Jump to content

Raudnakkes drillingfond


Ranger

Recommended Posts

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fantastisk flott folkens! :D

 

Kontonummeret er nå å finne med store bokstaver i første innlegg i denne tråden, husk å merke betaling med nickname også.

 

Og så håper jeg at folk nå IKKE PÅ NYTT SKRIVER KRONER OG ØRE i denne tråden nå som kontonummeret er kommet, om de har postet dette før! Det har ikke så stor praktisk betydning, det er pengene på konto som teller, men det vanskeliggjør en uoffisiell opptelling i denne tråden så vi vet hvordan vi ligger an. Jeg leser av kroner og øre i rødt, og noterer ikke nickene underveis.

 

Nye bidrag merkes med rødt ja, kjempegreier! :D

 

Og så venter vi i spenning på rapport fra Skaubjønn etterhvert som kontoen fylles opp. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I skrivende stund ligger vi på den (høyst uoffisielle) nette sum av kr 9000,- !

 

Kjempebra folkens, men husk at bidrag i denne tråden ikke er verdt fem flate øre før de står på kontoen Skaubjønn opprettet :!:

 

Skaubjønn kommer med spanskrør og nihalet katt mot de som ikke utfører sin bindende forpliktelse som lovt i denne tråden. :wink:

 

Betalingsinfo på første innlegg i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Glimrende folkens! :D Bankenes Betalingssentral er djevelens verk.. I hvertfall bruker de to-tre dager på en overføring som i realiteten tar noen nano-sekund. (Og gjett hvor renteinntektene av de dagene komer? Akkurat ja... BBS) Det vil si at det går noen dager før jeg kan oppsummere kontoen. Jeg kommer til å lage en liste her i tråden med nick, og hva som er overført. Så blir det shame on you for de som ikke oppfyller løftene sine. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger på røffly 9700 om alle holder det de har lovet folkens, nå stikker jeg opp i skauen med bikkja et par-tre timer, og når jeg kommer tilbake så håper jeg vi er oppe i et pent, femsifret tall! :D Jeg liker ikke å se for meg en hyggelig mann som Skaubjønn svinge pisken! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har ett spørsmål:

 

Er det noen spesiell grunn til at Raudnakke skal sponses av forummedlemene, jeg bare spør. Tenkte bare at vi andre som vil kjøpe/bygge et eller annet må kjøpe/skaffe dette selv med egne penger. Mulig jeg har gått glipp av noe.

Jeg er egentlig ikke ute etter å være vrang, men er det noen bestemt grunn så skal jeg gjerne være med å bidra.

 

Hvem blir da nestemann ut?

En eller annen som skal /har lyst til å dra til Afrika på jakt, og trenger penger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du pløyer tråden (og tilhørende andre) fra begynnelsen, ser du hvorfor.

 

Skal ikke være negativ Morten, men det må være lov å spørre

 

Leste det med rødt på side 1.

Som jeg skrev har jeg ikke noe imot slike ting, skulle det stå andre ting på andre tråder som er viktig for støtten. burde ikke de har vært lett tilgjengelige med en link.

 

Det er vel såpass mange våpenprosjekter her på forumet som også da burde fortjent ett slikt fond.

Link to comment
Share on other sites

@ Villreinjegeren og Gutten i røyken.

 

Ser ikke problemet med dette, da det er et initsiativ fra brukere, og ikke Kammeret eller NOJS. Dette er slik jeg ser det en spontan reaksjon fra mange som setter pris på Raudnakkes tråder, og vil hjelpe en kammerat å oppnå drømmen sin som takk.

Link to comment
Share on other sites

Har ett spørsmål:

 

Er det noen spesiell grunn til at Raudnakke skal sponses av forummedlemene, jeg bare spør. Tenkte bare at vi andre som vil kjøpe/bygge et eller annet må kjøpe/skaffe dette selv med egne penger. Mulig jeg har gått glipp av noe.

Jeg er egentlig ikke ute etter å være vrang, men er det noen bestemt grunn så skal jeg gjerne være med å bidra.

 

Hvem blir da nestemann ut?

En eller annen som skal /har lyst til å dra til Afrika på jakt, og trenger penger.

 

Dette var et av de mange spørsmålene jeg selv slet med i mitt sjokkskadde sinn i går kveld, Hallgeir....

 

Jeg trenger strengt tatt ikke noen drilling, og følgelig trenger jeg heller ikke penger til en....

Tanken om en egen begynte å snike seg innpå mens jeg arbeidet med Skaubjønn sin, og jeg tenkte vel at jeg får spare sammen litt de neste par årene og gi meg selv en til femtiårsdagen.

