Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

Guest graahund

@Ed Hardy, jeg må rette det jeg skrev fra at "enkelte" skrev til at det KAN skrives flere tråder. Det jeg skrev var ikke ment på deg. På ingen måte !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Like tråder slått sammen

 

;graahund

Vet ikke helt hva som indikeres.. men moderering er også en prioriterings sak. De fleste av oss slavene har en jobb ut over det å moderere. Som regel kommer da jobben i første rekke - følgelig må da mindre viktige modereringer her på Kammeret.no utsettes til man har tid.

Oppfordrer forøvrig å bruke rapporteringsknappen.

Link to comment
Share on other sites

@Ed hardy: Det handler om å respektere vanlige forumregler. Du søker først om det er skrevet om, er det ikke det, lager du en ny tråd. Får på denne måten samlet all informasjon i en tråd. Sånn at vi slipper at moderatorene må bruke tiden sin på ting du kunne fikset selv på 2 sekund.

 

Men for all del, noen tenker jo kun på seg og sitt og ikke på moderatorene som må løpe bak å rydde opp (som i samme fart blir kritisert for å ikke gjøre en god nok jobbb). I min verden er det uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

Winge våpen er den absolutte værste dritt butikken jeg noensinne har handlet med!

 

Når du uttaler deg såpass skråsikkert, og med tildels kraftig ordbruk, kunne det kanskje være en idé å innvie oss andre i hva som har forårsaket dette standpunktet? Jegermeistern.

 

Jo det kan jeg begrunne:

Det startet med at jeg sendte mail til de om en søylebedding av en tikka inn i en GRS jaktfeltstokk, fikk faktisk svar dagen etter med pris og at de kunne ta jobben straks børsa ankom Winge. Så langt bare bra. Med det slutter den positive omtalen.

Jeg sendte børsa ned og tenkte ikke mere på saken. Da det var gått to uker begynte jeg å ringe og maile, kom av og til i kontakt med de, med lovord om at børsa straks var ferdig. Men snakk om løgn og lureri, når den du snakker med i telefonen sier at de skal ringe opp igjen, så forventer jeg faktisk at det skjer, mulilg jeg forventer for mye..Det tok over tre mnd før børsa kom tilbake, da uten at børsa var søylebeddet, de hadde da kun beddet fast rekylklakk og bakre skjefteskrue.

Sendte 23 mail og ringte minst det dobbelte..

 

Etter at børsa kom var jeg så lei av å vente at jeg ikke tok meg bryet i å kontakte de noe mere å klage på jobben.

 

Så dette er en butikk som absolutt fortjener negativ spalteplass i et slikt forum!

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med Winge Våpen.

 

Jeg vil bare si at har man en nettbutikk, så må man være en nettbutikk, og det innebærer å oppdatere lagerlisten og besvare henvendelser på mail, blant annet. Det samme gjelder selvsagt om man har en kundetelefon. Det kan da umulig være for mye forlangt.

Link to comment
Share on other sites

åhhh så godt å lese at jeg ikke har vært den eneste som har vært plaget med wingevåpen:) jeg var i krangel med de i 1 år for jeg kom til enighet med de. ble nødt til å true med politiannmeldelse før det skjedde noe i saken.

hver gang jeg skriver minne erfaringer om wingevåpen på kammeret så ringer de meg neste dag og sier de er forbanna på meg:), så jeg vill tro at lars winge ringer imorgen:P hehe

 

 

Har Handlet på xxl, jakt og friluft, landerø og de fleste våpen og friluft butikkene i Norge, å de svarer på mail og telefoner, det gjør ikke wingevåpen, de tok telefonene til de har lovet og lyvet såpass at jeg kjøpte våpen derfra, etter det så virket det som at de "silet" samtalene og ga faen i telefonen når jeg ringte.

Link to comment
Share on other sites

har nå lest tråden eks antall ganger nå og kjenner meg ikke igjen av mye av det som skrives her.

