Jump to content

Kristoffer Clausens mediabombe


Mauser68

Recommended Posts

Dette var ein sikkelig nedtur, Selv om han ikkje var ute eit år. Han kunne ha sakt at han måtte avbryte, og tatt det men i filmen og boka og bloggen hans.

Men filmen er sikkeleg bra og det er den fremdeles, har ikkje lest boka men kommer til og gjøre det.

 

Vel, da kan du få kjøpe boka mi, så slipper jeg å kreve pengene tilbake for svindelen. Sitter med en dårlig smak etter å ha lest noe jeg trodde var ekte, men som nok var mer fri dikting.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gjeeeeeeesp!! :yawn:

 

Denne saken kjeder meg i aller høyeste grad allerede.. Hvor mange tråder er det som omhandler temaet?

 

Personlig gleder jeg meg til Clausen kommer med noe nytt! Men en oppfordring til han er: la et par produksjoner framover legges ut på nett, gratis. Dette vil i allefall hjelpe stort på tilliten fra min side. :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo for enkelte av oss sogningar gamalt nytt. Eg var vel ein av eit par få dristige som for eit par år sidan hadde eit par førstahandsberetningar om mannens villmannsliv på Frønningen i Sogn.

 

Men eg har friskt i minne kor dum eg måtte vere som kom å fortalte slik reinspikka løgn :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her er ledig plass for moderator Jegermesteren til å skrive sannheten om Tønne, siden han tydligvis ikke likte min fremstilling og kalte det for usannheter.

 

Det var en meget snill omtale jeg gav av Tønne i forhold til virkligheten.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En tragisk sak - usannhet i den forbindelsen fjernet. Jegermeistern.

Dette ble så tungt å bære at han tok livet av seg.

 

Vi får håpe at ikke Clausen gjør det, uansett hvor ille ting ser ut i øyeblikket er det alltid håp.

Han kan jo feks begynne som jaktguid i Afrika.

 

Clausen er ikke typen...så han overlever nok.....

Link to comment
Share on other sites

En tragisk sak - usannhet fjernet av Jegermeistern.

Dette ble så tungt å bære at han tok livet av seg.

 

Vi får håpe at ikke Clausen gjør det, uansett hvor ille ting ser ut i øyeblikket er det alltid håp.

Han kan jo feks begynne som jaktguid i Afrika.

 

Googlet, fant det og husker det. Tragisk sak ja.

 

Er ikke så veldig jægerintressert lenger og bryr meg ikke så mye om denne saken, men forstår hvis folk føler seg lurte.

Link to comment
Share on other sites

En tragisk sak - usannhet fjernet av jegermeistern.

Dette ble så tungt å bære at han tok livet av seg.

 

Vi får håpe at ikke Clausen gjør det, uansett hvor ille ting ser ut i øyeblikket er det alltid håp.

Han kan jo feks begynne som jaktguid i Afrika.

 

Clausen er ikke typen...så han overlever nok.....

Tore Tønne var vel heller ikke typen.... Til han fikk livet smurt utover alle typer media som vi hadde med bare harde ord av folk som skulle lage overskrifter...

Ingen kan påberope seg viten av psyken til en som får alt og alle mot seg i en ensidig mobbekonkuranse!

Link to comment
Share on other sites

tenkte også på Tønne-saken. Men håper og tror at Clausen kommer ut av dette med lærdom istedet for varige men.

(og hadde det vært meg , så hadde det kanskje fristet mest å bare rømt unna alt og bare tatt et helt år i villmarken helt unna alt.. ups :lol: )

Link to comment
Share on other sites

sant, iblant kan folk være grusomme uten at de egentlig har noen god grunn... Mobbere opererer gjerne i flokk.

Ulv, lus, mygg...samma ulla.....

ja og det finnes det en del av her inne på Kammeret for og ikke nevne sladre kjærringer og bedre vitere

jeg skal på ingen måte undskylde eller stille meg bak løgn uansett hvor det kommer fra men den sladre virksomheten her inne tar jo helt av rett og slett usmakelig og patetisk..la nå mannen angre i fred..vist ikke så kan dere vel si det direkte til han og ikke sitte her og pisse på han bak ryggen... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Håper dere husker Tønne saken......

Det kan noen ganger bli litt mye av det gode.

 

+1, det "hansen de lux" skriver her er helt korek. Nå er detpå tide og ta seg sjøl i snippen og moderere seg litt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dette tar jo helt av.

