Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Har noen noe mer info på dette? R93 eller R8? Links? Tidsperspektiv?

Litt info..

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=272626629437313&set=a.242477312452245.68265.129511837082127&type=1&theater

 

Flere bilder på FB...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=273659186000724&set=a.242477312452245.68265.129511837082127&type=1&theater

 

Stokkene koster vel 6-7000 kroner i dag avhengig av type, og siden de freses ut fra samme emnene, er det vel rimelig å anta at den ikke blir vesentlig dyrere...

 

Alle jaktfelt og justerbar jakt er 4995.- Kassene er symmetriske, så det er nærliggende å tro at høyre og links kommer på samme tid..

 

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg skulle hatt tak i en kolbekappe til min Blaser R93. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette uten å måtte vente opp til 6 mnd før levering :?:

 

Jeg kjøpte her: http://limbsaverproducts.com/index.php? ... ducts_id=9" target="_blank" target="_blank

 

Kom på ca 300,- med frakt. Slipper også mva. på denne. Tok litt over ei uke.

 

det var billigt. eg betalte rundt 67 usd som er rundt 380 norske med frakt. pluss 212 kr i forenklet fortolling i norge. Så min kom på rundt 600.-

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, og velkommen i "klubben" :D

Den små unbrakoen er sannsynligvis til skruene som holder kolbekappen - den må skrus av hvis du vil sette i en Kickstop.

 

Hei

den passer ikke der, siden eg allerede har montert en limbsaver kolbekappe på den og der brukte eg en 3 mm umbrako

Link to comment
Share on other sites

Har noen noe mer info på dette? R93 eller R8? Links? Tidsperspektiv?

Litt info..

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=272626629437313&set=a.242477312452245.68265.129511837082127&type=1&theater

 

Flere bilder på FB...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=273659186000724&set=a.242477312452245.68265.129511837082127&type=1&theater

 

Stokkene koster vel 6-7000 kroner i dag avhengig av type, og siden de freses ut fra samme emnene, er det vel rimelig å anta at den ikke blir vesentlig dyrere...

 

Alle jaktfelt og justerbar jakt er 4995.- Kassene er symmetriske, så det er nærliggende å tro at høyre og links kommer på samme tid..

 

Jeg skal ha en slik stokk! Bare helt nødt til det... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hei

etter mange år med tafsing og sikkling på blaser, har eg endelig fått en blaser r93 proff i skapet. Børsa er i kal 3006 kappet på 52cm med atek maxim demper og toppet med moepta meostar 3-12x56 Har ikke skutt med den enda men er storfornøyd. :D:D

 

(ps. i pakka ligger det en liten umbrako nøkkel på 2-3 mm hva er den tenkt til)

 

Kan det være en torx nøkkel du mener? Isåfall er den til kikkert montasjen....?

Link to comment
Share on other sites

R93 har ikke låskasse - løpet er montert på en bæreblokk, og sluttstykket glir på skinner i bæreblokken og låser direkte i løpet. Der er ingen forskjell mellom kaliberne, men løp/magasin i enkelte kaliber leveres med en stopper for sluttstykket slik at bevegelsen blir kortere. Denne stopperen settes inn bak magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Hei jegere.

 

Må bare få skryte av min Blaser 93 / 6,5x55 kjøpt ny ifjord.

Toppet med Meopta 3x12-56 og "Nye" Hausken Superkompakt. :D:D

Kostett jo en god del,men har ikke angret et sekund.(hadde Remington 700 / 30-06 tidliger)

Et fantastisk våpen. Går helt snor rett.

Ikke treffpunktforranding med/uten demper. Bruker Norma Jaktmatch til trening og Oryx 156grs. til jakt.

 

Hjort skutt 13.10 i år :winke1:

 

20fq1b5.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har en gjennomfarget Professional i grønn farge. Brukt den i ca 5 år - også på flere utenlandsturer i tøft stein/fjell terreng. Stokken tåler mye juling og mister ikke farge. Stokken virker imdlertid litt mere " hul " eller " plastikk " ved berøring i forhold til camo stokkene som er coatet. Coatingen gir en mere dempet lyd ved berøring. Har ingen erfaring fra camo stokkenes holdbarhet i tøft stein terreng mht motstandsdyktighet for riper og hakk !

Link to comment
Share on other sites

Sitter med ett dilemma :!:

 

Siden flere og flere av mine jaktkompiser har handlet Blaser, så er det kanskje min tur.

Men hvem av de 2 modellene bør jeg velge ?? R93 pga pris eller R8 pga ny tenkning? Veldig vanskelig å bestemme seg fordi jeg liker R93 best utseende messig, men R8 best pga magasin løsningen :roll:

 

Hva mener dere :?:

Link to comment
Share on other sites

penger er det som alltid bestemmer. blir som å si hva er best av beetle eller 911? kjøp det du har råd til :roll:

 

men R8 har del nye små ting som er gøy, men R93 er veldig bra valg nå pga du får kjempe pris på den for tiden, har sett pris helt nedi 16 000kr for et nytt våpen.

