Jump to content

Se TV2 hjelper deg på torsdag


Pilt

Recommended Posts

Vil bare føye til at om du kjøper en børse hos en forhandler som er inviduelt godkjent av politiet, så vil vel alt han er villig til å selge deg være i god tro?

Etter at du har forsikret deg(spurt) om at dette er en mann med løyve for salg av våpen.

 

Hadde vært moro å treffe han som stikker innom den lokale våpen sjappa for å handle børse. og spør om vedkommende har løyve til å selge dette :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dersom Alms fremstilling av saksgangen er i nærheten av korrekt, blir dette en svært pinlig affære for POD og deres våpendragere.

Håper Justiskomiteens leder følger saken like energisk nå som i tidlig fase - uten å slå politisk mynt på saken.

Kanskje det, om noen måneder, går an å snakke åpent på kammeret om de unevnelige uten å kjenne en overtroisk uro i våpengarderoben :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes et utrykk som heter at man kan vinne alle slag, men likevel tape krigen, og det er kanskje nettopp slik Alm har stilt seg, når han til så grader har gått i strupen på en forvaltning som han også i fremtiden må forholde seg til, mht til bevilgninger osv.

Mao det kan hende han får medhold i opptil flere av punktene, men likevel sitte igjen med svarteper.

 

Uansett utfall så blir det nok flere runder før denne saken er avklart.

Link to comment
Share on other sites

Med så dårlig hukommelse er vel disse folka modne for utskiftning :lol: Snakk om å gjøre seg til tulling sitte der og trekke på skuldrene og påstå at man ikke husker... dement er vel nærliggende eller en selektiv bevisst hukommelsessvikt! Uansett er man ikke voksen den jobben man skal gjøre i embetet og vinner Alms frem bør det få konsekvenser for POD!!!

Link to comment
Share on other sites

Tenk at slikt pakk sitter og former "lov og rett" i landet vårt! Det finnes faen ikke kraftige nok uttrykk for hvor mye jeg ønsker en viss en til å brenne kraftig i helvette.

 

Ser stadig at "konspirasjonsteorier" blir avfeid som sinnsyk paranoia osv....men så begynner plutselig Arne Treholtsaken å lekke...

De som talte for saken hans mens den stod på ble vel omtrent betegnet som galemenn og det som værre var....

Link to comment
Share on other sites

Minst 50 solgt til Politiet for privat bruk..

Hva kan en vente, de er jo mennisker som oss andre.

Nå er det ikke bare oss sivile dette går utover, nå går saka ut over Politiet også.

Rekner med at dette ikke var med i POD`s plan og få stillt Politiet i dåligt lys også.

:lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ny her på forumet og dette er mitt første innlegg, og jeg synes det er passende at det er i den definitivt mest engasjerende tråden på forumet. Jeg har vært på utkikk etter en god salongrifle i lengre tid og denne tråden har overbevist meg om èn ting; min salongrifle SKAL være en heldempet salongrifle fra Alm!*

Det er den beste og mest konkrete måten jeg kan komme på å vise min støtte til Alm på. Håper POD får så det svir på pungen.

 

*Med tanke på det vi har fått av innsikt i sakens gang antar jeg at disse fortsatt vil være lovlige å selge etter domsavsigelse.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på de siste ukers mediafremstillinger av våre "kjære" politikeres meget skiftende hukommelse ifm diverse korrupsjonssaker, vil jeg kanskje si det er taktisk lurt av POD å ikke huske for mye...

Da kan de i det minste ikke bli "arrestert" (pun intended) for å gå tilbake på noe som i ettertid viste seg å være i beste fall tvilsom informasjon.

 

At det fremstår som en smule inkompetent eventuelt dement at en person i en slik stilling lider av selektiv hukommelsessvikt i et slikt omfang hva angår hans hovedarbeidsområde de siste år får vel så være, det er jo bevist både statistisk og rettslig at personer ansatt i Statsapparatet ikke mister jobben...noensinne...period!

Videre har ikke vedkommende, i motsetning til en hvilken som helst vanlig kriminell borger av kongeriket (og det gjelder deg ja, ALLE er i utgangspunktet kriminelle) noe å tape på å forholde seg taus/avvisende i forhold til utfall av dom, da det er fortolking av lov og ikke vedkommende personlig som er "siktet".

 

Dernest må man ha det klinkende klart for seg at uansett hva utfallet av denne saken blir, om så det for å få en heller tungvinn affære ut av verden skulle bli innvilget amnesti for de tidligere produserte bankrøver-våpen allerede utplassert i fremskutte arsenaler rundt om i de 6000 hjem, så VIL ett av to skje; det kan om meget kort tid være aktuelt med en endring av forskrift som presiserer PK fortolkning av gjeldende lov,

eller dette blir forbigått i stillhet nå og deretter iskaldt og forretningsmessig implementert med full tyngde i "Den Nye Store Reviderte Muligens Litt Innskrenkede Kommende Endringen Av Våpenloven..."

