Jump to content

Raudnakkes drillingfond


Ranger

Recommended Posts

Hvis jeg har tolket alt med rød skrift og mer eller mindre kryptiske innlegg riktig (jeg har sikkert bomma litt) og håper jeg ikke har telt noen dobbelt, så er vi nå oppe i:

 

12.700 kroner! :D

 

I tillegg har Fossdal donert et metallarbeide som er av for meg ukjent, men helt sikkert stor verdi! Dette ser bra ut!

 

Det er veldig artig å se at drillingjakten for lengst har startet i en annen tråd. Så igjen folkens; få det på konto, og er det noen som ønsker å gi mer anonymt så er det bare å sende en PM til meg eller Skaubjønn om det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

OPPSUMMERING

 

Konto: Raudnakke 97135513850 disponibelt 11 801,00

 

Folkens, det står nå 11801.- på Raudnakkes drillingfond! I tillegg kommer tusingen fra meg (må bli kontant, ikke spør en gang). Dette er rørende. Og, kammeratene her inne har vist at de ikke bare lover, men også holder ord. Raundakke har nå altså tilgjengelig nesten 13000.-

 

De fleste har gitt 100.- Noen har gitt 150, og noen 200. Og en har gitt 101.- :mrgreen:

 

Jeg lovet i begynnelsen av tråden at jeg skulle lage en liste over givere. Imidlertid viser det seg at de aller fleste ikke har skrevet inn sitt nick. Jeg har fått noen PM'er fra brukere som ikke vil navngis her på cyberspace, og jeg kan ikke lage en liste med folks virkelige navn. Så vi får betrakte innleggene her i tråden som en giverliste.

 

Keep up the good work folkens!

 

Bent

Link to comment
Share on other sites

Å fy balle! Jeg regnet med at det ville bli en viss forskjell på hvor mye som ble lovet her og det som faktisk kom inn, men tar man med forsinkelsene i systemet må dette bli bortimot 100% opptelling. Fantastisk bra, helt utrolig.

 

Og jeg er helt enig, dette er fra oss alle. Alle som har gitt, og alle som ville gi men ikke hadde råd.

Link to comment
Share on other sites

Nå fikk jeg lyst til å kauke ut som den trønderen jeg er... DÆGGERN STEIKE! :shock: Har vært ute i skauen i kveld og så et par PMer fra Skaubjønn som jeg nektet å tro... Trodde han mente vi nærmet oss 13.000 i TRÅDEN, ikke på KONTO allerede!! :shock:

 

Helt fantastisk folkens, jeg ante ikke at en liten spire skulle få så mye liv, men det skyldes vel varmen her inne...

 

Og tar vi med Fossdals metallarbeider, montasjene fra Morten Vinje og gud vet hva folk finner på som jeg ikke vet om... Jeg blir både glad og rørt her jeg sitter! :D

Link to comment
Share on other sites

100 kroner sendt.

 

Jeg har lært mye her allerede, og kommer nok til å lære mer ser det ut til. Det er ikke mangel på slitne trestokker i mitt våpenskap, så Raudnakkes oppskrifter vil komme godt med.

 

En får ikke rare læreboka i tresløyd eller børsemaking for bare hundre kroner, så Raudnakkes tråder er vel verdt pengene!

Link to comment
Share on other sites

Da kan det vel være godt å omgås noe uten sjel og personlighet i fritiden, Skaubjønn :mrgreen:

 

Jeg er forresten blitt gjort oppmerksom på at mitt innlegg på side 8 var litt vanskelig å forstå...

Har derfor redigert det sik at meningen kommer gjennom litt mer utvetydig :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ett spørsmål:

 

Er det noen spesiell grunn til at Raudnakke skal sponses av forummedlemene, jeg bare spør. Tenkte bare at vi andre som vil kjøpe/bygge et eller annet må kjøpe/skaffe dette selv med egne penger. Mulig jeg har gått glipp av noe.

Jeg er egentlig ikke ute etter å være vrang, men er det noen bestemt grunn så skal jeg gjerne være med å bidra.

 

Hvem blir da nestemann ut?

En eller annen som skal /har lyst til å dra til Afrika på jakt, og trenger penger.

 

Det enkle svaret: Fordi vi har lyst :mrgreen:

Men det er klart det Villreinjeger at jeg støtter deg også jeg!

:D

Bent Storå

 

Det er flott at folk har lyst til noe, Mulig at Raudnakke har en flott fortellerevne og mange flotte tråder, jeg har ikke reflektert så mye over det. Men det er jaggu mange andre på dette forum som også havner i samme båt, det er svært mange her inne som skriver på en utmerket måte.

Link to comment
Share on other sites

Denne Angelina tråden er ganske unik. Den presenterer proffesjonelt stokkmakerarbeid på en grundig, lettforståelig måte, illustrert med mange bilder. Den skaper stemning her, bygger hele forumet. Det er veldig god underholdning, og et veldig godt tiltak, av en mann de aller fleste oppfatter som hyggelig og tilnærmelig.

Og folk har reagert spontant.

Og som Bamrud sier - fordi de vil!

