Jump to content

livsfarlige dempere


chopper

Recommended Posts

Jeg er generelt skeptisk til moten med å KAPPE PIPA og deretter montere demper. Dette kan funke bra med små patroner med middels hurtig krutt, som 308 W. Men magnumkalibre, som helst bør ha 70 cm pipe for å få utnyttet "arbeidsevnen" i alt det saktebrennenede kruttet, vil ha masse energi igjen når projektilet forlater en 40 cm munning. Denne ekspanderende kruttgassen må den stakkars demperen prøve å "fordøye" - ingen enkel oppgave!
Hjertens enig.

Noen gir seg jo ikke med å kappe mye, den tapte farten skal hentes igjen ved å fylle mere krutt i hylsa.

Hvis man er så til de grader opptatt av smell, kanskje man skulle nøye seg med "puslinger" og ikke RUM, 378 familien og andre store hylser med små hull.

Kanskje noen kompetente kan si noe om forskjellen i trykk ved munningen med f.eks en 308W, en 308Norma Magnum og en 30-378Wby, for å vise hva en stakkars demper blir utsatt for. Vil vel tipp at 30-378'n vil være ganske ufyselig for en demper selv med 66cm pipe.

 

Enig på generellt grunnlag, men ikke i alle tilfeller der en har ERAFART og deretter TENKT, som min mest brukte jaktrifle; En ultralett Rem 600 i 300WSM. Denne er lettet og balansert etter alle kunstens regler(ligger vel bilde og data i gamle tråder). Løpslengden er 42cm. På enden sitter en Hausken standard titan. Denne har imidlertid større hull enn kal 30... :!: nettopp for å avlaste demperen med trykket. Jo, smellet blir høyere, men under hørselskadelig nivå(Testet med Bruel&kjaer dB måler) I et forsøk på å lette rifla enda mer til reinsjakt ble en A-tec demper montert i fjor eller forfjor(husker ikke eksakt) med det resultat at etter noen få skudd(3-5) lå demperen mellom rifla å blinken :shock:

Etter innsending ble det konludert med at en 6,5 modul hadde sneket seg inn..., men uansett kom Hausken demperen tilbake. Så min konklusjon er at en må gå på kompromisser(som vanlig) for å komme nærmest de egenskapene en vil ha, og marginene innenfor sikkerhet. Jeg vet ikke hvor mange skudd denne har gått, men løpet burde snart være moden for utskifting. Og presisjonen er upåklagelig ut til 600 meter. Lenger går ikke strekene i Diarangen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her beklager A-TEC det inntrufne.

 

Det ble laget en liten serie (under 10 stk) med det som viste seg å ha feil varmebehandling, hvilket medfører at demperen ikke tåler magnumkalibre spesielt godt.

 

Alle disse skal være sendt oss i retur, men da tydeligvis med unntak av 3 stk som ble sendt Jaktdepotet i sin tid.

 

Iflg. våre beregninger da har alle disse 3 nå røket og vi har da ingen betenkeligheter med å anbefale videre bruk av øvrige CMM-6 Steel eller øvrige modeller.

Skulle du ha kjøpt en CMM-6 Steel fra Jaktdepotet og føler deg utrygg så ta direkte kontakt med anders@a-tec.no så løser vi dette til beste for deg.

 

 

MVH. A-TEC

Anders

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

...

Alle disse skal være sendt oss i retur, men da tydeligvis med unntak av 3 stk som ble sendt Jaktdepotet i sin tid.

 

Iflg. våre beregninger da har alle disse 3 nå røket og vi har da ingen betenkeligheter med å anbefale videre bruk av

...

 

 

MVH. A-TEC

Anders

 

Spørsmålet er da; hvorfor i *SENSURERT* har dere ventet til tre stk har eksplodert? Dere har visst om problemet, men latt de ligget ute blandt forbrukere?

Slikt må jo spores og tilbakekalles. Dersom det er en serie med f.eks. dårlig melk som er gått ut til ukjente butikker så kalles jo hele dagsproduksjonen tilbake, men mindre de kan spore akkurat hvor den dårlige melka gikk.

