Jump to content

Kjell Kristian Rike er død


Origo

Recommended Posts

I dag dukket denne triste nyheten opp:

http://www.kjendis.no/2008/05/19/535627.html

 

Vil tro at flesteparten som er interessert i skyting vet hvor engasjert og interressert Rike var i skyting.

Spesielt innen DFS og skiskyting.

Det blir rart å dra på landsskytterstevnet i år uten at Kjell Kristian er der.

Sendinger fra kommende vinters skiskytingstevner vil også bli merkelige.

 

 

 

Ps. hvis denne tråden skulle vært lagt en annen plass får en moderator flytte den.

Link to comment
Share on other sites

Den entusiasmen og gleden som han spredde skal ingen ta vekk fra han! Han kommer til å bli savnet! Spesielt skiskyttere skal være takknemlig for den jobben han og JHC gjorde for dem. Det spørs om Jon Herwig fortsetter nå. Dette synes jeg var riktig trist! Han har i det minste levd et innholdsrikt liv..

 

Mine tanker går til de nærmeste.

 

Edit: kan anbefale: http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/56719

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Å se på skiskyting blir nok ikke det samme uten han. Er vokst opp med han og Jon Herwig Carlsens stemme fra tven vinterstid. Vi har til og med diskutert dette i familen, hva som vil skje når disse gutta slutter! Får håpe Jon Herwig Carlsen fortsetter.

 

Takk for innsatsen Rike!

Link to comment
Share on other sites

Hørte det på radion i dag, triste greier, han har vert fast på landsskytterstevnet alle år jeg har vert med, har skutt i samme laget med Rike også, han var en god skytter.

Der falt det en hjørnestein i skyttersporten. Hvil i fred :cry::cry::cry:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Hadde i likhet med Hansen Delux gleden av og møte K.K.R. ved flere anledninger. Hyggelig kar og god skytter. Sender mine varmeste tanker til familien. Nrk har mistet en av sine største profiler ved at K.K.R. ble borte.

Skiskyting og Landskytterstevne uten ham blir rart. R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Midt i all verdens endeløse katastrofer og elendighet - var det denne nyheten som fikk hjertet mitt til å hoppe over et slag. Kjell Kristian Rike har "alltid" vært der, i tospann med Herwig Carlsen eller alene. Noen kaller det orddiare - jeg vil si underholdning! For i likhet med andre storheter i sportskomentatorers verden var Rike en person som virkelig kunne formidle spenningen man ofte opplever kun med å være tilstede selv. Tankene går til hans nærmeste familie, kolleger og venner.

 

R.I.P

Link to comment
Share on other sites

Ting skjer fort her i verden... jeg visste ikke at han var syk engang jeg. Jeg har alltid hatt stor sans for Rike; hans lune humor og gode smil og ikke minst han og "Skrika" Carlsen som radarpar hver vinter som kommentatorer på skiarenaen.

Landsskytterstevnet likeså - jeg måtte alltid få med meg finalene på TV for det var alltid så gruelig spennende når han kommenterte:)

 

En stor mann i mange betydninger har gått bort - det er virkelig trist.

 

R.I.P

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig trist.

 

MEn vi skal være takknemmelige for at Rike har folkeliggjort skyttersporten, gjennom sin dekning av bl.a LS, på en aldeles fremragende måte. Jeg er ikke sikker på hvorvidt skyttersporten hadde hatt den samme utbredelse, og rekruttering, uten Kjell Kristian Rike.

 

Som flere har sagt før idag, blir vintersport heller ikke det samme heretter.

 

Som den bauta han var for skyttersporten, bør DFS sette opp en minnepokal etter Kjell Kristian Rike.

Link to comment
Share on other sites

ja. han var en stor mann for skytesport i norge.

 

hehe husker første gang jeg så han i virkeligheten. LS 1990. han var jo så voldsomt høy. den første tanken min var...den svære mannen, i den lille tv'n.........

 

han var ikke bare en stor reporter, men var også en stor skytter og en stor mann.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Ufattelig trist.

 

MEn vi skal være takknemmelige for at Rike har folkeliggjort skyttersporten, gjennom sin dekning av bl.a LS, på en aldeles fremragende måte. Jeg er ikke sikker på hvorvidt skyttersporten hadde hatt den samme utbredelse, og rekruttering, uten Kjell Kristian Rike.

