Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

Har "handlet" hos Winge 2 ganger.

 

Første gangen fikk jeg et godt tilbud på 1000 stk patroner i 308. Reiste til Moss for å hente, og spurte for å forsikre meg om at det ikke var stålkuler. Fikk alle forsikringer om at det ikke var stål, og reiste hjem igjen. Prøvde magneten for sikkerhets skyld, og kula satt som et skudd. Da da måtte jeg reise tilbake igjen. Drivstoff 200 km + 2 ganger tur/retur med Bastøfergen, fikk ikke erstattet et øre.

 

Andre gangen bestilte jeg 3 forskjellige artikler i nettbutikken, alle var tilgjengelig. Fikk umiddelbart ordrebekreftelse, og var fornøyd med det. Etter en uke kom det en e-mail hvor det stod at varene ikke var på lager, og heller ikke kom inn igjen. Så ordren var kansellert.

 

Så egentlig har jeg aldri handlet der, og kommer heller ikke til å forsøke igjen....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Virker som om enkelte er uheldige her, er nok flere sider av samme sak. Jeg for min del, bestilte en eberlestock sekk for ikke lenge siden, tok en knapp uke så var den på postkontoret :) kjempefornøyd! :wink:

Det gjorde jeg også, men for snart et år siden. Jeg har ikke fått noe i posten enda :roll:

Vet ikke helt hva jeg er, men kjempefornøyd! passer i hvert fall ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Håper Winge leser denne tråden her, som jeg nok egentlig rekner med at de gjør. De må jo tape ufattelig med penger slik som de holder på. Kunne sikkert ansatt en hel god del med nye ansatte, bare pga det enorme tapet de må ha.

 

Når det er SÅ MANGE som har problemer med de så er jo ikke dette et engangs tilfelle. Skjønner ikke at de ikke tar hintet...

Link to comment
Share on other sites

Bestilte meg 2stk Ase Utra SL-5 på nettbutikken deres. Det var ikke noe problem å få bestilt, men varen dukka forsåvidt aldri opp. Ble lovet sporingsnr og da jeg etter lang tid ikke hadde fått det, ringte jeg opp igjen og spurte. Da var ikke varen på lager og det tok meget lang tid før de kom inn. Tydelig at ikke nettbutikk er greia deres..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ved flere innlegg postet ting hentet ifra en mail jeg har fått av winge våpen, alle innlegg har blitt slettet

 

- Publiser aldri privat kommunikasjon, i sin helhet eller i utdrag, selv ikke når du selv er part i den, uten alle parters eksplisitte samtykke. Med privat kommunikasjon forstås alt som uttales mellom to individer eller grupper av individer utenfor det offentlige rom, uansett hvilken kommunikasjonsform som benyttes.
Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale XXL i Sandvika. Der jobber det en Svenske av alle ting... Han har gitt meg et godt inntrykk.

 

Samme svensken som jobbet på Xxl Haugesund tidligere.

Xxl har tapt mange kroner på den karen:) (Nevnt i annen tråd).

Synes nettbutikken til Winge fungerer greit,har svart på telefon også dei gangene eg har ringt.

Der ser vi kor forskjellig vi kan oppfatte desse butikkene og selgerane.

Link to comment
Share on other sites

Der ser vi kor forskjellig vi kan oppfatte desse butikkene og selgerane.

Da er du ved sakens kjerne. Skal det være slik at man oppfatter det så forskjellig???? Er det ikke noe som er galt da????

Link to comment
Share on other sites

Sakens kjerne er etter 7 sider slik at mange lar denne tråden farge sin egen opplevelse av kundebehandlingen hos Winge.

 

Blir en form for selvoppfyllende profeti, hvor mange ringer og sender en epost bare for å sjekke responstid, noe som igjen gjør at de med en reell forespørsel ikke kommer igjennom?

 

Har vanskelig for å tro at det forholder seg slik, var bare en tanke som slo meg ;-)

Link to comment
Share on other sites

@Varegg

Nå vet ikke jeg hvordan du tenker eller andre for den saks skyld, men jeg gidder ikke å bruke tiden min på å plage noen med en forespørsel eller bestilling jeg ikke mener noe med :wink:

På samme måte gidder jeg ikke å forholde meg til noen som ikke går an å få tak på, ikke følger opp avtaler osv.....

