Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er enig i at det kan være elendig kundeservice, men Winge Våpen holder seg faktisk til den avtalen kunde har inngått med dem.

 

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
(Utdrag fra Winge Våpens Salgsbetingelser, tredje del, annet avsnitt. Hele avtaleteksten finner dere her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=page&page_id=1)
Link to comment
Share on other sites

Helt greit at det er i henhold til salgsbetingelsene deres, men det er elendig kundeservice, og det er nok av andre butikker som hadde gitt deg en skikkelig pris i samme situasjon. Så kan jo hver enkelt vurdere hvor mye kundeservice betyr og hvor de vil bruke sine penger. Moralen her er vel uansett: Vent med å selge den gamle kikkerten til du har den nye i hus. Og særlig hvis du har bestilt fra Winge. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har sagt de har gjort noe ulovelig heller, de har bare gjort noe som er fryktelig frustrerende for en kunde..

 

Nå skal det sies att jeg ikke har fått noe beskjed værken før eller etter att jeg så att orderen var cansellert på nettsiden deres, selv om winge påsto de hadde sendt meg mail.. Noe tilbud om noesomhelst fikk jeg heller ikke.. Hadde de i det miste kunne tilbudt meg en god pris på samme kikkert når den kom innigjen hadde dagen min blitt lysere! Men det koster de tydelig ikke på seg, selv om dette er ting som lønner seg i det lange løp.. God service gjør stt kunder kommer tilbake å da tjener man fort innigjen det gode tibude man ga for og retteopp en feil. Istede får de dårlig omtale her.. Sku tru dette var en enkel formel for folk i brasjen men..?

 

Jeg gikk faktisk hele mandagen og sjekka nettsiden for og se att ordre statusen var den samme så jeg var i utgangapunktet skeptisk, men når hele mandagen gikk uten noe endring tenkte jeg att ting var i orden, så feil kan man ta..

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det kan være elendig kundeservice, men Winge Våpen holder seg faktisk til den avtalen kunde har inngått med dem.

 

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
(Utdrag fra Winge Våpens Salgsbetingelser, tredje del, annet avsnitt. Hele avtaleteksten finner dere her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=page&page_id=1)

 

I et av mine eksempler med Winge markedsførte de ei rifle og bekreftet pr. telefon ved to anledninger at den var lagervare hos de.

Når jeg skulle hente den så kom det frem at de ikke hadde den på lager og heller aldri hadde hatt den inne.

Når jeg da ville bestille den kom de med en ren fantasihistorie på hvorfor det var umulig å få tak i den på det tidspunktet.

Kan ikke se av salgsbetingelsene at de tar forbehold om at alt de sier må tas med en klype salt, da saftige løyner forekommer :overrasket:

Vil anbefale alle og boikotte denne leverandøren da han er opphav til mye frustrasjon og irritasjon hos mange av sine kunder.

Link to comment
Share on other sites

Vil oøbare få leggetil att jeg har vært i kontakt med 2 andre levrandører av denne kikkerten og begge har etter og hørt min historie, pressa prisen det de klarer og gjort sitt for og gi en raskest mulig levering til meg!

 

 

Utrolig att winge er så elendige på service altså!!

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har nå snakker med Jan Korslund fra winge og han har prøvd og ryddeopp, litt for sent og med en løsning som ikke var god nok for meg.. Han beklaget hendelsen og tilbydde meg zeiss kikkerter til en god pris eller evt. Og låne optikk av han til de hadde khalesen på lager igjen(men ikke til samme pris). Når man har bestemt seg for en kikkert i 20.000,- klassen så er det med mye baktanke og jeg velger da ikke noe annet bare for og få en kikkert(det får jeg ta på min egen kappe;) Å låne optikk kunne vært ett godt tilbud om jeg ikke hadde fått tak i den kikkerten jeg vil ha levert på 2 dager til en pris som antagelig blir ganske lik som hos winge over nyttår, så da får jeg bare grave dypt i lommeboka! Og som jeg sa til Jan, noen tusenlapper er ikke så viktig om man får god service på kjøpet ett annet sted. Og for øyeblikket er dette noe jeg ikke tror jeg får av winge.

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte 2 veker på å få kontakt med de i sommer ang en GRS stokk til en Sauer 200str som jeg bestilte ( stod på nettsio at den var inne på lager). Dette var da nesten 3 veke etter jeg bestilte den.

 

Skal ALDRI bruke WingeVåpen igjen. Møkkabutikk! ( Våpenloftet på Førde klarte å skaffe meg stokken på 3 (!) dager )

Link to comment
Share on other sites

Det er jo lov og håpe de tar kritikken til seg og gjør noe med det! De sier jo selv de jobber med det og er klarover probleme.. Det er synn de gang på gang feiler for jeg syns de har en fin nettbutikk med bra utvalg!

