Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Den er nok laget på Rygge våpen. Du finner mer på hjemmesidene, og et par annonser på finn.no.

 

Den må av når sluttstykket skal av, men det går superlett. Anbefales!

 

Takker for informasjonen! :D Kan jeg spørre om det er slik at du har en slik stokk med denne kolbeforhøyeren? Slik at du har erfaring med at den virker tilfredstillende? Ingen skruer som løsner etter hvert, eller andre saker som ikke tåler litt røff bruk?

Link to comment
Share on other sites

Mitt 6.5x55 løp er 47cm, balanserer kjempebra med demper

 

Heisann!

 

Tenkte å høre hvordan det da blir med anslagsenergi og utgangshastighet mtp storvilt? Hørtes jo riktig så smekkert ut med 47cm :D Hvordan vil du si presisisjonen er ift. et lengre løp, om du da har prøvd og sammenlignet det?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke min erfaring.De skulle ha 9000,- mer for min R8 pakke enn jeg betalte hos en rimelig stor sportskjede :winke1:

 

Det er mulig, men når det gjelder kun blaser rifle eller våpen deler. Har jeg ikke funnet noen med bedre priser.

Hvis du har? send meg gjerne en PM.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke min erfaring.De skulle ha 9000,- mer for min R8 pakke enn jeg betalte hos en rimelig stor sportskjede :winke1:

 

Det er mulig, men når det gjelder kun blaser rifle eller våpen deler. Har jeg ikke funnet noen med bedre priser.

Hvis du har? send meg gjerne en PM.

 

PM sendt 8)

Link to comment
Share on other sites

Da var Blaser'n i hus.

Endelig hadde jeg råd til god rifla jeg har siklet på i en lengre stund.

 

Endte opp med en Blaser R93 Black med grade 6 stokk.

Ziess Duralyt med opplyst retikkel.

 

Fikk endelig prøvd den på fredag. Etter en kjapp runde innskyting satt det meste i 10'ern.

 

Verdt alle penga!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Våren har blitt brukt til litt opprydding i våpenskapet.

Har solgt unna en R93 luxstokk og en Sako Vixen .222.

Onsdag fylte jeg 40, og lørdag kom gaven til meg selv i posten:

 

normal_R93KKC.jpg

R93 .223 med KKC stokk, pipa er kappet til 50 cm, lyddemper A-tec CTM4.

 

Satte på S & B 3-12x56 FD7 som satt på .270 pipa og prøvde noen skudd, blei langt fra skuffet :D

Blir nok en del skyting nå utover sommeren fram mot bukkejakta.

Blir spennende å prøve både .270 pipa og 9,3x62 pipa med KKC stokken også.

Link to comment
Share on other sites

Da er nytt løp til R8 bestilt, håper at 1:10 stabiliserer 69gr kuler, med stor sannsynlighet så gjør den det. Fikk vite først at Blaser lagde 1:8, men det var altså feil, så det ble 1:10. Var i kontakt med fire relativt store forretninger på Blaser og alle måtte bruke lang tid på å finne ut av dette med stigning. Det var frustrasjon å spore da Blaser ikke automatisk informerte om dette.

Men gleder meg vilt til å prøve .223 og R8 proff!! :P

Link to comment
Share on other sites

Nais, Hunter 71! 8) skulle gjerne testskutt den rekasjonen der. Har du kjøpt egen kasse til KKC stokken, eller bytter du mellom denne og en jaktstokk?

 

Jakt og Friluft hadde kun en KKC stokk til R93 når jeg var innom der rundt 20. april. Og den var ferdig ombygd (limt).

Reserverte den siden det var den siste av de 5 som er blitt produsert.

Jeg har en Pro Camo stokk fra før, og den ville jeg beholde.

Derfor solgte jeg den lux stokken som satt på min første R93 som jeg kjøpte i 2005.

KKC stokken er mye stivere og bredere i forskjeftet enn Pro stokken.

Pistolgrepet har mer naturlig vinkel, og kinnkontakten blir helt optimal siden det kan reguleres.

