Jump to content

EDC (every day carry)


zeissoem2

Recommended Posts

I prioritert rekkefølge:

 

1 boks General løssnus

1 nøkleknippe påmontert øljekk, 1GB USB-minne og Fenix E01

1 lommebok med plastikkort og sedler (og en haug gamle handlelapper o.l. :oops: ) inni

1 mobiltelefon, p.t. SE P1i med avtalebok og ymse PDA-type småprogrammer

1 sett bilnøkler

Småpenger (mynt)

Link to comment
Share on other sites

Følgende ramler ut av mine lommer når jeg kom hjem fra jobb:

 

:arrow: En boks snus (General, nå med kun 45g :? ).

:arrow: Lommebok med pengekort, medlemskort i diverse lag og foreninger, et fagforeningskort hvor navnet mitt er stavet feil og en og annen medtatt femtilapp.

:arrow: 11 kroner i mynter.

:arrow: En nyvasket pakke med Extra tyggegummi (sølvfarget med smak av peppermynte og Comfort tøymykner).

:arrow: Mobiltelefon (samsung B2700).

:arrow: Bikkjegodis (også nyvasket).

:arrow: 2 par gummihansker.

:arrow: 1 par stikksikre hansker.

 

Etter å ha skifte til "fritidsantrekk" er innholdet:

 

:arrow: 1 boks General (fortsatt kun 45g :? ).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I kjeldedressen på jobb:

fenix LT2 (meget godt, les hardt. Brukt). Skal byttes med ny LT2 V2

Penn/tusjer.

nøkler til bil og skap.

Mobil (tror det er en SE c702)

 

Sivilt:

Nøkkler til bilen.

Lommeduk.

Mobil og handsfree.

Kansje ett skrujern eller annet verktøy som jeg glemte å ta ut.

 

Skal jeg ut og traske (skjer to ganger i året):

Fenix LT2 V2 + event hodelykt til cap bremen.

Cap eller ull lue.

Lommekniv (Fenix sin lille) eller en Helle kniv i beltet.

Nøkkler til bilen.

Lommeduk.

Mobil og handsfree.

 

 

Men dere skulle ha sett mine gamle biler, der var bagasjerommene ferdigt oppsatte verksteder for mindre jobber som bytte av vannpumpe eller hjullager i veikanten. Rekorden er bytte av to bærekuler på min gamle Datsun forran bensinpumpene på en lokal beninstasjon en natt (bærekula ramla ned i felgen :shock: ), gikk på mindre enn to timer.

Etter det kjørte jeg Ford Granada, og kunne bytte starter eller dynamo etc på en 1/2 time hvorsomhelst i verden (2,8 automat er innmari vansklig å skubbe igang :wink: ), og hjullager forran på 20 min. Hadde selvsagt eget delelager i bagasjerommet. :D

Det eneste det ikke var plass til, var melk og brød fra handleturer, men til slikt har man baksete og takboks. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Høyre baklomme: Lommebok med alt det rotet vi stapper der

 

Høyre lomme: Lypsyl og sånn liten metall kortholder dings du får gratis i banken med Visa.

 

Venstre lomme: kniv (billig no-name sak med en rent imponerende kvalitet) og lykt til vanlig. Dessverre så føler jeg meg litt naken her nå, da begge deler er hjemme :oops: og mobil (Sony Ericsson K530i) <- den er selvfølgelig med

 

Tobakk plaseres som oftest i brystlomme på jakke e.l., nøkler er festet til ryggsekk med en karabinkrok.

 

Flere som har ønsket seg en veske til tider når de ser hvor mye rot de stapper i lommene? F. eks en sånn Maxpedition Versipack.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Men dere skulle ha sett mine gamle biler, der var bagasjerommene ferdigt oppsatte verksteder for mindre jobber som bytte av vannpumpe eller hjullager i veikanten. Rekorden er bytte av to bærekuler på min gamle Datsun forran bensinpumpene på en lokal beninstasjon en natt (bærekula ramla ned i felgen :shock: ), gikk på mindre enn to timer.

Etter det kjørte jeg Ford Granada, og kunne bytte starter eller dynamo etc på en 1/2 time hvorsomhelst i verden (2,8 automat er innmari vansklig å skubbe igang :wink: ), og hjullager forran på 20 min. Hadde selvsagt eget delelager i bagasjerommet. :D

 

Sunnmøringar... seie ikkje meir. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk arti tråd!

 

Sivilt bruk, type til og frå lesesal og andre meir eller mindre sosiale samanhengar:

På kropp:

:arrow: mobiltelefon, type Nokia eitelleranna

:arrow: kortholder med studentkort, minibankkort og eventuelle sedlar.

