Jump to content

Hva er ditt drømmevåpen?


Kvamsgutten

Recommended Posts

  • 8 months later...

Synest det er på tide å dra opp igjen denne fantastiske tråden!

 

Mitt forslag!

Indisk Lee Enfield i 6,5x55.

-Gjenget for lyddemper, hodeskallegjengebeskytter/rekyldemper i messing

-Avtagbar tofot med reimfeste.

-Svingmotasjer og masse dyr fin optikk

-Ghostringsikter som ikke er i veien, laget i messing.

-Kkc stokk laget av tirpitz, med elfenbein detaljer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begynt å fundere på å kjøpe meg en slik en:

 

flamethrower-m2a1-71.jpg

 

De ekte flammekasterene fra Vietnamkrigen er sykt høyt priset og det samme gjelder for eldre utgaver. Jeg tviler på at man kommer under 100 000 kroner. Alternativet er selvsagt replicaer.

 

I motsetning til vanlige våpen må flammekastere ha jevnlig vedlikehold og testing. Enten må man ha noen som kan gjøre dette, som man kan stole på, eller så må en kjøpe inn trykktestingsutstyr selv. Dersom man får en lekkasje, eller hvis man får tretthetsbrudd i en trykktank, kan resultatene bli fatale.

 

På ingen måte noe man kjøper på impuls :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hurm... flammekaster i texas... det må bli varmt :mrgreen:

Jeg har av en eller anenn grunn fått kalashnikov sjuka noe alvorlig stygt i det siste og vurdere å bytte ut alt som kan byttes ut med varianter av slikt. Så i disse dager drømmer jeg om en valmet petra til i .308 og en i .223...

Link to comment
Share on other sites

blitt litt endringer i mitt drømmevåpen siden sist jeg var her, selv om en cheytac står høyt på lista....

 

den nye er en weatherby mark v (eller en ASW i 338lm) i 338 lm/7mm wby mag som det skal kunne gå an å skyte langt med og samtidig bruke på jakt på alt fra kort til medium og langhold på vilt (langhold for meg på vilt vil da si maks 500m). det er ihvertfall en drøm som ikke er umulig å få til.

men takker fortsatt ikke nei til en cheytac M200 i 408 cheytac eller ei anna rifle i det kaliberet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Drømmevåpen...hmmm....må bli en doblbelrifle fra James Purdey & Sons.....sidelåst og i kal .577 eller .600 Nitro Express.

 

Her kunne jeg ikke vært mer enig!!

 

Jeg har vært så utrolig heldig og få holdt to av ekstremt få Purdey 600 NE dobbeltrifler, og det var andektige øyeblikk. Nye i dag vil komme på opp mot 1,5 mill pluss mva.

 

Det er mange som diskuterer om det er nødvendig med Purdey's selvåpnermekanisme. Kontra H&H sin assisted opening. Jeg har selv prøvd en del av de og det er ikke til å komme bort fra at våpenet åpner seg raskere i en Purdey enn en H&H.

Link to comment
Share on other sites

Finnes så vidt vites ikke, så det blir nok med drømmen:

 

Hagle i 12 eller 20. Halvauto, bullpup med godt avtrekk og utskiftbart magasin sånn at man kan følge norske regler uten å drasse på 20 cm ubrukt rør. Ferdig motert skinne for sikte på toppen. Vekt rundt to kilo (moderne materialer - gjerne løp i karbonfiber & stål - i drømme spiller prisen ingen rolle), lav rekyl og et utseende som gir trestokkadelen brekninger (vel, det har dagens hagle også, så jeg er på vei :) )

Link to comment
Share on other sites

Mye plast og halvveis futuristiske våpen best egnet for krig her :winke1: Mitt drømmevåpen er ei rifle fra den svenske børsemakeren Viggo Olsson. Jeg er mer glad i klassiske våpen....En Royal Take Down hadde gjort seg. Anbefaler å gå inn på hjemmesiden hans, flink fyr!

