Jump to content

Hva er ditt drømmevåpen?


Kvamsgutten

Recommended Posts

Og så stoppet vi der! Ta diskusjon på pm siden dette er en tråd men "våte drømmer og fine børser" :wink:

 

Helt enig med deg la oss dele denne tråden med flotte våpen som vi ønsker oss eller allerede har.

Jeg vil iallfall unskylde meg for siste innlegg men jeg følte jeg måtte si det jeg mente.

Link to comment
Share on other sites

Dette ønskes:

 

Thompson Center Encore Pro Hunter i kal: 22-250

Zeiss Diarange 2,5-10x50

A-tec Demper

 

Sauer 202 Classic kal: 6,5x55

Zeiss Victory m/lys: 2,5-10x50

 

Sauer 202 Magnum kal: 300 WM

Zeiss Victory 2,5-10x42

 

Dobbeltrifle kal: 9,3x74R

 

Bare å spare ser jeg :roll:

Bruksområdene blir småvilt og storviltjakt i inn og utland samt trening på blink.

Link to comment
Share on other sites

Drømme våpnene mine er:

 

Beretta ase gold.

 

Krieghoff drilling

 

Ellers har jeg akkurat fått kjøpt meg ett drømme våpen til jakt, En beretta 391 Ulrika hentet på fredagen.

Også har jeg en gammel beretta 682 xtrap i skapet som jeg har mye gode minner med.

 

Også drømmer jeg om ei rifle med lyddemper ogkikkertsikte i kaliber 30-06 helst halvautomat men vet ikke typen ennå.

For se hva en kommer over når lommeboka sier ja engang i tiden.

Link to comment
Share on other sites

normal_001~1.JPG

Her er ett våpen jeg har drømt om i mange år som jeg anskaffet meg for en god stund siden.

Her er den avbildet med 22lr ombyggnings kit, jeg venter fortsatt på xm177 triangelhandguards (fortreet) og m16 a1 flammedemperen.

Den skal bli så nær lik m16 a1 fra vietnamkrigen som mulig, det skal også bygges en extra upper til den.

Så det gjenstår fortsatt drømmer med denne riflen.

 

Det er en burshmaster ar15.

Link to comment
Share on other sites

Drømmevåpenet mitt ble en realitet i helgen som var.

Tikka T3 Lite SS 6.5x55 med 51 cm løp og M14x1 gjenger.

Hausken standard lyddemper og en Leupold VX-III 3.5-10x50 illum. reticle.

Kanskje ett vanlig/kjedelig/billig våpen for mange,men allikevel mitt drømmevåpen.

Håper det gjør jobben i mange mange år :D

Link to comment
Share on other sites

Du var ikke kravstor eller du! :wink:

 

Hehe. Nå for tiden så er det nok en Savage 93 i kal .22WMR med en Nikko Stirling 3.5-10X50 og S&L lyddemper som er tingen da. Skal brukes for det meste til rev, men også duer og ender osv når den tid kommer:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Hagle: Beretta DT11 med lange choker og en stokk som ligger perfekt.

Revolver: S&W 327TRR8 med avtrekksjobb lik den de pleier å ha til 686, samt bra sikter og det som trengs :)

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://cdn.firearmstalk.com/forums/attachments/f16/20659d1287632166-s-w-327-trr8-.357.jpg&imgrefurl=http://www.firearmstalk.com/forums/f16/s-w-327-trr8-33336/&h=593&w=800&sz=66&tbnid=lv7k71TLFmUxvM:&tbnh=90&tbnw=122&zoom=1&usg=__FLF5mdERN2fhbtTw3GXkGXzPKCo=&docid=_uYnYrvIWHk7NM&sa=X&ei=mFqhUPKzCrT54QTppoCgDg&ved=0CDIQ9QEwAw&dur=278

Rifle: Sauer 202 i .338LM med flutet "varmint" løp og rekylbrems, tofot, og en kraftig langholdskikkert. KKC stokk med plass til 2 ekstra mag.

Til skogsjakt i tett skog, en kort 9.3 med lett stokk og rustfritt løp.

Link to comment
Share on other sites

Her er drømmevåpenet mitt.

 

James Sutherland's 577 Westley Richards Droplock!!

 

Jeg hadde gleden av å holde det under visningen, og hadde skrapt sammen en god del penger for å by på objektet, men jeg rakk ikke en gang løpfte handa før vi var passert min øvre grense. Den solgte for 66.000£ inkl provisjon.

 

 

http://www.bonhams.com/auctions/14918/lot/279/

Link to comment
Share on other sites

attachment.php?attach_id=89570c7f13008e949f210ef05a0234fb&mid=id.483653831674632&hash=AQCDHsiiQ13mXWPG

 

Kongsberg 393, en i 3006 en i 223. :wink:

 

Av alle jaktvåpene jeg har klådd på, så er det ingen som har gitt samme følelsen, perfekt balanse, stokken er passe lang/høy/tjukk.

+ at det er et norsk våpen, billig osv! :mrgreen:

 

m14+rifle.jpg

 

Gjerne en slik, med tusen skudd, og en skytebane med masse rart og skyte på. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har sett denne...

 

Har tidligere nevnt Merkel o/u i kal 16, og det står ved lag. Noe ala det her:

Merkel.jpg

 

Er det lov å ha flere?

 

I så fall, ikke si noe til Malle! Men her er nå et drømmevåpen - Marlin Guide Gun i .45/70. Ikke liker jeg rekyl, og jeg synes nå bøylerifler er litt, vel, harry kanskje. Litt mye cowboy, men hvorfor klarer jeg ikke la være å ha lyst på en!? :lol: :

 

Marlin.jpg

 

Ellers har jeg jo allerede et drømmevåpen - av alle ting en Brno Fox, noe modifisert av meg selv, med en Zeiss Diatal 7x50 på toppen:

 

20121022_165250.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Må vel si blaser R8 pro - ikke at det er det peneste våpenet, men veldig praktisk. Nå som dem etter det jeg har forstått har gjort mekanismen noe mer sikker, (ikke bare den gardena koblingen som single point of failure) stoler jeg mer på konstruksjonen.

 

- Kort våpen (selv med demper og grei løspslengde)

- Rask repetering

- lett å ta med seg (kort koffert) - uten treffpunkt forandring.

- heller ikke trøbbel med vann/olje o.l på flater mellom løp og låskasse. (ala sauer)

- bra presisjon

- Ingen sjevheter

- Upåvirket av 3 uker i konstant regn (vestlandet)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm,har faktisk eid og skutt med alt her,bortsett fra G11`n,hadde den i handa,men d var skyteforbud på den då :trist::trist:

mye i svart å grønn farge då .....som har vært innom ,måtte jo testes :D

 

og en som er høyt på "må ha lista" er Sharps Buffalorifle cal 45/70 ,passer til min 1886

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...