 

jeg har nå hatt kontakt med Winge våpen og JEG får svar innen 1-2 dager. ja det kan ta litt tid ja, men så spørs det hvordan dere formulerer mailene deres og hvordan dere oppfører dere generelt ;)

 

mitt inntrykk av Wv er at dem er flinke og ganske bra på service og det å kunne ta tlf'n sin :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er muligens ikke Winge sin feil, kan være import, eksport, mossberg, eller mange andre kilder til dette. MEN, man sier ikke at det kommer på lager om en mnd dersom man ikke har rimelig gode indisere på at det er på vei.
Jeg har ingen som helst informasjon om Winge våpen, og kan derfor verken delta i hyle- eller forsvarer-koret i denne tråden. Men når "Jeger30.06" mener at de ansatte i Winge våpen burde vært synske, er det kanskje på tide å henvise til "Kritisk tenkning"-tråden i OT?

 

Winge er langt fra den eneste våpensjappa her i landet som har fått "skjegget i postkassa" mht. leveranser fra USA. For en USA-iansk våpenprodusent er Norway et land fryktelig langt borte, opp mot nordpolen et sted. Og den samlede omsetning av f.eks. Mossberg-våpen i Norge er mindre enn fra enhver middels stor våpenbutikk i USA. Da er det kanskje ikke så rart at ordrer hit til landet blir lagt bakerst i køen, uansett hva som var lovet importøren?

Link to comment
Share on other sites

har nå lest tråden eks antall ganger nå og kjenner meg ikke igjen av mye av det som skrives her.

 

jeg har nå hatt kontakt med Winge våpen og JEG får svar innen 1-2 dager. ja det kan ta litt tid ja, men så spørs det hvordan dere formulerer mailene deres og hvordan dere oppfører dere generelt ;)

 

mitt inntrykk av Wv er at dem er flinke og ganske bra på service og det å kunne ta tlf'n sin :)

Da mistenker jeg du jobber bak disken på wingevåpen :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Dette er muligens ikke Winge sin feil, kan være import, eksport, mossberg, eller mange andre kilder til dette. MEN, man sier ikke at det kommer på lager om en mnd dersom man ikke har rimelig gode indisere på at det er på vei.
Jeg har ingen som helst informasjon om Winge våpen, og kan derfor verken delta i hyle- eller forsvarer-koret i denne tråden. Men når "Jeger30.06" mener at de ansatte i Winge våpen burde vært synske, er det kanskje på tide å henvise til "Kritisk tenkning"-tråden i OT?

 

Litt vel ovenpå her er du ikke? Jeg modererte innlegget mitt da jeg ser at det kan være rimelig strengt mot Winge, og angret på at jeg postet det. Din påstand om at jeg mener "de skal være synske" faller på at jeg fikk en måned tilbake som svar gjentatte ganger, og det faktum at de fortsatt ikke har fått våpenet på lager. Vi snakker i beste fall at de får inn våpenet et år etter første forespørsel. Ville du bedt dine kunder bare vente nok en måned og garantere at de får våpenet til sesongstart da det ikke er sikkert at du får inn våpenet til sesongstart neste år en gang?

 

Winge er langt fra den eneste våpensjappa her i landet som har fått "skjegget i postkassa" mht. leveranser fra USA. For en USA-iansk våpenprodusent er Norway et land fryktelig langt borte, opp mot nordpolen et sted. Og den samlede omsetning av f.eks. Mossberg-våpen i Norge er mindre enn fra enhver middels stor våpenbutikk i USA. Da er det kanskje ikke så rart at ordrer hit til landet blir lagt bakerst i køen, uansett hva som var lovet importøren?

 

Jeg vet ikke hva som er dealen mellom Winge og Mossberg, og som potensiell kunde av Winge skal det ikke være min bekymring. Jeg er kunde, Winge forhandler. Om jeg ikke blir for provosert i fremtiden takker jeg med dette for meg på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Interessant å se hvordan en våpenbutikk utsettes for så mye støy, men det er ikke rart så snart man forsøker å ha noe med dem å gjøre..

 

To år siden skulle jeg ha en rifle de hadde på "salg" i butikken, så med våpensøknad i hånd kjører jeg de 100 km ned for å kjøpe rifla, ikke helt overraskende tydligvis så hadde dem ingen på lager, men kunne skaffe... Handel ble det, men skulle gjerne ha den med meg ut av butikken når jeg først kjøper.

