Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:lol: Vil tro at Tom K ikke kan forvente at han får sprudlende service når han er innom så ofte og syter og klager.. :twisted:

De gangene jeg har benyttet meg av de har jeg forlatt butikken slukøret med kontoen tappet for mange tusenlapper.. (Men med smil om munnen og nytt våpen i samlingen!) De fungerer meget bra for min del!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Var innom Winge på vei hjem fra bane NM i begynnelsen av juli. Bestillte da en Mossberg 935 halvautohagle. Dem var på inngang men dem turte ikke si noe dato for leveranse. Dem hadde da ventet i 16 måneder på å få leveransen ifølge den hyggelige mannen bak skranken, en lang fyr med lite hår. Vi handlet litt annet småtteri og jeg vil si servicen var upåklagelig.

 

Så 2 uker senere ringer dem og gir beskjed på telefonsvareren min at hagla er ankommet og at dem vill vite om jeg fortsatt vill ha den. Ringer opp dagen etter men det er opptatt. Saatan tenker jeg, typisk jeg er i Danmark på ferie nå og ikke kan dra til Moss nå. Prøver igjen en halvtime senere, får svar etter 10-15sek, ikke noen fare hagle holdes av til etter min ferie. Drar så og henter den forrige uke, nok en gang god service, kameraten og jeg passer på å klå en god stund på håndvåpnene.

 

Dette var besøk nr 4 hos Winge og jeg er sålangt meget fornøyd med måten jeg er mottat som kunde. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ja ja Jakfall svarer ikke på mail, ikke på telefon, ikke på sms og sender den betalte varen 75 mil helt uoppfordret feil. Hva skal en stakkar gjøre....

No har ikkje jaktfall noen med denne tråden å gjøre, men eg har snakket litt med bjørnar, det gikk i 150 fortiden, jobbet omtrent ræva av seg, så tror du må smøre deg med litt tolmodighet. Vi er mitt inne i den hektiske tiden på året no.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om Winge har lagt ned? Ikke svar på tlf og ikke noe svar på mail.

Har bestilt noe den 2 juli. Har fått en bestillingsbekreftelse, men får ikke noe respons når jeg etterlyser varene. Disse er også betalt... :? Kanskje jeg burde prøve å skrive et vanlig brev.

 

Var innom dem for noen dager siden, så de er operative. Men du må nesten stikke innom dem for å få svar desverre :(. De burde snart kutte ut nettbutikken om de ikke tar det mer seriøst snart.

 

EDIT: De hadde veldig god tid til å røyke og preke jakthistorier med hverandre og kompiser når jeg var innom, så de burde jo hatt god tid til å svare deg...

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Det sitter jo en på pcen hele dagen å legger ut reklame på FaceBook, men det er vel viktigere en å svare kunder på mail, De gidder ikke engang svare på helt enkle ja eller nei spørsmål om de har en vare på lager.

 

klager dere på FB så får dere nok svar der fortere en på mail :winke1:

 

https://www.facebook.com/wingevapen.no?fref=ts

 

Edit. Ser ikke ut som de gidder å svare der heller, ligger flere spørsmål i fra flere uker tilbake der også.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer sterkt å sende ett brev til S&W og forklarer hvor bedritent service de har, eller forresten, man kan ikke klage på service når dem ikke yter det i utgangspunktet. Har venta på ett våpen som skal bli pakka og sendt i dag eller morgen hver gang jeg har kommet igjenom på telefonen, det begynner å nærme seg 2 uker siden den skulle blitt sendt for første gang. Kommer jeg igjenom på telefonen i morgen og det ikke er sendt blir det avbestilling tvert.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med Winge våpen er at de er veldig greie, svært service instilt og fantastiske når du er i butikken. Men jeg må nok føre meg på lista der jeg er enig at det å svare på telefon eller mail , der har Winge ett enormt forbedrings potensiale.