 

Så begynte tanken å kverne litt på at hvis jeg kunne klare å få tak i en brukket eller herpet en. så kunne jeg kanskje bruke de par årene på å restaurere den frem til bursdagen min...

 

Å finne noe slikt kan ta litt tid, så jeg la inn en liten annonsering i signaturen min der jeg på en (i mine øyne) litt humoristisk måte lot det skinne gjennom at et slikt objekt ikke burde være for dyrt...

Jeg håper ikke at det var dette som trigget denne sinnsyke aksjonen...

 

Og for å svare på spørsmålet ditt; Jeg mener selv at det jeg har gjort her på kammeret ikke gjør meg fortjent til dette...

Jeg har lidd alle helheims sjelekvaler det siste døgnet over dette, og kvernet ustanselig frem og tilbake på de etiske og moralske aspektene ved denne saken. Nattesøvn fikk jeg ikke...

Jeg har spurt kloke mennesker både i og utenfor Kammeret om riktigheten av dette, og argumentasjonene førte tilslutt til at jeg aksepterte.

 

Det er imidlertid også veldig mange mennesker som pr. innlegg, telefon, PM og mail har gjort sitt ytterste for å overbevise meg om det var riktig å akseptere....

Uregistrerte lesere har registrert seg som en følge av denne surrealistiske greia... Det virker i seg selv forsterkende på argumentasjonen for å få meg til å akseptere dette.

 

Jeg forstår din tankegang her, Hallgeir....

Jeg er imidlertid innhabil når det gjelder å diskutere saken videre, og følte bare at jeg var nødt til å skrive denne lille redegjørelsen slik at mine tanker også kom med...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@ Villreinjegeren og Gutten i røyken.

 

Dette er vel mulig å diskutere som alt annet. I en egen tråd kanskje. Generell diskusjon helst. Vi vil vel ikke ødelegge gleden for noen vel?

 

Vigg :?:

 

Helt enig. MANGE som føler for å være med på dette som en TAKK for fine "reportasjer", hjelp til hva det nå måtte være. Når så mange VIL være med på dette, skal vi ikke ødelegge gleden hverken for oss som ønsker å gi noe tilbake elller for han som får den takken og oppmerksomheten han fortjener. Jeg personlig har stor glede av å hjelpe samt å ha fått hjelp av Raudnakke.Helt umotivert sendte han meg en pm for å hjelpe meg med å legge ut noen bilder som jeg forklarte i en tråd at jeg ikke fikk til. ikke den helt store saken, men han ville hjelpe meg!! Den "broder-stemningen" denne tråden har skapt, er stor :P Skikkelig gøy å se at så mange vet å sette pris på et annet menneskes innsats.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv bedt initiativtakerne om å avklare dette med Kammerets ledelse/moderatorkorps

 

..altså, hør her min gode mann! - Kammeret.no er et brukerstyrt forum, :mrgreen: og et overveldende flertall av brukerne, har ment, at nettopp du, skulle få en liten oppmerksomhet, som en takk for all inspirasjon, for de særdeles flotte trådene som du har laget. (strengt tatt burde jeg vel personlig kjefta deg opp, da jeg i et svakt øyeblikk ble så inspirert, "bikka over" og handla en drillling... :mrgreen: .....men, selv det hadde ikke lyktes uten din hjelp :!: )

 

Men ærlig talt - det er beskjedne midler vi snakker om her Raudnakke, for hver av oss. En hundrings eller to, tilsvarer litt lørdagssnop eller lignende, alternativt ei flaske vin eller så :!: Og hadde de ikke gått til dette formålet, hadde de blitt brukt på noe annet sprøyt :!:

 

Gled deg over dette Raudnakke, nyt det - det er fullt ut fortjent :!:

 

:D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror oppslutninga bak dette sier sitt, egentlig. :wink: Jeg ser at 99,5% av innleggene i denne tråden bifaller den tanken jeg sjøl hadde. Statuttene, eller tanken min bak dette står i innlegg nr 1 i denne tråden, og det har veldig mange bifallt. Jeg er helt sikker på at det er flere her som fortjener en oppmerksomhet nå og i framtiden, og jeg er gjerne med på den, men etter å ha koset meg så lenge med Raudnakkes tråder så slo det meg helt spontant i går at dette har jeg lyst til å se om flere er med på. Og det er det! :D

 

Kan godt hende at et slags kammerfond hadde vært noe på sikt...?

 

Hold gjerne den diskusjonen i en annen tråd, de som føler for å diskutere dette. Nå er det visst på tide å telle opp litt her.........

 

......Vi har passert 10.000,- og målet vi satte oss er nådd! :D

Veldig bra, og jeg håper samtlige jeg har telt i tråden nå også sørger for at den lovede kronasje havner på nevnte konto på side 1.... :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...