Jump to content

Kristoffer Clausens mediabombe


Mauser68

Recommended Posts

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Også jeg hevet et øyelokk eller to når denne nyheten kom i morges. Men etter å ha tenkt meg litt om, klarer jeg ikke mobilisere den store irritasjonen.

Javel, han har bløffa om et par ting eller to. "Kunstnerisk frihet" ville de vel kanskje kallt det i en annen type produksjon.

Så har han ikke ligget ute i kanskje mer enn 9 måneder istedenfor 12. Fremdeles en stor prestasjon spør du meg.

Når det gjelder inntektene på salg av boka, tv serie og filmen fra dette prosjektet så kan det sikkert diskuteres om det hadde solgt like bra om alt var kjent på forhånd.

Sikekrt ikke.

Jeg har kjøpt boka, og filmer av K.C. og sett serien med stor interesse flere ganger. Synes fremdeles det er bra stofff, og god underholdning. Og han tok da vitterlig av en god del kilo under oppholdet. Hadde han gjort det hvis alt var en bløff? Nei, jeg tror ikke det. Jeg kommer sikkert til å kjøpe en film eller to av K.C i fremtiden. Hvis han lager film om det som intereserer meg iallefall. Og da mener jeg ikke hjortejakt i "hegn" i utlandet.

Egentlig synes jeg mest synd på K.C. Han har hatt et meget ambisiøst opplegg som har kostet mye tid, energi, forberedelser og ikke minst økonomi. Så har det skjedd noe(farens sykdom) som har truet med å velte hele prosjektet. Jeg tror han har følt seg presset opp i et hjørne, og tatt et par snarveier.

Så kan man selvfølgelig kritiserer det valget nord og ned. Men husk at etterpåklokskap er den mest eksakte vitenskap. Jeg synes K.C. har bidratt med mye bra stoff om jakt og fangst de siste årene. Det har vært en mangelvare. Egentlig vil jeg si lykke til videre til K. C og håpe at han har lært av dette, og at for fremtiden vil hans produksjoner være fri for all "juks".

Link to comment
Share on other sites

Poenget var vel ikke hva som var sannheten eller ikke. Når man direkte hetser noen, og serverer det ene negative etter det andre, så må man kunne forlange at det dokumentere.

 

Det stemmer vel det. Ifølge norsk lov så er æreskrenkende ytringer ikke beskyttet av ytringsfriheten.

Hvis moderator korpset hele tiden sletter det de tror er æreskrenkelser så vil disse uttalelsene sannsynligvis heller aldri bli testet.

Når sannhetsgehalten i en ytring aldri blir testet, så får vi nyhetsoppslag som dette.

Link to comment
Share on other sites

Mange som har brent seg på samarbeid med han karen der desverre. Det kommer vel flere bomber etterhvert. Hjortejakt i innhengning hørte jeg nå...

 

Da ler jeg meg til døde

Det er ingen hemmelighet at mange av hjortefilmene til Clausen er fra innhegning, selv om det ikke står klart i cover eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen hemmelighet at mange av hjortefilmene til Clausen er fra innhegning, selv om det ikke står klart i cover eller noe sånt.

 

Da kan du kanskje opplyse meg om hvilke dette er?

Jeg vet at en av filmene er filmet i hegn. De andre er filmet i Sogn og Scotland, såvidt meg bekjent.

Link to comment
Share on other sites

For oss som har holdt på noen år så tror jeg man skal ha sovet ganske grundig i timen for å bli overrasket av denne bløffen. Men synd på kidsa som bruker ukepengene sine på noe De tror er autentisk.

 

Største skandalen er servile moderatorer som knebler enhver kontroversiell debatt. Uten dem hadde Clausen vært avslørt på Kammeret før skjeggstubbene hans begynte å stikke.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen hemmelighet at mange av hjortefilmene til Clausen er fra innhegning, selv om det ikke står klart i cover eller noe sånt.

 

Da kan du kanskje opplyse meg om hvilke dette er?

Jeg vet at en av filmene er filmet i hegn. De andre er filmet i Sogn og Scotland, såvidt meg bekjent.

Jeg tror jeg var litt kjapp på avtrekkeren, og det beklager jeg. Når jeg tenker meg om er det nok kun en av hjortefilmene som er filmet i hegn.

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt flere av filmene hans og synes de er veldig bra. Men sitter med en litt vond smak i munnen av dagens avsløringer.

 

Mista litt respekt for fyren.

