Jump to content

Hva er ditt drømmevåpen?


Kvamsgutten

Recommended Posts

Drømmeriflene er WA2000 og cheytac M200, hvis noen har en av disse som de ike vil ha lenger er det bare å si ifra. :P

 

WA 2000, er etter MIN mening den styggeste rifla i verden. men det er min mening :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sauer Wolverine i .300 win. mag med 21 mm fluta varmintpipe :D Den skulle vore toppa med ein Zeiss Victory Diavari 3-12*56 med lys. Til trening og jakt på korte hold og småvilt, ville eg hatt eit 6,5*55-løp. Ville også hatt eit løp i grovare kaliber, for eksempel 9,3 eller .375, om dette går på same kasse som dei andre løpa.

 

Så ville eg hatt 3 Sauer STR'ar, ein til bane, ein til felt, og den siste til miniatyr.

 

Til trening og dei aller minste dyra ville eg hatt ein Sako Quad eller liknande "fullsize" salonggevær.

 

Må jo sjølvsagt ha ei hagle, der ville eg valgt ein Beretta o/u med diskré gravyre og fin nøttetrestokk.

 

Om eg hadde fått ein vikinglottokupong til å gå inn, eller vere så heldig å få eit nigeriebrev som gir utbyte (... :mrgreen: ) så ville eg også hatt ei DYR s/s hagle frå Purdey eller Holland &

Holland

 

Er det slik at banevåpen går utanom begrensinga på seks våpen? Dersom ikkje er den ovannemnde "planen" ikkje berre umogleg i praksis på grunn av pris, men også umogleg i teorien...

Link to comment
Share on other sites

fort-snelling-st-paul-mn124.jpg

 

 

egentlig noe lignende som en slik, med ett lite oppslags sikte til krumbanen og fri tilgang på bly og krutt!

hadde vært kos

 

 

her skjedde det noe rart..

kommer 3ganger og uten bilde...

men var av en gamel kanon i amerikansk borgerkrigs-stil eller hva en skal si!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er praktiskskytter og figurjakt/lerdueskytter først og fremst så da blir det som følger:

 

 

IPSC standard, Brazos:

Pro%20Series%20angport%20lim.jpg

 

IPSC Open, Brazos:

Pro_Sx1.gif

 

IPSC Rifle, JP CTR-02:

JP%20RIFLEII%20001.jpg

 

Generell jakt og Figurjaktskyting, Beretta A400 Xplor (er i bestilling :)

DSC_0396_18385.JPG

 

Lerdueskyting, Beretta DT10:

DT10tridentcopy.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mitt drømmevåpen er Blaser R8 med et beist av en Zeiss på toppen. Ja, og flere løp BLA 6,5 x 55 og 9,3 x 62. Men egentlig synes jeg at Blaser er ALT! for dyrt, og skulle vært søkkrik før jeg kjøpte noe sånt. Til Hagle ville jeg valgt noe fra Beretta.

Link to comment
Share on other sites

Denne er nok høyt oppe på lista

 

http://auctions.holtsauctioneers.com/as ... &saletype=

 

Småkalibrete engelske dobbeltrifler er noe av det råeste man kan ha. det bare kan ikke beskrives, men må oppleves!!

 

Denne er også ikke langt unna topp, men siden den er maltraktert av en idiot og kammret om fra 400 til 45-70 så ville jeg muligens byttet piper tilbake til 400 Purdey.

 

http://auctions.holtsauctioneers.com/as ... &saletype=

 

Denne er nok også kul og ha. riktignok uten kikkerten! men her er det nok potensielt mye morro

 

 

http://auctions.holtsauctioneers.com/as ... &saletype=

 

Ellers så ligger drømmevåpnet avbildet i avateren min. en 300 flanged James Woodward fra 1912. Og den er MIN.

Link to comment
Share on other sites

Ser at etter hvert som år og erfaring øker, så skjer følgende:

- Drømmene blir mer styrt av det praktisk anvendelige

- Man blir mer etablert, slik at drømmene blir mer realiserbare

 

For å fokusere på jaktvåpen, så har jeg kommet meg svært nær målet med denne trioen:

dsc05980s.jpg

 

Beretta S685 20/76

Steyr Tactical Scout .223 med Swarovski PV 3-12x50

Blaser R93 Professional Semiweight .30-06 med Swarovski PV 3-12x50

 

Kommer nok etter hvert flere løp og mer optikk til Blaseren, og det hadde jo vært kjekt med en drilling også, gjerne en Krieghoff Optima.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Drømmeriflene er WA2000 og cheytac M200, hvis noen har en av disse som de ike vil ha lenger er det bare å si ifra. :P

 

WA 2000, er etter MIN mening den styggeste rifla i verden. men det er min mening :mrgreen:

 

Jeg skal være enig at det ikke er en spesiellt fin rifle, men den er så spesiell at den er helt villt kul.