 

Beklager å si det, men jeg ble hvertfall ikke mer beroliget av denne pressemeldingen fra ATEC.

Den viser bare til dårlig internkontroll, og svak reaksjonsevne når noe er galt. *Hysj-hysj-vi-håper-det-går-godt*-holdning...

Link to comment
Share on other sites

bk00: Jeg tror du leser svaret til Lopez feil, slik jeg forstår det trodde de at de hadde fått alle i retur men at tre stk må ha blitt glemt eller forvekslet (Lopez, kan du bekrefte det?).

 

Hvis så regner jeg med at min er trygg i bruk. Kommer ikke til å bruke den på en stund uansett, så skulle det være noe mere feil så hører jeg nok det før den tid.

Link to comment
Share on other sites

Her beklager A-TEC det inntrufne.

 

Det ble laget en liten serie (under 10 stk) med det som viste seg å ha feil varmebehandling, hvilket medfører at demperen ikke tåler magnumkalibre spesielt godt.

 

Alle disse skal være sendt oss i retur, men da tydeligvis med unntak av 3 stk som ble sendt Jaktdepotet i sin tid.

 

Iflg. våre beregninger da har alle disse 3 nå røket og vi har da ingen betenkeligheter med å anbefale videre bruk av øvrige CMM-6 Steel eller øvrige modeller.

Skulle du ha kjøpt en CMM-6 Steel fra Jaktdepotet og føler deg utrygg så ta direkte kontakt med anders@a-tec.no så løser vi dette til beste for deg.

 

 

MVH. A-TEC

Anders

Uthevingene i sitatet er gjort fra vår side.

 

Siden vi er navngitt igjen i denne tråden, antar vi at det er greit at spørsmål stilles i det offentlige rom.

 

Som mottaker og selger av disse demperne i 2 tilfeller er dette ny informasjon for oss. Så vidt vi kan finne har hverken vi, andre forhandlere eller kjøpere hørt noe som helst om disse problemene fra våren 2009 og fram til idag? Om det er andre forhandlere av A-tec produkter som har fått noen tilbakekallelse på noe A-Tec produkt ber vi de legge det fram i denne tråden.

 

Er det slik å forstå av Lopez sitt svar at det kun er dempere sendt til Jaktdepotet som har hatt disse problemene? Hvorfor er da ikke Jaktdepotet informert slik at varene kunne tilbakekalles og erstattes med nye tilsvarende produkter?

 

Fra intern varehistorikk har demperne som har røket kommet inn på ulike tidspunkt over en periode på ca 3mnd. A-Tec har vel ikke som en av Norges største produsenter av lyddempere hatt de samme 10 demperne med feil liggende over en så lang periode?

Link to comment
Share on other sites

Oki... da er det produksjonsfeil....da stiller jeg spørsmålet... under 10? hmmm i følge våre beregninger?.... de siste tre er allerede røket....diffuse svar... diffuse beregninger.... hva om det eksploderer en til... blir det da sagt at de siste 4 er røket? skeptisk til videreformidling av kjent info fra a-tec sin side... sitter med en fornemmelse av at de håper alle er røket.... de berger seg i mine øyne ved at de sier at de som er i tvil, kan komme med demperne sine å finne ei løsning til beste for kunden.

 

mitt motto etter dette blir: Bedre døv enn blind... man kan fortsatt jakte uten hørsel. bruk hørselværn.

Link to comment
Share on other sites

Lukter en dårlig stemmning mellom to aktører her. Vær fornuftige og ta en slik debatt utenfor dette forumet.

 

Kan bare si at jeg som kunde ikke har spesiellt lyst til å benytte meg av en butikk som velger å ta en "oppvask" i et offentlig forum. Snakk nå heller sammen, ikke heng ut hverandre her.

Link to comment
Share on other sites

Lukter en dårlig stemmning mellom to aktører her. Vær fornuftige og ta en slik debatt utenfor dette forumet.