 

så jeg hadde valgt R93 i en litt fin utgave og brukt penger på et sinnsykt bra overkill sikte, med lys og heile den pakken.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med med samme dilemma som deg Trappermann...

tenker å bytte ut Sako 75 finnlighten med en blaser etter jul.

 

Var å "prøvde" en R8 på XXL igår, men må si jeg ble litt skuffa.

Den virket tung, og magasinet var i plast så det virket noe "billig"...

Dette var en med syntstokk, så det er mulig andre modeller har magasin

i annet matriale.

Jeg likte bedre R93en, men det hadde jo vært en fordel å prøveskyte begge

modellene.

Fikk ellers beskjed av selgeren at de skulle slutte å produsere R93en,

men det vet kanskje noen andre her på forumet om stemmer?

 

Ser de selger R93 proff ny for ned i 16000,- noen steder, hvor mye må en ut med for en

pent brukt en med proff stokk?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en R93 i 30-06 fra jakt og friluft til 16900 pluss ekstrautstyr. Ikke fått skutt med den ennå men den virker vanvittig bra med Zeiss 2,5-10 og CTM4 demper. har kastet mye drit til jaktkompis med R93 så kameldietten merkes :)

 

Kikket også på R8 men trenger ikke uttagbart magasin Hvis det skal koste så mye ekstra...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en R8 og er veldig fornøyd med magasinløsninge til mitt bruk. Slik vi jakter elg blir det ofte forflyttninger med bil flere ganger om dagen. Da tar jeg bare magasinet, som også er vital del (avtrekker), ut og putter det i jakkelomma og stikker børsa ned i futeralet i bilen. Enkelt, sikkert og sikkert også ihht lovverket. Ellers har jeg kun ut magasinet i forbindelse med kaliber bytte.

Jeg har også en R93 som "bærebørse" men Aimpoint Micro. Den oppleves som smekkrere og lettere enn R8.

Mitt råd ville bli å gå for R93 om du ikke absolutt må ha uttagbart magasin. Blir noen tusenlapper ekstra til kikkert da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde vel ikke skrive i denne tråden :winke1: , men har rukket å ha 3 stk R93 i løpet av få år, sitter igjen med en Proffesional med to løp- og den brukes vel kun til natt/skumring og måneskinnsjakt. En jaktkompis kjøpte en Proff R8 til høstens jakt, og må nok innrømme at den frister litt. Det meste som er feil med R93 er jo rettet opp på R8en, og magasinløsningen virker også grei nok- fint våpen, unntatt prisen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har selv en R93 og er veldig fornøyd med den. Har også naturlig nok sikla litt på R8......

Ser at fordelen med avtagbart magasin kunne vært fint å ha i enkelte situasjoner, men absolutt ikke en nødvendighet for meg. Går svært raskt å ta ut og sette inn patronene i en R93.

 

Hørte at prisen for et nytt magasin, da selvfølgelig inkludert avtrekkeren, var fryktelig stivt. Ser for meg senarioet at man kan miste dette under trasking i fjellet på jakt. Blir rimelig hjelpesløs da. Husker ikke prisen, men det kosta MYE.

 

Gå for en R93, den vil du ha veldig mye glede av!! Og nå til veldig bra priser rundt om.... :)

Link to comment
Share on other sites

Hørte at prisen for et nytt magasin, da selvfølgelig inkludert avtrekkeren, var fryktelig stivt

 

Magasinbrønn med avtrekker og avtrekkerbøyle er universelt/likt for alle kalibre. Magasinbrønnen har

igjen forskjellig innmat til forskjellige patrongrupper. Desse klipses på plass i magasinbrønnen.

 

E.JPG

 

Vil tro at desse kan kjøpes separat og ikke som en hel assembly. Hvis du MISTER hele greia blir det vel litt dyrere...

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Har no nettopp fått heim ny invisterigen min, en R93 Skandinavia 3006 med a-tec demper og 3-12*50 Duralyt på.

Har no fått prøvd den litt i helgen og må si meg meget godt fornøyd.

Prøvde no litt forskjellig ammo og ble overrasket hvor likt de gikk, har ikke hatt samme erfaring fra den andre muskedunderen jeg har.

Har no ikke mye erfaring med denne enda, men jeg må si at det kjennes bra ut så langt.

Har forøvrig fått veldig god hjelp og fin service på Brukås sport.

Link to comment
Share on other sites

22lr løp til r8 skal være på vei, blaser jobber med og få til en bedre løsning på magasinet enn det er på r93.

 

Noen som har mere info ang .22lr sett til R8?

 

Da kom Blaser med dette svaret da jeg sendte de en Mail om .22 sett til R8

 

We have currently not a fixed programme - yes we will bring it for the R8 as well - need to see when the market will request the required numbers to allow for a economic production on it.

Best Regards Hartmut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...