 

- og så minner jeg om at klage på moderering skal sendes til styret! Jegermeistern.

Link to comment
Share on other sites

Uten å vite hva som sto i posten det henvises til:

 

Det er regler for personforfølgelse etc. her på forumet. Det er ikke bare å henge ut hvem man vill, i vertfall ikke i det uendlige, slikt kalles vel mobbing (slik det begynner å ligne på nå, siden enkelte tydeligvis ikke klarer å slippe denne saken). Vi vet fra før at andre media har drevet folk utfor kanten, og jeg tror nok at ett forum som brukes av de som vi ynder å kalle landets mest lovlydige. Ikke er rette sted for denslags. Spesielt siden vi som jegre og skyttere tross alt er mitt i hans nærmeste krets.

 

Jeg vill applaudere moderatorene for å stå på å fjerne den værste skitten, slik at kammerbrukerne i det minste kan fremstå som, noenlunde oppegående folk utad.

 

Jeg kjenner ikke lurendreieren Clausen, ikke bryr jeg meg om ham og hans. Jeg vet han lager gode filmer, som det etterhvert har kommet frem er laget som filmer flest (noe som ser ut til å gå hardt inn på de som har opphøyet ham til gud). For de fleste av oss betyr det ikke noe som helst, og hadde han vært ærlig hadde det om mulig betydd enda mindre. Så jeg oppfordrer de som ikke klarer å gi slipp på muligheten til å dukke Clausen, gi slipp så alle vi som ikke bryr oss slipper å høre sytet.

 

Når jeg skriver såpass sterkt, kan nok de fleste selv tenke ut hva jeg egentlig mener om slikt (så får jeg håpe jeg ikke møter meg selv i døra :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

sletta

 

the kid, det ligger nokk i navnet ditt gitt , værden vill bedras :D

 

Forklar dette er du grei??

Hva er galt med navnet mitt, og hva har det med bedrag og gjøre?

Jeg skriver med åpent navn her inne i forumet, jeg gjemmer meg ikke bak et annonymt nick.

Link to comment
Share on other sites

Min første og siste +1. Kan ikke sies bedre.

Uten å vite hva som sto i posten det henvises til:

 

Det er regler for personforfølgelse etc. her på forumet. Det er ikke bare å henge ut hvem man vill, i vertfall ikke i det uendlige, slikt kalles vel mobbing (slik det begynner å ligne på nå, siden enkelte tydeligvis ikke klarer å slippe denne saken). Vi vet fra før at andre media har drevet folk utfor kanten, og jeg tror nok at ett forum som brukes av de som vi ynder å kalle landets mest lovlydige. Ikke er rette sted for denslags. Spesielt siden vi som jegre og skyttere tross alt er mitt i hans nærmeste krets.

 

Jeg vill applaudere moderatorene for å stå på å fjerne den værste skitten, slik at kammerbrukerne i det minste kan fremstå som, noenlunde oppegående folk utad.

 

Jeg kjenner ikke lurendreieren Clausen, ikke bryr jeg meg om ham og hans. Jeg vet han lager gode filmer, som det etterhvert har kommet frem er laget som filmer flest (noe som ser ut til å gå hardt inn på de som har opphøyet ham til gud). For de fleste av oss betyr det ikke noe som helst, og hadde han vært ærlig hadde det om mulig betydd enda mindre. Så jeg oppfordrer de som ikke klarer å gi slipp på muligheten til å dukke Clausen, gi slipp så alle vi som ikke bryr oss slipper å høre sytet.

 

Når jeg skriver såpass sterkt, kan nok de fleste selv tenke ut hva jeg egentlig mener om slikt (så får jeg håpe jeg ikke møter meg selv i døra :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Enig! melder meg snart ut av forumet om ikke denne mobbingen opphører!! Mannen har gjort en feil, la det ligge nå!