 

Så har jeg forespurt om Mossberg hagle som skulle komme inn i september i fjor, den kommer ikke igjen får jeg beskjed om. Nå ett snaut halvt år senere står den fortsatt på nettsia og lurer nye kunder til å tro at den kommer inn i høst.

 

Skal handle meg en ny rifle der nå fordi JF har samma rifla til en del tusen ekstra enn hva Winge skal ha, jeg får svar nå 2-3 dager etter jeg har bestillt at den er "desverre" ikke på lager, men forventes inn om noen måneder.. kanskje.

 

Er det virkelig så vanskelig å holde nettbutikken oppdatert..? Snart må forhandlere fortstå at de må holde "utstillingsvinduet" sitt i orden og ikke belage seg på back-order hele tiden. Som forbruker så forventer jeg at ett produkt som ligger "på lager" er faktisk det og jeg forventer å få det når våpensøknaden foreligger, nå i dag, ikke om noen uker eller måneder eller som mange opplever, år.

 

For å ta motsvar i hende med en gang. Nei jeg forventer ikke alle våpen i verden klar til øyeblikkelig levering, jeg forventer kun at varer som reklameres som klar til henting er det.

Link to comment
Share on other sites

Artig foretningskonsept de har....

 

 

Denne annonsen, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... nica=winge, inneholder noe jeg er interesert i å kjøpe så da sender vi en mail via Finn.no (siden hundrevis står i telefonkø der..). Men svarer de? Neida-øredøvende stillhet så langt...

 

Greit det, bruker pengene mine annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Konseptet er vel å få kunden innafor døra.

At annonsert tilbudsvare/nettvare ikke er på lager er nok butikken veldig klar over, men kjøpelysta hos nordmenn er gjerne stor dersom de lokkes med rabatt.. Derfra til å kjøpe noe tilsvarende er ganske nært og dette vet enhver selger som kun tenker penger og ikke på kundens faktiske ønsker eller behov.

Noen lar seg overtale dessverre......

 

 

Edit: srivekflie

Link to comment
Share on other sites

Artig foretningskonsept de har....

Denne annonsen, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... nica=winge" target="_blank" target="_blank, inneholder noe jeg er interesert i å kjøpe så da sender vi en mail via Finn.no (siden hundrevis står i telefonkø der..). Men svarer de? Neida-øredøvende stillhet så langt...

Greit det, bruker pengene mine annet sted.

Jeg gjorde det samme på en annen annonse... fikk ikke svar så da ringte jeg og varen ble sendt på dagen.. Har enda ikke fått livstegn på mailen enda :P

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte 2 pussesett hos Winge på nettet,etter 2 ukers tid(tror eg sånn ca.) sendte eg mail og lurte på eg kunne forvente å få desse.

Fikk til svar at dei var tatt ut av salg pga noe feil/mangler med noe fluidium. Greitt nok det,men hadde satt pris på den infoen skulle komt av seg sjøl når eg hadde et registrert kjøp der,med oppgitt mail-adr.

 

Ellers så syns eg det er jamnt over nokså bra,men mange forhandlere gidder verken svare på mailer,eller sende bilder av brukte våpen de har på lager.

Sjøl om eg har purret de 2 ganger på mail og 2 ganger på tlf!

 

Trodde kundene var det viktigste,vanskelig å få solgt våpen uten dei... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ikke all reklame er god reklame. Men det er påfallende for meg at Winge ikke helt bryr seg om meg. For å være positiv kan jeg nevne utelukkende positiv og svært god service hos Børselars på Dal hvor jeg har handlet ved flere anledninger. Om jeg noensinne får tid til å starte med pistolskytinga så er det ingen tvil om hvem jeg skal spørre om råd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bogstadveien er heller ikke noe kundevennlig.

 

Dette er tydeligvis noe mange våpenhandlere i Norge ikke tar så nøye. Ikke rart mange går konkurs.

 

Her må jeg si meg helt uenig. De har veldig god service. Tar seg god tid, selv med nybegynnere (som jeg var da jeg handlet min første pistol).

De er ærlige og sier klart fra hva de mener. Det er bra synes jeg.

