Jump to content

Hva er ditt drømmevåpen?


Kvamsgutten

Recommended Posts

Gjelder alle våpen: kompi, hagle, rifle o.s.v

Kan ikke alle være med? så får vi en fin tråd med mye fine våpen:)

 

Legg gjerne med bilder.

292qs6h.jpg

 

Denne er fin:)

 

Men en o/u beretta er også en drøm..:)

 

Rifle:

 

Blaser r8 lux toppet med zeiss victory 3-12x56.

Eller Sauer 202 elegance toppet med det samme:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Remington 700 LTR med Zeiss Victory, lyddemper og andre "tactical stæsj".

 

Litt av en signatur du stiller med...

 

Til topic. Jeg åpner våpenskapet og det er fullt av drømmevåpen. Kanskje ikke for andre, men for meg! Jeg har etterhvert blitt så voksen og bortskjemt at det økonomiske ikke lenger er den største hindringen. Da jeg var yngre drømte jeg adskillig oftere om uoppnåelige lekkerbiskener i den lokale våpensjappa..

Link to comment
Share on other sites

Jeg lever i den tro at drømmevåpnet ikke kan kjøpes - det må oppleves. Det eksisterer ikke før man har hatt nok opplevelser sammen til at det er noe verdt å drømme tilbake til. Har et prosjekt gående, som om noen år fram i tid forhåpentligvis kan være verdig.

 

Hagla jeg har er en sliten Beretta halvautomat. Den tok jeg blandt annet mi første rype med, og er vel det nærmeste jeg kommer akkurat nå. Men den derre jæklade garderoben gjør at den henger i en tynn tråd, siden utkastet er på feil side (skyter links).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No fins det sjølvsagt forskjellige drømmevåpen til forskjellige bruksområder, so det blir ikkje heilt dekkande dette her.

 

Men skulle eg hatt eitt drømmevåpen til dei jaktformene og -vilt eg jaktar mest på per i dag, so måtte det blir ein rifledrilling. Hagleløp i 20/76 og rifleløpa i 7x57R. Skulle vore solid og holdbart våpen med lite gravyre, pynt og heilt standard treverk. Slik at eg hadde tørt å bruke det.

Link to comment
Share on other sites

drømmehagla:

Beretta Xtrema 2 og winchester sx3(som jeg har)

 

drømmerifle:

remington 700 mlr i 338 lap mag, Ruger HM77RFP i 300wm og en sauer 200 i 9,3x62 og 300 wm og en sauer 202 i 6.5-284 (alt i syntet stokk)

og en jeg glemte å nemne: Cheytac M200 i 408 cheytac magnum og en lottokuppong som jeg vant 40 mill på :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Drømmeriflene står i skapet, må bare få ordnet med et ekstra løp. Eventuelt to ekstra løp,eventuelt rokkere på de løpa jeg har, 308 løpet står på feil rifle,det samme gjør 6BR løpet også, den er i tillegg for tykk og lang...og 308 løpet for kort og tynt :|

 

Ellers så drømmer jeg om en Rem870 bruksjern, med optikk!

Link to comment
Share on other sites

Hver sin smak. Mange av disse riflene ovenfor er helt klart ikke mine drømmerifler. Jeg hadde nok heller vært flau over å vise meg ute blant andre med enkelte av dem. Men smaken er forskjellig og det er bra. Min favoritt i våpenskapet er en nyanskaffet Marlin 1895 GS i kaliber 45/70. Nyyydelig synes jeg. Stutt og tjukk og velbalansert.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden er eit prakteksempel på at smaken er som baken. :D

 

Mitt drømmevåpen? Tja, det hadde ikkje vore meg imot om eg hadde fått kloa i ein punt, med tilhørende punt-gun.

 

5455-punt-guns-s3.jpg

 

Kva skal eg med det kan de spørre? Well, It's just for good sport, old chaps. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En presis, lett drilling med gode åpensikter og en høykvalitets kikkert for de lengre holda og lange netter på reveåtet. Gjerne også flott treverk, og diskret gravyre. Likens med presist innstikkløp i småviltkal. så man ikke vekker kjærring og unger når reven drister seg på hold av soveromsvinduet.

