Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er veldig fornøyd med winge. Har bestilt på nett og møtt opp i butikken. Har handlet våpen, optikk, ammo og sekker. Aldri et eneste problem.

Skjønnet nesten ikke at det er samme butikk jeg har handlet på som folk skriver om her.

 

Så ja, winge er bra. Norskjakt derimot der kjøper jeg ingen ting lenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gav opp å få tak i de ang våpenskap. Ringte kanskje 10-12 ganger over en måned for å snakke med noen, uten svar. Sendt 4-5 mails, ikke noe svar.

 

For en person som selv jobber med service, så syntes jeg det er helt vanvittig dårlig. Det de ikke skjønner, er at hver gang de får en misfornøyd kunde, får de automatisk 5-10 stk som den personen forteller det til. Sånne bedrifter overlever ikke i lengden. I beste fall så taper de vanvittige mengder med potensielle kunder som de neglisjerer. Jeg er en av de...

 

Dette er akkurat som lese min egen erfaring, bestilte en vare, hadde selvsagt ikke på lager men det kom jo ikke fram før etter bestillingen var gjort.

Prøver å ringe i en evighet, kommer til slutt fram til ett menneske som ikke har peiling på produktet og sier det og. Skal få sjekket når varen kommer inn og ringe tilbake. Dette skjedde to ganger med to forskjellige mennesker. Hører ikke fra noen av de og svarer heller ikke når spørsmålet blir stilt på mail.

 

Sendte kanselering av ordre på mail. Håper de leser den for kommer aldri til å handle hos Winge igjen.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet en god del optikk hos Winge. Bare GODE erfaringer!...
Velkommen som ny bruker og ditt første innlegg. :wink: Jeg hadde samme innstilling som deg. Spørsmålet blir da, har du noen gang hatt behov for å reklamere på noe av det du har kjøpt?
Jeg har tidligere bare hatt gode erfaringer med firmaet, men har først nå hatt behov for reklamasjon. Å handle- å betale går greit- å reklamere er ikke fullt så populært. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å handle fra det firmaet mere. :(
Link to comment
Share on other sites

Nei...blir gjennom Zeiss norge når/hvis den dagen kommer.

Men har handlet andre ting også, men er ikke sånne typiske reklamasjons varer.

Når en støvel er utslitt, så er den det. Er ikke alt som er laget for å vare evigt :wink:

Har fått gode priser på det jeg har handlet iallefall, problemfritt hele veien. Rask å svare på mail er de på Winge også, har fått svar kjapt når det er noe jeg lurer på.

Men, kanskje jeg får se en annen side av Winge hvis jeg må reklamere. Mulig det.

 

Stort sett fornøyd med alle nettbutikker jeg har handlet fra her i Norge.

 

Da har du utrolig flaks :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at det er mulig jeg. har prøvd å nå di på mail og tlf i flere uker. tirsdag for straks to uker siden dro jeg inn der da det begynte å haste da jeg trenger deler til min m&p. Kom inn der og fikk beskjed av en kar at han som visste om di hadde den delen inne eller ikke var borte den dagen, men han noterte navn og nummer så jeg skulle bli oppringt dagen derpå. Kom jo såklart aldri noen tlf, prøvd å ringe di opp, men kommer jo såklart aldri frem.

 

Spurte også på pris på buckmark magasiner da jeg trengte det, da fikk jeg beskjed om at di skulle sende meg mld utover dagen hva prisen var. Gadd tydeligvis ikke å sjekke opp sånt når kunden sto i butikken å skulle ha det :shock: Det var siste spiker i kista for min del, helt utrolig hvordan di behandler kunder....

Link to comment
Share on other sites

Spurte også på pris på buckmark magasiner da jeg trengte det, da fikk jeg beskjed om at di skulle sende meg mld utover dagen hva prisen var. Gadd tydeligvis ikke å sjekke opp sånt når kunden sto i butikken å skulle ha det :shock: Det var siste spiker i kista for min del, helt utrolig hvordan di behandler kunder....

Eller sagt på en annen måte, hvordan de ikke gidder å selge til deg når du står klar med pengene i neven.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en osuma montasje der for ca. 1 måned siden å den handelen gikk meget bra.