Winge er sikkert ei fin sjappe om du kan spasere inn hos de, å ta med deg det du kjøper.....????? Hva vet jeg?? Jeg bor ikke der, og må forholde meg til nettbutikk eller telefon med de problemene det medfører. I mangel av tålmodighet og dårlig erfaring skal jeg være bra desperat før jeg gidder å bruke tid på å prøve og handle hos Winge igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Varegg, det er jaggu tidenes unnskyldning for å ikke svare i telefonen det. "Beklager, vi er for tiden opptatt med fiktive kunder fra Kammeret som kun er ute etter å ødelegge for oss, så vi kan dessverre ikke ta telefonen akkurat nå. Vennligst prøv igjen senere." :lol:

 

Kjøper ikke helt den gitt... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Kjøper den ikke selv heller, var som sagt bare en flyktig tanke ...

 

Men fikk god service når jeg var innom selv om jeg ble litt skuffet over hvor liten butikken egentlig var, utifra konseptet rundt hjemmesiden og "størrelsen" på den forventet jeg et mye større lokale med flere vegger med S&W håndvåpen som ville få tennene til å løpe i vann og lommeboka til å grøsse.

 

Blei 1000 CCI Std til 420,- og en 10 minutters samtale med han bak disken om alt og ikkeno, fikk ihvertfall sørget for at minst 4 telefoner forble ubesvart mens jeg var der ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

slik uproffesjonalitet som winge våpen viser er det sjelden jeg ser makan til, hva feiler det egentlig gjengen bak rattet i den sjappa??

 

ringer man (og kommer gjennom) får man ikke skikkelige svar!

sender man mail, får man KANSKJE svar etter 14 dager....

og når man bestemmer seg for å bestille i nettbutikken en vare som er opplyst inne så tar det over en uke før jeg fikk en mail om at de ikke hadde varen og måtte kansellere!! jeg blir så forbanna på slik inni granskauen inkompetente folk! og jeg trodde virkelig ikke det var mulig! så blir bare å låne hylster denne feltløypa også.. SATAN!

 

jeg vil rope ut et digert FUCK YOU! til winge våpen og vil heretter fraråde alle jeg kjenner og ikke kjenner og handle hos winge om dere ikke ELSKER dårlig service og håpløse folk...

 

og jeg står helt og fullt inne for det jeg sier her, ingen løgn, det er virkelig så gærnt!

beklager språket kjære moderatorer, men om det ble for ærlig så send meg en tilbakemelding så skal jeg redigere litt...

 

 

for øvrig kan andre gjerne poste sine erfaringer med winge våpen i denne tråden, la folk bli advart!

Link to comment
Share on other sites

Bestilt skytevest der for 2 måneder siden etter 3 uker ringt jeg, jo vestene var på vei fra leverandør de sa de skulle få dem i løpet av 2 uker vente så i 3 uker til ingen tegn til verken vest eller at jeg hørte noe fra dem. Ringte så igjen jo de skulle være der dagen etter jeg venta i en uke til før jeg igjen ringte. Da fikk jeg beskjed om at disse vestene ikke lengre var å oppdrive. Provoserer meg at de ikke kunne informert meg om dette med den gang. Å nesten umulig å få svar på tlf.

Forbanna useriøs butikk!

 

Jaktfall.no er mye mye bedre! Anbefales på det sterkeste!!:)

Link to comment
Share on other sites

Har handlet ammo et par ganger hos Winge og det er god service når man dukker opp i butikken, har prøvd å ringe ang noen brukte våpen de har for salg uten å få svar, har også sendt mail ang kjøp av brukte våpe de har for salg og ALDRI fått svar der heller, tok en telefon til Holstad i går og der fikk jeg svar av en hyggelig kar i løpet av ca 30 sek.

Winge burde vel egentlig slutte å reklamere med mail og tlf nr og heller bare ha besøks adresse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

E-mail til Winge med et par spørsmål om et produkt; besvart iløpet av et par timer; nytt spørsmål i går kveld fra meg om porto/frakt-kost, svar tilbake etter noen minutter (fri frakt/oppkrav!), bestillt, sendt i dag.

 

Ikke mye som kan gjøres bedre her! Tommelen opp og Winge er på lista over de jeg skal ha med nåe jeg sjekker rundt etter priser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har veldig lyst til å kjøpe en Thompson Encore. Er det virkelig bare Winge som kan levere disse, eller kan de ikke de heller? Jeg blir jo vettskremt av det som står her...

 

Akkurat det er nok vanskelig og det er ikke Winges skyld. Den amerikanske produsenten prioriterer ikke Europa særlig høyt, og nye Encores har ikke vært mulig å oppdrive på et par år.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var innom Winge for en ukes tid siden og skulle ha et Houge grep til min S&W, guttungen i kassa sa at de ikke hadde slikt på lager da de ikke solgte så mye av det, men han kunne bestille men ga beskjed om at det nok ville ta noen mnd......så da fikk BørseLars pengene mine i steden, her snakker vi grep til en S&W 586/686 til den svimlende sum av 300,- ........ikke rart de selger lite av det når de ikke har det på lager og ikke kan skaffe de på flere mnd :?