 

Kan bare si at jeg som kunde ikke har spesiellt lyst til å benytte meg av en butikk som velger å ta en "oppvask" i et offentlig forum. Snakk nå heller sammen, ikke heng ut hverandre her.

 

Siden vi er gjengitt som den eneste forhandleren som skal være mottaker de feilproduserte demperene, men ikke får noen informasjon av produsent annet enn hva en leser i dette forumet er det vanskelig å ikke etterspørre svar i det eneste informasjonskanalen som faktisk ser ut til å fungere.

 

Det var A-Tec som har bragt denne for oss ukjente informasjonen til forumet istedet for til oss direkte. Det er da naturlig å spørre i det fora informasjonen blir gjort tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at for en seriøs forhandler er det viktig å få opplysninger umiddelbart om en så alvorlig hendelse.

Når dette forum synes å være det eneste stedet produsenten går ut med opplysninger (foreløpig?), synes jeg det er naturlig at forhandleren prøver å oppnå kontakt der det er mulig å komme i forbindelse.

Produsenten har vel en epostgruppe som heter "Forhandlere" eller noe slikt. Det hadde ikke vært for mye forlangt at det umiddelbart hadde gått ut en epost.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste som har debattert her er Jaktdepotet

Fra A-tec er det gitt en forklaring, hverken mer eller mindre.

 

Hva disse to aktørene blir enige om, det vil jeg gjerne vite, men hvordan de blir enige, det driter jeg i. Bruk ikke forumet på å pisse i andre sine senger, sørg for ha din egen tørr i stedet.

 

Jeg har brukt mye A-tec og alltid vært fornøyd. Jeg ble likevel litt betenkt når jeg leste at en 6,5 modull hadde sneket seg inn i en 30 demper. Min siste Tmm6 i 458 hadde også fått inn en modul i 358. Dette fant Rafdal ut når han skulle teste etter montering. det small visst godt. Jeg ringte Anders (fikk svar med en gang) og fikk nye moduler i posten. Fikk til og med noen ekstra for bryderiet. Nå viser det seg jo at dette har skjedd flere.

Kanskje en gjennomgang av rutiner og kvalitetssikkring er en ide. I en hektisk hverdag der vi utålmodige kunder maser om produkter kan det av og til gå litt fort i svingene.

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål til Lopez:

 

Siden jeg har en slik demper selv (CMM6-steel), er jeg litt nysgjerrig når du sier at de feilproduserte demperene hadde feil varmebehandlig. Mener du da at de var maskinert ut av et annet emne stål med en annen varmebehandling (strekkfasthet/hardhet), men samme legering? Eller snakker vi om en helt annen legering, enn det disse normalt blir laget av? Hadde vært fint om du kunne si hvilke stål/stålkvaliteter vi snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Er det blitt en sport å klage på jaktdepotet her inne? Ser ikkje at dei har tråkket i noe salat her men skjønne tvert imot at dei får bakoversveis da en leser i et forum at dei har solgt farlige dempere. Det er ca 4% av norske jegere som er registrert som brukere av kammeret hvor mange som er inne regelmessig vet eg ikkje men det må være klinkende klart at skal en nå ut til dei som har kjøpt desse demperene så er det gjennom forhandlerene en må gå.

Link to comment
Share on other sites

A-TEC er opptatt av trygghet rundt sine produkter og forstår at de siste hendelsene med våre produkter og diskusjoner har skapt en utrygghet vi ikke ønsker å være bekjent av.

 

Vi har valgt å ikke delta i diskusjoner på nett forum, men legger frem fakta og utfyllende informasjon på vår hjemmeside i løpet av morgendagen.

 

De som ønsker å få tilsendt informasjon pr e-post kan registrere sin e-postadresse på denne siden: http://www.a-tec.no/registrering

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det med balansepunkt er vel en smakssak da. Jeg synes balansen i børsa mi med lyddemper er perfekt jeg. Synes jeg holder mer stødig og ettersom bevegelsene jeg ser i kikkerten blir litt tregere fordi børsa blir litt tyngre foran.

