Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dersom det er ventetid på telefonen har de et system som viser ubesvarte anrop og ringer så tilbake, det var det de gjorde med meg. Epost tar gjerne et par dager.

Det har vært store utfordringer med telefoni, leverandører i USA etc, men skal jeg velge å tro på det som kom fra pr telefon i dag så er det ingen dårlig innsats Winge har lagt for dagen.

Samtalen var meget informativ og innholdsrik, detaljert og saklig.

Skulle jeg gjenta halvparten av den ville jeg fått skrivekrampe, men jeg ble positivt overrasket og jeg har tro på at de har både vilje, kunnskap og evner til å gjennomføre endringene de har satt i gang.

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste er at du ringer Winge selv, korrekte spørsmål gir ofte mest korrekte svar.

Kort fortalt fant Winge ut at leveringsproblemene skadet firmaet og besluttet å si opp avtalen med Smith&Wesson. I USA er det slik at dersom du ikke nærmest bombarderer i dette tilfellet S&W med solide begrunnelse om hvorfor du vil avslutte avtalen med den, (les advokatmat) vil de kunne saksøke deg for avtalebrudd og kreve kompensasjon for eventuelt fremtidig salgstap....!

Så de lot være å bestille. Det er jo ikke forbudt. Nå er det likevel en større forsendelse på vei og dessverre for noen er enkelte bestillinger gått i dass, våpen som har ligget i backorder siden flere år tilbake vil nok ikke bli levert da produksjonen av enkelte modeller har opphørt.

 

Dette er kortversjonen, som sagt er det best om du ringer selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var en tur innom (mye utskjelte) Winge våpen i

dag, og opplevde der (nok en gang) en kundeservice som går uten på det meste.

Har en gammel mauser hvor ingen verdens ting er rett, og har slitt litt med å finne en løsning for å få kikkerten til å sitte rett, 1time og 40 min etter at jeg kom inn døra gikk jeg ut som lykkelig eier av nye ringer som passet, kikkert montert og grovinnstilt (til en litt lav 10) og det hele kom på godt under en Bærums 10er.....

 

Ble møtt av en hyggelig butikkansatt som med en gang innrømmet at mauser ikke var hans sterke side, ble tilbudt kaffe, og ventet 4 min på rett mann, som brukte en god time på å finne rette deler (var for ordensskyld koko høydeforskjell på basene mine noe jeg ikke har sett da jeg er fargeblind)

Monterte kikkert (etter å ha vært igjennom en 10-12 forskjellig ringkomboer for å finne noe som passer) og skulle ikke ha ei krone for jobben.

 

Dette er vel 5 gang jeg er innom med et problem og alle ganger er dette løst uten mer enn max 24 timer venting...

 

Har også vært innom med en annet problem som kalles "feit lommebok og penger som brenner" en gang eller 2, og de har løst det problemet smertefritt også!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

igår ettermiddag la jeg inn en bestilling på en Kestrel 2500NV hos winge, fikk i formiddag en tlf fra de om at denne dessverre var utsolgt, men at de for SAMME pris kunne sende meg en Kestrel 3500NV :) DET kaller jeg service! de tok seg faktisk bryet med å ringe kunden (altså meg) istedenfor å sende en mail som ofte forsinker en bestilling 1 døgn. et par timer etter tlf samtalen så jeg på "mine sider" at den var sendt, noe også sporingsnummeret jeg fikk nå bekrefter!

 

blir absolutt ikke siste gang jeg benytter Winge våpen!

Link to comment
Share on other sites

Fy faen du er heldig.

 

Venter fortsatt på at de skal sende meg ei rifle jeg bestilte for 3 år siden jeg :mrgreen: Søknaden ble sendt og ingen børse kom. Nådde aldri frem på tlf, og når jeg nådde noen så var det noen som ikke visste(sikkert noen på noe kontorer) og de skulle få noen ringe opp igjen som visste noe. Hørte aldri noen fra noen og aldri fikk jeg svar på de 50 mailene jeg sendte.