 

Det er forøvrig ordlyden i denne som kommer til å bestemme mine skattekronasjers fremtidige country of destination...

Link to comment
Share on other sites

POD's svar på spørsmål er klassiske "ingen kommentar" svar som er så klisjeaktig at det er til og grine av.

 

Får håpe hele ruklet må gå etter dette, det er jo tydelig (siden de ikke kan og vil forsvare sine handlinger) at de VET de har kuket det til så inni helvete, men prøver og redde ihvertfall sin stilling, om ikke saken.

 

Per Sandberg var jo interessert i saken tidligere, vi får skrive til ham og minne ham på saken og sørge for at han følger med.

 

 

Hvor alvorlige lovbrudd har egentlig SS og sjefen begått, i og med at de;

1. Innstruerte Rogaland Politidistrikt i håndtering av saken

2. Fjernet Alm's ankemuligheter, i og med at de tok avgjørelser parallelt med og være ankeinstans?

Det må da være mulig å få faenskapet dømt i en strafferett hvis de har brutt loven?

Og straffereaksjoner av typen "nå skal du ikke krangle om disse børsene, eller så tar vi bevilgningen din" må da også i det minste være maktmisbruk, som vel også er straffbart?

 

Vi har da vel advokater her, som kanskje vet svaret?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes et utrykk som heter at man kan vinne alle slag, men likevel tape krigen, og det er kanskje nettopp slik Alm har stilt seg, når han til så grader har gått i strupen på en forvaltning som han også i fremtiden må forholde seg til, mht til bevilgninger osv.

Mao det kan hende han får medhold i opptil flere av punktene, men likevel sitte igjen med svarteper.

 

Uansett utfall så blir det nok flere runder før denne saken er avklart.

 

Ikke for å være frekk, men hadde du sittet å tiet vist det handlet om ditt liv og virke. Tror ikke det :?:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ta å vær litt snille med disse gutta fra POD. Det er faktisk meget mulig de har blitt blandet oppi dette uten at de selv ønsket det. Eller vet hvorfor de er blandet inn. En fillesak som er satt igang ett helt annet sted med en helt annen agenda.

Når de først fikk saken i sine hender var det kanskje en litt feil vurdering av svaret de ga som har blitt til saken der den er i dag.

Fjerna innhold i innlegg, som var litt over kanten, Mauser68

 

Men la gutta i POD være. De er bare en uskyldig brikke i dette "dirty" spillet som er satt i gang.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes et utrykk som heter at man kan vinne alle slag, men likevel tape krigen, og det er kanskje nettopp slik Alm har stilt seg, når han til så grader har gått i strupen på en forvaltning som han også i fremtiden må forholde seg til, mht til bevilgninger osv.

Mao det kan hende han får medhold i opptil flere av punktene, men likevel sitte igjen med svarteper.

Jeg sliter litt med grunnholdningen gin her Lærlingen. For å sitere Samwise Gamgee: "Some things are worth fighting for". Alternativet er å umiddelbart bøye seg forover frivillig mens man åpner boksen med glidemiddel...

 

Hvis vi ikke kjemper alle slag vi kan på en saklig måte er vi i alle fall garantert å tape krigen, for å holde meg til analogien din. Jeg tror også at det å forholde seg til forvaltningen etterpå er mer som flere slag å regne. Krigen er mye verre!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har tenkt på det.

Men har lyst på varmint-utgaven.

I tilleg er Brnoen et arvestykke, så tror far hadde blitt muggen om den hadde blitt totalrenovert...

Så da ser jeg mitt snitt i å hente ut ei splitter ny presis (Med garanti) børse. Den jeg har nå samler ikke innafor 30 cm på 50 meter med demper på.

 

Du selger den vel innenfor familien da?

Er vel verre å selge ut et arvestykke enn å pusse den opp?

Uansett, heldempet må du ha! (Om det blir lovlig "igjen" :) )

Link to comment
Share on other sites

Hvor blir disse dommene forkynt? Venter i spenning!

Så vidt jeg har erfart så blir det satt en fast dato under saken, så blir dommen forkynt på denne datoen. Alt ettersom hva slags sak det er kan den bli forkynt muntlig i en rettssal, eller skriftlig ved oversendelse til partenes advokater. Domen regnes som forkynt fra den satte dato uavhengig om tiltalte møter til forkynnelsen, eller har fått dommen skriftlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...