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger, jeg har prøvd å ringe før noen faktisk tar bryderiet med å svare på telefonen. Men i episoden med M&P45'ern min tok det mange forsøk før jeg kom igjennom der.

 

Jeg har gitt opp å sende mail til dem da de ikke svarer og det å sende melding igjennom facebook siden er like nyttesløst.. Det er fult mulig å kjøre innom der, men når jeg bor og jobber ved Gardermoen og er i vanlig jobb er det normalt ikke noe vits å kjøre til moss i håp om å være der før de stenger på hverdager.

 

Hvis Winge leser denne tråden håper jeg de tar tak i dette.

Link to comment
Share on other sites

Har lest i denne tråden fra tid til annen, og studert på om det virkelig kan være så ille som de fleste mener det er.. :?

 

 

Her for 3-4 uker siden kjøpte jeg en del ammunisjon via nettsiden deres. Neste dag fikk jeg mail om at de var fri akkurat nå, men ventet det inn ganske snart, med spørsmål om jeg fortsatt ville opprettholde ordren. Jeg hadde ikke noen hast, så det var greit for meg.

 

Etter 3-4 dager tenkte jeg at jeg skulle sjekke opp om de virkelig var så dårlige til å svare, så jeg sendte en melding på fbsiden deres med spørsmål om når de ventet inn denne ammunisjonen. Var ikke mange timene det tok før jeg fikk svar tilbake, med forventet leveringsdato. Jeg takket og bukket, lot tingene gå sin gang.

 

Samme dag som de hadde forventet å få inn varene fikk jeg en hyggelig mail i innboksen, med beskjed om at pakken var sendt, og takk for handelen. 3 dager etterpå var pakken i hende.

 

 

 

D`ekke BARE dårlig service fra Winge vil jeg påstå :wink:

Mulig jeg kunne ha forlangt noe mer/bedre kundesevice, men er usikker på hva det skulle være godt for :mrgreen:

 

Sikkert mange som tar tenning nå, men av og til kan det være greit å få litt positivitet inn i hverdagen også :)

Link to comment
Share on other sites

Funfact 1: De svarer aldri på mails. Sikkert corporate policy men greit å vite.

Trivia 2: De tar aldri telefonen. Telefoner i arbeidstid er sikkert svært forstyrrende.

 

Mon tro om de er interresert i salg i det hele tatt. Synd i og med at de har bra priser på endel kurante varer.

 

Slått i sammen med eksisterende tråd

Cardinal

Link to comment
Share on other sites

Hva er det motsatte av funfact? sadfact?? eller boringfact??? Jeg prøver Boringfact:

Som Mossing og dermed som regel fysisk kunde i butikken opplever jeg ofte at de tar telefonen og tar nødvendig tid til behandling av forespørselen når de ikke er aktivt opptatt med en kunde. Er jeg innom for en titt/prat informerer de høflig om at "jeg må nesten svare på denne".

 

Synd at mange er misfornøyd, men vet dere egentlig hvor mange som jobber hos Winge? Eller hva det koster å ha folk til bare å svare telefon/mail?

 

Å drive spesialforretning er ikke enkelt. Særlig ikke i høysesong. Kanskje vi skulle justere forventningene litt..

 

Jeg får i hvert fall bedre service hos Winge enn jeg får hos XXL og Gmax som ligger like i nærheten. De har mange Glætte selgere, men ikke like stort utvalg eller villighet til å skaffe det jeg er ute etter. Da kan det igrunn være hur billig som helst, jeg har ingen interesse.

 

Spesialforretningene leve!

Link to comment
Share on other sites

Om en legger sammen alle forretningene en iflg kammeret.no ikke bør handle med pga dårlig service står en igjen med kun hjemmelading.no; men siden en ikke fikk kjøpt smelljern noe sted (fordi en fulgte rådene på kammeret.no) er det ingenting en har bruk for der....

