Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

Hvis dere skriver ett innlegg på "veggen" dems på Facebook så får dere faktisk hjelp. Jeg hadde sendt dem 2 mailer, det gikk godt over en måned uten at jeg hørte en dritt, men når jeg skreiv på veggen dems på Facebook fikk jeg hjelp innen noen få timer ;)
Av pinsipp gidder jeg ikke registrere meg på noe trynebok :!:

Hadde de svart på mailen jeg sendte for 4 uker siden, kunne de lett solgt meg en TC Encore...

Med ledig plass på kortet er jeg rimelig impulsiv 8)

Å ha mail og tlf på nettsidene uten å svare, er liiiiite proffesjonelt....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mange rare uttalelser her ... for å teste har jeg i løpet av uken ringt to ganger og sendt to maler til Winge og guess what?

 

Begge telefonene ble besvart innenfor et minutt, det rimer ikke helt med denne tråden.

 

Begge mailene fikk jeg svar tilbake samme dag, det rimer heller ikke helt med denne tråden.

 

Så enten har jeg "vunnet i Lotto" eller så er det noen som ljuger i denne tråden ... så før du liksom dropper å legge igjen et femsifret beløp så ville jeg basert den beslutningen på egne erfaringer og ikke på hva en hat-tråd på et forum kommer opp med.

 

Synes det i tillegg er forferdelig dårlig moderert å fortsatt holde tråder som dette åpne og nei jeg jobber ikke for Winge og ikke kjenner jeg noen som gjør det heller.

Link to comment
Share on other sites

Noe som ikke rimer her får jeg si ...

 

Nå hadde det seg sånn at jeg kanskje måtte til og kjøpe nytt våpen grunnet rot med posten as :evil::evil: Så jeg begynte og sjekke litt rundt hva som var av tilgang til utstyr. Ringte da Winge for og spørre om en kikkert , ville ha samme som jeg har på 338'n. Altså en Khales ...joa måtte ringe 2 ganger før en hesblesende expeditør svarte :lol: han var da ikke sikker på om han hadde det sikte jeg ville ha inne og skulle ringe tilbake etter kort tid.

 

Samme mann ringte meg tilbake etter ca 9-10 min og kunne bekrefte at det siktet ikke var inne men levrandør kunne sende samme dag med de spesifikasjoner jeg ville ha med hensyn til retikkel , lys etc ....

 

Så har ingenting og klage over her ...

 

Nå viste det seg at posten hadde funnet mitt våpen etter noen dager så jeg trenger ikke kjøpe nytt :mrgreen:

 

Ha en fin dag alle samme ....

Link to comment
Share on other sites

Mange rare uttalelser her ...

Synes det i tillegg er forferdelig dårlig moderert å fortsatt holde tråder som dette åpne - .

Jeg minner om at klage på moderering (eller manglende sådan) skal stiles til styret i NOJS, og sendes til moderatorsjef Hansen de luxe.

 

Hvis du er interessert i "kammeret"s historie, kan du jo undersøke hva som vanligvis ("sikkert som amen i kjerka") hender, når vi stenger en "sutre"-tråd!

Link to comment
Share on other sites

Handler mye på Winge. Møter stort sett opp personlig i butikken, og synes servicen er upåklagelig.

I går ringte jeg dem, rundt klokka 13. Etter noen få ring svarte de, og ga meg svar på det jeg lurte på der og da.

Ny børse ble hentet senere samme ettermiddag :)

Link to comment
Share on other sites

Så enten har jeg "vunnet i Lotto..."
Jepp, kjøp noen ekstra lotter åsså. Trolig at du henter hjem 7 rette denne uken.

Hvis du referer til mig så har jeg for sikkerhets skyld lagt igjen fullt navn i tråden og kan igjen si at det ER en trasig sak siden jeg egentlig ønsker å være kunde der men er blitt tvinget ut til andre butikker.

 

Peter Rahm

Link to comment
Share on other sites

Tja når det gjedler kundeservice er min oppfattning av Winge at det er bedre enn gjennomsnittet, jeg har handlet litt der(mellom annet en 686 38spc som jeg fikk ha liggende ett år hos de etter at den var betalt), og er godt fornøyd med de, når jeg får tak i dem.