Link to comment
Share on other sites

En negativ ting ved dempere og demperbruk som kommer i tllegg er tendensen til kapping, og tildels mye av løp.

 

På den positive siden kan vel nevnes demping/fjærning av munningsglimt ved jakt i dårlig lys, for de som eksperimenterer med sub ladninger og at potensialet for å øke skyteaktiviteten for folk som synes rekyl og støy er ubehagelig.

 

Eksploderende dempere tror jeg er et forbigående fenomen med mindre man er litt usikker på effekten eller tilstedeværelsen av SPP.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å liste opp noen av de positive tingene jeg kan komme på:

1. Lavere rekyl - Er vi ikke voksne karer da? Hva med å skyte med et litt finere kaliber? Jeg synes alt for mange skyter med for grovt kaliber!

2. Mindre støy - Dette er et skikkelig godt argument, kanskje det eneste. Naboer og ørene våre setter nok pris på dette.

 

Det er en positiv ting til ved bruk av demper og det er den eneste grunnen til at jeg bruker en A-Tec TMM-5 i 6,5.

Den fjerner munningsglimtet ved nattjakt på rev. Med det resultat at man fortere kan avgi et skudd nr. 2 om nødvendig. Øker kontrollen.

 

Jeg har også en BR-Reflex T8 til en 338 RUM men har skutt kun 3 skudd med den dempern.

Jeg syns for øvrig at det er betenkelig at man kjøper en magnum for så å kappe løp å motere demper og bruker den konsekvent på under skyting. Spesielt om man syns kal. er for kraftig. Man kan uten tvil finne et mer egnet kaliber ved demperbruk. Jeg vil mene og tro at kappede magnumløp der demper brukes konsekvent på krever mer av brukeren når det gjelder rengjøring og fjerning av uforbrente kruttrester og slagg.

Men så er det jo det brutale munningstrykket på en magnum da og kombinert med sandblåser effekt fra kruttresterne. Demperen eroderes vel noe jævlig.

 

Jeg vet ikke men jeg vil tro... Har overhodet ikke grunnlag for å konstetere. At dempere passer best med de hylsene på størrelse med 308W. Kaliber uvesentlig.

Hylser på størrelse med 30-06 med kal. 30 og mindre vil jeg tro er mer uegnet med demper. Og patroner som bruker mye krutt rundt N-160 brennhastighet og tregere f.eks. 7mm Rem. Mag. og 300 Win. Mag. er uegnet. Løpet bør i hvertfall ha standartlengde i disse kal.

Med noen unntak av grovere kalibre som bruker noe mer hurtigbrennende krutt f.eks. 8x57 IS, 9,3x57, 9,3x62 m.fl.

375 H&H vil jeg tro ligger i grenseland. Men de mindre hylsene i dette kal. skulle være utmerket.

Link to comment
Share on other sites

A-TEC er opptatt av trygghet rundt sine produkter og forstår at de siste hendelsene med våre produkter og diskusjoner har skapt en utrygghet vi ikke ønsker å være bekjent av.

 

Vi har valgt å ikke delta i diskusjoner på nett forum, men legger frem fakta og utfyllende informasjon på vår hjemmeside i løpet av morgendagen.

 

....

 

 

Snakk om å tømme bensin på sitt eget bål... Dette er jo nesten som et svar en statsråd kunne kommet med! Diffust og vagt, fullstendig overser han alle spørsmål som er kommet her inne. Uforskammet oppførsel overfor kunder - om du spør meg..

 

"...hendelser og diskusjon vedr. våre produkter har skap utrygghet..."

 

Det er ikke diskusjonen som har skap utrygghet. Muligens produktene som har EKSPLODERT, ja, men i størst grad A-TECs manglende styringssystem, avvikskontroll osv. Det er jo tydelig at dette er sopt under teppet i lange tider....

 

JA, alle kan gjøre feil. men når du først har gjort det så må en være ÅPEN, YDMYK, og legge absolutt alle kortene på bordet tidligst mulig.