Min første og siste +1. Kan ikke sies bedre.
Uten å vite hva som sto i posten det henvises til:

 

Det er regler for personforfølgelse etc. her på forumet. Det er ikke bare å henge ut hvem man vill, i vertfall ikke i det uendlige, slikt kalles vel mobbing (slik det begynner å ligne på nå, siden enkelte tydeligvis ikke klarer å slippe denne saken). Vi vet fra før at andre media har drevet folk utfor kanten, og jeg tror nok at ett forum som brukes av de som vi ynder å kalle landets mest lovlydige. Ikke er rette sted for denslags. Spesielt siden vi som jegre og skyttere tross alt er mitt i hans nærmeste krets.

 

Jeg vill applaudere moderatorene for å stå på å fjerne den værste skitten, slik at kammerbrukerne i det minste kan fremstå som, noenlunde oppegående folk utad.

 

Jeg kjenner ikke lurendreieren Clausen, ikke bryr jeg meg om ham og hans. Jeg vet han lager gode filmer, som det etterhvert har kommet frem er laget som filmer flest (noe som ser ut til å gå hardt inn på de som har opphøyet ham til gud). For de fleste av oss betyr det ikke noe som helst, og hadde han vært ærlig hadde det om mulig betydd enda mindre. Så jeg oppfordrer de som ikke klarer å gi slipp på muligheten til å dukke Clausen, gi slipp så alle vi som ikke bryr oss slipper å høre sytet.

 

Når jeg skriver såpass sterkt, kan nok de fleste selv tenke ut hva jeg egentlig mener om slikt (så får jeg håpe jeg ikke møter meg selv i døra :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

(så får jeg håpe jeg ikke møter meg selv i døra :wink: ).

 

Du må gå ut å åpne, det banker på :-D

"lurendrei|er m2 (lty, nederl 'smugler, svindler', satt i forb med I lure) lur person, listig svindler "

 

:-D

Og du mener jeg ikke har mine ord i behold? :wink:

 

For å si det slik, man kan markere hva man mener om en person/handling. Uten å dra det ut av proporsjoner.

Link to comment
Share on other sites

@ vingemutteren:

 

Det har du nok muligens, jeg syns bare det var litt morsomt at du først skrev at man ikke kunne henge ut hvem man vil og om det gjøres for lenge blir det mobbing. Videre kaller du han for en lurendreier som bare er et annet ord for svindler ;-)

 

Litt artig syns jeg, det var ikke noe mer enn det :-)

Link to comment
Share on other sites

Det som er endå artigere, er at denne tråden låg død i 1 mnd, før den blei heist opp igjen.. Og så begynner samme sirkuset på nytt igjen, som om dette her skjedde i går... Kanskje på tide å gå vidare og så får det bli opp til den enkelte om dei vil kjøpe Claussens filmer, eller ikkje..

 

Det blir omtrent som om å henge ein person, som allerede er hengt, ikkje sant, det er liksom nok når det har skjedd 1 gong, get a fucking life, and get over it.... :?

Link to comment
Share on other sites

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

Denne tråden tror jeg holder seg i live så lenge folk unskylder Clausen uten at Clausen selv har vist et snev av anger.

Mannen har flere offisielle nettsider, alle selger "villmannen" som om inget er hendt.

 

Det har ikke vært mye drittkasting i denne tråden (det har riktignok vært noen sarkastiske innlegg)

Dette er heller ikke nærheten av mobbing.

Å si at mannen har gjort en feil er heller ikke riktig, han har begått mange feil.

 

Mannen har stått å grått og sagt at han angret, dette er bare et spill for galleriet.

Prosjektet hans har hatt omsetning på mange milioner og en kjempestor reklameverdi.

For å si det kort Clausen har gjort veldig mange penger på dette.

 

Ta heller å les den første tråden som omhandlet at Clausen kanskje ikke hadde rent mel i posen, der var det mobbing og drittkasting, men det gjikk utover han som først opplyste at Clausen kanskje ikke hadde rent mel i posen.

viewtopic.php?f=9&t=27757

Kanskje det var den Dere burde lest, noen av Dere burde vel også kanskje sagt unskyld til trådstarteren også.