Å blande inn Tore Tønne er helt vanvittig. I beste fall spekulativt.

 

KC har svindlet et helt folk, og gjort seg rik på dette gjennom salg av bøker, TV-dokumentar på TV2 og DVD fra dette såkalte prosjektet. PLUSS sponsorpenger fra utstyr, bl.a. Bergans. Jeg blander ikke inn hans øvrige filmer, det er en helt annen sak, og de fleste er inneforstått med at det er underholdning og at scener skytes inn litt her og der (innhegninger eller ikke) betyr mindre, da det er snakk om underholdning og jaktopplevelser.

 

Han fortjener all den pepper han kan få, og jeg blir litt kvalm når jeg hører Tore Tønne bli innblandet i dette. Når en mann eksponerer seg slik for offentligheten slik Clausen har gjort. Der han har stått med hevede armer etter å ha mottatt prisen for "Årets villmarking". Da er det ingen som har klaget på publisiteten? Men når han blir avslørt som en svindler og juksemaker, ja da er plutselig det norske folk en gjeng med mobbere på tur til å drive ham til selvmord?

 

Hør på ordene selv, folkens. Det er skammelig å begynne å snakke om Tore Tønne og selvmord.

 

Dette var hovedsak i VG og Dagbladet i ca. en halv dag, og saken er ikke lengre på forsidene, bare få dager etterpå. At folk formulerer seg uheldig på et forum som dette, må man bare leve med, og hovedpersonen selv trenger da absolutt ikke lese disse innleggene, noe han neppe gjør heller.

 

Et relativt vanlig ordtak og klisjé er "Er du med på leken, må du tåle steken". Høyst relevant i denne saken. KC skal selvsagt måtte stå til ansvar for å ha svindlet det norske folk for flere millioner norske kroner.

 

Jeg forvener faktisk at forlaget går til søksmål mot Clausen, og sørger for at han betaler tilbake alt han har tjent på "En vill mann" (bok, DVD og TV) og at alle som har kjøpt bok og film får refundert det de har betalt for varene.

 

Hvis du kjøper en vare, og det i ettertid viser seg at varen ikke var slik du ble fortalt, ja da har du krav på å få heve kjøpet. Jeg forventer i hvertfall å få levert inn boka (ja jeg har latt meg lure) og få pengene tilbake.

 

Jeg vil samtidig oppfordre alle som har kjøpt enten boka eller DVD´en eller begge deler, legger press på selgeren til å refundere beløpet. Er vi mange nok, vil det øke sjansen for at de går videre mot forlaget, og deretter sørger for at Clausen blir stilt økonomisk ansvarlig for dette svindleriet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du kan bli så kvalm du bare vil. Her skriver du innlegg etter Kammerets retningslinjer. Flere innlegg nærmer seg personhets..

 

Og personhets tar jeg da fullstendig avstand fra.

 

Jeg står derimot 100% inne for det jeg sa, at det er svært betenkelig å begynne å snakke om Tore Tønne og selvmord.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du kan bli så kvalm du bare vil. Her skriver du innlegg etter Kammerets retningslinjer. Flere innlegg nærmer seg personhets..

 

Regner med at moderatorene tenker seg om ett par ganger mer enn de vanligvis pleier i denne saken, da enkelte av dere "bommet" stygt med tanke på alle de som i tidligere Clausen tråd påpekte ting som nå er blitt bekreftet.. Clausen selv har tilsynalatende åpent kommentarfelt på bloggen sin, hvor det ser ut til å være lite/ om noe filtrering/ moderering av innlegg. Det står det iallefall resept a,s elv om han har vist seg å være en løgner.

Link to comment
Share on other sites

La nå den stakkars mannen være i fred....tror ingen av oss som har kjøpt boken å filmene har så dårlig økonomi at vi trenger å kreve tilbake di stakkars kronene.

Mannen har gjort en tabbe......thats it. La det nå være med det. Er ganske sikker på at han har det enda tøffere enn oss som sitter igjen med en litt "emmen" smak i munnen.....

Livet går videre........å uansett , var det mye bra å se på filmen hans også

Link to comment
Share on other sites

La nå den stakkars mannen være i fred....tror ingen av oss som har kjøpt boken å filmene har så dårlig økonomi at vi trenger å kreve tilbake di stakkars kronene.