 

Dette er drømmebørsa og nå er den snart innen rekkevidde, har solgt det jeg kan unnvære for å få råd :D

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at jeg noensinne kan rettferdiggjøre å kjøpe en ...

 

Bare å føre opp i søknaden "bruksområde: a goddamn

" ;)

Men kanskje denne airgun-versjonen kan være et fattig alternativ:

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at jeg noensinne kan rettferdiggjøre å kjøpe en ...

 

Bare å føre opp i søknaden "bruksområde: a goddamn

" ;)

Men kanskje denne airgun-versjonen kan være et fattig alternativ:

 

Å få undertegnet transferpapirer av sheriffen er en smal sak. Å få lov av kjerringa til å bruke et lite huslån på et våpen er en helt annen sak tror jeg (vet jeg) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til norsk storviltjakt:

 

Marlin GG i 45-70

 

Til treningsvåpen:

 

Winchester 9422

 

 

Til fugl kombinert med storvilt:

 

Drilling i cal. 6,5x55 (enkelt å få tak i ammo til om man mister/glemmer av)

Innstikksløp i cal. 22 LR

 

Til disse våpen ville jeg hatt et "optisk systemsett" - som har dekket alle mine behov for optikk.

 

 

 

Til Afrikajakt:

 

Freedom Arms i cal. 454 med fiberoptikk/mulighet for optikk med et enkelt håndgrep

 

Til Afrika-treningen:

 

Ruger Single Six i cal 22 m/22 mag tønne med fiberoptikk/mulighet for optikk med et enkelt håndgrep

 

 

 

Oiiiiiiii :shock:

 

Kan jeg selge et tosifret antall våpen :wink: ??????

 

 

Kan vel ikke det - når man skal ha konkurransevåpen + reservevåpen i div. disipliner.

 

Hvis man ikke har skutt konkurranse - ville det vært enkelt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En MG42 til å jakte rev med, hadde vert noe. Bare lyden er jo .................. :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=NHy8PzvlYRc&feature=related

 

Uten om det så har jeg jo drømme børsa mi (en S&L Victory) i skapet (eller kansje snart tilbake i skapet). Alt som mangler er tilsvarende opptik fra ett annet merke som bruker modell betegnelsen Victory. :D

Link to comment
Share on other sites

For meg er et drømmevåpen noe som bortimot er uoppnåelig! Og mitt drømmevåpen er, samt at jeg er nokså sikker på at det stiller i kategorien uoppnåelig, enkelt og greit ei Tikka SuperSporter M55 i cal 308Win som ikke er tafset på av andre enn børsemakeren på fabrikken da den var ny :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Drømmerifla for meg må bli en Krieghoff (rifle) bygd etter mine ønsker, med gravyre og det hele etter et besøk på fabrikken. Men, jeg har ikke vunnet i lotto enda :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Lett og smekker kombi med rifla på bakerste avtrekker, vanlig sikring og rett kolbe. Gjerne i 20/76-7x65R og med ekstra hagleløpssett i 20/76, samt rifleløpssett i 9,3x74R, eller 8x57IRS. Hvis den i tillegg koster en slik og ingenting så er vi på sporet :wink:

Link to comment
Share on other sites

En sånn, med syntetskjefte og Ghostring - og tid til å kose meg med den (Lee loader, skytebanen for meg selv og et hundretalls støpte kuler, det hadde vært en fin lørdags formiddag og sikkert ettermiddag også.).

zoom_1895GS.jpg

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

En sånn, med syntetskjefte og Ghostring - og tid til å kose meg med den (Lee loader, skytebanen for meg selv og et hundretalls støpte kuler, det hadde vært en fin lørdags formiddag og sikkert ettermiddag også.).

zoom_1895GS.jpg

 

- Øivind

 

Det er nettopp en slik en som er min favoritt også. Løp og kjøp sier jeg, du vil ikke angre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...