Å trekke seg fra diskusjonen etter at han har lagt ut info nettopp i diskjusjonståden(samt pekt ut en leverandør) er råttent.

Link to comment
Share on other sites

Tja, at han velger å ikke dublere med infor her, er nok noe uheldig. Men han har jo gjort som han har sagt, og infoen er ute på hjemme siden hans.

 

Fra A-Tec sin hjemme side i dag:

CMM-6:

Et lite antall lyddempere ( ≤10stk) med en forsøks varmebehandling, er ved en feil distribuert til enkelte av våre forhandlere. Varmebhandlingen har bidratt til at konstruksjonen har sviktet ved bruk på magnumkalibre. For å forsikre oss om at denne feilen ikke skal oppstå igjen, ønsker vi å tilbakekalle alle CMM 6 Steel som har Duracoatet overflate (matt grå/sort lakk). Det har blitt kartlagt hvilke butikker som kan ha motatt varen med avvik. Forhandlerene blir kontaktet og tiltak iverksatt.

 

Er du usikker på om dette kan gjelde din CMM-6 Steel: Klikk her for reklamsjonskjema, fyll og returner til A-TEC for kontroll.

 

TMM5:

Bakre endelokk har løsnet på enkelte dempere. Et produksjonsavvik på råmateriale i en ekstrudert profil, har medført ukomplette gjenger for endelokk.. Dette gjelder ≈ 2-3 promille av totale antall TMM5 lyddemperne som følgelig har mindre styrke i bakkammer.

Klikk her for å se eget reklamasjonsskjema.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg fulgt så nøye med i diskusjonen, men et kjapt søk vil vel avsløre hva Jaktdepotet sa da Viking demperne poppet, og hva S&L skrev da Hardcore gjorde likeså.

 

sofakriger

Men det er kansje og litt forskjell på om en demper blir som en energa og lobber ut i skyteretninga og om det kommer en splint eller fler bakover fordi demperen eksploderer ?

Det første er irriterende osv, det andre er farlig for alle på standplass.

Link to comment
Share on other sites

Ble virkelig mitt innlegg med for og i mot lydemper sensurert...? Jeg synes det er på sin plass i en tråd hvor man diskuterer "Livsfarlige dempere". Tross alt må man kunne stille slike kritiske spørsmål i en periode hvor flere dempere har gått i lufta. Jeg tåler saklig debatt rundt mine innlegg men å bli sensurert av moderator er litt drøyt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hva du her prøver å si... Innlegget mitt ble slettet fra denne tråden (Livsfarlige dempere)! Men ja, jeg har også skrevet litt på den andre tråden som dreier seg om A-TEC demperen som gikk i lufta.

 

Jeg prøver å få en saklig debatt blant de ulike sidene rundt dempere. Trenger vi de sett i lys av at kvaliteten åpenbart ikke er god nok, foreløpig? Er det norske jegeres oppgave å teste ut ny demper-teknologi med de farer det kan medføre? Hva skjer med alle de jegerne med dempere som skal skyte opp i regi skytterlag på en av DFS mange baner hvis det skulle skjedd en alvorlig ulykke?

 

Siden jeg ikke føler meg spesielt hørt blant demper-"menigheten" i denne saken så trekker jeg meg ut av diskusjonen. Vi sees på banen en gang snart, med eller uten demper :)

Link to comment
Share on other sites

Å være kritisk til demperbruk er tydeligvis ikke politisk korrekt om dagen, og det er tydelig at moderatorene her inne er farget av denne oppfatningen. Jeg synes det er en skummel utvikling at takhøyden her inne er vesentlig lavere etter denne moddinga.

 

Det virker som å komme med kritiske bemekninger til enkelte produsenter av enkelte varer her inne er som å banne i kirka.

 

Det hender jeg bruker demper på banen selv, men forbeholder meg retten til å bli noe mer kritisk til utbredt bruk av dempere på baner rundt om kring, etter at flere har eksplodert.