Link to comment
Share on other sites

Ble rimelig provosert over kammerherren sitt innlegg på side 4 i tråden, rett og slett patetisk.

Men siden det ikke er rom for diskusjoner her og siden kommentaren er mange år gammel så får det vel bare være.

 

Mitt super barnslige drømmevåpen er en M 240, uansett hva det har blitt laget for og brukt til tidligere. :D

 

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Nå har eg skutt med mye rart.

Fra US 5" diverse grøvre skyts i Kystartilleriet.

Men det er to våpen som peker seg ut.

Lettvekts versjonen av denne.

images?q=tbn:ANd9GcSdeKoewNOv44wElh-O4mQ3AiX9esX0aC5yuY4Zjb0K4wnFf-mb

Finner ikke bilde av den, men det er et spesial våpen laget for Us Marin Coors. Som er i tre deler. Løp enskuds kasse og stokk. Vekten med kikkert er langt under 10 kg. Løpet er Kevlar og titan. Kasse titan og stokk Kevlar.

Våpenet gav meg mer juling enn noe annet jeg har opplevd.

 

Av normale våpen er det en Drilling fra Sauer i cal 12 x 6,5-55 :-)

Link to comment
Share on other sites

Den der er sannsynligvis like jævlig å skyte med som en Safety Harbor R50 jeg så lagt ut for salg på en av de lokale sjappene. Den veide ca. 8 kg med magasin og tofot og hadde 18" løp med en minimal brems.

 

12.7x99 røsker bra da ... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mauser M03 Solid 308 Win grade 6+

Sauer 202 Wolverine 308 win

 

Zeiss Victory ht 2,5-10x50 asv+ s60

S&b pmii 5-25 x?

 

Jeg foretrækker noget solidt der kan skyde med lækkert træ og ingen gravering.

 

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Link to comment
Share on other sites

Mye plast og halvveis futuristiske våpen best egnet for krig her :winke1: Mitt drømmevåpen er ei rifle fra den svenske børsemakeren Viggo Olsson. Jeg er mer glad i klassiske våpen....En Royal Take Down hadde gjort seg. Anbefaler å gå inn på hjemmesiden hans, flink fyr!

 

 

Er det e slik du tenker på?

 

http://auctions.holtsauctioneers.com/as ... &saletype=

 

Det har vert en del av de på auksjon nå i det siste.

 

Hatten av for mannen som har klart å selge disse for de summene han har klart.

 

nå skal jeg ikke ødelegge drømmen din, men disse er våpen jeg ikke kunnet anbefale noen å kjøpe. Nå er det stort sett arabere som har køpt disse da de har fått det for seg at dette er det ypperste. men formen og stilen på de 8 våpnene jeg har sett og handtert har ikke vært i nærheten av å representere den verdien de påstår de har. For 8-12000£ får man en ganske strøken brukt Hartmann & Weiss!!

Link to comment
Share on other sites

Drømmevåpenet per dags dato må være IWI Tavor TAR-21.

Er jo et veldig "future" design og ikke noe spesielt vakkert, men er noe med det tekniske jeg liker.

Er nok mer følelser, enn fornuft...

 

tumblr_mnqjszZWew1r1issko1_500.jpg

Jerry Miculek går igjennom våpenet:

 

Skulle hatt et bullpup alternativ til Steyr AUG på godkjentlisten. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dette er vel ingenting mot en original hv Mauser med see through montasje som er så høy at man slipper å snu hevarmen og man kan bruke den originale sikringen.

Det er en rigg som man kan kose seg med i skogen, på banen eller man kan bare sitte hjemme og beundre den.

Kikkerten må være en eldre Bushnell !

Gjerne en med variabel forstørrelse, som er så dårlig at man må bruke den forstørrelsen man har skutt inn med, ellers så får man treffpunktforandring.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...