Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

R8 ultimate adjust camo. 223 til jaktfelt. 6,5x55 og 30-06 til jakt. Zeiss v8 2,8-20x56 går til 6,5x55 og 223 løpene. 8 knepp venstre så er det midt i 😊. Til mitt bruk er det et fantastisk system. Ulike kalibre, kan byttes uten ny innskyting. Nydelig presisjon i alle kalibre/løp. 

 

K95 i 6,5x57r, men en HT 2,5-10x50. Storfornøyd med begge 😊

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Skaubjønn said:

Men jeg ser ikke poenget på jakt. Ikke noe form for jakt som jeg har vært med på i alle fall. 

En klassiker er gås som svømmer mot land og akkurat er på tur til å gå opp i fjærsteinene. Er du rutinert og kjapp nok kan du få ut noen kontrollerte skudd. Det gir jo uttelling å ha litt «stangtrenning» med STRen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (19 timer siden):

 

I et sett av detaljer som lager en helhet er lang lukkertid den ekskluderende detaljen på hanerifler som pumper, leveraction og autoer. 

R8 har også en ulempe med plassering av boltkule som medfører at handa er på vei bort fra grep og avtrekk når bolten lukkes. Hadde boltkula vært plassert bak avtrekkeren i lukket stilling hadde den vært "uslåelig".

Jeg klarer å åpne og lukke bolten uten å flytte hånda fra grepet, det er derfor den er så rask. 

Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (2 timer siden):

En klassiker er gås som svømmer mot land og akkurat er på tur til å gå opp i fjærsteinene. Er du rutinert og kjapp nok kan du få ut noen kontrollerte skudd. Det gir jo uttelling å ha litt «stangtrenning» med STRen. 

Jeg ser at behovet for hurtig omveksling avhenger av personens preferanser. Jeg jakter mest med brytevåpen. Har flere ganger skutt flere rådyr fra samme familiegruppe, ved å sitte helt stille til dyra roer seg etter skuddet, både med boltrifler og brytevåpen. Ikke ved å repetere hurtig og skyte med det samme. For min del er nok en cm lenger boltvandring en totalt ubetydelig faktor på jakt. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Dodraugen skrev (2 timer siden):

Jeg klarer å åpne og lukke bolten uten å flytte hånda fra grepet, det er derfor den er så rask. 

Er et videoklipp fra en svensk jaktserie på youtube som viser dette, men jeg finner den ikke igjen. De skyter mot villsvin på en skytekino. Noen som har en lenke til dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er det noen her som har kjøpt prof success eller ultimate og angret på at de ikke gikk for professional uten tommelhullstokk? 
 

for min del så har jeg ikke behov for å skyte like raskt som ei halvautomatisk rifle men synes ergonomien i ultimate stokken er nydelig. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Ruger #1 said:

Mener du pistolgrepsavsluttning, som det heter på norsk ? 

Hvorfor skal du ha den av, etter først ha limt den på ? 

Korrekt, du forstod rett 👍🏻

 

Enten for å bytte pistolgrepsavslutning eller bytte av stokk. 

Link to comment
Share on other sites

Ok, norsk språk er fint :winke1:

 

Har du et spesielt monogram som må videreføres i slekter ledd ? 

Det meste som selges som pistolgrepsavsluttning, er uansett masseprodusert jålete juggel.

Ja, jeg har det på ei børse sjøl, men kommer ikke til å skrive det opp i testamentet. Håper epoxylimet varer børsas, og min livstid ut :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Har noen peiling på hva avtrekksvekta er på en R8 med standard avtrekk?

Hadde vært greit å visst før en blir hanket inn på våpenkontroll ifm et jaktfeltstevne..

 

Har søkt litt og funnet svar fra ca 700g til et godt stykke over kiloen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kristian89 skrev (2 timer siden):

Hei.

 

Har noen peiling på hva avtrekksvekta er på en R8 med standard avtrekk?

Hadde vært greit å visst før en blir hanket inn på våpenkontroll ifm et jaktfeltstevne..

 

Har søkt litt og funnet svar fra ca 700g til et godt stykke over kiloen.

 

 

 

Lurer på det samme, jeg har ikke kjøpt rifla enda, har fått 3 forskjellige svar fra forhandlere som selge Blaser. alt fra 700 - 1200gram 

 

Blir det praktisert kontroll på jaktfeltstevner? utenom NM, da skjønner jeg at det er en reell kjangs for at det skjer, men på lokale stevner? 

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (11 timer siden):

Blir det praktisert kontroll på jaktfeltstevner? utenom NM, da skjønner jeg at det er en reell kjangs for at det skjer, men på lokale stevner? 

Lenge siden jeg gikk jaktfelt, men for mange år siden arrangerte en lokal JFF en uhøytidelig konkurranse for medlemmer 2. juledag. Da ble avtrekksvekt kontrollert, og jeg ble disket. Fikk likevel gå runden, men uten at mine resultater ble tellende. Hadde for øvrig ikke gjort noen forskjell😉....

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (17 timer siden):

Blir det praktisert kontroll på jaktfeltstevner? utenom NM, da skjønner jeg at det er en reell kjangs for at det skjer, men på lokale stevner? 

Det ble praktisert stikkprøve-kontroll i går på Eggemoen. Tror de plukket ut en fra hvert lag til våpenkontroll.

 

Derav bekymringen og spørsmålet om avtrekksvekt 😊

Link to comment
Share on other sites

Kristian89 skrev (19 timer siden):

Det ble praktisert stikkprøve-kontroll i går på Eggemoen. Tror de plukket ut en fra hvert lag til våpenkontroll.

 

Derav bekymringen og spørsmålet om avtrekksvekt 😊

 

Jeg ble tatt ut til kontroll i mitt lag på Eggemoen. 

Avtrekket var litt for lett, så det ble notert og må utbedres til neste stevne. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da ble det en ny Blaser på meg. R8 Baronesse med løp i 30-06, 9,3x62 og 375. Kom i koffert med pussesaker og verktøy, to forgylte sluttstykkehoder og alle løp i neoprenefutteral. Ser svært lite brukt ut. 
jeg har kikket på den pakka lenge, men var i tvil om utformingen av den hevbare kammen ødela hele børsa. Fikk den i går, og jeg synes den er kjempefin! Gleder meg til å skyte jaktfelt med den i morgen 😊
nå har jeg to R8. En Ultimate adjust camo, og en Baronesse. Beauty and the beast dette her 😊

IMG_7082.jpeg

IMG_7083.jpeg

IMG_7084.jpeg

IMG_2058.jpeg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...