 

Som flere har sagt før idag, blir vintersport heller ikke det samme heretter.

 

Som den bauta han var for skyttersporten, bør DFS sette opp en minnepokal etter Kjell Kristian Rike.

 

Jeg har kondolert før i denne tråden, men dette var meget godt sagt.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig trist.

 

MEn vi skal være takknemmelige for at Rike har folkeliggjort skyttersporten, gjennom sin dekning av bl.a LS, på en aldeles fremragende måte. Jeg er ikke sikker på hvorvidt skyttersporten hadde hatt den samme utbredelse, og rekruttering, uten Kjell Kristian Rike.

 

Som flere har sagt før idag, blir vintersport heller ikke det samme heretter.

 

Som den bauta han var for skyttersporten, bør DFS sette opp en minnepokal etter Kjell Kristian Rike.

 

+1

 

R.I.P

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Ideen om en minnepokal støtter jeg. Håper NRK finner en verdig arvtager, men er redd det blir vanskelig og fylle sporene etter Kjell Kristian Rike. Kunnskapen han hadde om skyte sporten var unik. Noen av oss husker LS sendingene hvor KKR hadde med Per Jorsett. Da var det orden på sakene,med historie og statistikk på løpende bånd.

Sender mine tanker til familien og til Jon Hervig Karlsen og Tord Berthinusen, som har mistet en far, mann, venn og kollega.

Hvil i fred.

Link to comment
Share on other sites

Dette var trist å høre. Det blir litt rart å se på skiskyting når Kjell Kristian Rike ikke er med å kommenterer lenger. Blir nok et tomrom som blir vanskelig å fylle når han er borte. Radarparet Kjell Kristian Rike og Jon Herwig Karlsen klarte å lage en egen stemning når de kommenterte skiskyting. Humor og gode replikker satt løst under kommentarene. Nei dette var trist.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var trist. En fin blanding av kunnskap og fleip - uten å lyde anstrengt eller kunstig - gjorde sendingene hans spesielle, også for de som ikke var så overvettes sportsinteresserte. Jeg er ikke kjent innen DFS systemet, men ideen om en minnepokal høres veldig bra ut. Så bra at det høres helt selvfølgelig ut nå som forslaget er luftet.

 

Fred over minnet.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker går til venner og familie

 

Har aldri vært konkurranseskytter selv, men har alltid prøvd å få med meg sendingene fra LS. Mye takket være K.K.R.

Kjell Kristian og Jon Herwig var to forskjellige kommentatorpersonligheter, som utfylte hverandre perfekt. Dette blir ett stort tomrom å fylle. Skiskyting blir aldri det samme igjen.

Huff, dette var fryktelig trist.

Link to comment
Share on other sites

Kjell Kristian Rike - en høvding er borte

 

Det var med stor sorg vi i DFS mottok meldingen om at Kjell Kristian Rike er død. Etter et relativt kort sykeleie, måtte han gi tapt for kreftsykdommen mandag formiddag 19. mai.

 

Kjell Kristian har vært en av de mest betydningsfulle enkeltpersoner for DFS gjennom tidene.

 

Med sitt utrettelige og glødende engasjement for Landsskytterstevnet har han, nærmest på egen hånd, gitt oss en profil og en markedsføring vi ellers neppe kunne oppnådd. Vi er han stor takk skyldig.

 

Han utviklet sendingene fra Landsskytterstevnet fra sending fra Kongelaget på lørdag til sending fire dager med heldagssending på onsdag. Alt meget vellykket og med høy kvalitet.

 

Når han selv var i aktivitet som skytter, vet vi at han storkoste seg på skytebanen med personlig prat med de utrolig mange skyttere han kjente land og strand rundt. Dette at han hadde sterke røtter i skyttergrasrota, og fant tid til en kaffekopp og en prat på skytebanen, forsterket den unike popularitet han hadde i skyttermiljøet.

 

Våre tanker går til Marit, som var hans gode støtte hjemme og ute. Likeså til hans kolleger i NRK Sporten og til skytter-venner i Asker skytterlag.

 

Vi lyser fred over Kjell Kristians minne.

 

På vegne av Det frivillige Skyttervesen

 

Kurt Arne Berglund

 

generalsekretær

 

Et mer utfyllende minneord vil kunne leses i neste nr. av NST

 

http://www.dfs.no/?module=Articles;acti ... w;ID=15739

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...