 

Mulig jeg er lite reflektert, men jeg synes det er merkelig at det ikke er lov å komme med kritiske kommentarer og kritiske spørsmål til produsenter som har levert produkter som kunne ha ført til alvorlige personskader, og faktisk det som værre er. Å belyse saker fra flere synspunkter, også kritiske argumenter, er så vidt jeg vet bare med på å berike debatt.

 

Om alt skal diskuteres på åpent forum blir jo selvsagt en helt annen sak, men hvis ikke dette er tilfelle burde tråden blitt stengt etter første inlegg om dette var over streken.

Link to comment
Share on other sites

Bare slettet, ingen begrunnelse? Jeg tror neppe Kammeret noen sinne vil bli innstilt til "Fritt ord prisen", men det har de kanskje ikke ambisjoner om heller :lol:

 

Dette stemmer ikke.

Kurtz har fått beskjed om hvorfor innlegget ble tatt ut av tråden. At han her velger å la det se ut som innlegget hans bare har blitt slettet får stå for hans regning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg rakk faktisk å lese det innlegget som forsvant.

 

Syns det var helt på sin plass i disse hysteriske demper for en vær pris tider.

 

Ikke det, vi selger da dempere der jeg jobber, men jeg unnlater ikke å gi råd jeg mener er fornuftig, det burde folk få lov til her også.

Blir kanskje ikke så mange dempere av det , men har enda ikke fått klager over rådene som er gitt.

Link to comment
Share on other sites

Bare slettet, ingen begrunnelse? Jeg tror neppe Kammeret noen sinne vil bli innstilt til "Fritt ord prisen", men det har de kanskje ikke ambisjoner om heller :lol:

 

Dette stemmer ikke.

Kurtz har fått beskjed om hvorfor innlegget ble tatt ut av tråden. At han her velger å la det se ut som innlegget hans bare har blitt slettet får stå for hans regning.

 

En liten oppklaring... Jeg har aldri sagt eller skrevet at jeg ikke fikk beskjed om hvorfor "dem" fjernet innlegget mitt. Jeg har heller ikke prøvd å få det til å virke sånn. Jeg forsøkte bare å si at jeg syntes det var litt rart at det ble fjerna da jeg mente innholdet var relevant. Begrunnelsen for fjerningen har jeg diskutert med en av moderatorene og gitt beskjed om at jeg ikke var enig i. Men det er en annen historie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ble i forrige uke kjent med at en kjent norsk skribent sprengte sin A-tec lyddemper og fikk biter av denne i ansiktet midt mellom øynene med kraft nok til å lage kutt og skikkelig kul i hodet.

 

Det får jo virkelig A-Tec's utallelser fra tidligere i tråden til å virke noe merkelige. At problemene er så lokale og små som hevdes er jo merkelig da skribenten har fått demperen direkte fra produsent på ett helt annet tidspunkt enn de nevnt under i tråden. Det er derfor grunn til å anta at sikkerhetsproblemene er ganske så mye mer omfattende enn det som har blitt opplyst

 

Det ble laget en liten serie (under 10 stk) med det som viste seg å ha feil varmebehandling, hvilket medfører at demperen ikke tåler magnumkalibre spesielt godt.

 

Alle disse skal være sendt oss i retur, men da tydeligvis med unntak av 3 stk som ble sendt Jaktdepotet i sin tid.

 

Iflg. våre beregninger da har alle disse 3 nå røket og vi har da ingen betenkeligheter med å anbefale videre bruk av øvrige CMM-6 Steel eller øvrige modeller. Skulle du ha kjøpt en CMM-6 Steel fra Jaktdepotet og føler deg utrygg så ta direkte kontakt med anders@a-tec.no så løser vi dette til beste for deg.

 

MVH. A-TEC

Anders

 

Fra ett personlig ståsted er det merkelig at en seriøs produsent som A-tec ikke tar affære og tilbakekaller demperne det er problemer med og heller selger nye Maxim dempere direkte til disse kundene. Da ville alle vært fornøyde - A-Tec hadde ikke tapt penger, kundene ville fått ny og forhåpentligvis trygg vare, samt at varemerke A-Tec ville fortsatt å være ett kvalitetstegn.