Det nærmeste opp til Angelina-tråden er nok den flotte tråden om "Vi bygger båt - igjen!" av bharsvik. Men nå er dette et våpenforum, og det er ikke tvil om at Angelina fenger flere enn båten til gutan i Brønnøysund. Bygge båt er uoppnålig for de aller fleste, men skrape opp kolben, det klarer vi alle.

Så får vi se da, om Raudnakke er så poppis når halvparten av Kammeratene har ødelagt stokkene sine når de prøvde å følge oppskriften til Raudnakke... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er flott at folk har lyst til noe, Mulig at Raudnakke har en flott fortellerevne og mange flotte tråder, jeg har ikke reflektert så mye over det. Men det er jaggu mange andre på dette forum som også havner i samme båt, det er svært mange her inne som skriver på en utmerket måte.

Det er det helt sikkert Villreinjegeren, men det ble nå engang sånn denne gangen, kanskje Raudnakke bare var førstemann ut? Jeg har flere favoritter blant skribenter og tråder her inne, nevner feks båtbyggerprosjektene til bharsvik både på Sluttstykke og her, Hals (XO) sine beretninger fra Afrika mm. Du står selvfølgelig fritt til å sette i gang noe lignende selv. Responsen her forteller meg at det ikke var feil å gjøre dette.

 

Ønsker du en prinsippdebatt så ser jeg helst at du gjør det i en annen tråd.

 

EDIT: Fossdal slo meg litt på målstreken her. :wink:

Link to comment
Share on other sites

[Har ett spørsmål:

 

Er det noen spesiell grunn til at Raudnakke skal sponses av forummedlemene, jeg bare spør. Tenkte bare at vi andre som vil kjøpe/bygge et eller annet må kjøpe/skaffe dette selv med egne penger. Mulig jeg har gått glipp av noe.

Jeg er egentlig ikke ute etter å være vrang, men er det noen bestemt grunn så skal jeg gjerne være med å bidra.

 

Jeg er enig med deg på mange måter Villreinjegeren, det er mange flotte tråder her på forumet. Mange av dem følger jeg med på. F.eks. "Vi bygger båt igjen". Jeg lar meg stadig vekk imponere av kunnskapen og ferdighetene enkelte har. Men dette e ikke en tråd jeg har personlig bruk for, jeg kommer aldri til å bygge meg en egen båt. Størteparten av de som følger den tråden, har ikke eller kommer ikke til å bygge båt, men likefullt synes de det er en kjempeflott tråd, og jeg vil takke bharsvik for at han deler dette med oss nok en gang. (forrige gang var på SL). Vi har alle forskjellige interesser innefor Kammerets vegger, noen er ladenerder, andre må ha ett kaliber til enhver bruk.:)

For egen regning er det jakta som teller mest. Om reven skytes med 308 eller 222 er det samme for meg.

 

For uten jakt, så er dette med med behandling og stell av trevirke noe som ligger mitt hjerte nært, veldig nært.

Vi har mange tråder om tre og trevirke også på Kammeret, og jeg abonnerer på dem alle sammen. Knivskaft er en av dem, fine og beskrivende tråder, men knivskaft eller knivsløyd har jeg litt kunnskaper om, og ikke alt er like imponerende,synes jeg. Dette er ikke ment som kritikk på noen måte. Jeg synes det er fine tråder med mange gode tips. Men den håndverksmessige biten magler i mange av dem, synes jeg. Jeg regner meg selv for å være ganske nøye og lar meg alt for sjelden imponere. (desverre) :( (er vel på mange måter en flisespikker i dobbel forstand ) :)

Når det gjelder trådene til Raunakke derimot, er disse på et nivå som for meg er både lærerike, instruktive og godt illustrert. Dette er informasjon jeg har bruk forbåde i hobby og næringssammenheng. Det utførte arbeidet er samtidig av en kvalitet som varmer et snekkerhjerte. Derfor betalte jeg med glede mine 100.-. Andre utenforliggende faktorer har ikke vært med i vurderingen.

Så om noen vil til Afrika eller vil lage sin egen låskasse for den saks skyld, så lykke til, men noe økonomisk bidrag får du ikke av meg. :( trådene om temaene vil jeg nok lese, men dog ikke med samme interesse.)

 

edit. Ser at flere har delt mine tanker mens jeg skrev dette.

Link to comment
Share on other sites

da er hundrelappen forlatt nettbanken her på Stord, og reist over fjellet til Skaubjønn. Det er deg vell unt Raudnakke. Oppussingstråden av Skaubjønns Angelina, har gitt meg mange timer med bra lesning. Gleder meg til kammerdrillingen er ervervet og i hende :D

Link to comment
Share on other sites

Kr 100.- er sendt til Raudnakkes drillingfond.

 

Denne beskjedne summen ser jeg som et bidrag til den detaljerte og innformative tråden som jeg er helt sikker på at Raudnakke kommer til å berike forumet med. At Raudnakke sitter med en flott drilling etterpå er kun real lønn for godt utført jobb.

 

Lykke til Raudnakke!