:arrow: tyggis

:arrow: nøklar til leiligheta, sykkel og postboks, påmontert øljekk

:arrow: lypsyl. (Er komen ca halvvegs på ein lysyl som ein eks glømte igjen i leiligheta for over eti år sidan. Lavt forbruk, men kjekt å ha.)

:arrow: MP3spelar og Koss hodetelefonar

:arrow: myntar

 

I sekken (frå Biltema):

:arrow: literstermos med Friele Frokostkaffi. (Pri 1)

:arrow: Laptop

:arrow: planlegger som eg sjelden brukar

:arrow: eit penalhus, type skinn, som eg kjøpte på ferietur i Trodheim i 1993. Dette er fullt av ødelagte pennar og fargeblyantar som eg aldri bruka.

:arrow: Sigg drikkeflaske med vatn

 

På kropp dersom eg bevega meg utanfor asfaltkanten:

:arrow: mobiltelefon

:arrow: nøklar dersom nødvendig

:arrow: snyltekopp

:arrow: "kompakt"kamera

:arrow: der er som regel ein kniv ein plass og. Som regel i beltet.

 

edit: legger til litt som eg kjem på...

Link to comment
Share on other sites

Til enhver tid bærende på jobben (jobber på kontor som systemutvikler) - helst ingenting.

 

Må ha med hver dag, enten i lommer eller pc-veske:

mobil

lommebok med div. penge- , medlems- og jakt-kort. kvitteringer og en og annen seddel. Bæres svært sjelden i noen som helst bukselomme.

Nøkler til bil og hus.

 

Har som regel med, men som ikke er nødvendig:

Diverse små-medisin: Fishermans friend, Link (for halsbrann..), nesespray.....

bok (for bussturen)

USB-minne (blir svært sjelden brukt, men tar liten plass)

Mobil-lader

Småtteri som man absolutt ikke har bruk for......

 

Til turer i skog og mark:

nødvendige kort innpakket i plast (jakt- og fiske - kort)

liten kniv i belte (egenprodusert nord-samisk inspirert, noe større enn Helle Nying).

mobil (blir her mest brukt som kamera..)

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Kall meg gjerne paranoid, jeg sier sunt paranoid. Dvs at jeg har gjort en kalkulasjon rundt det. Som en amerikansk selvforvarsinstruktør, Tony Blauer, så fint sier det: Du er paranoid når du er redd for noe, men ikke har teknikk eller kunnskap til å gjøre noe med det. Har du det, så er det årvåkenhet :wink:

 

Jeg har en Bergans urban traveler, som jeh har lommebok,nøkler og mobiltelefon i. I tillegg så inneholder den:

 

-En fallkniven U2

-En Leatheman PST (orginal)

-En Fenix P3D lykt

-En photon lykt (liten backup)

-6 m 2mm nylonsnor

-En Space blanket "sovepose"

-En Pocket Survival Pack med noen personlige forandringer

-En Pocket medic

-En Montanee Featerweight vindbraker

-En munn mot munn maske

-En kulepenn

-En stor sikkerhetsnål

 

Denne er alltid med til daglig, og veier vel rundt kiloen. Er ikke i veien, og brukes som en vanlig skulder veske. Better safe than sorry. Du vet aldri når du står der.

 

Ute på tur i skog og mark, så har jeg alltid med noe som dekker de samme behovene, men kanskje av noe med bedre kvalitet / funksjonalitet. Space soveposen er byttet ut med en Jervenduk o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

skal vi se..

det går mye i sammenkrøllede kvitteringer og ting jeg egentlig burde tatt ut ser jeg.

 

To nøkkelkniper, der den ene har en victorinox lommekniv av gammel årgang. På det andre nøkkelknipet er kun bilnøkkelen, en gul ruteknuser/setebeltekutter dings og 'legg meg i nærmeste postkasse' merke.

 

 

Ellers lite spennende å melde, jobber på kontor så prøver å begrense mengden tjafs etter beste evne. Den tiden jeg jobbet i forsvaret, var snyltekoppen den viktigste (grønn utrekkbar kopp), tett etterfulgt av leatherman, snubletråd og snus. Forøvrig det samme som jeg tar med på jakt nå.

Link to comment
Share on other sites

:idea: Kortholder av trekkspill/arkiv-type. Full av mer og mindre nyttige plastkort.

:idea: Mobilen, for tiden en SE 702c

:idea: Tyggis, som regel Extra av noe slag. Det er min røyk, kan du si :lol:

:idea: Nøkler til: XC70en, huset og våpenskapet. Lita lykt og hundefløyte fungerer som nøkkelring.