 

Grunnen til att jeg blir irritert når de har fått kikkerten på laget er att de ikke kunne gi meg noe tilbud på den kikkerten for den hadde de ikke på lager før nyttår. For de ønska og tilby meg noe for feilen som oppsto(tydeligvis ikke) jeg sa jeg ikke komtil og kjøpe noen annen kikkert bare for og få kjøpt noe og over nyttår var alt for lenge å gå uten.. Så da slapp de gjøreopp for seg og jeg handla kikkerten ett annet sted, like greit om man sku få behov for noe service fra selger!

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Dette har vel ikke med tullette kunder å gjøre :?: Jeg har selv bare dårlige erfaringer med winge og det er jo tross alt deres tap. Om 20000 ellere 100000 kke betyr noe så er det winges sak men jeg handler alldri der igjen. dårligere service har jeg alldri opplevd.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo ikke første tråden om denne leverandøren med samme tema, så misnøyen

med Winge er større en tråden tilsier.

I en eldre tråd med samme tema forsøkte de og forsvare seg og bortforklare flere episoden, med de ga seg snart med det.

Så de er fullstendig klar over hvor mange glipper de har men det virker ikke som det betyr noe for de.

Grunnen til at jeg har forsøkt meg flere ganger er at de har noen agenturer med interessante produkter, og de reklamerer av og til med gode priser.

Men jeg har etter flere sure erfaringer av løyn / falske informasjoner / fravikelse fra inngåtte avtaler osv. så har jeg avskrevet de, og fraråder alle i mine skyttermiljøer og bruke de.

Jeg ønsker heller ikke at mine Kammervenner skal føres bak lyset av denne leverandøren, derav mine poster i denne tråden.

 

Mvh

NM149

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til att jeg blir irritert når de har fått kikkerten på laget er att de ikke kunne gi meg noe tilbud på den kikkerten for den hadde de ikke på lager før nyttår.

Aannerud

 

Men kjære vene........ de kan da vel ikke klandres for å ha fått inn kikkerten tidligere enn forventet :shock:

Bare så det er sagt...... jeg har INGEN erfaring med WV, men dette er den sykeste grunn til klage jeg har hørt om :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det er ingenting i denne konflikten med winge som gir meg no grunn til og tro att de "tilfeldigvis" fikk de inn på lager 3 uker før de så sikkert viste att de egentlig sku fått de inn.. Men om det er tilfelle så får de bare se bortifra mitt innlegg..

 

Og til de som leser tråden så tror jeg de gjør seg opp sin egen mening uansett, noen har gode erfaringer med winge andre har dårlige.. Jeg håper mest av alt att Winge selv tar til seg det folk skriver her og øker fokuse på kundeservicen!

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Er vel "selvpåført" problem. For ca 8år siden kjøpte jeg meg rifle hos WV. opplevede ved dette kjøpet MEGET GOD service.

Da jeg bestemte meg i høst for å gå til innkjøp av en Sig Saur til bruk i feltløypa, falt valget på Winge Våpen, som hadde aktuel modell inne(trodde jeg) Bestilte igjennom nettbuttikken deres, fikk bekreftelse på min bestilling(alt bra så langt...) da jeg to dager senere besøker nettbuttiken deres, registrerer jeg at hele sortimanget deres av produkter ifra SIG er borte... Sjekker så ordrestatus; den er registrert som "NY" dvs ikke behandlet. Ringer dagen etter; opptatt 2 ganger, 3 ganger "abonenten kan ikke ta telefonen bla,bla,bla" Sjekker status dagen etter, fortsatt "ny", ringer 2 ganger og ingen svarer....

Etter ca en uke forandres status; "rest" Hurra! Nei, egentlig ikke. Siden dette ikke sier meg så mye om fremgangen, så sender jeg dem en mail. Saklig og vennlig spør jeg om de vet når de får inn den aktuelle modellen igjen. Nå over en uke senere, så har jeg fortsatt ikke oppnådd kontakt, eller fått svar på Mail.

Jammen! dette er ingen krise sier sikkert dere. Nei, var det ikke for det at jeg var så (over)ivrig, at jeg sendte godkjent "søknad om ervervelse av våpen" til dem. :oops:

 

NB! ser at det er "tomt" for SIG Saur hos norske forhandlerer, noen som vet hvorfor :?:

Link to comment
Share on other sites

Gjennomførte nettopp en ny handel med Winge. Som forrige gang, fikk jeg meget god oppfølging og service. Svarer kjapt på telefonen. Ringte meg om det var noe de var usikre på, mht. handelen. Ingen sure miner, selv om jeg forandret alt i min opprinnelige ordre undervegs.