Mannen har gjort en tabbe......thats it. La det nå være med det. Er ganske sikker på at han har det enda tøffere enn oss som sitter igjen med en litt "emmen" smak i munnen.....

Livet går videre........å uansett , var det mye bra å se på filmen hans også

 

Boken til Clausen koster 349,- (I hvertfall var det det jeg betalte for den).

Så vidt meg bekjent er det solgt ca. 10.000 eksemplarer. Dvs. at vi som kunder har betalt ca. 3,5 millioner for hans svindelhistorie. Du synes altså det er helt ok, siden det er "synd på ham" og at hver og en av oss har såpass god økonomi? For en merkelig fremstilling.

 

Jeg aner ikke hvor mange eksemplarer av filmen han har solgt, men vi snakker nok helt sikkert om beløp på over 5 millioner som det norske folk har betalt til sammen for dette......

Nå har selvsagt ikke alle disse pengene gått i lomma til Clausen (selv om han nok har en rimelig fet bankkonto også), men hele poenget er at det er VI som har betalt disse pengene. Og som du ser er det snakk om STORE beløp.

 

Hva tror du straffen din hadde blitt om du hadde svindlet til deg 5 millioner fra andre mennesker? Tror du retten hadde sagt at "nei der jo så synd på ham" og de som har blitt svindlet har så god råd at de klarer seg?

Link to comment
Share on other sites

Klart det blir penger av dette om du ser slik på det, men heldigvis slipper hver å en av oss å betale denne summen. Å det hver av oss har kostet, ja det klarer vi da pinadø å stå for også.....er ikke mere enn noen få hagelskudd koster, å hvor mye bommer man ikke i denne tiden? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er da vel ingen tvil om at det herr Clausen har gjort er uetisk og feil. Men likevel, så har han produsert filmer og underholdning som mange øyensynlig har satt pris på. At han har "jukset" i forhold til 365- prosjektet er trist og dumt, men likevel tørr jeg påstå at han ved sine produksjoner har presentert både jakt og friluftsliv på en god måte. Om han har jaktet i hegn, bodd på hotel og "skutt" den samme reven to ganger er etter mitt syn ikke så viktig, men han burde selvfølgelig ha vært ærlig om det. "Etterpåklokskap" er en hundre prosent nøyaktig vitenskap...

 

Slik enkelte bærer i vei i denne -og i tilsvarende tråder- skulle man nesten tro at de hadde et så nært og kjært forhold til denne mannen at man kan trekke paralleller til mennesker som oppdager at deres bedre halvdel har hatt et forhold på si.

 

Fyren har blitt tatt i juks, han kommer til å betale prisen for det og livet går videre.

Link to comment
Share on other sites

Mye vissvass her, men som andre har sagt tidligere, hadde de fleste godtatt en "permisjon" fra prosjektet for å besøke sin kreftsyke far. Folk flest hadde også godtatt, at han hadde tatt en permisjon p.g.a. de fysiske og psykiske forholdene var så krevende at han av "helsemessige" grunner tok en permisjon.

 

Å dra på "harrytur" til Sverige og leie en hytte der er fult ut lovlig, men de blir svindel når du "blogger" at du er ved et fiskevann, i en dal er "ikkje nokon kunne tru, at noken kunne bu", ute i et helt år.

 

Feilen her er at han ikke innrømmet "sprekken", men fullførte svindelen.

 

Det største problemet blir for han selv, da han vil for "alltid" bli sett på en "svindler".

Tror ikke mange kommer til å kjøpe de produktene han fronter, da han vil ha liten troverdighet.

Tviler at ulike leverandører og fagblader vil bruke han som "ekspert" lengre.

 

Har sett noe av filmene hans om virker som gode, og vi skal ikke se bort i fra at de kommer snart på billigsalg.

 

Med alle de pengene han har tjent, bør han no invistere i en utdannelse der han får en sikker jobb etterpå.

Han kan kontakte NAV, og en yrkesveileder for videre veiledning der (som en del av mitt arbeid :wink: ).

 

En ting skal han vertfall ha, han har jo skikkelig pokerfjes, og kan lure de fleste, så kansje han stiller i VM i Poker i Las Vegas neste år.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Bare så det er sagt, jeg skriver ikke som Moderator i tråden....
Ha-ha-ha!!!!

 

hansen de luxe kommer alltid til å skrive som hansen de lux, akkurat som alle andre er seg selv uavhengig av "hatt".