 

Når det gjelder Winge har jeg en god og en dårlig opplevelse.

 

Positiv: Ringte dem ang. spørsmål om Smith model 41 og fikk meget god service fra Rhino. Mulig jeg var heldig, men kom igjennom på andre dagen.

 

Negativ: Bestilte pistolkoffert. Stod den var på lager. Etter noe tid kontaktet jeg dem og fikk beskjed at den IKKE var på lager. Jeg kansellerte ordren og ba dem oppdatere statusen på webben. De lovet de, men gjorde det IKKE.

 

Handler heller på Midway eller Bogstadveien hvis jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med Intersport Bogstadveien er som Mightymo, kun postiv. Dem ringe ropp når varen er på plass o dem ringer hvis noe ikke går ihht plan. Tar seg god tid når jeg handlet mitt første våpen og også mitt våpen nr 4 (nr 2 av dem da) byr på kaffe og ellers bruker tid på meg som kunde.

 

Wingevåpen, første besøk, hyggelig betjening fikk klådd på en haug våpen og brukte en del tid der. Ble ikke noe våpenkjøp men vel amo for 3-4k den gangen.

 

Andre besøk, var nå i vinter sammen med en kamerat. Vi er der kl 1030 mn har ikke fått med oss at dem åpner kl 12. Litt frustrerende da vi har vel 45min åkjøre fra Halden. Kameraten ringer mens vi står på utsiden, får kontakt og dem kommer og låser opp butiken for oss.

 

Sålangt mener jag at jeg har fått god service av Wingevåpen.

Link to comment
Share on other sites

NÅ! blir dere vel forundra menne... Here goes...

 

Jeg tok kontakt med Winge ang noen smådeler til en CZ på FACEBOOK, dere vet den derre elektroniske kontaktmediasaken hvor vi poster alt mulig slags piss for å fremstille oss selv som bedre enn vi egentlig er? Vel, jeg fikk svar samme dag. På kvelden. Klokka 2317!

Han som svarte skulle sjekke dagen etterpå om de hadde delene, og rett før 0900 svarte han at joda. Delen lå klar til sending den om jeg skulle ha den.

 

Jeg har gjennomgående kun positive ting å si om Winge, at dere andre klarer å rote det til er meg en gåte... :wink:

Link to comment
Share on other sites

er nok heller at du har vert J***** heldig..

når det ikke er mulig å få tak i dem på noe media, og er man så heldig å få svar så skjer det LITE, da ser jeg ikke noe poeng med å handle via nett eller store våpenkjøp.. kanskje smådeler om en er i de deler av landet, men ellers holder jeg meg til noen som faktisk er der for kunden og SVARER.

Link to comment
Share on other sites

Vi klarer å rote det til????

Man sender mail og/eller ringer men får ikke svar.... Hva har man gjort feil??????

Hehe, det var jo ment som en morsomhet, jeg får passe på å gjøre opperksom på det neste gang ;-)

Men som sagt, Winge våpen kan jeg ikke påstå å ha noe negativt om.

 

Sendt fra min HTC som er vanskelig å rette skrivefeil med...

Link to comment
Share on other sites

Vi klarer å rote det til????

Man sender mail og/eller ringer men får ikke svar.... Hva har man gjort feil??????

 

Skrevet feil adresse, eller forfattet mailen på urdu? Ikke godt å si.

 

For å være litt ontopic, har helt ok erfaringer med winge, både i butikken og via web.

Link to comment
Share on other sites

For min del trykket jeg på epostknappen på denne annonsen-uten noen respons; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... nica=winge

Så ja, det er nok kundene som ikke klarer å bruke rett kontaktinfo........

 

 

Jeg prøvde for noen år siden å handle et bruktvåpen derifra som lå på hjemmesidene med en noget fantasifull pris, pr telefon ga jeg et bud som de noterte og skulle tenke på. Uka etter lå våpenet plombert på QXL med utropspris langt under hva jeg bød. Men den gangen svarte de da på telefon i det minste..

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg var heldig, men kom igjennom på andre dagen.