Link to comment
Share on other sites

Eg må vel slenga på at eg allereie har to av drømmeriflena.

 

Marlin 1894 (sjølv om den er i .44 magnum, og eg helst ville hatt den i .357, men det får gå!)

 

Lee Enfield Mk. eh, 4? Frå forrige krig ihvertfall. Registrert på farmor då, men den står i mitt våpenskap :) Utrulig flott rifle!

Link to comment
Share on other sites

Må bli en perazzi MX2000 med tur til Italia :) hagla skal jo såklart ha en trap og en skeet kolbe trap og skeet undertre og 2 løp et 70 og et 78 cm :D

ei gammal winchester leveraction rifle hadde heller ikke vært å forakte ;)

Link to comment
Share on other sites

mine drømme våpen er en lett blanding av de som jeg selv har designet.

den første er en special Edition av min VR.338 Supermagnum MK-III som egner seg for det meste.

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... fullsize=1

den andre er en mer tyngre taktisk rifle som heter: S-RIfle (Super-Rifle) 50.Cal Bolt Action.

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... fullsize=1

den tredje er en mer futuristisk av en helautomat rifle som for øyeblikket har navnet: The New Rifle.

med bayonet.

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... fullsize=1

den fjerde er en rifle som jeg har brukt noen år på å designe, den heter for XM-01 Assault Rifle MK-I den har singel avtrekk, men sikringen går fra rifle til halvauto hagle som backup.

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... fullsize=1

den siste er en annen mod av den forrige, men denne heter: XM-01 Assault Sniper. den er lengre, men den har ett minde magasin og den har ikke hagle.

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... fullsize=1

 

det var da de våpene som jeg gjerne kunne ha hatt i våpenskapet hjemme hehe.

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig ikke bare ett drømmevåpen. Sånn forholdene er i dag har jeg etter min mening den rifla jeg trenger. En Tikka M55, .308 win, A-tec CTM-4, Leupold vx-2 2-7x33. Dette synes jeg er en god allround rifle med tanke på liten vekt, og det er egentlig en ganske snerten rifle. Etterhvert vil jeg og ha en eller annen Schultz i 223 eller lignende. Denne må være med KKC stokk og god lyddemper. Og selvfølgelig en god kikkert :)

Som hagle ville jeg hatt den nyeste halvautoen fra Beretta. Xplor :D

Men kommer aldri til å selge de våpnene jeg har! De er gode som gull ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg en.. hm.. nei fillern det har jeg jo..kansje en.. nei det har jeg også... Og de jeg ikke har er innenfor rekkevidde... Så det jeg ønsker meg aller mest er tid til å bruke leketøyene mine..

 

MEN, det er jo ikke feil å ønske seg en bitteliten bøsse til da ;) Og da må det nok være en skiløperrifle tenker jeg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic Larsen'r

MenDe jeg mente med "OG hvem har git den god kritikk" er nettop min store skepsis til å bare Google noe. Det finnes mye reklame på nettet.... det bør være fra kilder man stoler på, og gjerne fra flere kilder også. Ruger skriver f.eks mye pent om sine target modeller på isden sine, uten at jeg har hørt noe bli fra seg i glede over presisjonen i virkeligheten...

 

Trolig tungvint å få lydemper på de trekanta løpene.

Link to comment
Share on other sites

Annerkjenner snipershide litt mer en stormfront f.eks...

Først og fremst en gimmick tror jeg (Det trekanta løpet) Men nok tøys!

 

Drømme våpen!

Jeg ser CZ har ny stridsrifle på gang, Men den miner da mye om robsons ar/AK klon, gjør den ikke? Vil gjeren ha en 8)

 

CZ_805_BREN_A1.png

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig, men jeg er så godt fornøyd med et par jeg har i skapet, at det er disse jeg drømmer om. :D

De har med tiden blitt oppgradert med riktig optikk i forhold til jaktøymed, og nå gleder jeg meg til de ulike jakttypene: hjortejakt/postering-innmark og hjortejakt/smyg-utmark. Begge er i .308w, og ladningen er 165 grs. woodleigh.

Mulig jeg har postet bilder av disse et par-og-tjue ganger tidligere, men dere tåler vel å se de en gang til... :D

Utmarksrifla:

Win. M70 Featherw. m/ Swaro AV 3-10x42

DSCn02029.jpg

 

Innmarksrifla:

Tikka M55 Sporter m/ A-tec demper og Swaro PV-N 2,5-10x56

IMG_2924.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...