Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

http://www.vertebrae.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=192&category_id=22&manufacturer_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=1" target="_blank" target="_blank

 

Har bestillt en slik :) Noen som vet om det er vondt å få av eksisterende hevarmskule. kjente såvidt på den, og den satt fast som fy!! :(

Hei! Kula mi satt i hvertfall ikke så hardt. Jeg la på en gummiflik rundt kul for å få mere friksjon, og brukte vannpumpetang. Løsna fint som bare det.

Jeg har ei hevarmskule fra Sharpshooter her på forumet som jeg monterte. Det er ei glippe mellom selve kula og hevarma, men den fyller jeg ut med en gummipakning eller noe tilsvarende. Ser på bildet fra Vertebrae at profilen på hevarma er forskjellig fra min hevarm. Kanskje er det en R8 som er der?

 

Her er mitt R93-sluttstykke:

IMAG0188.jpg

IMAG0185.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har fått meg kombinert tofot/reimfeste skrudd inn i forkant av stokken på min Blaser pro - snasen løysing er eg godt fornøgd med.

Men eg brukar føttene frå ein versapod meint på liggande skyting (truleg den kortaste modellen frå versapod?).

Og eg syntes no at dei føttene blir litt for korte - då dei blir festa mykje høgare på våpenet no en tidligare - når eg brukte det orginale adapteret som eg skrudde fast under stokken.

Får ein kjøpt ''føtter'' som er litt lengre en dei kortaste til versapod - som ikkje kostar det kvite i auget (og som sjølvsagt passar til mitt tofot-feste)

Link to comment
Share on other sites

Kom akkurat fra jomfrutur med min R8 Lux i 6,5x55 (var annonsert på kammeret). Har satt en Swarovski Z6 på skinnemontasje. Etter et par innskytingsserier (Norma Jaktmatch) skøt jeg stabilt innenfor innertieren fra benk. Samlingene varierte mellom 10-20mm (5 skudd). Varmt løp etter 40 skudd på ca 30 minutter, avsluttet med 12mm samling. Det der er jo helt for meg helt syk presisjon, noe helt annet enn det jeg er vant med fra A-Bolt og 700 riflene mine. Meget fornøyd eier ;)

Link to comment
Share on other sites

Valgets kval:

 

Det er nå klar at det blir R8 Proff.

Søknad er utfyllt, ei rifle er solgt, og en Steyr'n er til salgs.

 

 

Men så kommer tvilen , 308w eller 6,5x55 :forvirra:

 

 

Blir vel hipp som happ?

Jeg valgte 308, uten at det var noen spesiell grunn til det. Kompis hadde 6,5, og jeg ville bare være vanskelig... :-P

Storfornøyd!

 

 

Hentet ellers min første Blaser om lørdagen. En BBF 95.

Meget pen børse. Tight og fin. Får man en, får man fler?

Link to comment
Share on other sites

Kommer kanskje til å hente en R8 Prof. i 223 imorra!

Avhenger litt om det er en 1-9 twist eller en 1-12/1-14, litt på magefølelsen imorra.

Men isåfall. Tenker å kappe løpet til 50 cm og montere demper. Er dette noe betenkeligheter ved dette? Tenker jo da først og fremst på hastighet, har ikke peiling på hvordan 223'en oppfører seg i korte løp. Men siden M4/HK416-variantene og et utall av andre "kamprifler" i 223/5.56 har kort løp, skal det vel gå bra for meg og?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt en Blaser R8 Proff men synes kolben er noe lav med kikkerten montert. Derfor vurderte jeg å sponse på justerbar kolbeforhøyer om det er mulig da? Noen som veit hvem som gjør dette for denne rifla og ikke minst, en god jobb? Noen erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt en Blaser R8 Proff men synes kolben er noe lav med kikkerten montert. Derfor vurderte jeg å sponse på justerbar kolbeforhøyer om det er mulig da? Noen som veit hvem som gjør dette for denne rifla og ikke minst, en god jobb? Noen erfaringer?

 

Jocke Smålenning fra Sverige har en genial patent på kolbeforhøyer. Bare å trykke inn en knapp og heve/senke som du vil..

Link to comment
Share on other sites

Sitter det rekyldemper som standard i R8 Proff? Eller er dette noe som må kjøpes til ekstra? Han på tyristubben sa at man må ta ut rekyldemperen for å kunne lage justerbar kolbeforhøyer. Må man det, eller veit noen om noen som klarer det uten å ta ut denne?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg bestillt meg Blaser r93 professional i 6,5x55 :D gleder meg som ett lite barn til å komme meg på banen å få skutt litt :) setter en zeiss victory 3-12x56 på den nå,så blir det ei 9,3x62 pipe og en liten kikkert neste år :D vurderer å sette en demper på 6,5 løpet siden det kommer til å bli brukt på alt fra treningsskyting til Reinsdyrjakt. forslag på hvilke demper som egner seg best? har prøvd ut tmm4 og hausken type STOR før,å var egnetlig veldig fornøyd med begge de.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvor skal man ha olje på en R8/R93? Det jeg har hørt er at det eneste som stort sett trenger olje er skinnene sluttstykket glir på.