 

Overlevd ute i naturen, men hytta var fristende når det ble kaldt.

 

Skikkelig sulten nå.... Bestiller meg en pizza mens ingen ser meg.

 

Kan vi stole på han lenger?

Link to comment
Share on other sites

Alle kan jo gjøre feil. Blir vel litt dumt og sitte på et åpent forum å kritisere og analysere k.c opp og ned. Vi har vel ikke alle fakta? Og personlig syns jeg jakt filmene hans er underholdende, hva så at noen er tatt i hegn? Er det ikke underholdningsverdien med jakt filmer man er ute etter... Blir vel litt naivt og tro at alle filmene hans er filmet i den dypeste villmark. Er nok mye klipp og lim i redigerings rommet for å sette i hop et par timer med jakt underholdning.

Var vel ikke det klokeste valget hans angående den her saken, men han kommer seg nok på beina etter det her.

Lykke til videre Kristoffer.

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom bomba ja, jeg har jo forsøkt og nevne at han neppe var en villMANN, jeg avslørte pysa på kalibervalget men fikk ikke medhold i fanklubben. 6.5, 308 og 30.06 er for gjengen som fikk nye jobbmuligheter da likestilling ble ett tema.

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom bomba ja, jeg har jo forsøkt og nevne at han neppe var en villMANN, jeg avslørte pysa på kalibervalget men fikk ikke medhold i fanklubben. 6.5, 308 og 30.06 er for gjengen som fikk nye jobbmuligheter da likestilling ble ett tema.

 

 

intresant..så 90% av norges jegere som jakter med rifler spriker litt vel mye med lillefingeren når de drikker te/kaffe?

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom bomba ja, jeg har jo forsøkt og nevne at han neppe var en villMANN, jeg avslørte pysa på kalibervalget men fikk ikke medhold i fanklubben. 6.5, 308 og 30.06 er for gjengen som fikk nye jobbmuligheter da likestilling ble ett tema.

På kalibervalget? Hva BURDE han ha valgt da? Pil og bue? Kanon? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Alle kan drite seg ut. Føltes nok ikke som en kjempe big deal når han plusset på noen dager med jakt etter å ha besøkt far sin. Ting har det med å skli ut og i dette tilfellet gjorde det nettopp det.

Det ble flere turer og å inrømme det ovenfor fansen ville være å svikte alle som hadde lagt penger og tro i prosjektet hans samtidig som det selvfølgelig ville være ydmykende for han selv. Jeg tror han har angret mye og hatt dårlig samvittighet. Er nok ikke sjelden han har blitt spurt om den turen og blitt minnet på lurifakseriet sitt.

3 år med dårlig samvittighet + litt mediaoppstyr bør være nok straff etter min mening. Han fortjener ikke å bli utsatt for tendenser til lynsjestemning. Han er fortsatt en særdeles dyktig jeger selv om han ikke syns 1år i skauen var så enkelt og jeg tipper vi kommer til å få se ett nytt og ærlig forsøk fra Kristoffer hvis han ikke blir mediesky av dette oppstyret.

 

Ikke sint bare veldig, veldig skuffet :smile:

Link to comment
Share on other sites

dette står under filmen "en vill mann"

 

I et helt år skal villmarkingen Kristoffer Clausen forsøke å overleve kun på maten han finner i naturen. Opplev denne fantastiske dokumentaren om en som våger å følge sine drømmer. Del 1 tar for seg første halvdel av oppholdet til villmannen. Filmen byr på det beste av norsk natur, intense jakscener, spenning og dramatikk. Dette er filmen for alle som er interessert i friluftsliv. La deg inspirere!

 

 

LA DEG INSPIRERE!!!! for en tullig

Link to comment
Share on other sites

Kristoffer Clausen er en fin fyr og en fantastisk jaktfilmprodusent!

Det er klart tilliten svekkes, men han er ikke den eneste som har dumma seg ut før:

for det har nemlig du som leser dette også gjort (:

 

 

Alle har vel gjort noe dumt, men det er ikke alle som selger en løgn for gode penger! Det er en vesentlig forskjell her

Link to comment
Share on other sites

http://blogg.jaktogdvd.no/2011/07/25/riktig-svar-pa-konkuransen/#comments" target="_blank

 

skjønte det egentlig tidligere i sommer.etter dette blog innlegget....måtte sende denne til en av dem som betvilte ck i en tråd...derfor var den lett og finne.... :roll:

ellers har vel også modsen "sjett på læggen" når di har moderert.