Link to comment
Share on other sites

Det at de IKKE GIDDER å ta det inn fordi de selger så få, det synes jeg er dårlig når det er snakk om den mest vanlige revolveren i Norge, men det kan jo hende at folk handler andre steder og at det er grunnen til at de selger lite, ;) det at det tok lang tid var pga at de ikke bestillte varer så ofte.

 

Men for all del, det finnes mange andre aktører på markedet så jeg får tak i det jeg trenger alikevel :)

Link to comment
Share on other sites

Eg forstår de gått eg. Det koster å sitte på lager med masse utstyr de selger lite av, det de selger mye av tar de selfølgelig inn, når det er så pass mange andre som selger akkurat samme del. Men det kunne gått tatt inn en til deg vist de hadde fått den kjapt, men det er lite vits når det går mange måneder. Ingen som gidder å vente så lenge med mindre det er en spesiell ting. Men ditt første innlegg har ingen ting med dårlig service å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg haf fått inntrykk av at Winge prøver å gjøre sitt beste for å redde ryktet sitt. De svarer på telefon nå samt at de holder det de lover. En kompis av meg bestilte og kjøpte en m&p der forrige uke. Var med for å sjekke ut om de holdt løftene sine og hvordan servicen var. Virker som om det er noen som har sluttet der og at det muligens er winge selv som tar i et tak. Uansett så tror jeg kanskje de er på bedringens vei! :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv handlet hos WV en gang, og kjenner godt til både dårlig kommunikasjon per epost og dusinvis av ubesvarte anrop. Synes det er en idiotisk måte i drive butikk, hvis de har tenkt å tjene penger på det de driver med.

Men ellers erdette langt fra de verste erfaringene jeg har hatt, som vanligvis kom fra kjøp og salg på eBay.

 

Men hvis man først nevner kundeservice... er jeg storfornøyd med Midway. Prisene er passe, og service&kommunikasjon er helt på topp, pluss det fantastiske utvalget de har. Har også fått ting og tang fra de som de opprinnelig ikke solgte, men fikk kjapt inn etter forespørsel.

Tror det har noe med attituden og service-instillingen som enda er ikke helt importert fra USA. Det landet der... kan man fortelle mye om, men en ting har de aller fleste butikker jeg har handlet fra - god peiling på Kundeservice med stor K.

 

Tenk om alle firmaene hadde hatt en svarteliste synlig slik som vi har her no..

Offentlig med navn og adresse på alle som ikke har betalt for seg..

Ikke henta pakkene ut fra posten og påført firmaet fraktkostnader uten salg..

Fått firma til og bestille inn varer som ikke var lagervare for ikke og hente det..

Alle som har vert innom butikke deres og tafta på våpna derse for så og kjøpe de billig på nettet..

Osv...

 

Rekner med at den lista hadde blit lang hos de fleste firmaene rundomkring..

 

Hvis de oppretter en tilsvarende liste med faste, betalende kunder er det OK for min del. I såfall ville jeg i alle fall vært "stjernekunde" hos flere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ha meg en ny rifle (Tikka T3 super varmint i 6,5x55) og hagle (Remington VersaMax)

Sendte en mail til Winge på mandag morgen og har enda ikke fått svar om de har dette på lager.

Prøvde også å ringe 3 ganger, men pga at de åpner kl 1200 når jeg er mest opptatt på jobben hadde jeg ikke tid å ringe flere ganger.

 

Sendte mail til søilen på tirsdag kl 1641 ang riflen, fikk svar kl 1038 neste morgen at den må bestilles. Jeg sendte ny mail kl 1119 om at det var ok å bestille, klokken 1132 fikk jeg bekreftet at riflen er bestilt.

 

Grunnen til at jeg sendte mail til Winge først var at de hadde det kaliberet jeg skal ha på nettsiden, men pga de bruker så lang tid på å svare på mail mister de et salg på ca 16000 kr (rifle + demper) + hagle til ca 13000 kr. Venter muligens med haglekjøp til midten av august. Har ikke bestemt meg for optikk enda, men det koster gjerne 10000 kr. Det blir ca 40000 i tapt salg. På denne tiden hvor folk gjerne får feriepenger og igjen på skatten bør de kanskje sjekke mailen litt oftere.

Link to comment
Share on other sites

Har selv handlet hos WV en gang, og kjenner godt til både dårlig kommunikasjon per epost og dusinvis av ubesvarte anrop. Synes det er en idiotisk måte i drive butikk, hvis de har tenkt å tjene penger på det de driver med.

Men ellers erdette langt fra de verste erfaringene jeg har hatt, som vanligvis kom fra kjøp og salg på eBay.