 

Og der er problemet, telefon og mail har ikke kapasitet til å ta unna på det nivået de har potensiale til. Sikkert fordi det er samme personene som står i butikken som skal svare på telefon og mail.

 

På det værste har jeg ring en til to ganger hver dag i nesten to uker før jeg kom igjennom, men da fikk jeg også skikkelig og ærlig svar på det jeg lurte på.

 

Winge er bra, men ofte svært vansklig å komm ei kontakt med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg la nylig inn min første bestilling hos Winge Våpen. Det var en del bøker og annet stasj. Har brukt mye tid på sidene til Winge og liker veldig godt både utvalg og priser. Men da jeg fikk svar om at ingen av mine artikler var på lager, og det var ingen plan om å få inn igjen fikk jeg litt nerver. Jeg hadde plan om å bestille både rifle, optikk, tilbehør der så snart jeg har våpen tillatelsen i hånd. Men skal jeg bruke tid på og håpe at de har eller får det jeg vil ha på lager? :?:

Link to comment
Share on other sites

tja er jo ikke bare winge som har problemer, bestilte ladeutstyr hos et firma på høyre side av oslofjorden, dette for 3 uker siden....kom aldri noe pakke da de skulle sende dagen etter bestilling(ikke J&F). for en uke siden etterlyste jeg pakken(mail) og sa samtidig at om den ikke var sendt måtte de ikke sende nå da jeg vil være bortreist en tid fra denne helg, hørte ingenting fra dem og heller ingen pakke er kommet til nå. Jeg vil ikke henge ut firmaet men synes det er slett kundeservice. Forstår ting kan skje som av diverse årsaker oppstår, men forventer da å få et svar eller info om hvorfor dette ikke er blitt gjort som lovet. Winge og andre firma kan nok slite med web og kundeservice selv om Winge alltid har levert mine varer innen 2 uker og derfor må jeg bare si at mine erfaringer med dem ikke har vært traumatisk negativ. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg la nylig inn min første bestilling hos Winge Våpen. Det var en del bøker og annet stasj. Har brukt mye tid på sidene til Winge og liker veldig godt både utvalg og priser. Men da jeg fikk svar om at ingen av mine artikler var på lager, og det var ingen plan om å få inn igjen fikk jeg litt nerver. Jeg hadde plan om å bestille både rifle, optikk, tilbehør der så snart jeg har våpen tillatelsen i hånd. Men skal jeg bruke tid på og håpe at de har eller får det jeg vil ha på lager? :?:

Hvis du har brukt så mye tid på sidene deres synes jeg det er rart du har gått glipp av lagerstatus på de produktene du valgte ...

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikkert han har gått glipp av noe....

Problemet er at statusen ikke stemmer.

 

Jeg bestilte lyddemper og Boddington jaktfilm ++ fra Winge i februar. Alt stod oppført som på lager.

Alt ble sendt en eller to dager senere bortsett fra den ene Boddington filmen som var utsolgt, selv om den stod som på lager....

Og siden februar har ikke lagerstatusen endret på de filmene. :roll: I mellomtiden var jeg innom Winge og der hadde de en av filmene selv om den stod som utsolgt i nettbutikken.

 

Så vareggs "poeng" er i den saken ikke gyldig, IMHO. man kan ikke stole på lagerstatus på nettbutikken

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har også et ganske dårlig inntrykk.

Tok kontakt i april for å kjøpe et våpen, men de var usikre på om de skulle ta det inn mer pga "hendelser i media".

Etter mye frem og tilbake med henvendelser fra min side på telefon, sluttet de bare å ta telefonen.

 

En telefon til en annen butikk, og bestillingen var underveis.

 

Useriøs opptreden spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte ei jaktbukse fra netbutikken deres for noen år tilbake, det gikk 4 måneder før jeg fikk den..

Sendte mail som jeg aldri fikk svar på, prøvde å ringe de flere ganger for å få status på leveransen.

På forsøk nr. 50 eller noe så kom jeg igjennom, han jeg snakket med skulle sjekke saken og ringe meg tilbake.