 

Nå lurer jeg litt! hvis det ikke hadde blitt oppdaget, ville da Kristoffer Clausen ha gått ut med det?

 

Er veldig sånn at alle kan komme med unnskyldninger etter at det har kommet ut, men hvor lenge tror dere han ville holdt det hemmelig?

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke syntes synd på han.... syntes han har svindlet folk for penger!!!

 

det var nok ikke meningen at det skulle komme ut! Hvis det var meningen ville han ikke ventet 1 år med å si det!

Mener det at hvis han skulle vært en proff og en person til og stole på burde han kanskje gått ut med det, med en gang da han var ferdig med dette prosjektet :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu et stykke fra Sognefjellet i Sogn og Fjordane til Svinesund så da er en ikke litt unna kurs heller da..

8-9 timer med bil en vei kan eg tenke meg.

Skuffende..

Vil tro at det blir rettslige oppgjør med sponsorene etter dette også.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Alle kan gjøre feil -> Yes, helt enig.

Det naturlige er å gjøre opp for feilen så snart man selv oppdager det. For eksempel om man har skadeskutt ett dyr, så kontakter man ettersøkspatruljen og får avlivet dyret.

I KC sin verden, ville det vært å umiddelbart skrive i bloggen: "Beklager, jeg klarte ikke å motstå å besøke min kreftsyke far. Samtidig klarte jeg ikke å motstå fristelsen til noen dagers skogsfugljakt i Sverige. Fortsetter nå prosjektet etter avbruddet"..... "Jeg klarte ikke å motstå ny jakt i Sverige, da det er så uendelig trist her nå.... samtidig handlet jeg inn varer på Nordbysenteret"... og så videre.

Selvsagt ville inntekter gått fløyten, men det hadde vært det riktige.

 

Å holde på løgnen slik KC har gjort, er ikke etter mitt skjønn å gjøre en feil. Det er ikke enkelt å greit å "drite seg ut". Det er å holde folk for narr. Det er å tjene penger på en løgn, og ligger i mitt hode nært opptil svindel.

 

Jeg klarer ikke helt å unnskylde dette, og synes han fortjener all den pepper han kan få. Synes også han fortjener søksmål, slik at pengene han har tjent på dette viset ikke blir stående på hans konto.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Det går en klar og ubestridelig grense mellom det å gjøre en feil, og det å bevisst holde en elementær del av sannheten skjult.

I bestefall har Klausen gjort seg skyldig i å ha utvist dårlig dømmekraft i en presset situasjon, og prøvd å skjule det i etterkant. I værste fall var bløffen godt planlagt på forhånd.

 

Jeg husker en episode der jeg og kjærringa satt og så på TV-serien. Kjærringa er ikke plagsomt interessert i friluftsliv, og har følgelig ikke (etter min mening) særlig peiling. Hun kommenterte at hvis mannen har vært ute i skauen så lenge, hvorfor ser jakka og buksa hans nyvasket og strøket ut? I et kvinnehode var det noe som ikke stemte, mens jeg var mest opptatt av utstyret forøvrig og selve jakta.....

 

Edit: Skriveleif

Link to comment
Share on other sites

http://blogg.jaktogdvd.no/2011/07/25/riktig-svar-pa-konkuransen/#comments" target="_blank

 

skjønte det egentlig tidligere i sommer.etter dette blog innlegget....måtte sende denne til en av dem som betvilte ck i en tråd...derfor var den lett og finne.... :roll:

ellers har vel også modsen "sjett på læggen" når di har moderert.

 

Så genialt.KC i brunst på Nordby kjøpesenter!Var kanskje mere en bacon han hadde lyst på etter ei tid i skauen?

Link to comment
Share on other sites

Mye er sagt i denne saken, og mye mer vil komme. Alle har vi gjort dumme ting, og kommer fortsatt til å gjøre det. At han tenkte på familien er det nok ikke mange som hever øyenbrynene av. Som det er skrevet et annet sted, så synes jeg det var rart han ble der, men det virket ikke som om det var uhelbredelig, og de hadde også pratet om det. Mener også han fikk "besøk" av faren i boka. Det er måter han kunne omgått dette på. Fått med seg f.eks. to mann som vitner, og blitt kjørt til og fra faren, slik at det kun ble et sosialt opphold. Isoleringen var alikevel ikke der, da han fikk mye besøk, og hadde mobiltelefon som han oppdaterte bloggen med. Dette burde han tatt med forlegger, og funnet en løsning på. Han skulle leve av det han fant, så det ville ikke brutt med den ideen.