 

Hvis de oppretter en tilsvarende liste med faste, betalende kunder er det OK for min del. I såfall ville jeg i alle fall vært "stjernekunde" hos flere.

 

Merkelig. Har kjøpt hundrevis av ting på Ebay uten noe problem. Foretrekker faktisk ebay da jeg vanligvis får utmerket kundeservice. Faktisk om jeg kan kjøper jeg det meste av friluftslivutstyr via ebay. Reviewer kan man lese på nett og se tester på youtube.

 

Av alle stedene jeg har handlet må jeg si at Winge og Lightman er på bunn. Ingen svar på telefon, ikke på email, riflen som stod på lager var ikke på lager.

 

Å ansette en om ikke annet deltid for å svare på mail og telefon ville de nok ha tjent fort inn.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lett bransje å drive i dette..Kunder forventer at man har alt på lager,og alltid stiller opp,og er blid og fornøyd..Men service

må man yte skal man overleve og få solgt no!Ikke alle butikker som har skjønt det..Når jeg bestiller hos Jaktfall.no,er varene på plass etter 3 dager!Og de svarer på mail etter en time!Det er servicebutikk,men de har ikke så stort utvalg som Winge da..

Link to comment
Share on other sites

Samme erfaring med Winge og Jaktfall som deg.

Bestilte varer hos Winge men de kom aldri. Spurte etter status på mail og tlf men intet svar. Avbestilte, men intet svar. Så ble kjøpet annullert en dag på visa-kortet mitt, men hørte intet. Jeg gidder ikke sånt.

Jaktfall og xxl leverer uten noe tull. Ellers er Jakt og friluft alltid åpen.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg full forståelse for, men å vente flere mnd på grep til en revolver ?

 

Rimelig sikker på at Winge eller hvilken som helst annen for handler kunne skaffet deg det grepet på en ukes tid ifra USA, men jeg tror du hadde klaget på prisen når du fikk grepet.

De fleste samler opp bestillinger før de bestiller hos sin leverandør. Dette gjør de veldig ofte for å klare å tjene penger på det de driver med. Vet at det ikke er så lett å få stå, men det er faktisk sånn....

Link to comment
Share on other sites

Men det er slik som det går an å opplyse kunden om er det ikke? Er det spessielle ting som hentes fra USA så er det mulig å opplyse kunden om at det tar 3-6 måneder pga varen skal sammen med ei bestilling fra USA og det gjøres 1-2 ganger i året.

 

Da slipper de grinete kunder. Det å svare mail og tlf er bare for slapt. Da er det tydelig de trenger flere folk på jobb.

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig av interesse for oss som kunder å vite grunnen til at de har lang leveringstid ?

Personlig er det av null interesse for meg hvorfor de har lang leveringstid. Det som er av interesse er hvor lang leveringstid de har....

Link to comment
Share on other sites

Poenget var at guttugen som ikke visste hva en S&W 586 var sa at VI GIDDER IKKE TA DET INN FOR VI SELGER IKKE SÅ MANGE, tror faen det........ikke lett å selge noe når man ikke gidder å ta det inn.

 

Her var det snakk om et helt vanlig Houge grep til 200,-

Link to comment
Share on other sites

ringte idag 10.15 og pratet litt om noen ting jeg trenger fremmover, dem tok tlf'n etter maks 1 min ventetid. så skulle han sjekke opp priser og eventuelt frakt, for så å ringe meg opp igjen.

 

ved 1145 ringte dem opp igjen og jeg fikk prisen på det jeg skulle ha og pratet litt om jakt og sommeren ellers.

 

jeg er godt fornøyd med service'n jeg får der ihvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Poenget var at guttugen som ikke visste hva en S&W 586 var sa at VI GIDDER IKKE TA DET INN FOR VI SELGER IKKE SÅ MANGE, tror faen det........ikke lett å selge noe når man ikke gidder å ta det inn.

 

Her var det snakk om et helt vanlig Houge grep til 200,-

 

Det er vel ikke utenkelig at de ikke selger så mange, det selges nok betydelig fler 686 enn 586.

686 er vel levert med nevnte grep, så at de ikke gidder å ta inn så fryktelig mange slik at de aldri går tom tror jeg så gjerne.

Syntes det blir feil å dømme de nord og ned bare fordi at man har snakket med en som ikke hadde peiling.

Det sier egentlig mer om deg enn om Winge.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja du mener det ja, 586 og 686 er jo samme våpen bortsett fra fargen, og siden jeg bor i Østfold så har jeg mer dritt på lager ang Winge, men siden dette forumet er spekket med kverulanter så setter jeg meg heller på sidelinjen. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...