Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

69 gr sierra match king og 53 gr v-max går hull i hull med 223 løpet ( r8 1:10 stigning), dette er hjemmeladet ammo men n140 krutt.

Av fabrikk ammo har jeg kun testet norma jaktmach og fiocchi. norma ammoen sprer 7-10 cm, fiocchien er betraktelig bedre, men kan ikke måle seg med hjemmeladet SMK eller v-max.

 

Så styr langt unna norma jaktmatch, har også hørt om flere andre som ikke er fornøyd med denna ammunisjonen, dyr er den også.

Link to comment
Share on other sites

Kort fortalt er noen av endringene fra R93 til R8:

 

-Mulighet for løst magasin/avtrekkermekanisme

-Kraftigere "låseklakker"med brattere vinkel på sluttstykkehode

-Noe endret vinkel på boltarm

-Avtrekket er reinere

-Stokken er anderledes

 

Selv har jeg en R8 proff,da den tiltalte meg mest da jeg klådde på begge samtidig hos en forhandler.

Link to comment
Share on other sites

R93 føltes "slankere" og rifla er ikke minst er mye lettere. Det skiller ca 300gram på en R93 og R8 Pro. (joda, Blaser oppgir samme vekt på begge men det stemmer ikke)

I tillegg er R93 mye billigere. R93 til 17k og R8 koster 23-26k

 

jeg kjøpte min R93 Pro hos Rygge våpen og han sa han solgte 3-4 R93 for hver R8 IIRC

 

Det fra R8 jeg mest kunne tenkt meg, var den ekstra patronen som går i magasinet.

Link to comment
Share on other sites

 

Så styr langt unna norma jaktmatch, har også hørt om flere andre som ikke er fornøyd med denna ammunisjonen, dyr er den også.

 

Hei. Dette er for meg et ukjent kaliber og siden eg ikke laderr selv må eg kjøpe fabrikk ammo. KjøpTe en pakke med fiocci og en pakke med norma jaktmatch. Selger så att desse gjekk hul i hul. Får ta en tur på banen og teste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har bestilt meg flutet pipe, men de har bare piper med åpne sikter på lager.

Jeg skal montere demper med en gang og jeg tror ikke jeg kommer til å bruke de åpne siktene noen gang. Men alternativ levering er om 6 mnd.

 

Er det vanskelig å fjerne fast siktene ? Vil de ødelegge litt for montering av demper ?

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har en formening om dette ?.

 

Har bestilt meg flutet pipe, men de har bare piper med åpne sikter på lager.

Jeg skal montere demper med en gang og jeg tror ikke jeg kommer til å bruke de åpne siktene noen gang. Men alternativ levering er om 6 mnd.

 

Er det vanskelig å fjerne fast siktene ? Vil de ødelegge litt for montering av demper ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Da er søknad for medlemskap i denne klubben levert.

 

Valget falt på en 93 pro i 6,5x55 med A-tec demper og en Varipoint 3-12x56 på toppen.

Bilde kommer. (Muligens ikke den mest spennede jernet, men tror nok den vil gjøre jobben.)

 

Gratulerer jacob, flott børse :)

Hva synes konemor om denne noe stive investeringen? Blir det mastercardet som dras og postkassen tømt i skjul den dag i måneden avdragsbrevet kommer?

Link to comment
Share on other sites

Hehe nei større beløp enn 5000kr blir ikke kritet.

 

Som erke sunnmøring, så vet jeg at alt handler om å rette fokus mot noe annet.

 

Saken er at jeg har rundt regnet 450 dykk bak meg, og har sett det meste av det som er verdt å se under vann.

Desverre så har jeg pådratt meg noen "lette" bends (trykkfallsyke/dykkersyke), og dette øker risikoen betraktlig for å dø.

Siden jeg har såpass mange gode minner, fra min tid under vannet, slutter jeg menst leken er god.

Noe min bedre halvdel, og famlile er glad for.

 

Derfor blir mine kjøp fremover en billig pris å måtte betale. (til nå).

Pro Modellen er jo den billigeste, men så er jo jeg sunnmøring også da.