 

Lurer du på om du har vært med å sponse noen av de utallige flotte jaktturene til Clausen? gå inn på http://www.envillmann.no/partners/" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Ta heller å les den første tråden som omhandlet at Clausen kanskje ikke hadde rent mel i posen, der var det mobbing og drittkasting, men det gjikk utover han som først opplyste at Clausen kanskje ikke hadde rent mel i posen.

Jeg likte ikke det heller om sant skal sies, og derfor har jeg for egen del kommet til at når en føler nok er nok. Er det sikkert allerede mer enn nok.

 

At Clausen er så "heldig" å dra mere nytte av det enn de som om med info om Clausen i den andre tråden får så være, nå mener jeg at man i det minste skal holde seg for gode til å hamre løs på folk (og ja, det gjelder ikke minst meg selv, som heller ikke har rent rulleblad i så måte).

 

Jeg forsvarer overhode ikke det Clausen har gjort (og fortsatt gjør om jeg har forstått enkelte rett), men synes at man får holde seg innenfor normal folkeskikk og takt og tone når man legger frem det man mener er galt.

Verre er det ikke.

 

P.s. Bjorn Tore. No hard feelings, færska den. Kunne bare ikke la være å presisere vet du (er den jeg er :wink::oops: ).

Link to comment
Share on other sites

De som klager så mye over Claussen, har dere kjøpt villmannsproduktene hans?

Eller syter dere bare for å syte?

 

Har dere kjøpt produkte, så ta kontakt med han og si du ønsker å ha tilbake pengene. Får du det så slutt sutringen!

Herregud, tenk om han tjente noen kroner for mye. Det kan jo ikke være bra.

Har filmen selv, syntes den fortsatt er like bra!

 

Janteloven, lenge leve!

Link to comment
Share on other sites

De som klager så mye over Claussen, har dere kjøpt villmannsproduktene hans? Eller syter dere bare for å syte?

Har dere kjøpt produkte, så ta kontakt med han og si du ønsker å ha tilbake pengene. (Klipp, klipp. Jegermeistern.)

 

Nettopp det jeg har gjort, og jeg oppforder andre til å gjøre tilsvarende. Virker som eneste måten å unngå at KC sitter igjen med stor fortjeneste på en svindel:

 

Dere kan ganske enkelt ringe Cappelen Damm (21 61 65 00) og si hva det gjelder. Dere vil sikkert i likhet med meg få tilbud om gratis valgfri Monsen-bok. Jeg regner med at regningen til slutt dukker opp hos KC.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

At dere orker hisse dere opp; hva gjør dere når div overlevelsesprogramer går på Discovery; super nitrosparay og eter blodfortynnende? Det som egentlig rir dere er misunnelse, verken mer eller mindre!

 

edit-om ikke dere er veldig naive da, men i såfall er dere enda i harnisk over at Fritz Wepper ble tatt med kokain..

Link to comment
Share on other sites

Hahaaaa.... nei, jeg har levd i og av gamet i mange år. Jeg vet at bjørne grillen fra discovery, eller hva han heter ikke er fra SAS (ikke flyselskapet). Skal mann selge et produkt (et brand) så må mann være ærlig spør du meg! Det handler ikke om misunnelse, men om ærlighet og jeg tror alle vi som vandrer på vidder og bor i skogene har en veldig viktig ting felles ÆRLIGHET!! Jeg prater ikke om wall street, politikire i hellas, men gutta på skauen....Tjen gjerne penger, lag gode produkter, men skal du drivemed det på lang sikt...ÆRLIGHET!!

Link to comment
Share on other sites

Bombe var det vell ikke akkurat.

