Jump to content

Raudnakkes drillingfond


Ranger

Recommended Posts

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er det noen med Paypal som kan hjelpe en stakkar?.

 

Logg inn på paypal kontoen din og trykk på " Send Money ". Så er det bare å følge instruksene der, step by step.

 

Edit;da har jeg fått hjelp av flere stykker så da er det i orden.

Takker og bukker.

 

 

Det går ikke an å sende direkte til konto,såvidt jeg vet(sjekka akkurat).

Så jeg lurte på om jeg kunne sende til noen som har pp konto,som kunne sette det inn på kontoen til rødis.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har verdens dårligste utgangspunkt for å uttale meg positivt i denne sammenhengen, ettersom jeg så høyt og tydelig ved en rekke anledninger har uttalt meg tildels svært nedlatende om kombivåpen/drillinger. Førstnevnte har jeg sagt er våpenverdenens svar på Dassrullholder Med Radio. Drillinger har jeg påstått er en videreutvikling av kontrapsjonen; Dassrullholder Med Radio Og Koppholder :-)

 

Men ryggraden denne tråden og denne aksjonen har ingen verdens ting med drillinger å gjøre - den representerer kjernen i hva Kammeret dreier seg om! Dette er medmenneskelighet og solidaritet. Dette er brobygging og forbrødring på tvers av særinteresser. Dette er hva omverdenen nå kan se jakt og skyting dreier seg om; samhold, trivsel og godt miljø! Det er holdninger som kommer til uttrykk her som gjør at flere vil strømme til våre interesser, og at flere fortsetter med dem. I løpet av utrolig kort tid har vi nå vist at vi med ganske små midler kan gjøre store ting for hverandre. Vi har vist at fordi vi er mange, har vi muligheter vi vanligvis ikke tenker på, og dette er en drabla fin demonstrasjon på akkurat det. For meg er ikke en hundrings mye penger, men en drilling er en helt annen sak - og spesielt for Raudnakke, om jeg har forstått situasjonen rett. Dette er Kammerånden jeg hele tiden har drømt om, og egentlig visst at finnes her - det er rørende å se den springe til liv så inderlig den gjør nå.

 

Raudnakke:

Jeg håper du ikke fortsetter å føle på det du tror er negative aspekter ved dette. Det som skjer her nå oppfatter jeg som en spontan aksjon som bare er mulig fordi folk setter pris på deg - i alle fall er det slik for min del. At du "bare" er et nick, slik du fremsetter det selv, betyr ikke at personligheten din og kunnskapsnivået ditt blir mindre verdt av denn grunn. Du er en av de som til fulle viser og demonstrerer at det er fullt mulig å fremstå både seriøst, lunt, sympatisk og kunnskapsfullt med nick, og det tar jeg av meg hatten for. Du er faktisk en av de som uten å si det, har fått meg til å endre personlig mening om dette (selv om jeg respekterer at andre har annerledes syn på akkurat den saken). Vær så snill; ikke fortsett å tenke tankene om at dette på noen som helst måte er feil eller "umoralsk" - du har ikke gjort noe for å trigge og fortsette dette, det har folk som setter pris på deg gjort.

 

Jeg føyer meg inn i rekken av bidragsytere, men stiller én betingelse: Uansett hva som skjer etter dette, skal du ha verdens beste samvittighet for det du måtte få ut av denne kronerullingen, og nyte nyervervelsen i fulle drag. Det mener jeg også den dagen vi to av en eller annen (teit?) grunn mot formodning skulle ryke i tottene på hverandre og være dørgende uenige. Min betingelse er at du tar i mot mitt lille bidrag uten betingelser overhodet. Jeg har lyst til å bidra fordi jeg synes du fortjener det. 100 kroner fra meg også!