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke vært mere enig.

Da hadde saken vært ute av verden, og A-tec hadde fremstått som en seriøs aktør som tar sikkerhet og kundene på alvor.

Selv er jeg redd hver gang jeg er ute med min, men har ingen mulighet til å levere inn denne før etter elgjakta, siden han ikke har et raskt utbytteprogram hos forhandler....skamme seg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg hadde vært redd hver gang jeg var ute med den ville jeg vel kanskje vurdert å skru av hele greia og lagt den igjen hjemme, eller?

Kanskje jeg som er sær, men... :roll:

 

skulle gjerne ha gjort det, men da må jeg skyte inn på nytt noe som jeg ikke rekker...Men har i sakene ærend kjøpt skytebriller, og håper disse i det minste redder synet om noe skulle skje.

Link to comment
Share on other sites

http://www.a-tec.no/informasjon/

 

A-TEC er opptatt av trygghet rundt sine produkter og forstår at de siste hendelsene og diskusjoner på internettforum har skapt en utrygghet vi ikke ønsker å være bekjent av.

 

Vi har valgt å ikke delta i diskusjoner på et nett forum, men legger frem fakta og utfyllende informasjon på vår hjemmeside.

 

Informasjonen ble også sendt direkte til abonnenter av nyhetsbrev og til de som har registrert sitt produkt.

 

Saken gjelder to av våre modeller:

CMM-6:

 

Et lite antall lyddempere ( ≤10stk) med en forsøks varmebehandling, er ved en feil distribuert til enkelte av våre forhandlere. Varmebhandlingen har bidratt til at konstruksjonen har sviktet ved bruk på magnumkalibre. For å forsikre oss om at denne feilen ikke skal oppstå igjen, ønsker vi å tilbakekalle alle CMM 6 Steel som har Duracoatet overflate (matt grå/sort lakk). Det har blitt kartlagt hvilke butikker som kan ha motatt varen med avvik. Forhandlerene blir kontaktet og tiltak iverksatt.

 

Er du usikker på om dette kan gjelde din CMM-6 Steel: Klikk her for reklamsjonskjema, fyll og returner til A-TEC for kontroll.

TMM5:

 

Bakre endelokk har løsnet på enkelte dempere. Et produksjonsavvik på råmateriale i en ekstrudert profil, har medført ukomplette gjenger for endelokk.. Dette gjelder ≈ 2-3 promille av totale antall TMM5 lyddemperne som følgelig har mindre styrke i bakkammer

 

Istedenfor å dra diskusjonen hvorvidt A-Tec burde gjøre ditt eller datt... Har dere tatt kontakt med de? Eller sett hva de skriver på sine nettsider?

Eller har man en skult agenda? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fjernet unødig sitering. G.Larson

 

Det står da vitterlig at TMM-5 skal sendes inn og inspiseres av kyndig personell, deretter retuneres enten eksisterende bakstykke eller nytt om nødvendig per postgang.

Og som flittig bruker av Posten Norge, vet jeg at jeg ikke kan stole på dem ang rask levering, i tillegge til tiden det tar å inspisere bakstykket, og evt få ny når den er produsert.

Jeg gidder da ikke betale én gang til for et produkt jeg allerede har kjøpt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg hadde vært redd hver gang jeg var ute med den ville jeg vel kanskje vurdert å skru av hele greia og lagt den igjen hjemme, eller?

Kanskje jeg som er sær, men... :roll:

 

skulle gjerne ha gjort det, men da må jeg skyte inn på nytt noe som jeg ikke rekker...Men har i sakene ærend kjøpt skytebriller, og håper disse i det minste redder synet om noe skulle skje.

 

Det er da såpass enkelt at hvis du er så redd for at demperen skal gå i lufta, tar du den av, har du ikke tid til å gjøre dette, og skyte inn på nytt bør du kanskje revurdere prioriteringene dine ?....

 

Skytebriller i denne sammenhengen er jo som å si til deg selv "smeller det nå, smeller det nå" - hva tror du det gjør med skyteferdighetene dine ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...