 

En moderator må da også få skrive her på kammeret. Det er da mange moderatorer som skriver en hel del uten at det apsolutt er en moderator (men et Kammermedlem) som skriver. Hadde ikke moderatorene kunnet få komme med inlegg uten moderatorstempel tror jeg vi raskt ble kvitt dem alle sammen :?

Link to comment
Share on other sites

helt klart at svindel ikke er akseptabelt selv om beløpet er lite. Er IKKE det jeg vil fram til heller her, men at vi alle å enhver her inne klarer seg selv om vi ikke får refundert di stakkars kronene.....

Tror vi har det mye bedre om vi bare lar livet gå som normalt.....

Tror også det hadde ville blitt et vilt kaos om alle skulle få tilbakebetalt det dem hadde betalt for filmer å bøker. Tror ikke mange samler på en gammel kvitering.....ikke jeg i allefall.

Å da tror jeg det ville dukket opp flere svindlere enn bare den ene i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er mye mere juks i jaktfilmer enn vi tror.Er ikke enkelt å filme reele jaktsituasjoner.Er sikker på mye blir filmet i vilthegn og på utsatt vilt.Og også i andre områder enn der filmen gir seg ut for og være.Så klipper de alt sammen så resultatet blir bra.Filmene til Clausen er bra, så for meg spiller det ingen rolle om det jukses litt. Underholdningsverdien er det viktigste.

Link to comment
Share on other sites

La nå stakkaren være i fred. Fyren har driti seg ut til de grader, og mange føler seg lurt. Livet går videre, eller? Får da være måte på til halshugging og "hva-var-det-jeg-sa-holdning". Er jo rene nürnbergprosessen som foregår jo...

 

Personlig håper jeg Clausen kommer tilbake og lager flere gode filmer i fremtiden, for det er da ingen tvil om at han kan det han driver med, selv om enkelte ting er redigert og klippet. Vil tro at det er flere som er skyldige i slike "forbrytelser mot menneskeheten"!

 

Takk og amen til deg, Malle. Er fullstendig enig! Og dette var herved mitt første og siste innlegg i denne saken...

Link to comment
Share on other sites

Sverre M Fjeldstad vart beskyldt for å ha tatt bilde av bjørn i dyrepark ,mens han sa det var tatt i Trysil. Han innrømte aldri juks, sjølv om mange uavhengige folk meinte å kunne sei det var frå dyrepark i Sverige. Etter dette vart han nesten totalt utfrosen frå NRK og naturfotografmiljøa. Ikkje trur eg han tjente noko særleg på det økonomisk.

Rett nok har Clausen innrømt juks,men han har tjent gode pengar på dette, og har avvist juksepåstander som kom undervegs,altså har han lygd opptil fleire gonger.

 

Er det rett at Fjeldstad vart så utfrosen og sett på som ein svindlar i fleire tiår, sjølv om han har laga masse flotte naturfilmar og program tidegare,mens Clausen sitt stunt berre skal bli avfeid som ein tabbe og tilgitt med ein gong?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

er det ikke gud som tilgir?

som en film tittel sier.. "gud tilgir, ikke jeg!"

ikke sett særlig av fyren, men det på tv var jo i utgangspunte dårlig tv å ble skeptisk til fyren.

Men er da vel bare å drite ut fyren som han har bæsja på alel som har brukt peng på produktene hans

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg klarer meg fint uten de 350 kronene jeg betalte for boken, og jeg har da tross alt boken også... Den har jo mange flotte bilder om ikke annet :D

 

Det er stor forskjell på å lure andre mennesker, uten at man selv har vinning av dette, og det å tjene seg rik på slikt. Da snakker vi om SVINDEL. De som mener noe annet, mener jeg har en fjern virkelighetsoppfatning. Kristoffer Clausen har tjent store summer på dette, summer han aldri ville vært i nærheten av om fakta hadde blitt lagt på bordet. Er han mann nok til å også gjøre opp for seg økonomisk?

 

Hva hadde folk sagt om det plutselig ble kjent at Lars Monsen slett ikke tilbrakte 3 år i Canada? At han ble flydd mellom destinasjonene, og alt bare var svindel og bedrag?

For meg handler dette like mye om den prinsipielle debatten.

 

Det er mange prinsipille spørsmål man bør stille seg i kjølvannet av denne saken;

 

- Er det forskjell på at du eller jeg tjener store penger f.eks. på å selge falske rolex-klokker og på Kristoffer Clausen som tjener store penger på en falsk historie?