 

Og så håper vi selvfølgelig på en artikkel på portalen, men det bestemmer du ;-)

Link to comment
Share on other sites

Selv om det opprinnelige målet er nådd, teoretisk, synes jeg det ikke er noen grunn til å ikke bidra. Det gjør ingen ting om det også blir rom for å få tilpasset nye "ringer" til en gammel hakemontasje. Jeg forventer at uansett blir det kjøpt inn et objekt som trenger en god del oppussing, så selv om summen blir større enn målet så kan de bare brukes til et objekt med større potesniale. F. eks høyere gradering på treverk.

 

Når en drillinghater som Morten Vinje har bidratt, oppfordrer jeg i hvert fall alle drillingeiere til å bidra.

Link to comment
Share on other sites

Har ett spørsmål:

 

Er det noen spesiell grunn til at Raudnakke skal sponses av forummedlemene, jeg bare spør. Tenkte bare at vi andre som vil kjøpe/bygge et eller annet må kjøpe/skaffe dette selv med egne penger. Mulig jeg har gått glipp av noe.

Jeg er egentlig ikke ute etter å være vrang, men er det noen bestemt grunn så skal jeg gjerne være med å bidra.

 

Hvem blir da nestemann ut?

En eller annen som skal /har lyst til å dra til Afrika på jakt, og trenger penger.

 

Det enkle svaret: Fordi vi har lyst :mrgreen:

Men det er klart det Villreinjeger at jeg støtter deg også jeg! Dersom du bruker uhorvelig mange timer på å lage artikler og tråder her i kammeret som lærer meg noe jeg ikke kan, og du gjør det med lun humor og ydmykhet for faget slik det har utvikleret seg gjennom århundrene. Så blir jeg sikkert så takknemlig for bidraget ditt at jeg støtter deg. I hvertfall dersom du i tillegg har havnet i en slik livssituasjon at du har begrenset med midler og få muligheter til å skaffe deg slike, ja så bidrar jeg! Klart det! :wink: I mine øyne er det ingen andre som har løftet kammeret som arena for vår felles interesse i våpen, og som har vist veien til den omgangstonen jeg ønsker meg mellom oss, ved å være et konkret eksempel, som den gode Raudnakke.

 

Dersom dette var en tiggetråd fra Raudnakke hadde det vært ltt kvalmende. Men det er det ikke. En av brukerne av kammeret.no fikk ideen, og satt den ut i livet. Og det synes så mange av oss at var en lur ide at målet nå på det nærmeste er nådd. Jeg for min del gir i pur takknemlighet overfor Raudnakkes bidrag. Og jeg kan vanskelig se hvilken presendens dette skaper. De som bidrar gjør det i full frivillighet, det er ingen børsebærere her.

 

Til deg Raudnakke: Det er ikke din sak å hverken forklare eller forsvare denne kammer-at aksjonen. Det er ikke ditt initiativ, og du har ingenting å forklare :D . Jeg for min del blir rørt over engasjementet i denne tråden, og synes plutselig at våren er betydelig lysere og vakrere, og menneskene bedre og varmere vesener :D

Bent Storå

Link to comment
Share on other sites

Helt enig - her er det bare å pøse på for de som føler for det - det betyr bare enda bedre utgangspunkt for Raudnakke.

 

Drillinghater Vinje kom plutselig på at han har et sett hakemontasjer (som må tilpasses og blånderes på gamlemåten - altså såkalt In The White) som jeg har forsøkt å gi bort til et aktverdig formål tidligere, men uten hell. Send meg en PM om du vil ha den, Raudnakke.

Link to comment
Share on other sites

Blir med på 100kr jeg å :)

Siden jeg sitter her med regningsbunken og ser hvilken sørgelig tilstand kontoen er i kan jeg like godt bruke 100kr til. 100kr på kontoen min blir borte i det store sluket men mange 100 lapper på Raudnakkes drillingfond kan oppfylle hans drøm om drilling.

Husker godt hvordan det var når drillingsyken rev i kroppen. Alle funderinger om kaliber, sikring, sikter osv. og finne riktig børse er noe jeg ikke glemmer.

Hold oss oppdatert om jakten på en drilling og funderinger rundt kaliber/type.