Ringte inn der. Kom gjennom på 2. forsøket. Ønska å kjøpe en montasje å spurte om de kunne ta mål på et par. Det kunne dem. De sa at dem ville ringe opp så fort dem hadde målingene. Etter ca. 4min ringte dem meg opp igjen med resultatene. Endte med handel. De sjekka kjapt tlf nr mitt opp mot 1881 å fikk adressen. De sa dem ville sende den imorgen( ringte rundt 15.30), hvilket dem gjorde. Hadde montasjen 2 dager etter tlf samtalen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å lure på om di holder på en liten med kjent kundekrets eller noe? Alle vi andre ringer, mailer drar innomosv osv osv og får aldri noe svar, og di gangene vi får svar blir det aldre noen oppfølging. Også kommer det en og annen kar her og der som alltid får svar og har brukt di i evigheter osv. Hvordan kan det være mulig? For meg så er det ett eller annet skurrer i disse få "veldig fornøyd med glimrende service" historiene...

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg varierende erfaringer når det gjelder kundeservicen fra Winge.

Til tider har den vært helt strålende.

Både per telefon og i butikk.

 

Andre ganger har den vært dårlig/veldig dårlig.

 

Har inntrykk av at det er veldig avhengig av hvem du får med å gjøre der, både på telefon og i butikk.

 

Men de erfaringene har jeg gjort meg med de fleste større og kjente aktørene når det gjelder våpen og jaktutstyr i Norge.

Både når det gjelder detaljhandel og import.

 

Og noen er betraktelig dårligere i snitt enn det Winge er..

 

Ren netthandel fra Winge har fungert meget bra hele tiden for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplever det slik at å kjøpe direkte fra nettbutikken deres er enormt kjapt og greit.

Når noe skal ordnes via tlf/mail (våpenkjøp eller bestilling) så er det derimot et rent eventyr.. Skulle gjerne brent av noen lapper hos dem men når jeg ikke kommer gjennom på telefon så får de heller gå glipp av det.

Link to comment
Share on other sites

Alle andre? Sikker på at de +/-50 som skriver gang på gang her er "alle" andre?

 

Nei, men jeg er over gjennomsnittet aktiv i skyttermiljøet her i østfold. Har hittils aldri hørt noen være positive til Winge på di årene jeg har fløyet rundt på div hagle, rifle og pistol baner her i østfold, di få positive erfaringene jeg har lest er alltid her på kammeret. Hører sågodt som ukentlig dårlige erfaringer da...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er enig med mange her at de kan bedre sine rutiner ved telefon og epost henvendelser.

Sendte selv bestilling på en gjengebeskytter til takedownen min, og fikk feil dim tilsendt. Ringte (og ja det tok mange forsøk og mange min med venting!) og traff på vedkommende selv som hadde pakket og sendt feil del. Fikk beskjed om å beholde den som var feil og at dem sendte ny uten ekstra kostnad.

Ergerlig å få feil del, men snudde fort når jeg fikk rett tilsendt.

For min egen del så gav jeg vekk gjengebeskytteren som var feil til en her på forumet mot at han dekka frakt. Vinn vinn her i gården :D

 

Blir artig å se hvor lang tid dem bruker på å sende meg hagla som papirer ble sendt til dem på lørdag..

 

UPDATE:

Fikk mail idag, hagla var utsolgt men var ventet inn om 2-3 uker.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Merk dere datoen, endelig idag har jeg kunnet hente ut hagla fra postkontoret. Fra bestilling(24 juni!) til levering skulle det gå nesten tre ganger så lang tid som som først lovet av winge. De har riktig nok vært tomme for baikal hagler så noe bestillingstid var å regne med. Ifølge dem. 2-3 uker.

Har brukt noen timer på vent i telefonkø, ærlig talt så lever vi i 2015 så det burde vært mulig å svare en kunde på telefon lenge før en har ventet i 18 til 30 min. Tilbakeringing kan kanskje være ett stikkord her?