 

Samfunnet ville ALDRI ha godtatt at jeg hadde sluppet unna med f.eks. salg av slike falske klokker, uten å gjøre opp for meg. Hadde f.eks. dere syntes det var helt ok å vite at du kanskje hadde betalt penger for noe som i ettertid viste seg å være juks? Selvsagt ikke. Og hadde du avslørt selgeren, kan jeg garantere at du hadde forlangt pengene tilbake! Skulle da også bare mangle.

 

Derfor er det et høyst betimelig spørsmål å spørre at hvorfor i huleste skal vi akseptere at Kristoffer Clausen har lurt det norske folk for tilsammen kanskje 4-5 millioner kroner? Det faktisk for meg en gåte at man bare kan si pytt pytt, mannen har gjort en feil, nå må vi gå videre. Det hadde ALDRI vært akseptert i noen andre tilfeller, hvorfor skal en slik falsk historie med påfølgende bok og film være unntaket?

Link to comment
Share on other sites

......

Rett nok har Clausen innrømt juks,men han har tjent gode pengar på dette, og har avvist juksepåstander som kom undervegs,altså har han lygd opptil fleire gonger.

 

Er det rett at Fjeldstad vart så utfrosen og sett på som ein svindlar i fleire tiår, sjølv om han har laga masse flotte naturfilmar og program tidegare,mens Clausen sitt stunt berre skal bli avfeid som ein tabbe og tilgitt med ein gong?

 

Det som er så tragisk med hele greia er jo at han ble konfrontert med det flere ganger og holdt på løgnen helt til han i ettertid føler seg presset til å komme med avsløringen selv da han sansynligvis trodde at det ville ha en formidlende karakter, noe det kanskje hadde hatt om det var noe han hadde kommet med av egen fri vilje og anger ikke som ett forsøk på å gjøre skaden minst mulig.

 

Er sikkert en og annen her på forumet som satt med "direkte link til den "Allmektige" å gikk i forsvar for beskyldningene som føler seg litt "R**P*** for tiden

Link to comment
Share on other sites

Bare så det er sagt, jeg skriver ikke som Moderator i tråden....
Ha-ha-ha!!!!

hansen de luxe kommer alltid til å skrive som hansen de lux, akkurat som alle andre er seg selv uavhengig av "hatt".

En moderator må da også få skrive her på kammeret. - - Hadde ikke moderatorene kunnet få komme med inlegg uten moderatorstempel tror jeg vi raskt ble kvitt dem alle sammen :?

For N-te gang: Moderatorene (og de andre "slavene") er vanlige brukere her på Kammeret! Når vi utfører "moderatorjobben", skriver vi med BLÅTT!

Link to comment
Share on other sites

Håper de fleste har fått blåst ut det de føler om dette nå, og at verden kan komme i vanlig gjenge igjen. Alt omkring dette er ytret mange ganger nå. Ønsker og håper at Kristoffer Clausen vil fortsette å produsere filmer og bøker, og samtidig håper jeg det er en mer ydmyk Clausen som trer inn på arenaen. Klausen er (har iallfall vært) registrert bruker her på kammeret.no og jeg kan forestille meg at det er tungt å lese hvordan mye av kritikken fremlegges på. Han har uttalt at han var forberedt på kritikk, og det er bra.

Link to comment
Share on other sites

Tross dette som har skjedd, så vil eg alikevel oppfordre brukerene her inne, til å ikkje hetse Kristoffer Clausen for det som har skjedd.. Han valgte å prioritere sin dødssjuke far, det trur eg me alle hadde gjort og dei fleste veit at han har det sikkert tøft nok som det er, med tanke på det som nå har skjedd..

 

Han har skrevet i bloggen sin, at han respekterer at han får kjeft for dette og at folk skjeller han ut, men vær grei og bruk litt fornuft også. Kjeft og kritikk, det fortjener han i denne stund, men alt med måte, det er tross alt menneskelig og gjere feil og ta feil vurderinger.

 

Ser ut som mange ikkje leser frå første innlegg i denne tråden her, eller rett å slett glømmer at eg vennlig hinta om dette over her, så eg limer det inn igjen her.. Vær nå litt grei folkens og respekter at det er snakk om eit menneske i den andre enden også..

Link to comment
Share on other sites

Sitering fjernet (mod) Egil

 

Hadde no berre vore han sjølv det hadde gått utover............ vil tru at dei som sponsa han og betalte hjorteløyva hans føler seg temmelig lurt.