 

Kanonbra filmer han lager , så om han har vært ute to eller to hundre dager i strekk bryr meg ikke sålenge han fortsetter å lage gode filmer , hva folk ønsker å tro og mene får være opp til hver enkelt, synd de blir så skuffa når illusjonene deres rakkner. om det går ett år (de som har fulgt med på kammeret hadde vist om dette fra starten av) eller om det går tredve år som for andre "naturfotografer" betyr ingenting sålenge filmen er bra.

 

.......

 

+1 :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hahaaaa.... nei, jeg har levd i og av gamet i mange år. Jeg vet at bjørne grillen fra discovery, eller hva han heter ikke er fra SAS (ikke flyselskapet). Skal mann selge et produkt (et brand) så må mann være ærlig spør du meg! Det handler ikke om misunnelse, men om ærlighet og jeg tror alle vi som vandrer på vidder og bor i skogene har en veldig viktig ting felles ÆRLIGHET!! Jeg prater ikke om wall street, politikire i hellas, men gutta på skauen....Tjen gjerne penger, lag gode produkter, men skal du drivemed det på lang sikt...ÆRLIGHET!!

 

 

Om du tenker deg om to ganger til, kan du nok sikkert komme på en og annen jeger og friluftsmann som nok har "tatt en spansk en"......

Visst ikke tror jeg du lever i ei lita boble.

 

Det er klart at glansbildet av Claussen hadde vært renere om han ikke hadde dratt på butikk og overnattet i en ekte seng. Likevel har han fått til veldig mye bra. Det virker som at alt rakner for mange av dere etter at avsløringene kom for en dag. Igjen: Litt bobleliv.....

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at noen fortsatt forsvarer "idolet" sitt. Herregud. Fyren gikk drithøyt ut om at det var sovepose, og fiske stang som skulle gjelde i et helt år i villmarka. Prosjektet starter 1.aug. Og allerede i løpet av den første måneden ga han f.... og dro på jakt i Sverige. Det hele er jo en bevisst bløff fra Clausen. Dette beviser jo bare at man har hensikter om selge et jukseprodukt..j.... patetisk og se han snakke om Ingstad, bla,bla bla....

Bedrageri på høyt nivå. I tillegg er det barnslig, patetisk og lite imponerende på alle mulige måter. Alle rykter får troverdighet...

Jeg får en anelse om hva slags jegere det er som fortsatt støtter denne rakkeren her... ikkje bra...

Link to comment
Share on other sites

Det er en vesentlig forskjell på å "forsvare idolet sitt" og å mene at kritikken synes "noe" overdrevet.

Hva forventer dere-at Clausen skal forsvinne fra jordens overflate? Bytte navn og begynne på søppelsorteringen? Komme hjem til dere og betale dere pr time dere brukte på å lese 2 sider i hvert vilmarksliv??

 

Tror dere virkelig at div andre jakt og frilufts"helter" ikke har juksa? Eller er forskjellen kanskje at ingen har sladdra på de...

Link to comment
Share on other sites

Slutt å kjøp filmene hans da vell, og ikke kjøp de jaktbladene som trykker artiklene hans... hvis det er så plagsomt.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen, det er helt lattelig hvordan folk kan nærmest tilbe en slik "guru" og sluke alt han kommer med rått. Og når det viser seg -som med nesten all annen tilbedelse- at det er juks, så blir folk forbannet når noen avslører det :)

 

Hvor mye av det som skrives her på kammeret er oppdiktet eller i beste fall annenhånds videreformidling? Jeg tror noen og enhver hadde blitt skuffet ja....

Link to comment
Share on other sites

Steve sa: Hvor mye av det som skrives her på kammeret er oppdiktet eller i beste fall annenhånds videreformidling? Jeg tror noen og enhver hadde blitt skuffet ja....

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg forventer og har tillit til at folk er ærlige og redelige. Og jeg tror ikke at kammerfolket lyver og dikter! Og hvis så er tilfelle, og slikt blir avslørt, er ikke jeg en av dem som sitter og unnskylder løgnere og bedragere.