 

 

Winge kan tabbe seg ut; de klarte å loevere ikke mindre enn to Zeiss-sikter til rett pris og rett tid til min adresse nå i sommer; og det etter å ha besvart både mail og telefon. Jeg skal ta kontakt med de og be de skjerpe seg; sånn kan vi ikke ha det...

Link to comment
Share on other sites

@Trombone: Det er viktig å skille på butikk og nettbutikk når det kommer til Winge. I butikk får man som oftest hjelp, men på nett og telefon er det etter egen erfaring store problemer så raskt noe ikke er på lager, eller at du har noen spørsmål. Jeg er også innom butikken til tider, og får oftere hjelp nå enn før, så det er på bedringens vei. Men det kan ikke være et merklig sammentreff at nesten hver gang jeg har vært der så hører jeg beklagelser enten i telefon eller til fremmøtte folk som ikke får tak i de pr telefon eller mail? En ting skal derimot winge ha, og det er at de rydder opp skikkelig når de først har blitt vekket fra dvalen. Jeg har aldri hørt disse beklagelsene uten at de blir etterfulgt av en kompasasjon eller en ekte vilje til å rydde opp. Men de skulle kanskje ha tatt tak litt tidligere i prosessen?

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjenner meg overhode ikke igjen i alt det her.

 

Har den siste tiden ringt Winge flere ganger med spørsmål ang. både rifle, ammunisjon, kikkert, ting og tang osv.

Har fått svar på minuttet hver eneste gang. Har fått to pakker derfra uten problemer, og en tredje ble bestilt i går.

 

Jeg er enig i at de kunne bruke litt tid på å holde status på vare bedre oppdatert på nettsiden, men der er de ikke alene.

Link to comment
Share on other sites

Det sitter jo en på pcen hele dagen å legger ut reklame på FaceBook, men det er vel viktigere en å svare kunder på mail, De gidder ikke engang svare på helt enkle ja eller nei spørsmål om de har en vare på lager.
For god ordens skyld; det er mulig (for ikke å nevne svært vanlig) å legge inn "posts" på sin side på Facebook, med spesifisering om at det skal legges ut på tid og dato x. Med mindre du (eller noen andre) med selvsyn har sett at de har noen som sitter på pc'en hele tiden velger jeg derfor å ta dette med en stor klype salt, og anta at de legger ut ting på facebook før eller etter åpningstid.

 

De kan naturligvis ha mailvarsling (typisk til smartphone) om posts og kommentarer, slik at de kan fjerne uønskede sådanne omgående.

Link to comment
Share on other sites

På online siden så er desverre sløvt og dårlig mer regelen enn unntaket, og det gjelder ikke bare våpen firma heller.

 

Virker ikke som det er mye midt i mellom når det gjelder oppdatering av internett sider heller, det er ennten "oppdateres snart" på en side som sist ble oppdater for mer enn 1-2 år siden, eller så er det daglige oppdateringer med fikse løsninger som bare gjør sidene tregere og tregere med mer og mer java og annet flashy som bare gjør sidene mer knøvlete og vanskelige og bruke.

 

Det er noen som svarer på email men som regel er svarene av en art som gir en følelse av at de synes du er veldig plagsom, eller så er de slik som et svar jeg fikk fra midway for en stund siden angående hvor lang tid og hva det vil koste å ta inn et gjenget løp fra en produsent de allerede var forhandler for og som de har andre ting liste som bestilling vare"vi har ikke denne varen i vårt sortiment", som var et svar på et spørsmål jeg ikke hadde spurt.

 

Emailet Winge med et spørsmål om en tanfoglio pistol da jeg sitter med innvilget kjøpetillatelse og skal kjøpe meg pistol, er noen uker siden og har så langt ikke fått noe svar, noe som forøvrig gjentok seg når jeg emailet importør etter en "svar email" fra interarms som bare henviste meg til importørs net side istenden for at de gadd og sjekke opp det jeg spurte om, et svar som ville ha gjort at de sansynligvis ville ha tjent 4-5000 på og selge meg en pistol...