Link to comment
Share on other sites

Fytti f..n pluto

Hadde ikke vaska hendene etter klåing som det der :D

Sitter her med en Blaser R93 med brukket tennstift. Har fått ny fra leverandør. Trodde jeg skulle klare

å skifte selv, men alle små splinter sitter som f... Noen som har vært borti det samme? Sender alt inn til

butikken hvor jeg kjøpte rifla neste uke. Savner å skyte med gorifla :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har tatt fra hverandere noen sluttstykker, men det er masse deler. Om du vil kan du sende den til meg, så skal jeg få fikset det. Regner med at butikken din sender det videre for å få det ordnet. Jeg kan klå på dem en annen gag pgså, så jeg får den rette følelsen i finga igjen. :wink: Jeg liker hobbyen min.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbudet pluto. Regner med at de fikser det på garantien. Skal ha deg i mente.

Orker ikke å gå å vente månedsvis på at den skal bli fikset. Etter at jeg kjøpte Blaser, har det

meste av det andre jeg har i skapet blitt stående :wink:

Må nok snart ha meg en R8 også. Da gjerne noe grovt :)

Fin hobby du har pluto :D Kan bli religiøs av mindre :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen kontonummer på gang til Jakobs blaser-fond? Skyter inn 100 kroner til kuler og krutt så madamen i huset ikke eksploderer :lol::lol:

 

Hehe takker for tilbudet, men du skal få slippe til å bidra :)

Viste posten din til madammen, og hun holdt på le seg i hel.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen kontonummer på gang til Jakobs blaser-fond? Skyter inn 100 kroner til kuler og krutt så madamen i huset ikke eksploderer :lol::lol:

 

Hehe takker for tilbudet, men du skal få slippe til å bidra :)

Viste posten din til madammen, og hun holdt på le seg i hel.

 

Godt å høre at det er fred i heimen Jacob :)

Dette er vel mindre farlig enn dykking, tross alt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå vært på politi sasjonen og levert inn noen søknader.

Det ble idag søkt på en r8 proff med 375 pipe og en r8 med Grs stokk og 6,5x55 pipe.

Og ei 22lr pipe til r93 som står hjemme i skapet.

 

Så kommer spørsmålet:

Er det noen som har erfaringer med 22lr settet? Er det noe og satse på. Eller skal jeg kjøpe en sako quad. Vil ha ei salongrifle som gir riktig trenig. Så nære som mulig jaktrifla.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har hatt 22lr løpet i noen år nå. Og jeg har ikke angret en dag på at jeg kjøpte det, tror det skal være vanskelig og finne noe bedre trening. Jeg har vel skutt nesten 10000 skudd med det løpet nå, har ikke hatt noen problemer med det, men du må passe på magasinet for det sitter ikke så veldig bra fast.

Link to comment
Share on other sites

hvem har ektra magasin til salgs og hva koster de?

 

Har og ett annet spørsmål, rødpunkt til ettersøk og raske skudd.

Hva har dere og hva anbefales?

Valget står mellom :

Zeiss compact point for blaser 5200,-

 

Aimpoint micro m blaser mont 8300,-

 

eller Vortex sparc for blaser 4500,-

 

eller bare gå for åpne sikter.....

 

(sunnmørsmodellen)

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har hatt 22lr løpet i noen år nå. Og jeg har ikke angret en dag på at jeg kjøpte det, tror det skal være vanskelig og finne noe bedre trening. Jeg har vel skutt nesten 10000 skudd med det løpet nå, har ikke hatt noen problemer med det, men du må passe på magasinet for det sitter ikke så veldig bra fast.

 

 

Enig. 22LR-sett er dritdyrt, men definitivt min beste våpen-investering noensinne. Særlig nå som jeg bor sånn til at jeg kan skyte med 22 i hagen. Hadde noen patroner som kilte seg på tvers i løpet av de første 500 skuddene, men det gikk seg til av seg selv. Det hender jeg får lyst på nye børser, men 22LR-pipa alene gjør det uaktuelt å bytte ut R93'en. Det finnes en egen tråd om 22-settet der det finnes mer info.

 

 

EDIT; her er viewtopic.php?f=80&t=50826&hilit=blaser

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...