Link to comment
Share on other sites

nå reiser han vistnok verden rundt som hunting and survivalman ..... :roll:

 

Hvis man ser på youtubeklippet, eller den episoden fra Fieldsport. Så sier de at han er invitert over dit etter flere år som venner på FB.

Det er vel samme som skjer her på kammeret er det ikke? At venner inviterer hverandre på jakt...

 

Og jeg tror ikke at kammerfolket lyver

Akkurat det finnes det eksempler på.

Link to comment
Share on other sites

I så fall er det svært synd. Poenget mitt, Poacher, hvis du ikke fattet det, var at jeg forventer ærlighet av menneskene rundt meg. Og når noen eventuelt driter på draget, sitter ikke jeg og forsvarer eller bortforklarer løgnene og bedraget til vedkommende. Skjønner du?

Link to comment
Share on other sites

Kuttet sitatet av forrige innlegg. Jegermeistern.

 

Hva med til han faktisk ser ut til å ta ansvar for det han gjorde?

På hjemmesiden hans selger han fremdeles boka og filmene som ingenting skulle ha skjedd. Og det står ingenting i beskrivelsen om at det bare er delvis fakta som kommer fram der.

 

Jeg forventer ikke at han skal slutte å lage eller selge sine filmer, men på disse produktene som gjelder denne spesifikke saken bør han være ærlig og legge ut fakta på produktsidene slik at folk vet hva de kjøper. og "jamen det var jo i media, alle vet vel om det nå" er ikke godt nok.

For meg så ser det ut som han prøver å late som det ikke har skjedd noe i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Da ICA ble tatt for å jukse med datostempling på kjøtt i Sverige for endel år siden var det en stor skandale som man skulle tro ville skade ICA. Faktum var at ICA økte omsetningen med 30% den påfølgende måneden på grunn av all medieomtale og ICA går vel greit idag også.

 

Hva tror dere skjedde med Clausen og hans bedrift da sannheten om villmarksprosjektet hans kom ut i media? Mest sansynlig selger han flere filmer enn noengang og etter bloggen og FB siden hans ser det ut som han er mer populær enn noengang... Sannheten er at all reklame er god reklame og en av de sikreste oppskrifter på suksess innen media er skandaler, det er det uttallige eksempler på. Regner med de som sladret på Clausen ikke hadde forutsett hva som kom til å skje.

 

Tror dere virkelig folk bryr seg veldig om han tråkket i baret og løy om året sitt som "villmann"?

 

Hver gang kritikerene trekker frem denne tråden blir navnet hans nevnt og det er enten dere vil eller ikke reklame for Clausen.

Link to comment
Share on other sites

Det er en vesentlig forskjell på å "forsvare idolet sitt" og å mene at kritikken synes "noe" overdrevet.

Hva forventer dere-at Clausen skal forsvinne fra jordens overflate? Bytte navn og begynne på søppelsorteringen? Komme hjem til dere og betale dere pr time dere brukte på å lese 2 sider i hvert vilmarksliv??

 

Tror dere virkelig at div andre jakt og frilufts"helter" ikke har juksa? Eller er forskjellen kanskje at ingen har sladdra på de...

 

+1 :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fascinerende hvor ulike prinsipper folk legger for dagen - noen synes det er helt greit å svindle så lenge en får underholdning av filmene - og "alle" lyver jo. Da er det kanskje ikke så rart at Clausen kan fortsette å selge seg selv / produktene sine.

 

For andre - og det gjelder meg - så har Clausen vist en så uetisk holdning, lurt en bråte mennesker - og tjent mye penger på det, at jeg blir kvalm når jeg ser han opptre i artikler, reklamer o.l. Jeg og sikkert en del andre ønsker ikke å betale for blader og produkter som fortsetter å promotere Clausen.

 

Og angående straff: jeg har ennå ikke sett at han har blitt tiltalt eller straffet for millionsvindelen sin.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...