Link to comment
Share on other sites

Helt i orden Isbjønn, og velkommen inn! :D Det er en del nye brukere som har kommet inn i varmen nå takket være Raudnakke, og det synes jeg er kjempefint!

 

Bra det var noen andre som tok det opp, dette med å la kronene rulle litt til... Jeg visste ikke helt hvordan vi skulle gjøre dette når vi kom opp i femsifret, og jeg er så hjertens enig i tankegangen både amatør og Morten Vinje og sikkert flere til viser her! :D

 

La iallfall kronene rulle og tråden stå oppe til den godeste Skaubjønn har fått oversikt over kontoen henimot helga eller så. Det må jo være en pen stokk på den drillingen ja! :wink:

 

Nye bidrag fra brukere markeres fortsatt helst med rødtda. :wink:

 

EDIT: Ser det er 7 nye medlemmer på forumet siden i formiddag, nå har kanskje ikke alle kommet pga Raudnakke, men jeg velger å tro det! :D

Link to comment
Share on other sites

Da går jeg i nettbanken og overfører 100 kr. Passa jo fint at jeg akkurat skulle igang med å betale den månedlige bunken :wink:

 

Gleder meg allerede til å følge med på den neste tråden din Raudnakke :wink:

Link to comment
Share on other sites

I håp om at vi i lang tid enda kan ta del i dine kunnskaper, Raudnakke, så har jeg også overført kr.100,- til dette glimrende tiltaket!

 

Lurer på hva overskriften på framsida av VG vil bli hvis/når en eller annen skribent får snusen i dette?...

"Spontan aksjon fra nettsamfunn gir bort drapsvåpen helt gratis til sine medlemer." :wink:PS. Det siste var en spøk...

Link to comment
Share on other sites

Kom PM fra en reisende Sako 30-06 som også bidrar. Med store forbehold og høyst uoffisiellt, men såvidt jeg kan telle, så er vi nå oppe i 11.800 kroner! :D

 

Få det på konto folkens, det er det som teller! :wink:

Kontoopplysninger og info og bakgrunn :arrow: første innlegg på side 1.

Link to comment
Share on other sites

Ka e 100 kr for mæ? Fint lite i forhold til å kunne bidra til å oppfylle raudnakke sin drøm. Gleda mæ tell å følg tråden om drillingen Raudnakke. Det vil gi mæ hygge og kos i mange kvelda og e vært kvær ei krone. 100 spenn e allerede overført. (Med ØKH`s velsignelse og oppfordring :D )

Link to comment
Share on other sites

- Etterhvert har det naturlig nok kommet en del synspunkter rundt dette utspillet som har fått en slik omfattende og spontan oppslutning. Det er et sunnhetstegn at meninger er forskjellige om den ideen som lå til grunn her.

 

Til Raudnakke vil jeg si:

- Det å "gi" denne 100-lappen ved denne anledningen, er for meg akkurat det samme som å sende en blomst til en som har gjort meg en tjeneste. Og jeg tror at mange av oss er glade for at denne anledningen dukket opp. At noen i det hele tatt kom på denne tanken..

Link to comment
Share on other sites

Ser det er flere nye medlemmer, ja faktisk enkelte som skriver sitt første innlegg i denne tråden, og de starter med å donere kr 100 til Raudnakkes drøm om en drilling..... Jeg blir stum av beundring over slik giverglede som dere viser og det på et forum der dere knapt kjenner noen. Er spent på hvor mye vi greier å få inn her, personlig har jeg et håp om at vi når kr 20 000, da skal Raudnakke ha et bra utgangspunkt for å få seg ei fin børse. :D

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke en krone av meg.

 

 

 

 

 

Men jeg tar gjerne å fikser det av metallarbeide som må gjøres, fikser gamle opprunka skruer, blånerer på nytt det som trengs, rustblånering.

 

Dette er morro, nett som i gamle dager på sluttstykket!

Link to comment
Share on other sites

Er rimelig fersk medlem her på forumet men har lest kammeret.no jevnt og trutt siden SL ble borte.