 

Hvis det viste seg at det ikke holdt med mat og ble ulevlig, så burde han i forkant søkt DN om disp fra jakttidene i forskningsøyemed. Ved nei, kunne "skudd" dokumenteres med kamera, og storfekjøtt tilsvarende vekta byttes inn. Hvis man skal "overleve" i naturen på den måten, er det vanskelig å forholde seg til kunstige begrensninger når maten rusler rundt leiren.

 

MEN, å bo i hytta i 1 mnd, er ikke akseptabelt, det er juks. Drøye besøkene med handleturer og jaktturer er ikke akseptabelt og mer enn dumt. Desverre ble det for store og enkle fristelser, og det ble desverre tøffere enn han hadde forestilt seg. Det er nok av ekspedisjoner som blir brutt, for å prøve igjen med suksess på forsøk nr to. Virker ikke som han helt skjønte hva han hadde begitt seg ut på når alt kom til alt, selv om det absolutt burde være gjennomførbart. Samt at foretningsmessige kontrakter ikke bare er småtteri og proforma.

 

Han er en dyktig jeger og fotograf, det er det ingen som kan ta ifra han, men desverre er han ikke ærlig lenger. Virkelig leit at så mange unge og gamle villmarkinger har blitt ført bak lyset. Han skjønte desverre ikke hvilket ansvar det er å være et virkelig forbilde. Både foran og bak kamera. Skuffene oppførsel :(

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Ærlig talt, hvem ville ikke tatt hensyn til sin kreftsyke far ? Han var vel ute resten av tiden vil jeg tro +

 

Det med far hans har vel alle forståelse for,men at han har vært på fuglejakt i sverige og ligget 1 mnd på hytta er vel ikke så greit ??

 

Jeg leste Dagbladet i går og mistet nok all sansen for den karen ja. Jeg har vært en ivrig fans, men det fikk en bråstopp nå.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra fansiden hans på Facebook:

‎En mann som er vill-av og til. Livet som jeger, fisker, sanker, svenskehandler og hotellturist og rekreasjonell utenlandsjeger. periodevis i et helt år skal villmarkingen Cristoffer Clausen forsøke å bli mer enn 3 dager i strekk i villmarken og kun overleve på svensk bacon på rull, det han finner i naturen og hotellfrokoster. Opplev den fantastiske dokumentaren om en som prøvde å følge sine drømmer.
Link to comment
Share on other sites

Dette var ein sikkelig nedtur, Selv om han ikkje var ute eit år. Han kunne ha sakt at han måtte avbryte, og tatt det men i filmen og boka og bloggen hans.

Men filmen er sikkeleg bra og det er den fremdeles, har ikkje lest boka men kommer til og gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Joda, Clausen har laget mange bra filmer, alle kan gjøre feil osv. osv.

MEN: Skal ha Clausen fortsatt ha troverdighet mener jeg at alle fakta, "snarveier", mm bør komme frem. F.eks ble det jo kjent at Hjortejakt 2 ble filmet i hegn. Helt OK etter min mening, men da burde det opplyses om det fra starten av. På samme måte som det burde opplyses om at vinter/snøscenen i "Jakt på hjortebukker" var filmet på en foringsplass i skogen...

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra fansiden hans på Facebook:
‎En mann som er vill-av og til. Livet som jeger, fisker, sanker, svenskehandler og hotellturist og rekreasjonell utenlandsjeger. periodevis i et helt år skal villmarkingen Cristoffer Clausen forsøke å bli mer enn 3 dager i strekk i villmarken og kun overleve på svensk bacon på rull, det han finner i naturen og hotellfrokoster. Opplev den fantastiske dokumentaren om en som prøvde å følge sine drømmer.

 

 

he he he he, denne var jevla bra :lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra fansiden hans på Facebook:
‎En mann som er vill-av og til. Livet som jeger, fisker, sanker, svenskehandler og hotellturist og rekreasjonell utenlandsjeger. periodevis i et helt år skal villmarkingen Cristoffer Clausen forsøke å bli mer enn 3 dager i strekk i villmarken og kun overleve på svensk bacon på rull, det han finner i naturen og hotellfrokoster. Opplev den fantastiske dokumentaren om en som prøvde å følge sine drømmer.

 

 

Fantastisk :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...