Fyren på J&F spruta ned det meste der da denne gikk tregt. Nå glir den som bare det, men det er oljerester på det meste, inkludert sluttstykket. Gjør dette noe? Skal jeg ev. bare vente til det fordamper?

Han brukte Rem-oil?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hadde fint besøk på min lokale skytebane av HighPower med sin "flotte" BLÆZER 93.

 

Som selvutnevnt skeptiker til denne riflekonstruksjonen,

må eg inrømme at det var en "MEGET" god rifle skyte med, med god presisjon.

 

Riflen var meget godt balansert, og et godt avtrekk,

og det føltes godt å skyte med den.

 

MEN, magasinet og ladingen minne meg om en balanding av Tysk "tuppaware" og en DDR Trabant.

Det var ikke lett å putte ned i 3006 skudd i "trabant magasinet" med mine pølseklyper.

 

Skyteingen med riflen gikk som en drøm, helt til eg måtte ta ladegrep,

da kom den store nedturen i forhold til BLÆZER.

 

Enten liker du den, eller så .........

 

Som eg sa til High Power, flott rifle, dårlig ladegrep (for de som ikke liker det), med Trabantmagasin.

 

 

Selverklært BLÆZSER hater.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Alright!

 

Jeg har endelig blitt medlem i Blaserklubben!

 

Riggen er en Blaser R93 Pro i 7,62x51, kappet til 50 cm og påmontert en A-tec demper.

Kronen på verket er en Swarovski Z6 2-12x50 med cm-knepp og BRH-retikkel.

 

Hadde første tur på skytebanen igår, en reel "høydare"!

 

Startet med litt innskyting, i treskudds serier.

Bildet under viser den 3'e innskytingsserien, mitt 7-9'ende skudd med våpenet! (100m)

 

bilde2_minimalisert.jpg

 

Etterpå testet jeg ut endel forskjellige ammunisjon, og like kulevekter gikk vanvittig likt!

 

Jeg eier 2 Mausere, 1 Rem 700, 1 Sako og 1 Brno fra før av, men dette våpenet er jo bare helt sinnsykt!

 

Avtrekket kom brått på, men jeg liker det meget godt.

 

Magasinløsningen er noe merkelig, men det er vel en vanesak?

 

Slet også litt med å få skuddfølelsen med våpenet, men det vet jeg er en vanesak... Gikk gjorde det iallefall!

 

Jeg er rett og slett storforelsket!!

Link to comment
Share on other sites

nå begynner ting å falle på plass her. fått kjøpt meg ordentlig versa-pod med alt av motstand justerbart og laget feste for denne. Jeg har også fått ny hevearmsende i alu, som jeg synes er mye bedre å holde i. Kikkerten er en ventekikkert, Weaver 3-15x50 Tactical (faktisk veldig grei) på en 20-moa stål picatinny-skinne... Treff på første skuddet på 600 etter innskyting på 100 :D

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg nytt Blaser løp i cal 6,5x55 men da jeg skulle sette på orginal Blaser montasjen på løpet, var det nesten helt umulig å få den på. Den passet rett og slett ikke i spora som er frest på løpet. Etter litt fikling fikk jeg den i bakre spor og låst der men ikke i fremre spor.

Jeg fikk den til slutt på fremme også ved å løsne litt på bakre lås klarte jeg med stor makt å presse den i lås fremme også. Noen som har opplevd dette og har forslag til hvordan jeg kan få ordne det :?: På mitt 8x57 løp går montasje på lett og fint, uten bruk av makt.

Link to comment
Share on other sites

sth: Justerte du skruene? Det sitter to skruer på siden av montasjen (spesial tynt flattjern trengs, ser ut som en stjerne). Disse han strammes / slakkes for å tilpasse motasjen fra pipe til pipe. Noe unøyaktigeheter i produksjon samt slitasje gjør denne justeringen nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig fått min Blaser T2 i 338LM og 308win. Jeg føyer meg herved inn i rekken med fornøyde Blaser eiere!

Børsa er en fornøyelse og skyte med og er meget førnøyd med presisjonen.Har ikke fått testet langhold enda men den tid kommer.

 

Bilder var ikke lett å legge ut her.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...