Hørte aldri noe fra dem før buksa plutselig kunne hentes på postkontoret.. Det var første og siste gang jeg handlet noe fra dem.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å kontakte Winge med tanke på å handle rifle der. Etter å ha prøvd å ringe hver dag (i telefontiden selvfølgelig) i to uker ga jeg opp. Kan jo ikke handle et sted hvor man ikke får tak i noen, tenk hvor gøy det er feks. hvis noe av det du har kjøpt er defekt.

 

Handla hos Norsk Jakt på Lysaker i stedet, super service og utvalg, de tar alltid telefonen :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har selv jobbet i winge våpen i litt over ett år, og jeg kan love dere at vi gjør absolutt alt vi kan for å få tatt alle telefonene! men når vi tidligere har målt av sentralbordet, har det vært opptil 400stk som prøver å komme gjennom samtidig!

da er det ikke så rart at vi ikke får svart på alle telefonene.

 

Min urheving, sakset fra anbefalt.no

 

 

Winge har altså større pågang en de fleste store kundesenter i Norge så da skjønner vi at ting tar litt tid :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Og ja, jeg har vært blandt denne folkebevegelsen som plager de på telefonen... Det skal ikke gjenta seg :?

Link to comment
Share on other sites

jeg har selv jobbet i winge våpen i litt over ett år, og jeg kan love dere at vi gjør absolutt alt vi kan for å få tatt alle telefonene! men når vi tidligere har målt av sentralbordet, har det vært opptil 400stk som prøver å komme gjennom samtidig!

da er det ikke så rart at vi ikke får svart på alle telefonene.

 

 

Greit nok det.

 

MEN det verste er at de ikke tar selvkritikk i det hele tatt. Og avblåser 80% av historiene i denne tråden med at det er løgn/oppspinn fra konkurrenter (dette ifølge en jeg snakket med hos winge)

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg både gode og dårlige erfaringer med Winge Våpen. Jeg har inntrykk av at dersom bestillingen gjelder standard vare rett fra hylla så går det knirkefritt, men dersom varen ikke er på lager eller andre forhold gjør at bestillingen må "jobbes med" så kan det fort stoppe opp. En ting er at de ikke svarer på telefonen men at de heller ikke klarer å besvare en epost med spørsmål om status i løpet av flere uker er helt uakseptabelt. Min reddning ble ett innlegg på Vinge Wåpen sin egen facebook side. Da kom responsen omgående. Kanskje flere burde prøve den.

Link to comment
Share on other sites

Flott service hver gang jeg har vært innom butikken, og jeg er fornøyd med alle handlene mine. Jeg har fått svar på mail, men det har fort tatt noen dager, noe som egentlig er greit nok. Telefon derimot er bare å glemme. Jeg prøvde i en periode å ringe, men etter å ha prøvd 3-4 ganger om dagen mandag til fredag ga jeg opp. Jeg kommer nok ikke til å ringe igjen.

 

Synd dette, for jeg liker butikken og folka fra de gangene jeg har vært der. Jeg kommer fortsatt til å handle der i ny og ne, men jeg kan se for meg at de går glipp av en god del kunder ved ikke å ta telefonen.

Link to comment
Share on other sites

Skyter med klubbens våpen og skal snart kjøpe 4 våpen, pluss skap og ammo.

Utfra hva jeg har sett for meg blir det vel en handel på totalt 35-40.000,- kr.

 

Nå har jeg ringt og ringt til Winge våpen uten at de gidder å ta telefonen.

Slike butikker tar ofte godt vare på gamle kunder og er spesialister i å skravle og drikke kaffe.

Mulig jeg tar feil i ovennevnte altså, men det er vi nye kunder som sørger for MERSALG for butikken.

 

Skal bli en glede å la Intersport i Bogstadveien få pengene i stedet.

 

Synd at de ikke får ut fingern. Med slik service på telefonen dør de jo ut. Det er oss kunder det

går utover til slutt pga manglende konkurranse.

 

Bogstadveien; "here I come" !