KKC stokken er en drøm.

Komplett veider børsa nå børsa med .223 pipa 4,2 kg med CTM4 demper og Smidt& Bender Zenith 2,5-10x56 FD7 (lys).

Har planer om å prøve 70 grains Barnes TSX på bukkejakta, hvis jeg får den til å gå bra.

Så til posteringsjakt er den glimrende. Setter vel .270 pipa på KKC stokken til elgjakta med den kikkerten.

Også blir det Professional stokken med 9,3x62 pipa med 1,5-6x42 eller 1-4x24 kikkerten.

Men kan hende jeg skifter mening utover sommeren, det får tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøveskutt den ennå, men kommer til å prøve både med og uten demper og med forskjellige antall moduler i demperen. Jeg har også liggende en Kick-Stop som jeg kan sette i om nødvendig, jeg fant den overflødig med Semiweight-løp i .30-06. Gleder meg til å komme meg på skytebanen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøveskutt den ennå, men kommer til å prøve både med og uten demper og med forskjellige antall moduler i demperen. Jeg har også liggende en Kick-Stop som jeg kan sette i om nødvendig, jeg fant den overflødig med Semiweight-løp i .30-06. Gleder meg til å komme meg på skytebanen :D

 

 

 

Hva er Kick-Stop?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg og min fru kan inngå et kompromiss slik at jeg får kjøpt meg ny børse.

Fruen ønsker nytt familemedlem, og jeg ønsker meg Blaser 8)

 

 

Dette gir meg ei ny problemstilling, hvilken Blaser?

Har tukla litt med R8 og R93 uten å bli klokere.

 

Eneste jeg er nesten sikker på, er at jeg skal ha noe så kjedelig som 6,5x55 i første løpet :D

Link to comment
Share on other sites

@hjortefot.com: Da har du nok etter hvert i vente det jeg opplevde i fjor - junior hang på som en klegg og ville prøveskyte Blaseren :D

To skudd liggende med .30-06 holdt for en 11-åring, men han kommer nok igjen :wink: Inntil videre får han holde seg til sin egen Tikka i .222.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvordan jeg kan overbevise min samboer om at en Blaser er det mest korrekte og fornuftige å bruke skattepengene på?

 

:?

 

Rifler med oppspenner er langt sikrere våpen enn våpen med vanlig sikring. Det argumenet bør være tilstrekkelig !

Det er en av grunnene til at jeg nå har 3 Blasere (kombi + 2 stk R93 med 3 piper).

Våktet reveåte i vinter med en Sako, men den ble også byttet ut nå.

Føler meg mer konfortabel med oppspenner når ungene ligger og sover i naborommet, og kona i rommet under (vokter reveåta fra gjesterommet i 2.etasje).

Link to comment
Share on other sites

Kick-Stop er Blasers mekaniske rekyldemper som monteres inne i bakskjeftet.

... det er en sylinder med wolfram (?), rett og slett. For oss om har lov til å ha på lyddemper er det meningsløst synes jeg. Jeg har en lett synetetisk R93, når jeg setter på 375 pipa røsker det godt. Med en enkel liten frontmontert ståldemper er det svært behagelig å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg og min fru kan inngå et kompromiss slik at jeg får kjøpt meg ny børse.

Fruen ønsker nytt familemedlem, og jeg ønsker meg Blaser 8)

 

 

Dette gir meg ei ny problemstilling, hvilken Blaser?

Har tukla litt med R8 og R93 uten å bli klokere.

 

Eneste jeg er nesten sikker på, er at jeg skal ha noe så kjedelig som 6,5x55 i første løpet :D

 

 

Helvete! Ikke gjør det!!!!!!!!!

Bruk en eller annen finansierings/nedbetalingsordning i stedet,- for her kommer du til å tape en formue på sikt!

Hvis du syns Blaser er stiv i pris så ta en kikk på barnevogner...

Jeg er forsåvidt interessert i å bytte ett barn i en 45Blaser-pipe. Det er butikk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...