Link to comment
Share on other sites

- Snus... Pri 1

-Reservesnus-Pri 2

- Mobil(type idiot) Pri 3

- Kniv, mora rød/blå avhengig av dagsform Pri 4

- Kortholder, m/ førarkort, visa.. Pri 5

-Elektrikertape Pri 6

-Lommebok med kort av div (u)nødvendige typer: dieselkort, sjåførkort, byggeplasskort,og kansje cash viss eg har vært snill Pri 27

 

Ellers eit par never pukk/grus... Ho sei det er så mye graps i vaskemaskinen, skjønner ikkje det der...

Link to comment
Share on other sites

Høyre bukselomme:

 

SNUS (general løs)

 

Venstre bukselomme:

Gerber lommekniv

Nøkler til jobben

 

Høyre bak:

Lommebok m/kort av alle slag(nesten uten untakk tom for kontanter/mynter)

 

Belte venstre foran:

Mobiltelefon

 

Belte høyre foran:

i arbeidstiden-Arbeidstelefon

 

Belte høyre side:

i arbeidstiden-målebånd

ellers-personvarsler brannvesen og gjerne en slirekniv(en av "flere")

 

Høyre jakkelomme:

Bilnøkler

 

Venstre jakkelomme:

Reservesnus

 

Venstre innerlomme:

En halvspist pakke Red Man

 

Høyre brystlomme jakke:

Adgangskort jobb

 

Ellers:

Kjeften full av snus og caps på hode

Link to comment
Share on other sites

Travelling light :D

 

Venstre foran: Nøkleknippe med 8 GB USB-minne

venstre bak: Gul Mix no. 3

høyre foran: Engangslighter, Nokia N82

høyre bak: kortholder

 

I neven på vei til jobb: matpakka

 

mvh

Ulken

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Med jakke:

Lommebok med penger, kort, "egen" lotto, lodd osv osv. Bilnøkkel med hus nøkkel. Jobbnøkkel og kort i rullekjetting. I perioder med hoste - Fishermanns Frend. Nokia 5310 (stakkars han med SE W880I - eneste SE jeg har hatt på år og dag, byttet tilbake til Nokia etter 1 år).

 

Uten jakke:

Pengeklype med førerkort og Visa (med id kort) + penger. Minst mulig nøkkler og mobil i halsbånd. Solbriller i halsen eller på hode. Caps.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mener at jeg har sett en lignende tråd for en god stund siden...Men husker ikke om det var på Sluttstykket eller på Kammeret.

Fant iallefall ingen slik tråd i sökefunksjonen her på Kammeret, så jeg lager en her. Finnes det allerede en slik, så får en moderator slette denne :wink:

 

Min liste:

 

:arrow: Nöklene til huset

:arrow: Lommeboka

:arrow: Göteborgs Rape Lös Snus

:arrow: Mobiltelefon (Merke og modell får dere ikke vite) :oops:

:arrow: EL-teip

:arrow: Diverse lommerusk, som skruer, sand og småstein :oops:

 

Men det hender at jeg ikke alltid har alt sammen på plass :?

Link to comment
Share on other sites

Venstre Lomme:

- Nokia N95

- Lypsys, som er noe drit. Blir tørr som fa** med en gang hvis jeg glemmer den.

 

Høyre Lomme:

- Lommebokaktig sak, med penger, førerkort, bankkort, en haug med kvitteringer.

- Nøkler

- Evt annet skvip/skrot, som ikke kan ligge i den andre lomma..

 

Undres på hvordan noen av dere får plass til alt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vedr. fenix, bra finish, bra ytelse. Mye lykt for pengene.

Du kan jo følge opp med denne tråden :http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=35&t=4002&st=0&sk=t&sd=a&start=280

 

Har både Fenix TK11 og Zebralight H30. :)

Veldig fornøyd. Lightman har bra med ting på lager vet jeg, litt på slag i pris på noe; men kort leveringstid.

De er kjappe til å svare og har greie på det de snakker om.

 

Lykke til på jakten :)

 

http://www.lightman.no/product/472289/Fenix_TK11__220_lumen_taktisk_lommelykt.html

Link to comment
Share on other sites

I lomma mi ligger det som regel mobil, lommebok, lommekniv. på jobb er det tommestokk, kniv type morakniv, blyant, penn. notisblokk. på skolen er det helst ikke noe, men det blir som regel lommebok og tlf. Egentlig kunne jeg tenkt meg 40 liters lommer så jeg hadde sleppi ryggsekk.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at noen av dere knabber veska til kjærringa for å få plass til alt... :lol:

-Mobil (høyre lomme)

-Snus (venstre lomme)

-Nøkler (Høyre jakkelomme)

-Bilnøkkel (Venstre jakkelomme)

Bilnøkkel adskilt fra alle andre nøkler fordi man sliter unødvendig på tenningslåsen med all vekta fra alle de andre nøklene pluss at jeg HATER klirrelyder fra hundre nøkler som hamrer mot dashbordet i bilen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...