Forrige onsdag fikk de haglene på lager, rævdårlig logistikk, slarv og dårlige unnskyldninger så tok det dem seks dager for å få registrert haglene inn på deres lager og klar til å sende til kunde. Hadde jeg slarva så inni helv.. på lageret på jobb hadde jeg neppe hatt en jobb etterpå.

 

Takk for handelen winge, synd det var siste gang jeg handla hos dere, for slappere kundeservice har jeg pokker ikke møtt noen plass!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

OG, etter en uke med endel timer med venting i telefoner og mailer frem og tilbake så er hagla sendt i retur til Winge våpen.

1-lengde på pipa på hagla som ble levert samsvarte ikke med det som ble bestilt (71cm). Informasjon om lengde ble endret til 72,5cm men jeg pratet med dem på tlf.

2-winge hevder på sine sider at IJM1C skal være godkjent for stålhagl. Når en går gjennom brukermanual/sertifikat som ble levert med hagla står det at hver choke skal være merket med "steel" og våpenet skal ha eget merke som viser at det er godkjent for bruk med stål. 2 av 3 choker var merket steel og siste merket med lead. Fant ingen merking på våpenet som viste stål-symbolet fra brukermanual/sertifikat.

3-nærbildet av løpet på deres sider viste klart og tydelig at det var ejektor. (Bildet ble fjernet fra deres sider mens jeg pratet med dem på tlf.)

4-bilder av kolben viser at det skal være en gummisak som skal ta noe av rekylen.

 

Det jeg fikk levert var ei O/U baikal hagle med enkel avtrekker ( so far so good!).

Jeg fikk utgave med ekstraktor, kolben var ikke med gummi, lengden var 72,5cm. Ingen merker som viser at den kan brukes med stål.

 

Når jeg per telefon tok opp disse punktene med våpen eksperten til winge var forklaringen den at de visste ikke hva de fikk levert fra produsent. Løpslengde varierte, ejektor eller ekstraktor varierte visstnok fra leveranse til leveranse. Men den skulle være sjekket og godkjent for bruk av stålhagl i norge! (Av importørens våpen smed.)

 

Etter ett fint svar fra Winge per epost (les utdrag under) ble hagla desverre sendt i retur.

Utdrag av mail:

Hei.

Det vises til din mail av 13.08.2015

 

Haglene ble levert med den stokken og løpslengden fra vår leverandør. Når det gjelder stokken kan det være variasjoner fra fabrikanten hver gang. Vi kan ikke legge ut alle varianter som kommer.

 

Dersom du synes at du har fått et produkt du ikke har bestilt og ikke ønsker ……………….send i retur til oss.

-sitat slutt

 

Galskapen er sendt tilbake til winge og det er bedt om at de sender bekreftelse til våpenkontoret at våpenet er sendt i retur. Håper det blir en smal sak å få kopi/duplikat av min godkjente våpensøknad på hagle kal 12 slik at jeg kan handle me noen helt andre enn gutta i moss.

Link to comment
Share on other sites

Har noen mod27 som selges i Norge annen løpslengde enn 72,5-73cm da? Andre enn de med fast choke som Gressvig kapper til 71cm for å kunne skyte stål i?

 

 

er det helt sikkert/bekreftet at gressvig kappet løpene for å justere trangboringen på baikal haglene? lurer litt på dette siden man da kapper bort den paralelle delen i avslutningen av choken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tross denne tråden valgte jeg å handle hos Winge fordi de hadde en vare som ingen andre forhandler.

Jeg sendte dem en mail ang lagerstatus, fikk svar 1 time etterpå at den var på vei til dem, antatt 3-6 dager.

Bestillte varen med en gang og den lå på mitt lokale postkontor 1uke etter bestilling.

 

Veldig fornøyd! :)

Link to comment
Share on other sites

Handlet et Zeiss HT 2,5-10x50 hos de. Ringte de opp. Det tok ca 1,5t før jeg kom gjennom, noe som sier litt om pågangen de har...?