 

Norsk kunde service har jeg erfart er best ansikt til ansikt, når de kaster et blikk på meg og ikke tørr annet :roll: , den beste(og snilleste) beskrivelsen av mye av kundeservice(primært online men og på telefon) her til lands er uinteligent, at mesteparten rett og slett ikke er smarte nok til og innse at de taper penger på det.

(noe som kan illustreres av slikt som at Winge høyst sansynlig har fått minst en email med en link til denne tråden.....)

Link to comment
Share on other sites

Norsk kunde service har jeg erfart er best ansikt til ansikt, når de kaster et blikk på meg og ikke tørr annet :roll: , den beste(og snilleste) beskrivelsen av mye av kundeservice(primært online men og på telefon) her til lands er uinteligent, at mesteparten rett og slett ikke er smarte nok til og innse at de taper penger på det.
Det er dessverre mye sant i det. Jeg jobber med IT support, og har ansvar for oppfølging av fire lærlinger. En av de viktigste tingene jeg prøver å lære dem er å lese mellom linjene, plukke opp det kunden egentlig spør om, og eskalere når det er fornuftig. Utfordrende, men på ingen måte umulig. Det hadde antagelig være mulig for de fleste av forhandlerene vi snakker om her på Kammeret å gjøre det samme, men det fordrer at fokus er på kundeservice; uavhengig av hvilken kanal kunden kontakter en gjennom.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp lagt på etter en svært informativ og hyggelig samtale med Winge. Forløpet til samtalen var en forespørsel per mail som ble grundig og hurtig besvart.

 

Jeg fikk dessuten et svært godt tilbud :) !

 

Jeg kan derfor ikke si noe annet enn at jeg er MEGET fornøyd med service og oppfølging på mine spørsmål fra Winge :) !

Link to comment
Share on other sites

Stusser over at de har så begrensede åpningstider. Skulle på en harrytur på mandag og svingte oppom. Da åpnet det ikke før 12! Litt merkelig hvis de skal prioritere butikk kontra nettbutikk, at de åpner 3 timer etter normal åpningstid. Kanskje de 3 timene burde brukes til å besvare mail? Ref tråden her.

 

Bare stusser litt over så snever åpningstid, endte med at ikke jeg fikk gjort det jeg skulle og handlet heller annet sted.

 

Edit: Skal nevnes at det stod info på døra at man kunne lage avtaler for evt tidligere åpningstider. Så vel og bra det, men mange svinger nok bare innom vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja nå sitter jeg ganske fortvila her!

 

Bestilte på søndag en Khales K624i kikkert til tilbudspris. På nettsiden sto det att den var på lager når jeg bestilte og fikk ordren bekreftet. La så ut min Zeiss 6-24X56 For salg og den ble solgt fort, noe som passa meg bra så kunne jeg faktisk finansiere ny kikkerten for dette. Zeissen ble hentet i går og i dag tok jeg kontakt med Winge for og høre når de kan levere(på tampen av rådyr jakta) og får beskjed om att de har hatt feil lagerstatus og mangler en kikkert..

 

Helt tragisk og fryktelig frustrerende, FÅ ORDEN PÅ TINGENE DERES WINGE! Får også beskjed om att de ikke kan gi samme pris på den kikkerten når de får den inn på lager igjen? Det tror jeg dere kan om dere vil yte service og rette på feilen deres? Å tilby en god løsning er det minste dere kan gjøre når det er dere som har gjort en feil! Ikke bare si gang på gang att jeg ikke får gjort noe med det, dere sitter i en butikk full av gjort noe med det ting!!

 

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Winge er notorisk for og markedsføre og selge ting han har på lager, for så og ikke ha varen alikevel.

så kan man påregne en historie som ikke holder vann fo noen andre en winge våpen.

Jeg har selv kjøpt ting og avtalt pris som ikke har betydd noe når de endelig fikk inn varen:(

Etter flere negative hendelser har jeg ført de opp på min shitt list.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...