 

Har lagt merke til raudnakke sine gode innlegg og har lært mye av de. Er overbevist om at jeg kommer til å få en minst like god opplevelse når han får drillingen i hus.

 

Hva er egentlig 100kr? Hvis jeg tar meg en brødskive istedet for en kebab/burger på vei hjem fra byen så er den "utgiften" brukt på noe som alle får glede av. Kjekt med godt lesestoff når man restituerer på søndagen også. Vinn-vinn situasjon :wink:

 

Har ikke møtt Raudnakke utenom forumet, men ut av svaret ditt til en annen bruker på toppen av side 8 trekker jeg konklusjonen at du er en litt ydmyk men dog jævlig real fyr. Vil med største selvfølge bidra til at dette skal skje.

 

Håper du får en god natts søvn :)

 

Mvh

Petter

100,- kommer så fort dnb klarer.

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke en krone av meg.

Men jeg tar gjerne å fikser det av metallarbeide som må gjøres, fikser gamle opprunka skruer, blånerer på nytt det som trengs, rustblånering.

Dette er morro, nett som i gamle dager på sluttstykket!

Se her ja, her har vi muligheten til å få "århundrets" tråd om hvordan man totalrenoverer et våpen fra A til Å.

Link to comment
Share on other sites

Bare det å se at plastic fantastic-tilhengere som Omega og Aircooled begynner å se lyset og lukter på den rette sti er jaggu verd en god del! :lol: Raudnakke, her har du gjort en god gjerning som definitivt ikke skal måtte vente til himmelfarten for å belønnes :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

På jobb, måtte bare åpne denne tråden for å se hvordan det ligger an... FANTASTISK!

 

Og Fossdal, det der er en unik gave du kom med! Antidrillingisten Vinje hardonert nye hakemontasjer også, så dette prosjektet begyner å ta form!

 

En hundrings fra hver er ingenting. En blomsterkvast som noen skrev, eller en flaske vin, som en liten hilsen. Jeg håper vi kommer opp i en stor rund sum, slik at Raudnakke får et fantastisk stykke treverk som et utgangspunkt for sitt prosjekt. Keep it coming!

Bent

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg betalt inn det jeg har skrevet jeg står inne for. Og betingelsen bak er enkel, tilskuddet skal nytes uten noen som helst form for samvittighetskvaler.

 

 

P.s En stor takk til Ranger for å sparke dette i gang, og ikke minst en stor takk til Skaubjønn som stiller med konto og brede skuldre.

Link to comment
Share on other sites

Bare det å se at plastic fantastic-tilhengere som Omega og Aircooled begynner å se lyset og lukter på den rette sti er jaggu verd en god del! :lol: Raudnakke, her har du gjort en god gjerning som definitivt ikke skal måtte vente til himmelfarten for å belønnes :mrgreen:

:mrgreen: Nåja, selg nå ikke skinnet før bjørnen er skutt. Helt konvertert er jeg ikke, selv om jeg tok meg selv i å sitte og sikle på en ruger nr 1 med nyyydelig trestokk i går kveld. Pengene fra meg legges i nettbanken i kveld.

Link to comment
Share on other sites

selg nå ikke skinnet før bjørnen er skutt.
Nei, det får da være måte på. Men jeg er vant til å glede meg over små framskritt, og jeg mener at jeg har hold for påstanden om at du "begynner å se lyset" og "lukter på den rette sti":
jeg tok meg selv i å sitte og sikle på en ruger nr 1 med nyyydelig trestokk i går kveld
Busted! :mrgreen: Skal se det blir folk av deg også når du blir voksen ;)
Link to comment
Share on other sites

Nå har det gått et par dager, mange sier at de har donert. Lurer på om "kaserer" kunne opplyst om hva som står på bok til nå...

 

Må si jeg er veldig nyskjerrig på hvor mye potten er kommet oppi... :?:

 

Og som et lite hint til dere rause kammeret brukere, jeg fyller snart rund dag.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...