Link to comment
Share on other sites

Hva om Raudnakke`n finner et drømme-eksemplar og forteller hva den koster......Og er man ikke så langt unna så kanskje flere av oss som har gitt, er villige til å strekke oss litt til?? :lol: Bare en tanke :P Tror vi kommer langt bare "vi" finner en drilling som han ønsker seg..........

 

Ser mye fint på egun.de :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk litt sans for 338RUM1s idé.

 

 

I hundre prosent vennskapelighet, Raudnakke:

 

Jeg leser i en den andre tråden at du føler en dyp forpliktelse. Det øyeblikket det faktisk følger så dype forpliktelser til denne hundringsen fra meg — eller enda verre, gud forby, er et element av veldedighet (slik det, riktig nok noe klossete, ble antydet tidligere i denne tråden) i dette — vil jeg gjerne ha hundringsen tilbake. Det symbolske bidraget, som man knapt kan få ei flaske vin for, er bare et uttrykk for takknemlighet. Både privat (t.o.m. jeg har et par våpen med treskjefter :oops:) og som Kammeret-bruker er jeg ganske enkelt glad for trådene dine. Jeg har glede av å lese godt formidlet fagstoff, og som journalist vet jeg at det ligger mye arbeid bak et slikt produkt. Så les det for høyt deg selv: Vi gjør det bare av takknemlighet.

 

Om det hjelper, kan du gjerne se reduksjonistisk på situasjonen: Jeg gir mitt lille bidrag fordi det gagner meg selv, både som våpeneier og som et menneske som bryr meg om nettstedet vårt. Og jeg forbeholder meg retten til å være kraftig uenig med deg, bl.a. om drillingens fortreffelighet, hehe. Drilling eller ei; i alle tilfeller forventer jeg motstand som ikke kan tenkes å bære preg av at jeg en gang i tida bidro med en sum som her i hovedstaden i skrivende stund er verdt tre kopper kaffe.

 

Så slapp av, senk skuldrene. Fokuser på noe helt annet enn forpliktelsen og forventningene. Ta en tur i skogen, vær sammen med familien, les ei bok eller gjør noe annet morsomt. :)

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg kan legge in info sånn litt etter hvert. Når jeg gidder besøke nettbanken med andre ord :wink:

Jeg vet ikke helt hvor lenge denne tråden skal få leve. Har snakket med Ranger om det, og vi ble vel enige om at når interessen dabber av så stenger vi den. Kanskje om et par dager til? De fleste har vel sett denne tråden nå, og har hatt anledning til å bidra. Og vi har nådd et nivå der Raudnakke kan skaffe seg en drilling. Synspunkt kammerater?

 

EDIT: Har sjekket nettbanken nå, og det har ikke kommet inn så mye mer. Totalen er på 13651.-

Link to comment
Share on other sites

Egentlig skulle han bidratt til kona mi :lol: , for det er hun som må lide(ingen nye klær på 2 år) pga. jeg ble nok påvirket til å mer eller mindre bevisstløst handle en Drilling i dag :!: Merke? Vet ikke...Seitensclussdrilling(sidelås) var overskriften, men det spiller ingen trille, Har en sagt A så må en si B(etale)

 

100.- er da vel bare som ei pølse i slaktetida å regne 8)

Link to comment
Share on other sites

100,-Overført fra meg også. Ser vel på dette som en måte for å få gitt litt igjen til forumet som har gitt meg så mye. Skulle jeg kjøpt all den informasjonen i bøker, så hadde det blitt 1000`ner. Også en invistering i min egen drilling, med tanke på hvordan ta vare på den, slik at den kan gå videre i generasjoner :D Selvom jeg etter å ha lest igjennom Angelinatråden begynner å lure på om jeg har tid til å få det gjort :roll:

 

Gleder meg til å se fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Flotte greier! :D

Lar vi tråden leve til i morgen kveld kl 20 iallfall, så er det på timen ei uke. Da kan vi ha en foreløpig opptelling. Synes virkelig folk har vært flotte til å bidra her! :wink:

 

På første innlegg side 1 finnes det kontoinfo til etternølerne. :wink: Vi må da ha passert 14.000 nå + alle andre bidrag som nesten ikke kan måles i kroner og øre! :D

 

Så vi nærmer oss et veldig pent, rundt tall som er 50% mer enn jeg trodde var mulig på ukesvis....

Link to comment
Share on other sites

Forslag. Hvorfor ikke la denne stå "ei lita stund til", slik att "alle" som vil/har ønske om å delta, får mulighet til dette?

Hva med å la den gå uka ut, med en "spanande nedtelling" mot slutten, og vente noen dager etter dette slik at alle pengene er kommet på kontoen?

 

Det haster vel ikke så fælt med å få brent av pengene? :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, har jo registrert at stormen har stilnet litt, selv om det kom en (gav)mild sønnavind med noen fine bidrag seilende i går, men det er selvfølgelig ikke meg imot å ha den gående litt til dersom det er interesse for det. Kanskje Hr. Fondsbestyreren har en ny kontooversikt med et pent, rundt tall på?. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...