Fjeldstad som eg nemnte tidlegare vart utelukka av det gode selskap i mange år sjølv om hans juks berre gjekk utover han sjølv og eventuellt andre naturfotografar som og følte seg mistenkeleggjort.

Eg veit ikkje kva som har stått i avtalane til Clausen,men finn det ikkje urimelig at han betaler tilbake ein del. Det får bli opp til kvar einkelt sponsor. Bygdefolket der ute føler seg og lurt fordi dei har forsvart han mot det dei trudde var feil anklager. Så nei dette har ikkje berre gått utover han sjølv.

Meir har ikkje eg å sei i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Eg veit ikkje kva som har stått i avtalane til Clausen,men finn det ikkje urimelig at han betaler tilbake ein del.

Se litt på denne setningen. Som du selv skriver, så vet vi ikke hva som har stått i avtalene (eller om det har vært noe særlig til avtaler i det hele tatt). Er det ikke da kun spukulasjoner på manglende grunnlag som bedrives? For alt vi vet så har han bare fått klær og utstyr, og ikke noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet her synes å være at mange ikke er i stand til å se den prinsipielle debatten.

 

Selvsagt skal man ta hensyn til at det er snakk om et menneske som nå får mye pes. Men sammenlignet med f.eks. politikere og andre myndighetspersoner som driter på draget, så er dette som en søndagsskole å regne. Clausen fikk sine timer med publisitet i nettavisene, og sikkert også en artikkel i papiravisene. Og that´s it. Øvrighetspersoner som gjør tabber får gjerne ukevis med omtale, uten at det snakkes om mobbing av den grunn.

 

Spørsmålet er om man ønsker å kneble den prinsipielle debatten eller ikke?

For meg koker dette ned til om en person skal stilles til ansvar når han har svindlet en stor mengde mennesker for til sammen flere millioner kroner?

 

Man kan argumentere med det menneskelige i denne saken så mye man vil, men man kommer uansett ikke unna at dette er en storslått svindelhistorie om har medført svært høye salgstall og store inntekter til hovedpersonen, og det er VI om kunder om har betalt for herligheten.

 

Jeg vil påstå at hvis det er ok å la Clausen slippe unna med dette, er det også ok å la folk slippe unna med f.eks. å selge piratvarer på gata.

Link to comment
Share on other sites

det var da voldsomt til en gjeng av "kamphaner" vi har her på forumet. her skal alt av søtter på en fallen mann sparkes unna, vis litt medlidenhet for en mann som har det tøft for tiden. han er sikkert smertelig klar over at han har driti seg ut voldsomt.

jeg reagerte voldsomt selv på sannheten, men pokker da karer, hva får han gjort andeledes nå?

gjort er gjort. syns det blir for ille og komme med oppkast heeele, det startes tråd på tråd, og det første du støter på når du klikker deg inn på den, er å trå i bikkjemøkk.

 

jeg er enig i at han har vært en tosk, men syns ikke av den grunn at jeg skal være med i demostrasjons toget mot han.

 

la mannen reise seg opp, uten å bli trått ned igjen. han har skjønt dette nå.

 

uansett lager han gode filmer, og boka han er uansett bra om den er sann eller ikke. jeg liker boka!

Link to comment
Share on other sites

oyvindpe, Flott skrevet, i mine øyne virker du som en meget oppegående person.

Man kan analysere oppslag på Kammeret i tiden da starten på denne saken raste som verst og konkludere med at den gangen gikk det ikke over streken for de som mente at misunnelsen er/var større enn kjønnsdrifta "og det som verre var".

 

Det fine med Kammeret er at brukerne selv kan gå tilbake i tid og lese hva som egentlig ble skrevet av de som samarbeidet med Clausen, enkelte av de hevet en meget kraftig pekefinger mot enkelte brukere her på kammeret og det er ingen tegn til anger eller beklagelser fra disse brukerne, det gir meg en god pekepinn på at dette er avtalt svindel.

 

Clausen har selv brukt pressen til gagns den siste tiden og det sier sitt om hvor dypt dette sitter i blodet når han selv trodde han var untouchable og ikke minst sikker på at han ville komme seg unna med en slik svindel, men slik blir vel naturlig når grådigheten tar overhånd og det skal vel ikke være sånn at vi ikke kan diskutere om denne skandalen fordi vi er redde for at det verste skal skje!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...