 

Så kundeservice har ikke jeg opplevd der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er vel heller det at Nordskog kjøpte alle aksjene som forhindret at Winge gikk konk..
Etter tilbakemeldingene i denne tråden- og min egen erfaring med firmaet- er det vel ikke annet å vente. Det var egentlig merkelig at dette ikke kom tidligere? Nå har de muligheten til å starte opp med blanke ark- markedet er her, men fortsetter de med samme navn, personell og ledelse går det nok ikke lenge før de er i samme situasjon igjen.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som vet om det faktisk er liv i butikken? Har prøvd å få kontakt i flere dager. Svarer ikke på noen telefoner eller mail. Har bestilt varer. Fikk ordrebekreftelse og reservasjon på betalingskortet. Står sendt på ordren under "min side". 14 dager siden ordren ble bekreftet. Ingen sporingsnummer som oppgitt ved utsendelse av varer. At varene er sendt er ukjent for Posten, Bring og post Nord. Litt merkelig, eller???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

I min tid som moderator her på forumet, hadde vi masse strev med tråder om Winge Våpen. De fleste delte skrekkhistorier om elendig service, ubrukelig nettbutikk, og ingen svar på telefon eller mail. Noen få hadde diamentralt motsatt oppfatning. Meningene var såpass sterke, at vi ofte måtte fram med saksa.

 

For 3 år siden kjøpte en på jaktlaget, som er bosatt i nærheten av Moss, jaktradioer (Zodiac Team Pro waterproof) til hele laget. Jeg ville gjerne ha flere batterier, men nå heter modellen "waterproof 2200", og batteriet ser litt annerledes ut, i følge nettsida til Winge.

 

Vi skriver altså 29. august, mye jakt er i gang, og mye er i startgropa. Å komme gjennom til børsemakere eller jaktutstyr- eller våpenforretninger på denne tida av året, er nærmest umulig.

 

Likevel prøvde jeg å ringe Winge på det oppgitte nummeret. Jeg fikk først en automatdamestemme, som ba meg velge mellom to tastealternativer. Etter å ha tastet "1" for butikk, tok det 2 - "siger og skriver to" - ring, før en hyggelig stemme svarte. Vedkommende fikk forelagt problemet med at jeg ville ha batterier til en eldre radiomodell, lovte å se om noe slikt skulle finnes, og vil (sa han???) ringe opp igjen, hvis han skulle komme over den aktuelle batteritypen.

 

Foreløpig er jeg faktisk på nippet til å mene at den til tider unisone klagingen på Winge Våpen er en del overdrevet - - - .

Link to comment
Share on other sites

Folk deler vel bare SINE erfaringer med de,

å når det blir mange nok negative kan man jo konkludere med ett kundeservicen kan bedres, å selv om folk opplever god service undergraver ikke det automatisk de som ikke har samme opplevelse..? 

 

Når det er sakt er vi vel generelt flinkere til å rope når det er ting man ikke er fornøyd med enn omvent, så posetive erfaringer er viktig å dele de og! Man må jo ha ett ønske om att de gjør noe med problemet og andre slipper å oppleve det samme når man rapporterer på offentlig forum om dårlige erfaringer. Så det kan jo hende winge nettopphar tatt tak i problemet..? Isåfall er det jo ingenting som er bedre enn det!

 

De har en fin nettbutikk med bra utvalg jeg gjerne begynner å bruke igjen om ting er bedret👍

 

 

 

Aannerud

Edited by Aannerud
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kjøpte noen kikkertringer som jeg reklamerte elektronisk på og svar kom prompte med spørsmål om jeg ville ha bytte ringene eller om jeg ville ha pengene igjen. Jeg valgte det siste og pengene kom kjapt på konto - så det er ikke bare dårlige erfaringer med Winge Våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nye eiere som driver nå (viderefører tydeligvis samme kundeservice). Mener de drives av Alm våpen og villmark i Rogaland (Moi i Lund kommune).

Alm var ok men generasjons skiftet tror jeg ikke var vellykket, ble mye ord og avtaler som ble glemte når folk gikk ut av døra. Ga opp og få bestilt en drilling med en Aimpoint og et Swarovski sikte.

Edited by Sakoen75
Trykkleif
Link to comment
Share on other sites

On 9/21/2020 at 3:47 PM, Sakoen75 said:

Ga opp og få bestilt en drilling med en Aimpoint og et Swarovski sikte.

 

"Slapp kundeservice" er nok ikke noen entydig definert størrelse, men, i stor grad, opp til vårt mer eller mindre feilbarlige subjektive skjønn.

 

Men når forretningsdrivende opptrer på en slik måte at de går glipp av en handel for innpå et 6-sifret beløp, bør vi ikke bli særlig overrasket over en eventuell oppbudsmelding.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...