Det der er vel ikke akkurat uvanlig for diverse butikker. Årets overraskelse fikk jeg i dag, prøvde å ringe Vågsland uten å få svar. Så jeg sendte en mail, men tror du ikke han ringte meg opp etter en halvtime? Jeg tror aldri jeg har opplevd at en butikk ringer tilbake på den måten :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har prøvd en gang å handlet noe hos Winge.

 

Bestilte en GRS jaktfeltstokk via nettsiden, uken gikk og ingen stokk i posten eller bekreftelse på at den var sendt. Sendte 4 mailer uten å få svar. Etter å ha ventet i noen dager prøvde jeg å ringe de, etter minst en time med telefonen på høytaler mens jeg ladet skudd så var det endelig noen som svarte... Han lovde at han skulle se på saken. Fekk faktisk en mail et par tre dager etter på, der det stod at stokken ikke var på lager men var forventet inn snarlig og med spørsmål om jeg ville oppretteholde ordren eller kanselere den.

Jeg sendte svar med spørsmål om de hadde noe formening om kor lang tid det ville ta før de hadde stokken inne igjen. Gjett hva, ingen svar. Så etter at tolmodigheten min var slutt og prøvd å ringt de sikkert 10-12 ganger så sendte jeg en mail til alle mailadressene som jeg fant på wingevåpen sin hjemmeside med kanselering av ordren og hva jeg mente om kundeservicen. Fekk svar faktisk 1 dag etter på ( så de kan svare om de vil, men trur ikke de er intressert i kunder som bruker fenomenet nettbutikk). Tok forøvrig kontakt med GRS direkte ( fekk svar en time etter jeg sendte mailen) på om de hadde stokken liggende inne klar for utsending og om Winge Våpen hadde bestilt en sånn stokk.

 

Tok kontakt med en annen forhandler som selger stokken, de hadde den heller ikke på lager men bestilte den fra GRS samtidig som jeg la inn bestilling hos de. As we speak er den på veg til meg :)

 

ALDRI ALDRI Wingevåpen igjen :=)

Link to comment
Share on other sites

Skulle kjøpe kikkertsikte derfra for et år tilbake. Ordren ble lagt på backordre, månedene gikk og hørte ikke så mye som et pip.

 

Ble litt slutt lei av å vente, ringingen begynte. Tok meg over en uke å få kontakt med de på telefon, sikkert et par timer daglig.

 

Mail svarte de heller ikke på. Sendte vel sikkert en 20+ stk.

 

Endte med at jeg fikk de til å sende meg en billigere kikkert de hadde på lageret og tapte en stor en på det.

 

Pengene har jeg fremdeles ikke fått eller hørt noe om :?

 

 

Har for lengs gidd opp de folka der.

 

Makan til dritt service har jeg ikke opplevd!

Link to comment
Share on other sites

Bestilte og et kikkertsikte derfra i fjor. Etter 5 ukers venting og at "han du skal prate med ringer deg opp igjen" aldri ringte meg opp ble jeg så lei at jeg etterlyste kundeservice på Facebook siden de har. Å vips, en uke etter hadde jeg det i posten.

 

Men har en kamerat som er våpenforhandler som har samme problemet nå. Når de først tar telefonen er ikke rett mann tilgjengelig.. Han sendte mail for snart 3 ukes siden, fikk en telefon på onsdags kveld at de var på lager og skulle sendes på torsdagen. Men nå for vi se...

Link to comment
Share on other sites

Har funnet ut at å handle på wingevapen.no er dumt. Men i butikken er det greit å handle.

De klarer ikke helt den webhandel-delen.

 

Bestillte en lyddemper via nett, med ønske om henting i butikk. Etter en uke fikk jeg beskjed om at den var restnotert. Jeg sendte en mail om hvor lang tid det ville ta, men fikk ikke svar. Sendte så en mail om at jeg ikke skulle ha den allikevel, da jakt&friluft hadde den på lager, og gikk under winge i pris. Dette er nå 11 dager siden, og jeg har fortsatt ikke fått svar. Og lyddemper står fortsatt i bestilling til meg når jeg logger inn på wingevapen.no.

 

Jakt&friluft har ihvertfall for meg vist seg mye mer som en verdig nettbutikk for jakt.

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...