 

Som andre nettbutikker, kunne de blitt flinkere til å oppdatere status på varene online.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gav opp å få tak i de ang våpenskap. Ringte kanskje 10-12 ganger over en måned for å snakke med noen, uten svar. Sendt 4-5 mails, ikke noe svar.

 

For en person som selv jobber med service, så syntes jeg det er helt vanvittig dårlig. Det de ikke skjønner, er at hver gang de får en misfornøyd kunde, får de automatisk 5-10 stk som den personen forteller det til. Sånne bedrifter overlever ikke i lengden. I beste fall så taper de vanvittige mengder med potensielle kunder som de neglisjerer. Jeg er en av de...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet, men de har ingen Sig 210 Super target, Og det er den jeg ønsker å kjøpe.

Oppdatering 15.12.2014: Idag ringte Winge våpen og gav meg info om status på Sig 210. De unnskyldte for sen utsending av info/status. Virkelig BRA!!

 

Skulle nesten tro at de følger med på kammeret... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at winge leser denne..
De leser det nok, jeg kjenner meg igjen i mye av det som er skrevet over. Sitat fra en annen tråd der firmaet ikke nevnes ved navn
..................................

Jeg ringer butikken- og får merkelig nok svar! Det blir en kort samtale der saksbehandleren slenger på røret før jeg får forklart en verdens ting. Jeg setter meg så ned å skriver en mail til forbrukerombudet og spør de om råd i saken- og sender en kopi til butikken som selger dritten.

Da ble det reaksjon gitt- de leser tydeligvis mail likevel- i følge loggen er min klage videresendt innad i firmaet etter ett minutt- og jeg får svar 11 minutter senere der jeg blir beskyldt for nærmest å ha trakasert deres ansatte osv,osv.( med kopi til forbrukerombudet)

Svaret fra forbrukerombudet er at jeg må gå til sivilt søksmål mot firmaet( og hven gjør det for knappe to tusenlapper?) Jeg har, dessverre i ettertid, lest litt av hvert om dette firmaet her på Kammeret. Jeg nevner derfor ikke firmaet ved navn- og håper at tråden kan holdes på et seriøst nivå. Men er interessert i om flere har hatt problemer med reklamasjoner og ikke minst WingCam! Jeg har tidligere bare hatt gode erfaringer med firmaet, men har først nå hatt behov for reklamasjon. Å handle- å betale går greit- å reklamere er ikke fullt så populært. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å handle fra det firmaet mere. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har prøvd å ringe å ringe i forb med kjøp av våpen til ca30,000,-

Men siden de ikke svarer og denne tråden bekrefter total hjernehinnebetennelse hos winge så får man lete etter annen leverandør :)

Snakket om å grave ned egen bedrift!

 

 

Jeg sendte mail til winge natt til mandag forrige uke. Prøvde også å ringe et par ganger på mandagen og tirsdagen før jeg ga opp. Har enda ikke fått svar.

Sendte en mail til Rune hos intersport bogstadveien klokken 1442 på tirsdagen og fikk svar klokken 1505. Etter noen mailer frem og tilbake var kjøpet i orden. 900kr billigere ble det også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ny i gamet med våpen og skulle ha en gjengebeskytter til rugeren min. Bestilte hos winge og den kom kjapt. Synd det var til feil løp. Ringte og forklarte problemet, og svaret var behold den jeg fikk feil, sender deg ny med 1/2"-20 umiddelbart. En dårlig erfaring ble til en god erfaring. Støtter likevel dere som sier dere ikke når frem på telefon, dem kunne glatt hatt ei ekte hallodame som kunne prata litt piss mens du venta :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Snakket om å grave ned egen bedrift!

 

 

Et problem er jo at mange butikker ikke har innsett at når de ikke besvarer en mail så har de i mange tilfeller mistet et salg og en kunde .

 

Hva er egentlig forskjellen på ?:

 

1 selger mottar email .Han leser og forstår alt men totalt ignorerer henvendelsen og snur ryggen til og ordner noe annet til en annen kunde istedet

 

eller

 

2 en kunde kommer fysisk inn i samme butikk og stiller spørsmål .Selger hører hva han sier og forstår alt men tier bom stillt ,ignorerer det hele og går bort til en annen kunde og ordner et salg med ham .

 

Er det noen selgere som tror at han som stod igjen med ubesvarte spørsmål hadde satt sine føtter innenfor i den butikken igjen. ??

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Var innom Winge for ca. 1 år siden og skulle kjøpe en pistol til 19 000,- som de hadde på utstilling. De fikk telefon og epostadresse, og skulle ta kontakt med meg neste dag for å ordne det formelle. Hadde godkjent søknad som jeg så skulle sende dem i posten, men jeg hørte altså aldri noe mer. :lol: Kjøpte pistol et annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...