 

De hadde det kun med ASV, så jeg fikk det med uten tillegg, og to (ja 2!!) dager etterpå så lå det hentelapp i postkassa mi..! :D

Link to comment
Share on other sites

hohenrik og Kiwi

Dette er helt likt mine erfaringer når det gjelde å få kjøpt varene- lukter de penger er de effektive...Vi får håpe dere aldri for behov for reklamasjon.. :trist:

Jeg har tidligere bare hatt gode erfaringer med firmaet, men har først nå hatt behov for reklamasjon. Å handle- å betale går greit- å reklamere er ikke fullt så populært. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å handle fra det firmaet mere. :(
Link to comment
Share on other sites

Forsøkte selv å ringe til Winge flere ganger forrige uke men det er ikke mulig å komme frem. Sendte deretter e-post den 7. September som fortsatt ikke er besvart og nå er varer istedet bestillt fra på nett fra utlandet - godt det finnes gode alternativer til norske virksomheter med dårlig service.

Link to comment
Share on other sites

Tror du ikke at det datt ned purring fra klarna i postkassen min idag, med varsel om inkasso? Takk for sporingsinformasjon og at jeg har vært frempå når det kom til epost korrespondanse til willy på winge. Er glad jeg ikke la inn visa informasjonen hos dem når jeg bestilte hagla.

Faktura er bestridt med kopi av epost korrespondanse mellom meg og winge samt sporingsnummer hos posten.

 

Håper de leser her og tar kritikken til følge!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Skulle kjøpe meg ny kikkert, Winge hadde en grei pris.. Så jeg sendte en mail, står skrevet at de svarer bare på seriøse henvendelser..

Jeg sendte i alle fall en mail, godt over en uke uten svar, så jeg kjøpte kikkert en annen plass. Så der gikk de glipp av noen kr.

Link to comment
Share on other sites

Tror du ikke at det datt ned purring fra klarna i postkassen min idag, med varsel om inkasso? Takk for sporingsinformasjon og at jeg har vært frempå når det kom til epost korrespondanse til willy på winge. Er glad jeg ikke la inn visa informasjonen hos dem når jeg bestilte hagla.

Faktura er bestridt med kopi av epost korrespondanse mellom meg og winge samt sporingsnummer hos posten.

 

Håper de leser her og tar kritikken til følge!

 

Leser det nok, men er jo tross alt bare andre bedrifer her for å svartmale dem. alt er bare tull :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker men denne brukeren: pipestilken virker litt "morsom" 4 innlegg alle om Winge å så har han ikke vært på forumet mere..

Registrert: 14 Jun 2015, 09:35

Sist besøkt: 14 Jun 2015, 23:56

Antall innlegg: 3

[0.00% av alle brukere / 0.02 innlegg per dag]

Søk etter brukerens innlegg

Mest aktive forum: Utstyr

[ 2 innlegg / 66.67% av brukerens poster ]

Mest aktive emne: Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen

[ 2 innlegg / 66.67% av brukerens poster ]

 

 

 

Seriøst: Winge Skjerp dere vær ærlige når dere kommuniserer med kundene !

Link to comment
Share on other sites

Så du synes ikke det er litt rart at en person KUN kommenterer på en tråd om winge og lager en egen "ny bruker tråd" alt innen 1 time på samme dag. Kommer så ikke tilbake før dette blir nevt for å kommentere det? :roll::lol:

Nei vel... er dumt å være kristisk til varselmomenter... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nei gjør nok ikke det, men er faktisk kritisk til hva enkelte skriver på ett forum og spesielt når det kommer til hvor noen kanskje vurderer å bruke penger og tid hos..

Har nok av erfaringer fra winge til å vite at jeg ikke vil annbefale dem til noen som helst.

Du har din mening og jeg har min så enkelt er det. Ha en flott helg.

Link to comment
Share on other sites

Du er kritisk til hva hver enkelt skriver på et forum?

da har du en jobb foran deg. Men å gå ut i fra det du har gjort med de bevisene du har å skrike om det på åpen forum er ganske lavmål.

Du bør ikke lese aviser om du ikke trenger mer bevis en det du har kommet med så langt, da blir det sølvfolie hatt rimelig kjapt.

Og jeg har handlet nok med Winge til å anbefale de til hvem som helst.

Så det..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...