Link to comment
Share on other sites

MEN det verste er at de ikke tar selvkritikk i det hele tatt. Og avblåser 80% av historiene i denne tråden med at det er løgn/oppspinn fra konkurrenter (dette ifølge en jeg snakket med hos winge)

 

Kunder som klager er en verdifull kilde til mulige forbedringer. Men hvis de allerede er perfekte og har 400 norske jegere og skyttere i kø for å handle hos dem, så er det ikke noe problem (for dem).

 

Jeg sendte en forespørsel på mail vedrørende en magasinbunn. Informasjonen jeg fikk var feil, men jeg bestilte nå to stykker i god tro. Den ene var åpenbart brukt og manglet settskruen. Jeg sendte en mail og påpekte dette. Stillhet.

 

Så sjekket jeg priser på et nytt Doctorsikte. Winge var noen hundrelapper billigere enn Landrø. Noen som vil gjette hvor jeg handlet?

Link to comment
Share on other sites

Bogstadveien er heller ikke noe kundevennlig.

 

Dette er tydeligvis noe mange våpenhandlere i Norge ikke tar så nøye. Ikke rart mange går konkurs.

 

Servicen rino gir i butikken er helt upåklagelig.

 

Synes det har bedret seg noe på tlf kontakten mot Winge siden i sommer.

 

Kun 1 butikk hvor jeg har fått gode og raske svar. Samt sender dela kjapt.

Link to comment
Share on other sites

Spiller ingen rolle hvem du kontakter.

 

Mail: Ingen slike foretninger svarer noensinne på mail. I så fall er det mange uker eller måneder etterpå.

Telefon: Desse foretningene er ikke større en at dem som står i disk er også dem som svare på

telefon. Du må derfor ringe helt til dem tar telefonen og ikke ekspederer noen.

 

Det er min erfaring (med untak av Jakt & Friluft). Der svarer dem på alle henvendelser.

Link to comment
Share on other sites

Winge våpen er den absolutte værste dritt butikken jeg noensinne har handlet med!

 

Når du uttaler deg såpass skråsikkert, og med tildels kraftig ordbruk, kunne det kanskje være en idé å innvie oss andre i hva som har forårsaket dette standpunktet? Jegermeistern.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet med Winge èn gang, og det er nylig.

Kjøpte meg en Eberlestock sekk fra nettbutikken. Men jeg ringte i forkant for å høre litt hvordan den var. Fikk greit kontakt på telefonen, og god hjelp av en serviceinstilt person i andre enden.

Etter bestillingen (jeg måtte tenke meg litt om, så jeg bestilte på nett dagen etter), innså jeg at jeg hadde bestilt feil farge på sekken. Jeg fikk igjen lett kontakt på telefon, og fargen ble endret. Sekken ble sendt samme dag.

 

Min eneste erfaring med Winge har ihvertfall vært god. Mulig jeg har vært heldig, men uansett... synes det er riktig å nevne i tråden..

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Litt stykt og kanskje rakke ned et firma som Winge her men jeg har selv hatt dårlig erfaring med dem for noen år siden så jeg har brukt andre leverandører siden . Et firma i dagens marked må følge opp sine kunder og være lett og få tak i og samtidig være hyggelig og oppgi sanne opplysninger når vi har et problem . Vi jegere og skyttere må jo ha utstyret i orden til stadighet og trenger da korte leveringstider . Vet de har fått en del pepper for dette og da skjønner jeg ikke at de ikke gjør noen grep .

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Er ikke det en tråd fra før om Winge?

 

Joda, det er det. Men det ser ut som om enkelte kan skrive flere tråder om samme tema uten at det blir gjort noe med det. Så det får vi bare leve med :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ringte akurat Winge våpen nå. Det tok meg 15 sekunder og få svar. Snakka med Jan om ny kikkert, Meopta. Hadde en lengre hyggelig samtale med ham og fikk de oplysningene jeg trengte. Kjøper helt sikkert kikkert der hvis jeg bytter. Har ringt andre store på våpen om kikkerter og andre ting og om det er vanskelig og få kontakt med Winge så er det ihvertfall ikke lettere der :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det en tråd fra før om Winge?
Joda, det er det. Men det ser ut som om enkelte kan skrive flere tråder om samme tema uten at det blir gjort noe med det. Så det får vi bare leve med :roll: .

jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg stiller spørsmål som det kansje/muligens er spørt om tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...